iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 01.07.2017 12:58

Ko tu te uzsprāgi? Cilvēks ir uzrakstījis kas rakstīts uz kanniņām.

Ak jā, "abreviatūra" uz latviešu valodu tulkojas kā "saīsinājums".

msh 01.07.2017 0:10

Vispār halogēnam ir norādīti divi spriegumi - nominālais mūža ilgums pie 13,7 [kuri man ir], un nominālā gaismasspēja pie bik zemāka sprieguma, neatceros cik. Pie tā ka nobraucot ar to mašīnu 23 tūkstošus, no tiem 18 kopš tur ir resni vadi un releji, esmu nomainījis tikai vienu lielo lukturu spuldzi, un to pašu izvilku detaļu noliktavā no kaut kāda šrota luktura, atliek secināt ka pārkvēlte tur nenotiek

msh 30.06.2017 20:31

Uzgriezt motoru pa atzīmēm, sadalītāja rotors skatās uz pirmā katla izvadu, tālāk attiecīgi 3, 4, 2. Sadalītāja rotācijas virzienu neatceros.

msh 30.06.2017 17:28

imzz rakstīja: Man ieinteresēja msh piemērs par sprieguma kritumu:

"savulaik zināms elektroniķis izrēķināja ka B3 audī ar dzimtajiem 1,5 kvadrātiem līdz labajam lukturim - vads iet gar kreiso lanžeru un tālāk pāri priekšai - notiek tīri 1,2 voltu zudums dēļ vadu" ( 1.2V , tā par daudz ) Zinot vara īpatnējo pretestību , nav grūti aprēķināt sprieguma kritumu pēc oma likuma. Pie kam ir online kalkulatori, kas lielāko daļu darba veiks jūsu vietā. Tātad spuldzes jauda, piemēram, 100W, strāva būs: 100W/12V=8.33A, vada garums 2m, šķērsgriezums 1.5 mm2, pretestība 0.0224 omi , sprieguma kritums U=IR, 8.33*0.0224=0.186V, aptuveni 0.2 V, lietotais kalkulators owenduffy.net/calc/WireDcResistance.htm

Es tikko izrēķināju ar vienu citu, un tur bija divreiz lielāks zudums. Jebkurā gadījumā garums ir jūtami lielāks, un man nav pamata ticēt ka cilvēks, kurš pelna maizi ņemoties ar elektroniku [specialitāti nezinu, tik zinu ka bijušajai mašīnai pats uzbūvēja un saprogrammēja otrās paaudzes gāzes vadības bloku un ļoti nopietnā līmenī cērt auto elektrību, lai arī tā ir tikai piepelnīšanās] nemācētu izrēķināt.

Jebkurā gadījumā ir graujoša starpība starp normāļu standarta konfigurāciju un uzlabotu slēgumu - minos, kaut kad rudenī viens paziņa atbrauca pie manis ar B4, sūdzoties ka lukturi blāvi - paskatījos, pamērīju, īsti nav kam piekasīties, bet nu uz spuldzēm bija kaut kas uz 12 voltiem. Man tikmēr halogēnspuldžu nominālais spriegums...

msh 30.06.2017 17:22

Kanibaals rakstīja: H4 spuldze ir tāpati HB/9003 spuldze, kas ASV tirgum, tā kā ja nemaldos ir auto kam deg abi kvēldiegi. Vismaz uzmidžinot toč tiek iedegti abi.

Protams ka pamirkšķinot deg abi - ražotājam tak jānodrošina lai tie tuvie nemirgotu, tāpēc pamirkšķināšanas režīms ir tāds. Man tikmēr golfam ir raujamais lukturu slēdzis - pie ieslēgtiem tuvajiem, kloķi paraujot uz sevi, papildus tiek ieslēgti tālie, un kad kloķi atlaiž, izslēdzas tuvie, un otrādi.

msh 28.06.2017 23:11

Nu jā, bet tie nav vienā klasē. Starpība abiem tajos izmēros gan nav pārāk liela...

msh 28.06.2017 23:11

Tas tāpēc ka VW un audī modeļi nav īsti vienās kategorijās, un tu centies salīdzināt mazāku audī ar lielāku fofāgenu. A4 NAV salīdzināms ar golfu vai passātu - tā kā audī ir divi viens par otru lielāki modeļi, tad A4 ir jūtami mazāku mašīnu segmentā.

msh 28.06.2017 2:17

Laikam mēri ar spuldzīti, nevis ar multimetru, ka tādi fantastiski rezultāti. Man ar relejiem un resniem vadiem pie 14,2v uz aķa ir 13,7v uz kreisās puses spuldzēm - labajai pusei grūtāk pieiet, tur droši vien ir bik mazāk. Štekeriem gan nav nekādas vainas, tos vācieši prot uztaisīt.

msh 28.06.2017 2:08
msh 28.06.2017 2:03

No kurienes rodas tā grabažnieka litrāžas starpība, jau nosaucu - A6 aizmugurē ir piekare, zefīram nav, A6 var nokomplektēt ar diferi un kardānu aizmugurē, zefīru nevar. Vajag septiņas vietas? Nu tad nopērc septiņvietīgu A6. Par C6 nezinu - C3, C4 un C5 avanti komplektējās ar ķebli grabažniekā, tikai reti kurš to opciju bija ieķeksējis. Zefīrā vietas aizmugurē vairāk? Stāsti vien, golfa klases mašīna vienā platumā ar A6...

Bet filosofija par tukšumu parāda ka dēļ tukšuma galvā tu te vēlies par kaut ko pacepties, un to apstiprina bilde - cigāra motortelpa, no kuras ir izņemts radiators,, lai tā motortelpa liktos tukša, un motors arī tāds viduvējš. Pačukstēšu tev priekšā - atšķirībā no viduvējās jeņķu misenes, kas paredzēta nīkulīgam V6 motoram, un viss, audī nācās motortelpu pielāgot plašam motoru klāstam, un attiecīgi prastāki motori, dabiski, aizņem mazāk vietas nekā pieklājīgāki.

Tātad, lūk, cigāra motortelpa - tukša, ja?

msh 27.06.2017 23:31

Kā izpaužas tā zefīra platība, kas esot lielāka nekā A6 avantam? Vienīgais kas tur varētu būt - grabažnieka grīda augstāka - jo A6 tomēr ir pilnvērtīga mašīna, ar īstu pakaļas piekari un opcionālu pilnpiedziņu, kas arī aizņem vietu, kamēr, neesmu skatījies uz zefīru, bet esmu redzējis kā izskatās tās pašas platformas astmas pakaļas piekare - piekares atrauga - mazi amartiņi un īsas atsperītes - vai nu tā miza ir briesmīgi cieta, vai arī pa nelīdzeniem ceļiem piekrautai mašīnai visu laiku sit cauri.

msh 27.06.2017 13:01

Tiešām? Atkal dzīvojam uz planētas "kanibāls265", kur viss notiek savādāk nekā uz planētas "zeme"? Paskaties šī gadsimta mašīnu shēmās, tādās kurās ir redzams vadu resnums - atklāsi ka vadu resnumi ir tie paši kas pirms 30 gadiem, vietām vēl tievāki - kā reiz tam pašam mk2 golfam diezgan daudz kur lietoti resnāki vadi nekā mk3. Palūrot, piemēram, B6 audī, kam jau ir lampu kontroles bloks, shēmās, tur redzami tie paši 1,5 kvadrāti kas vecajām mašīnām - varbūt blociņā ir releji, bet vadi joprojām tievi.

Un par vadiem - atšķirībā no planētas "kanibāls256", kur visiem vadiem ir supravadītspēja, uz planētas "zeme" mašīnās lieto kapara vadus, kuros ir zudumi. Es tur pārāk neiedziļinos, bet nu - savulaik zināms elektroniķis izrēķināja ka B3 audī ar dzimtajiem 1,5 kvadrātiem līdz labajam lukturim - vads iet gar kreiso lanžeru un tālāk pāri priekšai - notiek tīri 1,2 voltu zudums dēļ vadu resnuma.

Par tev mīļajām japāņu lamatām domāt nemaz negribas, kaut gan - atšķirībā no rumāņiem, japāņi ekoniju izveic ar aprēķinu, un tāpēc tie nožēlojamie, bet vēl ciešamie 1,5 kvadrāti priekšas lukturiem tur pat ir.

msh 26.06.2017 18:26

Nu tad tur pat nav jāmeklē, viss skaidrs tāpat. Iepriekšējais īpašnieks defektu pārvērtis par efektu, tik nav novests līdz galam.

msh 26.06.2017 17:36

Bet vai tu zini vēlamo mašīnas lielumu un pielietojumu? Lai 2.0 būtu ekonomisks, tam jāatrodas fabijā, vai arī jābūt aprīkotam ar kosmosa tehnoloģijām/jābūt dīzelim, bet šajos abos gadījumos ar to iešanu būs tā pašvakāk. Bet tā, kamēr runa ir par atmosfērisku benzīnnieku, šitentā vecmammas loģika "trīs nulle? Liels motors! Daudz degvielas patērēs!" spēj kaut cik strādāt kamēr ir runa par kādu golfa klases mašīnu - piemēram, ja manā golfā 2.0 vietā būtu 2.8, tā mašīna tiešām, iespējams, patērētu kādu litru uz simtu vairāk...

msh 26.06.2017 12:43

Sestdien sanāca pabraukt ar 2.0 FSI tūrānu ar tomātu, un procesā sanāca saprast, kāpēc ražotāji tomātiem liek arvien vairāk robus - lai beidzot līdz galam piežmiegtu tādu nevēlamu lietu, palieku no seniem laikiem, ko sauc par braukšanas baudu. Kāda tur var būt bauda, ja nelielā ātrumā asāks pedāļa piespiediens rezultējas, nevis paātrinājumā, bet gan "muuŪŪŪŪŪŪŪŪŪŪ" pavadījumā notiek kikdaunis, un kad pēc miljons gadiem tā kārba beidzot ir saslēgusies, ar 4 štukām pulkstenī sākas paātrinājums... Nemaz negribu iedomāties cik pretīgs varētu būt, teiksim, jaunais CRV ar savu astoņu robu tomātu - tāds gan jau šitādu gājienu spēj izspēlēt pat ripinoties pa dzīvojamo zonu...

Salīdzinājumam, čomam bija MB CLK320, ap gadsimtu miju ražots, un ar tomātu - izbraucot brīnījos kāpēc apdzīvotā vietā ieminot grīdā nenotiek kikdaunis - izrādījās ka kārba gara, robu skaits arī nav bezjēdzīgi liels, un tā nu tur otrajā robā ieslēdzas tik pie kādiem 50 kmph - ar tādu vismaz vēl var braukt...

msh 26.06.2017 12:30

Ā, nu ja purns ir ticis pārlasīts, tad tur varētu būt cits stāsts - sākotnēji bijuši reflektora lukturi ar H4 spuldzēm. Bija tam modelim, feisliftam, tādi lukturi vēl pieejami?

Būs vakarā jāmēģina, varbūt izdodas izrakt tik jaunas mašīnas elektriskās shēmas, ja izdotos, varētu paskatīties, kā šitam tā lieta mainās - ar kādu tiltu drošinātāju kastē, jeb tur tāpat kā pieklājīgākiem modeļiem, ir lukturu kontroles bloks, kuram tad atliktu tikai piekodēt šitos lukturus...

msh 26.06.2017 12:27

Lētākais? Īstermiņā varbūt, un tikai tāpēc ka izmanto servisus. Man golfam salikt resnus vadus un relejus izmaksāja tik, cik viens nakts lauzēju pāris, bet rezultātā bezfirmas spuldzes dod to nakts lauzēju efektu.

msh 26.06.2017 8:26

Ir sanācis pa dažas reizes pa tām šosejām braukt - atceros ka toreiz, kad ar A90q sanāca braukt uz cēsīm, bezmaz likās ka esmu agresīvs braucējs, jo varēju uz 95 ktuīzā ne vienu vien kost nost. Arī pēdējo gadu pieredze ar tām abām šosejām rāda ka aina tāda pati kā visur latvijā - šad un tad pa kādam nepacietīvajam, lielākoties ar kādu pajaunu pseidodžipu, bet nekā tāda, ko nevarētu novērot kaut kur citur - tik vien ka blīvāka satiksme un divas joslas katrā virzienā.

msh 26.06.2017 1:07

Konuss rakstīja: Labie skati uz Latvijas ceļiem šajās dienās - sievas ved savus pagurušos vīrus/draugus mājās. Bet līdz ar to satiksme ir neierasti mierīga, uz šosejām visi kolektīvi brauc ap 100 km/h bez liekām skriešanām un apdzīšanām, ieturot distanci. Vai sievietes pie stūres būs atslēga kulturālai satiksmei?

Uz kurām šosejām tad ikdienā masveidā notiek skriešanas, neskaitot atsevišķu marku/modeļu mašīnas? Man ikdienā braucot uz 90-95, kaut kā nesanāk pamanīt ko vairāk par atsevišķu kruto mašīnu izpildīšanos, kā arī atsevišķo indivīdu muļķīgo +10 ātrumu, lai vai kur es brauktu.

To ka sestdien satiksme bija diezgan mierīga, gan pamanīju - sanāca skriet no līvāniem līdz lielvārdei, cenšoties vienam čalim noķert autobusu - mērķa ātrums bija 120 kmph, dēļ kā nācās taisīt visādus cēlus apdzīšanas manevrus, vienlaicīgi kožot nost pa vairākām mašīnām, kuras lielākoties smuki, ar normāliem intervāliem brauca ar normālu ātrumu. Svētdien braucot mājās no aizkraukles vēl uz d-pilenes novēroju ka trīs kravas busi bija spējīgi uztaisīt vilcieniņu uz padsmit mašīnām, bet nu es biju paguvis tikai kādas trīs nokost, kad tie busi novācās malā.

Tālākajā ceļā varēju just līdzi pretībraucošajiem - uz rīgas HESa pie lukša pretī stāvēja normāla rinda, un vispār diezgan garu ceļa gabalu likās ka visi brauc man pretējā ceļa virzienā...

msh 26.06.2017 0:41

Pēdejās četrās dienās sanāca bik virs tūkstoša norullēt, no viena latvijas gala līdz otram - trešdien nobraucot ap 430 km, cepistus laikam redzēju vienreiz, sestdien pāris reizes, svētdien arī kādas divas vai trīs reizes - laikam pāris reizes brauca pretī, un vienu reizi redzēju opeļa moku, kura drāza bembiju ap Zirņiem.

msh 21.06.2017 8:34

Mani interesē, cik liels procents velosipēdistu, atskaitot pilsētu sezonas braucēju un sportistu/wannabesportistu reāli drošināsies, ja tas tiešām būs dārgāk par kādu piecīti gadā. Pie tā ka es pazīstu kādu pusduci cilvēku kas regulāri pārvietojas [nejaukt ar krūmu gonku mašīnām] ar mašīnām, kurām vismaz nav TA, un ne visi ir alkāni, es varu saderēt ka būs daudz neapdrošināto. Tā grupa, kura nez kāpēc gābešņiku uztrauc visvairāk [mani vairāk uztrauc stirnas] - pa šosejas malu braucoši alkāni, jau nu toč nebūs.

msh 21.06.2017 8:26

Protams ka visur. Kad man bija kādi 9-10 gadi, kaimiņu vienaudzis grūti pārredzamā T veida krustā, pa kreiso malu ņemot kreiso pagriezienu, uzlikās pie "dodiet ceļu" apstājušās mana vectētiņa žiguļa. Rezultāts - žiķelim nošvīkāts numurs un dažas buktes uz haubes, sīkajam laikam pārsista lūpa.

Bet tas nemaina faktu ka tā ir dižā pilsēta ar procentuāli stipri lielu sportistu/wannabesportistu koncentrāciju, kuri ir galvenā riska grupa dēļ sava aprīkojuma un sēdpozīcijas + vēl dižās pilsētas satiksme. Liepājā tādu skaits, iespējams, ir tikai divciparu skaitlis [spriežot pēc tā ka labā laikā uz klaipēdas šosejas dažus var ieraudzīt trenējoties], nav arī īpaši dzirdēts ka viņi kādus sūdus taisītu.

msh 21.06.2017 8:19

Tik tāds mazs sīkumiņš - braucu maršrutā darbs - mājas, apdzīvotā vietā ar zemu satiksmes blīvumu [reti kurā 2 km braucienā sanāk ieraudzīt vairāk par 4 mašīnām, no kurām vismaz 2 pieder kolēģiem un brauc vienā virzienā ar mani], maršruts un manveri atstrādāti, un velosipēds - gulošs trīsritenis ar diviem riteņiem priekšā, kurš bremžu trūkumu lielā mērā ir spējīgs kompensēt ar manverētspēju - ar 30 kmph es varu izņemt līkumu ar dažu metru rādiusu.

To kādu 4-5 mēnešu laikā, ko nobraucu ar to velosipēdu pirms abi priekšas riteņi saņēma bremzes, izmisīga avārijas bremzēšana sanāca vēlreiz - kolēģe pie grūti pārredzama T veida krusta, mani apdzinusi, piebremzēja divreiz, liekot domāt ka tur brauc mašīna un viņa nebrauks tālāk, bet tomēr aizbrauca - man tas beidzās pārdesmit metrus tālāk ar apkantēšanos, tb to punktu, kur viņa nobremzēja, nesasniedzot - kritienu apstādināja izstieptā roka, atmetu velosipēdu atpakaļ uz visiem riteņiem un braucu tālāk.

Bet kad tu runā par stulbu rīcību - atšķirībā no pārējiem mana ciema velosipēdistiem, es tos mēnešus, kuri bija ziemā, nobraucu ar velosipēdu kurš praktiski nav spējīgs apgāzties, līdz ar to sliktākajā gadījumā rīkojos tikpat stulbi kā pārējie. Tā kā te nav dižā pilsēta, te ir maz sezonas wannabesportistu - praktiski visi ar velosipēdiem pārvietojas, un ziemā pārstāj tikai tad, ja pilnīgi nevar pabraukt.

msh 20.06.2017 12:59

GB12 rakstīja: Lai kas ar to "PN" būtu domāts, te parādās tipiska pāķa domāšana. Visu pielāgot tikai "man ir šitā, tāpēc jābūt šitā".

Pirmkārt, ja par dižo pilsētu uzskati arī Talsus, tad jā - ārpus dižām pilsētām tāda problēma droši vien neeksistē;

Otrkārt, tā gan nav mana ideja, par to ik pa laikam tiek runāts, bet es arī braucu ar velosipēdu, tā ka, uzbrauciens nebūs pareizajā virzienā;

1) Daži arī mašīnas un močus lieto paretam. Nu un? Pavājš arguments;

2) Ja man ir četras mašīnas, man ko, drošināt četras mašīnas? Tikpat vājš arguments;

3) Kā piesien oktu mašīnai? Starp citu, padomju laikos, cik atceros, velosipēdus, kuri piedalījās satiksmē, reģistrēja un pat tādus dzeltenus numurus deva. Arī tagad reģistrē. Pie tam, problēma jau ir atrisināta - BTA jau 3 gadus piedāvā tā saukto velopolisi, kur bez velo zādzības un bojājumu riskiem tiek ietverta arī civiltiesiskā apdrošināšana. Un nemaksā nemaz īpaši dārgi - 29 vai 39 euro gadā, atkarībā no seguma. Plika CTA izmaksātu lētāk;

4) Tas, ka tu šaubies, nenozīmē, ka tā ir. Ārpus dižās pilsētas ir vairāk pālī braucēju vai arī tādu, no kurien skādes gadījumā nebūtu ko piedzīt. Es pats jaunības dullumā, Talsos dzīvojot, esmu gandrīz vairākas avārijas izraisījis. Ne vienu vien reizi ir nācies ekstrēmi bremzēt uz tās pašas Ventspils un Liepājas šosejas, jo tumsā no kaut kurienes iznirst kāds pālī velobraucējs bez atstarotājiem un gaismām utt. Lai nu kā, ja šādas tavas rīcības dēļ manam kaškajam būtu jāmaina priekšējais bamperis, tu ar savu gatera palīgstrādnieka aldziņu to ilgi samaksāt nevarētu. Tā ka, maldies, puikiņ, velobraucēju kultūra ir problēma arī ārpus dižajām pilsētām;

5) kādu apdraudējumu apkārtējajiem rada auto vadītājs kurš brauc ar labā tehniskā stāvoklī esošu automašīnu, valda pār savu automašīnu un apzinās situāciju apkārt? Par to draudu - darba mašīnās 2 reizes ir ietesušies velosipēdisti, kuri nez kāpēc iedomājas, ka viņiem visur un vienmēr ir taisnība. Labi, ka mašīnām ir KASKO, lai pēc tam apdrošinātāji paši ar tiem idiņiem tiek galā. Kolēģis - sportists arī ļoti nejauši vienu auto apskādēja uz apm. 250 euro. Tā auto KASKO apdrošinātājs pēc tam regresu piestādīja.

Lai nu kā, es personīgi par to neuztraucos - man abām mašīnām ir KASKO un, ja kāds tamlīdzīgs kaut ko nodarīs, lai apdrošinātāji paši pēc tam cīnās. Velo gatavojos augstāk minēto polisi nopirkt, vēl tikai velis CSDD jāpiereģistrē. Arī biznesa intereses man tur nav - tās polises maksā tik lēti, bet čakars tāds pats, kā arī OCTām. Vnk., uzskatu, ka jebkuram transportlīdzeklim, kas piedalās ceļu satiksmē, tādā vai citādā formātā ir jābūt civiltiesiskajai apdrošināšanai (bai ze vei, cik noprotu, te pat iespējams varētu tādu likt uz braucēju, nevis riteni, jo velosipēdiem CTA apdrošināšanu ES regulas neregulē). Jo velobraucēju kultīra LV ir katastrofāli zema un viņi taisa ziepes. Un vēl - vispārējā privātpersonu CTA apdrošināšana darbojas arī, ja skādi nodara ar velosipēdu. Tikai te jau tipiskā latvju bāleliņa domāšana - ar mani jau nekad... tikai, nu, prakse rāda, ka notiek gan.

1) un 2) paretam lietojamo moču un mašīnu skaitu regulē indivīda rocība. Tā tava filosofija ka apdrošināšana par 29 vai 39 eirām "nekas īpašs nav" uzskatāmi parāda no kādām pozīcijām mēs abi runājam - tev tas ir "nekas īpašs nav", bet man golfa un piekabes apdrošināšana jūtami satricina mēneša budžetu - ne par velti pirms pusotra gada izlēmu ka TA un oktai jābūt ar pusgada nobīdi, jo ja abi sakristu vienā mēnesī, tad vispār būtu čau, tas nekas ka es @ CSDD atstāju "nekas īpašs nav" (c) tu summu, kādas 80 vai cik tur eiras par abiem. Es arī redzu kādi cilvēki apkārt braukā ar velosipēdiem - šaubos vai, teiksim, tantiņai, pensionārei, 39 eiras būtu "nekas īpašs".

3) Tu izliecies vai kā? Mašīnai oktu piesien reģistrācijas numuram/apliecībai, bet tie ir piesieti ražotājam/modelim/garam šasijas numuram. Nu tad kā tu piesiesi velooktu paštaisītam velosipēdam vai velosipēdam bez zināma ražotāja ar četru ciparu rāmja numuru? Nē nu ja var, tad forši - pēc tā principa kā manam vectētiņam viena traktora reģistrācija [pasē rakstīts "pārbūvēts traktors"] un līdz ar to apskate un okta darbojās uz abiem traktoriņiem; ar kuru brauca, tam uzlika instrumentu kasti ar numuru - tā arī šitā var uztaisīt lai neierobežots man pierederošu velosipēdu skaits atbilstu attiecīgajam aprakstam - krāsai un rāmja numuram - galvenais lai vienlaicīgi vairāk par vienu neiekultos CSNg...

4) Jā, un? Es to ļoti labi zinu, un arī tādus redzu - bet nu tas jau ir tavos spēkos no tādiem izvairīties. Gribēt lai velosipēdistam ir okta ir jāvēlas piektajā punktā aprakstītajā situācijā - kur velosipēdists ieliekas mašīnā, mašīnas vadītājam neko nedarot. No grīļīga velosipēdista tu vari izvairīies, un ja tu viņu savlaicīgi nevari tumsā pamanīt, laiks uzlabot lukturus un/vai sākt braukt ar CSN atļautajiem ātrumiem. Tie ir dižās pilsētas wannabesportisti, no kuriem tu nevari izvairīties.

5) Šito variantu es jau izskatīju - atsevišķu dižās pilsētas idiotu dēļ nav jācieš visiem. Man vai nu velosipēds ir spējīgs no sava maksimālā ātruma apstāties kādu 10 metru distancē, vai arī es braucu uzmanīgi [ar trīsriteni es vairākus mēnešus nobraucu ar simboliskām bremzēm].

msh 19.06.2017 23:23

Viduskonsole jāmaina. Sīkākai infai var sagūglēt maiņas aprakstus.

Jautājums vienīgi kāpēc tu to RNS-D navigāciju gribi...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti