Tik tas mazais sīkumiņš ka to spararatu un sajūgu samaina un brauc tālāk - tomātam vai nu pa dārgo liec jaunu kārbu, vai ved uz kādu servisu, un pēc tam, visdrizāk, jāj sev prātu, jo kaut kas vairs neslēdzas kā agrāk... Un sajūga, tāpat kā startera, nolietojums ir atkarīgs no lietošanas apstākļiem - tu, acīmredzot, stumdies pa dižo pilsētu - pa šoseju sajūgs visdrīzāk turēs vismaz 300 štukas, ja ne vairāk. Cerams ka mainot spararatus, ražotājam aizsūtīji sūdzību par zemas kvalitātes spararatiem, ka jāmaina?
Salīdzinājumam - kad redzi kaut kur kādu C4 A6 2.5 TDI, ir ļoti liela iespējamība ka tur ir dzimtais divmasnieks, kurš ir pārdzīvojis vismaz pāris sajūgu maiņas - es vispār biju šokā uzzinot ka jaunajām kastēm divmasnieki ir tik puņķaini ka parasti jāmaina kopā ar sajūgu ![]()
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam





















Man patīk cik tālu mēs šodien esam nonākuši - agrākos laikos ja ražoja sūdīgas mašīnas, tad to pircēji pirka jēdzīgāku ražotāju modeļus un/vai sūdzējās ražotājiem. Tagad tie, kas spēj nopirkt jaunas mašīnas, ir tiktāl debilizēti, ka ir gatavi pirkt jebkādu sūdu, un atsevišķi sūdzas ka mašīnas vēl ir pārāk labas - vajag vēl sūdīgākas. Un ja kādam nepatīk ka pat 1.0 no rūpnīcas nāk ar ielas sporta mašīnas sēdinājumu un bezizmēra diskiem, ko viņš dara - vai bombardē ražotāju ar vēstulēm par ražotāja modeļa nepiemērotību reālai lietošanai? Nē, izdara to, ko ražotājs no viņa grib - nopērk dārgāku mašīnu, pseidodžipu, jo, lūk, tam ir augstāks klīrenss - tieši tikpat augsts, kā 20 gadus vecam sedanam.
Drīkst zināt kāds ir tavs pamatojums vēlmei lai mašīnas ražotu vēl sūdīgākas - vēlme lai burbulī, kurā tu dzīvo, mītošie pārvērstos par ekskluzīvo autobraucēju klubiņu, ar ceļiem 5-10 reizes tukšākiem nekā tagad? Cita labuma kā pavicināt vēdeklīti pa tēmu "čo bļe, man ir tačka!" te nav - tas ka masīnas paliek sūdīgākas, tās nav padarījis lētākas - jauns 1.2 FSI golfs maksā tikpat, cik maksāja mk2 1.3 karburatornieks, bet jauns A4 quattro maksā tikpat, cik maksāja Audi 90 quattro.
Kad tu runā par to ka tie jaunie sūda nemotoriņi ir būvēti no lētiem materiāliem - paņem izjauc 30 gadus vecu fofāgena EA827 sērijas četru katlu motoru, un blakus izjauc, teiksim, 1.4 TFSI - uzmini kurš motors satur daudz vienkāršākus un lētākus materiālus un vismaz divreiz mazāk detaļu. Protams, uz to 1.4 TFSI ir noteikti dažos veidos saekonomēts tā, kā tev patīk [jo lielāks sūds, jo labāks], teiksim, plastmasas dzeses flanči, paredzēti dažu gadu lietošanai. Svars? Problēma jau nav motora svars; kāda tur starpība, 50 kilo vairāk vai mazāk - tās ir pašas mašīnas, kas ir uzņēmušas dažus simtus kilo klāt, bet tās jākustina sūdīgākiem motoriņiem - tātad, par kādu smagu mašīnu nemotoriņu ekonomiju tu te runā?
Vārdu sakot, man patīk tava vēlme braukt ar sūdīgu mašīnu, kas brēktu pēc tolmeta jau 5 gadu vecumā; tb tu vēlies būt tas, kurš arī ar to uz tolmetu aizbrauks - cerams ka virsbūves kvalitāti pazeminās tā lai tā nepārdzīvotu motoru, un Abavnieks varēs braukāt trīsgadīgā ratstyle mašīnā
- jo tak sanāk šausmīgi muļķīgi - ja sūda motors uztaisīts tā, ka pēc 5 gadi izjūk, bet virsbūve vēl ir laba - overengineering - 5 gadu vecumā mašīnai jau jāsāk mesties caurumiem, par burbuļiem un rūsas pleķiem ārpusē nerunājot. Ja šitā vēlas pazemināt iekšdedzes dzinēja kvalitāti, tad, protams, elektromotors sanāk labāks. Ir tikai problēma - motors nav vienīgā kustīgā daļa, un motors tur ir visneproblemātiskākā - problemātiskākā būs aķi un barošana .