Bet kāda starpība, kas tos projektē? Tāpat sliktāk nebūs.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Bet kāda starpība, kas tos projektē? Tāpat sliktāk nebūs.
Tava interese ir dabiska - ņūtonmetri ir tie, kas paātrina mašīnu, bet zirgspēki tie, kas patērē degvielu. Cita lieta ka zirgspēki ir motora elastības rādītājs - ja diviem vienādas konfigurācijas motoriem vienam ir vairāk zirgspēku, tātad viņš griežas augstāk, turpinot elpot, tb attīsta savu griezes momentu plašākā diapazonā - tas, vai kādam ir vajadzīgs motors, kurš turpina attīstīt pilnu griezes momentu pie 5k, jau ir cits stāsts...
P.N. Kādā pagātnē tu dzīvo ka "normālu vērtību sasniedz pie 2,2-2,5k" - septiņdesmitajos? Jau astoņdesmito gadu beigās ražoja turbiķus, kam pilns griezes moments sākas pie 2k.
Nu un ko šie tādu tur pārbaudīs, ko parasts serviss nevar?
Var arī vairāk - tādu ciparu varētu izspiest pat no atmosfēras... ![]()
Jā, protams - mūsdienās - kad spēkā ir kaut vai ānša nosauktie faktori - kā arī tas, ka arvien lielākas masas cenšas paraut līzē kaut kādu jaunu mizu. Izskaidrosi man, šrota klientam, kāpēc C4 audī ar ķīseli nospiedošā vairākumā ir 2.5 TDI - lai arī sotaks bija pieejams ar 2.4D [fans par tādu fano] un A6 ar 1.9 TDI - ? Un kāpēc C5 A6 vismaz puse no ķīseļiem vienalga ir 2.5, un tikai otra puse 1.9 - tiešām lielākā daļa pieprasīto 1.9 eksemplāru būs palikuši vācijā, bet pie mums būs savilkti lielākā daļa ar 2.5?
Tava šībrīža statistika ir pilnīgi loģiska - diez cik liela daļa no šobrīd tirgū esošajām nepremiuma mašīnām vispār ir pieejama ar ķīseli, kurš ierakstītos tajos sešos procentos? Vismaz pusei modeļu tāda nav - un arī premiumiem lielai daļai nav - piemēram, VAGmobīļiem, kopš pārtrauca ražot VR6, vairs nav neviena motora, kuru varētu ielikt šķērsām un kas būtu "2l un vairāk, ieskaitot" - izņemot TT-RS piecu katlu bīdeli, kura noiets ir tik mazs, ka to nav vērts pieminēt.
Es pieņemu ka bez labiem apzīmējumiem es arī īpaši nemācētu braukt kaut kādos lielajos apļos - kur tad es viņus dabūšu?
Manos regulārajos maršrutos ietilpst tikai viens - liepājā, uz cukurenes un pulverenes krusta - ar divām joslām, kur parasti braucu pa ārējo - pārējie, mazie, aplīši neskaitās, tos izmantoju tāpat kā citi - kā krustojumus, kuros iespējams apgriezties - un attiecīgi rādu pagriezienus.
Ja tirgotu to, ko pieprasa klienti, tad mašīnās nebūtu arvien niecīgāki motoriņi - nu labi, tas ir tur visādu atgāzu normu dēļ, bet klienti neprasīja tās valdībām pieņemt - tās to izdarīja kaut kāda pseido-zaļā lobija dēļ. Elektromobīļi - labi, tos pieprasa, bet tikai tāpēc, ka turīgiem nejēgām/ekohipsteriem ir galvas sagrozītas.
Nu labi, es zinu pāris čaļus, kuri par šitento tehnoloģiju kaifo, bet nu tur ir cits pamatojums - doma ka tad, kad šito ieviesīs, varēs ar savu mašīnu piektdienā aizbraukt uz krogu, aprīties, pēc tam, galīgā pipelē, iestreipuļot/iekrist mašīnā, noķērkt "mājās!" vai nospiest kādu pogu, un pēc tam pamosties pie mājas stāvošā mašīnā... ![]()
Mani uzjautrina tā samocītā tehnoloģija, ko te izmanto - princips tas pats, kas elektromobīļiem - ar vakardienas tehnoloģiju kaut ko samoca, lai būtu. Ja vadītāju gribētu pilnvērtīgi aizvietot ar robotu, tam būtu jāsastāv no divām kamerām, diviem mikrofoniem un vēl žiroskopiskā devēja, bet pats galvenais - dators, kas spētu loģiski analizēt datus. Bet tā kā paša galvenā nav, tad vajag visādus lāzerus, devējus, GPS un vēl visādas figņas. Rezultātā sanāk autopilots, kurš niknā lietū vai putenī nav spējīgs darboties - un ja jeņķi atrubīs GPS, tad arī nevarēs.
Es nezinu kāpēc tu to tekstu kopē, jo es labi zinu tās paaudzes. Es vienkārši nesaprotu kāpēc situācijā, kur nav pieticis naudiņas uzlikt sesto, lai tērētos piektajai, kas noteikti nav lētāka ![]()
Parasti tam ir kāds iemesls, kāpēc ir tā uzlikts - vai nu sprauslu ražība par mazu, vai parastā ķep ļep sagāzējuma dēļ gāzeris baidās ka vārgākam motoram gāze ar benzīna aizdedzes momentu vārstus neizdedzina, un tāpēc uzliek lai tur, kur patērē visvairāk, patērētu benzīnu...
Normāli sagāzēts motors griezīsies uz gāzi līdz ierobežotājam.
Jaunākais bembijs, kura četru katlu ķīseli man ir gadījies dzirdēt, bija E46, un tur tiešām bija traktordzinējs - tāpat kā ~10 gadus vecai astmai - klausies no malas un domā "eu, bet kommonreili tak reklamēja ka tas padarot ķīseli civilizētāku, a šitas ir vēl trakāks nekā vecs 1.9 TDI".
Gribētos cerēt ka šīs desmitgades četru katlu ķīseļi ir bik smukāk nostrādāti, bet jebkurā gadījumā - četri katli ir četri katli - jebkurā gadījumā varēs atsevišķi sadzirdēt katra spriguļa klikšķi, kas kopā veido tarkšķi... Kamēr brīdī, kad ir vismaz pieci katli, tur jau sāk veidoties skaņa - tāda ērmīga, bet skaņa.
Un jebkurā gadījumā, lielie motori labāk spēj iegriezt savas turbīnas.
Tas ka tas lielais griezes moments nekaucina riepas drīzāk būs elektronikas nopelns.
Lai nebūtu jāklausās četru katlu traktordzinēja tarkšķis.
Nu bet varēt jau var, cita lieta vai drīkst
Runājot par velosipēdistiem domātajiem noteikumiem, kas tur ir, vai ir pienākums velosipēdistam braukt pa veloceliņu, un nevis pa brauktuvi, vai nē? Gan šogad, gan pagājušogad, katru gadu vienu reizi liepājā pa zirneni braucot kāds kašteles vadītājs, logu atvēris, man sauca ka man esot jābrauc pa blakus esošo veloceliņu - man principā ir pie dirsas, kamēr man to nesaka kāds cepists vai pašvaldībnieks - un ja arī kādi tādi pateiks, arī tad turpinās būt - lai pamēģina pabraukt pa zirneni visā garumā ar velosipēdu uz 25 kmph pa "veloceliņu" - man vēl gribas dzīvot.
P.N. Interesanti ka abās reizēs neapmierinātais subjekts brauca ar kašteli, bet ne reizes nav nekas tāds bijis no kāda sedana/universāļa/hečbeka braucēja - diez tur gabarīti vai proporcionāli lielāks ego vainīgs? ![]()
Nē nu es vienkārši brīnos kāpēc likt piekto, kas ir n reizes dārgāka par ceturto, ja iegūst to pašu efektu, jo sestās nav... ![]()
Nu labi, pieņemsim ka esi muskuļains. Lai vai kā, mani uzjautrina ka cilvēks, kurš ir tik īss lai bez problēmām ielīstu gandrīz jebkur, izmanto sevi par mērogu
Es esmu 1,95 garš un vienīgā mašīna, ar kuru ir sanācis braukt un ir bijušas problēmas, bija trešais žigulis - ar līdz galam atstumtu ķebli nevarēja gāzi atlaist līdz galam pārslēdzoties - sestajā tādas problēmas nebija, vienīgi kloķis pret kāju sitās - visām ārpus padomijas ražotajām mašīnām viss ir bijis ļoti labi, ieskaitot mazāko, ar ko sanācis braukt - Corsu A, kur arī ar vietu vadītājam viss ir kārtībā, vienīgi neērti roku pa logu izlikt, jāsaloka, jo fortačka traucē....
Prikola pēc pameklēju netā cenas un parēķināju - E30 M3 šodien maksātu ~60k, E36 M3 līdzīgi, tavējais bembijs, kā rāda bmw.lv maksā 55k - uzminēju
Bet nu laikam kaut kas labs arī jāuzraksta
- tu laikam vienīgais no šī tofika rakstniekiem esi nopircis kaut ko baudāmu, un pat samērīgi, bez īsa krāna piegaršas [X5, X6...], žēl tik ka ķīselis, bet nu vismaz tam ir seši katli. Atliek novēlēt lai tas lētums, par kuru tu balso ar savu naudu, tevi nepanāk, un tās runas, ka jauni bembiji esot kvalitatīvāki par jauniem audī, patiesas ![]()
Nu labi. Bišķi padomāju un sapratu ka tu lieto vārdu "attīstība", nevis "progress" - tad viss ir kārtībā, un problēma ir ar mani, jo man patīk uzskatīt ka attīstība ir tikai uz labo pusi, un te tā nav.
Kanibaals rakstīja: Kas par auto?
Ir trīs scenāriji:
1. Jauniem auto benzīna bultiņa seko līdzi tekošajam patēriņam, nevis tikai degvielas līmenim bākā. Uzstādot gāzi auto vadības bloks tiek apmānīts, jo dators domā, ka tiek tērēts benzīns un attiecīgi pārbīda bultiņu, bet reāli tiek padota gāze. Pēc brauciena gan bultiņai vajadzētu atlekt atpakaļ atbilstoši līmenim bākā, vadības bloks jau nevar zināt, kad izslēgtam auto ir ielieta vēl degviela.
2. Gāzes iekārta(sprauslas, reduktors) ir par mazjaudīgu motoram un tiek papildus padots benzīns, lai kompensētu jaudas trūkumu.
3. Mazticams, bet ja būtu uzstādīta 5. paaudzes gāzes iekārta tiešās iesmidzes motoram, tad lai nebojātu sprauslas papildus tiek padots 15% benzīna. Taču tad benzīns nebeigtos reizē ar gāzi.
Jebkurā gadījumā aizbrauciet uz gāzes apkopi, vēlams kur uzstādīja gāzes iekārtu, lai pārbauda un atrod cēloni.
3. Piekto vai ceturto? Poļu AC piedāvā ceturto priekš dažiem tiešās iesmidzes motoriem.
Kas par "velonoteikumiem apgaismes ierīcēm"?
Tavi teksti rāda ka tev nav vismazākās nojausmas ko es domāju, lai arī izsakos es skaidri - jo dzīvojot savā šaurajā patērētāja pasaulītē tu mēģini nomērīt mani pēc savas mērauklas. Ļauj es minēšu - tu dzīvo ilūzijā ka man skauž, ka tev ir divas garlaicīgas mašīnas, un tikai tāpēc, ka tās ir ražotas šajā desmitgadē... ![]()
No kā lai man paliktu slikti ap dūšu - no tā ka tas kosmosa kuģis pēc inflācijas pārrēķināšanas izrādīsies esam ne dārgāks par kādu E30 vai E36 M3?
Sasmējos par salona "plašuma" aprakstu - pietiek vietas samērā īsam un resnam cilvēkam, un otrs tāds pats var iesēsties aizmugurē - parādi man kādu mašīnu, kurā divi tik īsi cilvēki tā nevar sasēsties. Ja tu būtu divmetrīgs, tad gan šāds apstāklis, sevišķi tik maza segmenta mašīnai, būtu pieminēšanas cienīgs - jo zinot ka trešā sērija ir vēl kādu kripatu mazāka par audī B sēriju, ir skaidrs ka divi tādi tā vis nevar.
Kanibaals rakstīja: Nobraukumu protams ietekmē, jo liekais siltums no elektromotora ir minimāls. Bet komentārs bija, ka kamēr auto lādējas nevar sildīties, kas nav tiesa.
Bet nu arī arguments, ka nevar aizbraukt vienā stiepienā līdz Daugavpilij ir pseidoarguments, tas ir kā teikt, ka dīzeļauto nekam neder, jo nevar tajā benzīnu ieliet, ja dīzelis beidzas. Nu nav elektroauto pašlaik plašpatēriņam. Par mobiliem telefoniem arī kādreiz iesmēja, ka klucis milzīg un baterija ātri sēžas.
Mobilie ir slikts piemērs - tiem nooptimizēja elektronikas darbību un tad gāja nedēļu, līdz patērētājiem iebaroja ka vajag kabatā bāžamus surogātdatorus, un nu atkal diennakti vairs nevelk... Tikmēr elektromobīlim ir maz ko optimizēt - ielikt motorus riteņos, iegūt kādus 5-10% lielāku efektivitāti un viss...
Kas tev rada pārliecību ka tiešām brauksi ar citu, jaunu? Esi jau sakrājis un nolicis naudu?
Bet tas, kas notiks ar tavu mašīnu kad tā būs 15 gadus veca, ietekmē arī tevi - kvalitāte ietekmē cenas kritumu, ja ne vēl kaut ko. Bet nu kā jau tu to izrādi, jaunu mašīnu pircējs ir tuvredzīgs radījums - ne par velti šī suga jau 25 gadus ar savu naudu balso par to, lai mašīnas paliktu arvien nekvalitatīvākas - jo kā savādāk parēķinot inflāciju var izrādīties ka jauns otrais golfs maksāja tikpat, cik tagad maksā jauns līdzvērtīgs golfs, lai arī tam būtu jāmaksā krietni dārgāk, aprīkojuma un motora sarežģītības dēļ?
kasinsh79 rakstīja: Msh
Un vai tagad man un citiem būtu jāpaliek uzticamam/-iem vecākai autobūvei?
Sorry, galīgi nesaista.
Es jaunos auto atrodu to, kas agrāk nebija pat izgudrots. Lūk, tas man šķiet svarīgāk par vecu auto slavināšanu. Starp citu, es arī nevaru atļauties sev Tesla, bet nekad to nenolikšu līdz ar zemi tieši tāpēc...
Protams ka ir izgudrotas visādas lietas, kuru agrāk nebija - neuzticamība, lētums, liels degvielas patēriņš - un kā jau redzam, tev tās patīk. Jo kāpēc lai vēl tu ieciklētos uz visādiem otršķirīgiem knibuļiem, kurus izņemot no tavām mašīnām, tās turpinātu funkcionēt kā mašīnas, ja ne lai varētu spītīgi izlikties ka tev ir modernas mašīnas. Tas ar ko tu slimo, ir ārišķība, patērēšana. Man tādā ziņā patīk japāņu domāsanas veids, kuru uzskatāmi parāda toyotas flagmanis - konservatīvs limuzīns, kura patreizējo paaudzi ražo jau 19 gadus, bet iepriekšējo, vizuāli ļoti līdzīgu, ražoja 30 gadus.
Bet tavs "starp citu" salīdzinājums, nepārsteidzošā kārtā, ir pirksta salīdzinājums ar krānu. Ja manas mašīnas varētu tagad nopirkt jaunas, es tās nevarētu atļauties nopirkt - es nesen pārrēķināju pēc inflācijas - 1.3 mk2 tagadējā naudā maksātu 16,5k eiru, bet Audi 90 2.3 quattro 40k eiru - bet es tās ne tikai varu atļauties nopirkt 25 gadus vecas, bet arī uzturēt - tu teslu nevari atļauties nopirkt tagad, jaunu - bet tu to noteikti varēsi atļauties nopirkt desmit gadus vecu - tikai tu diez vai to varēsi atļauties uzturēt... ![]()
Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO)
26
Rīt TV un interneta tiešraidē paziņos Latvijas Gada auto 2026 uzvarētājus, atklāti finālistu auto nominācijās (+ VIDEO)
9
Ū, man patīk šitā diskusija...
Lai vai kā - komentēju palaidnieka pašu pirmo apakšpostu - kas tu tāds esi, lai noteiktu, kāpēc cilvēks kaut kur steidzas? Zīlnieks vismaz esi? Man bija kādi 25 gadi, kad es beidzot pārslimoju to "ui bļē, ļaunais lidotājs..." slimību. Mēs katrs atbildam par sevi - vajag steigties, steidzamies. Es personīgi nesaprotu divas lidotāju grupas - pirmā, tie kam braucot vienmēr ir kaut kur jāskrien, otrā, tie kas nopērk paaugstinātas bīstamības un citiem vairāk traucējošu mašīnu - CUVu vai SUVu, un pēc tam ar to uz ceļa izpildās - bet nu, tā ir viņu lieta - izņemot, protams, tādas situācijas, kur kāds ar savu cirvi vai ravu vai tukšonu, vai tamlīdzīgu kasti braucot slapjā laikā pa šoseju, iedomājas, ka, lūk, jāapdzen tas otrais golfs, un tad jāturpina braukt tādā pašā ātrumā, tas nekas, ka tā kaste nav aprīkota ar dubļu aizsargiem un vispār ļoti labi ceļ ūdeni gaisā - labi ja tikai ūdeni, decembrī viens šitāds uztaisīja man stiklā punktiņu - un tad man neatliek nekas cits kā iet garām - bet nu tādu krānu daudz nav.