iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419
msh 26.06.2011 4:25

Pirmais rakstīja:

kas būtu jāregulē sūknī siksnu maiņas laikā?

Moments, kas tad cits.

Hreņiem, kuriem vēl nav kommonreils, varbūt nevajag, "ai tas tak hrenis", audī stiliņā kā reiz lielākie traktoru fani uzsver to, ka siksnu maiņu bez sekojošas piespraušanas pie kompja dara tikai pokujisti.

msh 26.04.2011 14:23

Seene rakstīja:

Nu, nu... Pirmkārt dīzelim ir citas vajadzības - gaiss vienmēr ir parpalikumā, nevis precīzs degmaisījums. Un gribētu gan redzēt, cik liela jēga būtu turbodzinējiem no MAF.

Laipni lūdzam - fofāgena grupas 1.9 TDI un laikam arī 2.5 TDI ir tikai MAF un nekāda MAP, pat ne tiem, kam ir VNT - spiedienu visiem kompis sarēķina pēc gaisa masas un ieplūdes temp.

msh 26.04.2011 12:48

Seene rakstīja:

Nevienm dīzelim lieli apgriezieni bez slodzes nav vēlami. Un gribētu redzēt to apmācāmo, kas spēs "to isuzū trīs nule " pārslēgt pie trīs štukām, saglabājot slodzi un neieskrienot pirmajā grāvī.

Ahujeķ cik augsti apgriezieni Tiešām tas 3.0 ir tāda neizturīga ateja? Ko tad lai saka par divdesmitgadīgiem audī 2.5 10v traķiem, no kuriem lai izdabūtu virs 200 lopiem [brīdī kad 500 nm jau tur ir] šos griež virs piecām štukām, parasti standarta motoru, kā arī par 1.9 TDI, kas ir uz to pašu spējīgs, un zinu vismaz vienu cilvēku, kam tāds griežas kā benzīnnieks, pāri sešām štukām? Kā tad tu ar tādu, negriežot šo uz tik briesmīgajiem augstajiem trīstūkstoš apgriezieniem minūtē pabrauc pa bāni - esi ielicis fūres kārbu ar vismaz 10 robiem? Un kā šādi braucot aero var strebt divarpus reižu vairāk?

msh 26.04.2011 12:40

Seene rakstīja:

Tādā gadījumā tu slikti esi informēts par to, kādi auto tiek projektēti šajā gadsimtā. Nebūt visi nav aprīkoti ar gaisa masas mērītāju, lai arī ir pilni ar elektroniku. Un tāpat arī laikam nespēj pateikt, kā slodze ietekmē borta spriegumu.

Nu tātad tu vēlējies piesieties pie vārdiem, jo ar MAP un ieplūdes gaisa temp devēju tiek panākts tas pats rezultāts, tikai nedaudz neprecīzāk

msh 25.04.2011 20:08

Nav ko braukt ar mašīnām, kurām kāda virsbūves daļa maksā vairāk par pārdesmit lašiem Un tādas arī nezog

msh 25.04.2011 13:06

Pirmais rakstīja:

un no otras puses - paskaties kā pie mums notiek darbs - divi veči ar lāpstām rušina un 8 ar gudriem ģīmjiem stāv riņķī....

Esi strādājis uz ceļiem ka tik labi zini?

msh 23.04.2011 20:26

Seene rakstīja:

Un ko darīt, ja nav gaisa masas mērītāja? Un, ko ja slodze nekādi neietekmē borta spriegumu?

Tādā gadījumā tu brauc ar kaut kādu havaju kas projektēta astoņdesmito gadu pirmajā pusē un kur elektronikas nav, vienīgi degvielas noslēgšanas vārsts

msh 23.04.2011 20:24

Seene rakstīja:

Skaists jau varbūt esi, bet... Nekad neesmu teicis, ka kaut netur šis motors, bet gan to, ka nevienam dīzelim par labu nenāk joņošana bez slodzes - t.i. attiecībā uz bezjēdzīgu gāzēšanu skatē.

Un tas, ka neskaitu santīmus, nenozīmē, ka neskaitu latus. Pie mana bruaukšanas stila atšķirība degvielas patēriņā, salīdzinājumā ar Aero ir ~2,5 reizes! Savukārt pēc rādītājiem - Aero dragreisu vinnēs, ja ir tikai šoferis, bet zaudēs, ja ir 5 cilvēki un pilns bagažnieks

Jā, nevar būt? Diez kurš bija tas, kurš par to isuzū ķīseli stāstot piemeta klāt par glupiem autoskolu instruktoriem, kuri māca pārslēgties pie trīs štukām un tad šādiem cilvēkiem tas isuzū trīs nule tratatatā jūkot?

Un ja starpība ir divarpus reizes, tad jau laikam tevis piedalīšanās ceļu satiksmē ir nebeidzama steiga uz slimnīcas dzemdību nodaļu vai arī tieši pretējais - stāvēšana kaut kur ar ieslēgtu motoru

Un aero pieminēšana sakarā ar kaut kādu dragreisu ir nevietā - tam 2.3 16v noteikti ir diezgan nopietns tjūninga potenciāls, kamēr 3.0 isuzū traķis diez vai būs tikpat izturīgs kā fofāgena grupas 2v klabekļi...

msh 23.04.2011 1:01

bobcat rakstīja: Jā, opelim ir arī ierīkota poga ECO (tjipa izslēdz kompresoru), bet tad zūd jēga klimatam vispār. To es lietoju lai nemocītu sistēmu, kamēr nebiju novērsis sūci.

Veltas pūles. Visiem kondišiem ir augsta spiediena slēdzis un zema spiediena slēdzis. Augsts spiediens iestājas ja sistēma darbojas bet netiek dzesēta, zems ja ir sūce, abos gadījumos kompresors netiek ieslēgts - citiem kondišiem tie slēdži dod vadības blokam signālu ka kompresoru nedrīkst ieslēgt, citiem kompresora ieslēgšanas signāls iet caur tiem, ja kāds nostrādā, līdz kompresoram nenonāk

msh 23.04.2011 0:59

Seene rakstīja:

Nu gan... Kā tieši tas maina apgriezienus? Ja ECU ir uzstādīti brīvgaitas 800RPM, tad kondicioniera pieslēgšana to nekādi nemaina. ECU vienkārši nodrošinās attiecīgu degvielas padevi, lai noturētu noteiktos apgriezienus. Pēc tavas loģikas jau brīvgaitas apgriezieniem vajadzētu manīties arī atkarībā no akumulatora tukšuma un beņķu apsildes

Jā, ir arī tādi ECU kam tiešām ir uzstādīti kaut kādi apgriezieni. Bet ir arī tādi, kuriem ir uzstādīts ka pie tik un tik kubiem ieplūstošā gaisa jāpievada brīvgaitas vārstam tāds un tāds spriegums. Un bez tam, ja kompresora saikne ar kondišu nebūtu vajadzīga, mazākiem motoriem noteikti šim ieslēdzoties būtu pamanāma apgriezienu noraustīšanās, jo lai padotu papildus gaisu [jā, gaisu, kuram atbilstoši padod vairāk degvielas, nevis vienkārši degvielu], kompim vajag momentu lai noreaģētu.

Ā, un par to manu loģiku - laipni lūdzam uz zemes, tā arī ir Cita lieta ka parastos gadījumos to nemana, bet ja slodze ir pietiekami liela lai kristos borta spriegums, krītas arī apgriezieni. Nu citiem arī nekrītas, bet, cik atceros, vismaz daļai ECU borta spriegums bija viens no vērā ņemamajiem lielumiem

msh 23.04.2011 0:54

Seene rakstīja:

Nu tu uzrakstīji santīmsipēja viedokli. Dzinēju es jūtu, bet nekad nav bijusi vēlme to izmantot šādā veidā. Manā gadījumā CC izmantošana nozīmē vienmērīgāku braukšanu. Un nekautrējos izmantot to, ka tādi kā tu pret kalnu nomet ātrumu - vieglāk apdzīt. Un CC praktiski nekad nav izmantota zem 100 km/h. Baudāmie 180 gan ir bijuši (vietā, kur tas IR atļauts).

Vai šo tekstu, sevišķi pirmo teikumu rakstīja traktorists, kam ir opeļsābs ar motoru, par kuru pats stāstījis, kas niknāku gāzēšanu neturot? Nu ja jau tu santīmus neskaiti, kāpēc tev nav slavenais 2.3 16vt?

msh 21.04.2011 0:06

Seene rakstīja:

Nevis PAT nemotoram, bet tieši nemotoram. Un kādēļ vispār būtu jāceļas apgriezieniem? Motora brīvgaitas apgriezienus kontrolē un saglabā ECU, kas var pēc vajadzības palielināt degvielas padevi, ko tu ne dzirdēsi, ne redzēsi, bet apgriezieni nemainīsies.

Elementāri, vatson - pārsvarā vai nu klimati/kondiši vai nu nostāda ECU fakta priekšā ka šis slēdz iekšā kompresoru un ECU par noteiktu soli jāpaceļ gaisa padeve, vai arī klimats/kondišs to paprasa no ECU un tas padod papildus gaisu un ieslēdz kompresoru.

msh 19.04.2011 23:27

Seene rakstīja:

Nu ja spēj plastmasai atšķirt tikai krāsu, prieks par tevi - tā dzīvot noteikti ir vienkāršāk. Man gan visai labi patīk klimatkontrole ar vismaz divām zonām - jo sievietēm ir atšķirīgs priekšstats par vēlamo temperatūru mašīnā. Un kruīzs ir laba lieta pat Latvijas nelielajos gabalos, kur nu vēl tad, kad jānobrauc tūkstoši kilometru

Ja jau reiz tas priekšstats par temperatūru ir tik ļoti atšķirīgs, tad divas joslas tāpat nelīdzēs - līdz šim paspaidītās divu joslu klimas vairāk par 3 grādu starpību tāpat nepiedāvā jo nav jau reāli bez organiskā stikla starpsienas

msh 18.04.2011 13:26

ValdisM rakstīja:

Morāle -varbūt nav vērts meklēt vecus nojātus80-to gadu

dīzeļus, čakarēties ar kaut kādām kreisajām degviielām,, bet vienkāršiiegādāties mazāku (vieglāku) auto ar mazāku dzinēju?

P.>S var arī pārskatīt savus braukšanas maršrutus un vnk mazāk braukāt

Morāle - nepirkt volvo vai arī nepirkt nopistu ķīseli. Audī C4 ar to pašu 2.5 10v traktoru un čipšķūningu uz šosejas ierakstās starp pieciem un sešiem litriem. Ā bet pareizi, mazduļa mistiskais 80 gadu bīdelis strebj 4 litrus ar klucīti zem gāzes pedāļa, bet kad min grīdā, tad grīda paliecas un motors sadedzina tikai papildus gaisu, nevis degvielu

msh 11.04.2011 18:32

gonzalless rakstīja:

######################################Gribi teikt, ka litrazhai nav sakars ar motora resursu? Tad sanaak, ka Tico ar 0.8L noskries tik pat cik Chevy 7.4L? Nekad muzhaa, skaidrs, ka lielitrazhas ies daudz reiz ilgaak (protams, ar nosaciijumu, ka motors tiek pienaaciigi kopts) p.s. manejam benziniekam pie 100km/h ir 1800 rpm

Vēl viens kas piemirst par subjektīviem lielumiem Nu tu ar to savu 7.4 [tāds vispār maz ir? ] visu laiku ar labo roku dročīsi robus uz augšu uz leju un brauksi ar īstiem brīvgaitas apgriezieniem un var gadīties, ka šāda sēņošana pat nedaudz paildzinās motora mūžu - un no 0.8 gribēsi lai tas velk tāpat kā 7.4 un zem četrām štukām nelaidīsi , tad protams ka nemotoram būs īsāks resurss. Bet ja abiem motoriem +/- vienāda garuma kārbas un blīve starp stūri un sēdekli ir apveltīta ar galvu, tad kāda iksa pēc nemotoram būtu jābūt ar mazāku resursu, ja vien tas nav kaut kāds aziātu taisīts lētais sūc? Vēl piedevām V8 ir divas reizes vairāk virzuļu un citu grabuļu kas var izbeigties

P.N. Laikā kad amūrikā lietoja "big block V8", tos jūdza kopā ar 3 vai 4 robu kārbām, kādēļ šādu mašīnu vmax bija uz kādiem 200 kmph redlaina dēļ - tad nu tu padomā cik gara ir kārba un cik veiksmīgs tavs salīdzinājums

msh 11.04.2011 18:21

WALA rakstīja: Kaut gan - nu velns viņu zina - kā jau teicu - cilvēki agrāk vairāk piedomāja pie tā kā brauc - normāls cilvēks agrāk dīzeli negriezīs pāri pa 3000 apg./min. - a tagad vieglajiem visi kam nav slinkums un kad nav slinkums.

Tad jau sēne un visa vācu nācija ir nenormāli psihopāti

msh 10.04.2011 23:01

krishus rakstīja:

Psc...., gribēju jau runāt par jūras vējiem un mitro gaisu..., bet palasījos allcar.lv- nu ir arī normāli puikas Liepājas pusē....

msh, pacel tēmu allcarā par mazmotoru un lielmotoru resursiem!

Man tur īpaši nav ko darīt - kad bik iemetu aci, radās iespaids ka tāda paša līmeņa forums kā wcc - cilvēki, ar kuriem dzīvē var kontaktēties, bet internetā labāk nevajag - sāks brēkt ka projekto topikos vajag tikai slavas dziesmas dziedāt utt

msh 10.04.2011 23:00

VWfans rakstīja: Golfam 1,4 pie 120 km/h ir tālu pāri 3000 apgriezieniem.

Varbūt arī ir īsās kārbas, nenoliedzu, bet manas muteres golfmašīnai ir normāla garuma. No vienas puses it kā pārāk gara, tāpēc arī ātrāk par kaut kādiem 150 neiet. Bet nu vienalga uz šosejas @ 90 kmph, kad tas nemotoriņš griežas nedaudz virs 2k ir lielāka pārliecība par apdzīšanas izdarīšanu nekā ar mazdu mx-3 1.6 16v, kas tajā pašā ātrumā griežas manāmi virs 3k. Laikam jau pamatoti tam golfam kārba garāka.

msh 10.04.2011 21:52

WALA rakstīja:

Tiešs sakars, bet ne gluži ar "motora resursu"kā tādu- kā to esi ieņēmis galvā, ir tieši tāda pat situācija kā tu aprakstīji par močiem.

Majaudīgākam motoram bieži vien ir īsāka kārba - tā paša ātruma uzturēšanai (teiksim 110 km/h) kāds 3 litru dzinējs griežas ar ~ 1500 -2000 apg./min., 1,6 coyots - 3000 apg./min., 1,6 škoda ja atmiņa neviļ bija 3500 (mazjaudīgāks motors) utt.

Tad nu lūk braucot teiksim lielāko dzīves daļu ar līdzīgu vidējo ātrumu - 3 litrīga dzinēja virzuļi būs nostaigājuši 1,5 līdz 2 reizes īsāku ceļu "turp-atpakaļ" nekā 1,6 coyotam pie tā paša odometra rādijuma !!!

Lietotāja vulgaris acīs tas būš coyotam - "pļec gribēju zirnekļus izdzīt, bet mans motors nosprāga pēc 300'000 km, kamēr Ford V6 3.0 īpašnieks -a man pie 600'000 km tā kā moš taisīt kapitālo, ai nu labi pofig - novilks līdz ļimonam un tad domās.

Bet nu kā jau teicu - mūsdienās ir maz cilvēku kas uztur kārtīgi mašīnas, lielākā daļa tikai mauc, un uztur serviss, a ja serviss p...., tad mašīnai nav resursa neatkarīgi no litrāžas, kaut vienalga lielākam motoram ir labāka varbūtība izdzīvot.

... un piedevām tevis minētās mizas jau ir no rūpnīcas domātas braukt un nodot tolmetā Vecākiem fofāgena grupas nemotoriņiem ir normāla garuma kārbas [sliktākajā gadījumā piektais robs atmests] un tās īsās ir iedalītas vecākiem audī ar pareizo piedziņu. Šķībači ir cits variants, tie nekad nav taisījuši mašīnu ar domu par vismaz 20 gadiem, un tur tiešām vienmēr ir tā, kā tu aprakstīji. Bet pilsētas situācijā tāpat diža starpība nav.

P.N. Es rakstot tiešām biju piemirsis ka kaut kādiem musariem tā ir, kaut kā bija pierasts pie muteres golfmašīnas 1.4 nemotoriņa parastā garuma [3k @ 120 kmph] kārbas

msh 10.04.2011 18:27

WALA, ko tu pīpē, kāds mašīnas motora litrāžai sakars ar motora resursu?

Kaut kas tāds ir spēkā vienīgi uz močiem, kur litrīgu moci var lēni griezt lai brauktu pa šoseju, un var ātri griezt, lai lidotu, kamēr 125 kubus nav izvēles, bet jāgriež, lai pabrauktu pa šoseju

msh 09.04.2011 23:57

WALA rakstīja:

Safisies ?!?!? Kāds sakars tam koeficientam ar jaudas radītājiem reālā dzīvē - tas reizinātājs tiek piemērots sacīkšu auto lai vienādotu iespējas.

Tas ir gluži tāpat kā dažādu piedziņu auto šosejas sacīkstēs ir dažādi min. masas ierobežojumi. Ir skaidrs ka Audi quattro, Subaru AWD, Toyota Celica GT4, Mitsu Evo utml. vienā setā šosejā saliktu jebkuru citu auto pie vienādas masas un jaudas, un jo sliktāka saķere ar asfaltu - jo izteiktāk redzamas awd priekšrocības.

UN te ir tieši tas pats - Vankelim/Rotordzinējam ir daudz mazāk kustīgu detaļu, tas rada daudz mazāku iekšēju pretestību pats sev utml. - tas ir principā daudz efektīvāks dzinējs, tikai tam ir citas nepatīkamas nianses, bet ja iekšdedzes dzinēji vēl kādu laiku noturēsies - iespējams ka lielāku daļu problēmu tiks pieņemami atrisinātas.

Nu, īedgars sajauca, jāreizina ar divām reizēm. Sanāk 2,6l. Bet honda ražo četru katlu atmosfērisku virzuļmotoru, kas dod tādus pašas jaudas un griezes ciparus ar divu litru darba tilpumu...

msh 09.04.2011 14:08

Crankshaft rakstīja:

Un vēl bija 3-rotoru Vankelis, RAF busā. Gāja baisi, bet rija arī nevāji! Turklāt ne degvielu - griezās tas nezvērs

lopā, bet RAF ātrumkārbai primārās vārpstas max ātrums bija parakstīts 4500 rpm ...

Pļēēē...

msh 09.04.2011 10:58

taaneko rakstīja:

Msh- labi, saprotu ka nekā nejēdz no reņiem, bet nebiju domājis ka vispār nekā nejēdz no autobūves un šīs industrijas rozīnītēm. Ja 240 zs no 1,3L. pie 215 nm ir viduvējība, kas tad ir kruta?

p.n. varbūt pieraksties adītāju saitā? varēsi ar mājsaimniecēm apspriest adāmadatu garuma ietekmi uz dzijas krāsu...

Man nez kāpēc atkal liekas ka tu esi tas, kas nejēdz un kā jau nejēga, pulē raķeti uz lielu zirgspēku skaitu, jo, lūk, hreņa akmenslakmeta dT tik daudz nav Mani nefis ka tam motoram darba tilpums skaitās 1,3l [rēķina dažādi], mani arī īpaši nefis 240 lopi, jo latvijā ar mašīnā ieliktu motoru uz ceļa tos toč nav kur legāli pielietot - toties 210 nm ir smieklīgs cipars - pat kaut kādam aizvēsturiskam audī 10v turbo motoram ir vismaz 250 nm un ļoti zemu, un 1.9 TDI 202 - un vispār es jau biju gaidījis, ka tur būs maz griezes - galu galā, motors bez turbīnas, kur tos 240 lopus taisa divi metāla gabali, kuri griežas uz riņķi, nevis 6-8 kustoties turp atpakaļ - kur tad tā grieze lai rodas... Bet es nebiju gaidījis ka tās te būs tik maz - agrākiem motoriem griezes bija vairāk kā jaudas, acīmredzot tas renesis ir tjūnēts galvenokārt domājot par jaudu.

P.N. Bija ļoti jauki palasīties tās tavas divas lapas ar nepilnīgo informāciju ķeburu valodā

msh 09.04.2011 10:46

taaneko rakstīja:

Sēdi ka labāk ārzemēs... Laatvijā tāpat muļķīšu bez Tevis pietiek...

Nuja, ar tevi

msh 08.04.2011 22:47

rudens68 rakstīja: Tas RX8 kautkā tomār neguva lietotāju atbalstu , kad parādījās jaunā izpildījumā viens otrs paredzēja rotorniekiem otru elpu ..... varbūt visas eko normas šo nokāva ?

Kas tad šo ir nokāvis? RX-8 ražo - jeb tu gaidīji ka šis masveidā tirgosies? Interesanti kāpēc? Tam motoram tāpat resurss ir kaut kādas 150 štukas, tas patērē benzīnu un tā jauda un grieze ir viduvēji - vai kāds no šiem faktoriem veicina popularitāti?

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419

Lasītākie raksti

Jaunie raksti