iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
GB12 10.06.2021 20:47

Huļi tad sāki, ja nav jēgas? Vai arī tev saruna skaitas tikai tad, ja tev piekrīt?

Bet vismaz būtu vārdu "daikts" pareizi iemācījies rakstīt, ja jau tev tik ļoti patīk tos piesaukt...

GB12 10.06.2021 20:20

Atkārtošos, 2% ir tikai mirušie. Pieskaiti klāt tos ar plaušu bojājumiem un kuriem kovids izraisījis citas slimības, diabētu, piemēram...

Nu, es domāju, ja tev pohas iilgtu 2-3 nedēļas, to dēļ tu uz laiku zaudētu garšu, sajātu plaušas (uzreiz, nevis, kā aknas, kaut kādā laika periodā) diez vai tu lietotu alkoholu...

GB12 10.06.2021 19:15

Kas ir tie "fakti", uz kuriem tu atsaucies? Kaut kādi jauni pētījumi vai kas? Jo vismaz līdz šim zināmie rāda kaut ko citu. Piemēram, pēc šī www.worldometers.info/coronavirus/ sanāk, ka no C-19 mirst 2.16%, kas jau nesakrīt ar tevis pausto. Un tie ir tikai mirušie, nerunāsim par vidēji smagajiem un smagajiem slimojošajiem... Protams, var spekulēt ar to, ka visi gadījumi jau netiek uzskaitīti, bet, nu, visas nāves jau arī netiek...

GB12 10.06.2021 19:08

Es jau nepārmetu tev, ka negribi potēties. Kā jau rakstīju, katram savs. Arī man ir laba imunitāte, slimoju reti, bet, nu, izvēlējos pretējo ceļu. Tā pārdoma bija, vai ir vērts tā čakarēties, ja problēmu var atrisināt vienkāršāk. Bet, nu jā, ja tu uzskati, ka pote tev ko ļaunu nodarīs, tad tas ir savādāk... Interesanti (vari neatbildēt), kas ir tā finansiālā robeža, pie kuras tu izvēlētos tomēr potēties, nevis taisīt bezgalīgos testus? Tobiš, cik būtu jāmaksā testam, lai tu padomātu - da nu nah...

GB12 10.06.2021 18:30

Nekas, drīz veselais saprāts atkal zaudēs, kad valdība pieņems kādu lēmumu, kas tev nepatīk... Bet tas jau nav nekāds jaunums, par to visu laiku runāja - vakcinētie, pārslimojušie un tie, kas var negatīvu testu uzrādīt. Tikai... ja vien cilvēks nav galīgs antivakseris un neuzskata, ka vakcīnas nogalina, sagrauj imūnsistēmu vai padara par geju, vai tiešām nav vienkāršāk vakcinēties kā katru reizi testus taisīt un naudu tērēt? Bet, nu, katram savs...

GB12 08.06.2021 16:52

Tu vēl neesi redzējis "daiļus rakstus" no manis...

GB12 07.06.2021 13:39

Šo mēģināju, bet, tiklīdz atver durvis, parādās sarkans "block" vai tml uzraksts displejā un tiek ielikts pārkingā...

GB12 07.06.2021 13:16

Par to starta pogu visai ātri arī sapratu, ka principā nav vajadzīga. Bet no otras puses - čakars bija mašīnu nofotografēt ar degošām gaismām, jo, tiklīdz tu izkāp no mašīnas, tā viss sabloķējas un izslēdzas. Tā notiek arī tad, ja atslēgas atstāj mašīnā. Līdz ar to, ja gribi smuku bildi ar degošām LED līnijām, tev auto jāfotografē, spaidot pogas pultī... Es pieļauju, ka šo kaut kā gan var iestatīt, bet, nu, tur ar 2-3 stundu testu noteikti nepietiek...

GB12 06.06.2021 23:52

Nu, tā... Šo testu gaidīju ar ļoti lielu interesi, jo līdz šim mana elektroauto braukšanas pieredze bija aprobežojusies tikai ar Renault Zoe un abu paaudžu Nissan Leaf. Pirmo es noteikti neizskatītu kā savu kompakto izmēru un izteikti "ķeblīgās" sēdpozīcijas dēļ. Otrais, kaut arī, manuprāt, ir ļoti labs auto, tomēr ir izteikts "oldskūls". Starp citu, uz ID.4 testu ierados ar aizlienētu Zoe (lai nav jāmaksā par iebraukšanu Jūrmalā - santīmmīlis ierunājās), tāpēc jo vairāk interesanti bija salīdzināt divus it kā nesalīdzināmus spēkratus, bet tomēr elektroauto. Bet, nu, prelūdiju pie malas un ķeramies klāt ID.4.

Testa auto bija tieši tas pats EX2501, kas bildē augštāk - ar 77 kWh bateriju un 150 kW jeb 204 ZS jaudu. Dizains, protams, ir gaumes lieta, bet šis X3/Q5/GLC izmēra SUV man patīk un zilā krāsa, manuprāt, ID.4 izskatās vislabāk no pieejamām. Es pat teiktu - ID.4 ir glītākais no aktuālo VW modeļu klāsta, ko reti var teikt par elektromobiļiem. Riteņi uz 21 collu diskiem izskatās iespaidīgi, bet, manuprāt, ar izmēru VW ir stipri pārspīlējis (ar šāda izmēra apaviem tiek apauts arī brālēns Škoda Enyaq). Prātā nāk Annie Lennox slavenā dziesma ar nosaukumu "Whyyyyyyyy". Nu, priekš kam tas vajadzīgs, pasakiet jel man kāds? Šāda izmēra auto pilnīgi pietiktu ar 19 collām, turklāt pat labo ceļu zemē Vācijā pilsētās ir tramvaju sliedes, ielāpi un visādi "pampaki", kuru pārbraukšana ar šāda izmēra riteņiem nav diez ko komfortabla, par t.s. gulošajiem policistiem nerunājot. Pat negribas domāt, cik šādi diski maksā. Apdrošinātāji noteikti priecāsies, saņemot pieteikumus par iebraukšanu Rīgas bedrēs. Sāku kalt galvā mantru un kā sektants pie sevis atkārtot: "Saudzē diskus, saudzē diskus..." Šo raksta čalis, kura ikdienas automašīnai ir 20 collu diski...

Auto apskatīts, atslēgas saņemtas, laiks pašam svarīgākajam - testa braucienam. Gatavojos kāpt iekšā un pamanu, ka mašīnai, visticamāk aerodinamikas vārdā, ir t.s. gremdētie rokturi, kā astoņdesmito/deviņdesmito gadu mašīnām. Šodien tādus redzu tikai dažos Dacia modeļos - Duster, piemēram. Kaut arī ne tik praktiski, vizuāli man tie patīk labāk, tāpēc nopriecājos par šādu VW pieeju, bet kas tev deva?! Durvis nevar atvērt klasiskajā veidā, bet rokturu iekšpusē ir poga un salona durvis tiek atvērtas līdzīgi kā vairumam auto veras bagāžnieks - nospiežot šo pogu. Diez ko ērti nav, bet ar laiku pieradu.

Uzreiz jāsaka, ka pirms testa neskatījos nekādus Youtube video vai citus šī auto apskatus. Sak, tas taču VW, gan jau viss, tāpat kā pārējos modeļos, ātri būs saprotams. Bet atkal - kas tev deva! Pat starta poga ir "noslēpta" aiz stūres rata. Vajadzētu tā kā sākt braukt, bet nevaru atrast pārnesumu sviru. Pirmā doma bija - varbūt šim ir kloķis kā mercedesiem. Nekā, aiz sūres rata mazā displeja labajā pusē ir aizslēpušies D/B, R un N burti un blakus tāds kā pielipināts knibulis, ar ko tos pārslēgt. Pirmā doma bija - gan jau, līdzīgi kā Mercedes, Drive uz leju, R - uz augšū, bet nekā - svira nekustas ne lūdzama. Un tad, bļin, ievēroju, ka Māris filmē un mani sāk pārņemt stress - kaut nu nebūtu jāpiedzīvo kauns un jāprasa, kā to verķi izkustināt no vietas. Pēc pāris sekundēm sanāca - lai ieliktu Drive režīmā, svira jāpagriež it kā no sevis prom, atpakaļgaitā - savā virzienā. Atkal - nu, kāpēc tā jāsarežģī dzīve? Bet, nu, auto ir sācis kustēties, izmocu smaidu, ko veltu Māra kamerai un, skaitot "saudzē diskus" mantru, lēnā gaitā dodos dzīvē. Vēl viena piebilde par ātrumu pārslēgšanu (starp citu, vai attiecībā uz elektroauto ir pieņemts lietot jēdzienu "pārnesumi"? Ja nē, tad kā būtu korektāk?) - attēlā blakus svirai režīmi tiek parādīti 'šādi - D/B ir augšpusē, tad uz leju seko N, pēc tam R. Vai loģiskāk nebūtu otrādi, kā citās automašīnās? Šādus risinājumus varētu saprast un piedot, piemēram, Citroen vai SAAB, bet ne jau VW...

Sāku braukt. Pie pirmā krustojuma pēc Māra izaicinājuma sāku meklēt, kā atvērt aizmugurējos logus. Uzrakstu "Rear" virs logu pacēlāju slēdžiem pat ar savu tuneļa skatienu pamanīju visai ātri, pieskāros tam, uzraksts iedegās un aizmugurējais logs vaļā. Nopriecājos par mazo uzvaru un sāku braukt, jo tajā brīdī iedegās zaļā gaisma. Pēc pāris sekundēm tā kā vajadzētu logu aizvērt, bet nekādas reakcijas. Skatos, "Rear" jau nodzisis, "jātačo" atkal un tikai tad logu var aizvērt. Interesanti būtu dzirdēt VW komentāru - kāpēc tik, es atvainojos, bezjēdzīga funkcija? Vai tiešām tā ir lētāk kā ielikt divas papildus pogas?

Labi, braucam tālāk. Pie stūres ir ērti, ātri vien atradu sev ērtu sēdpozīciju, pieregulēju stūri. Salons izskatās glīti, moderni, apdares materiāli ir labā līmenī. ID.4 ir aprīkots ar neparasti mazu mērinstrumentu paneli, turklāt, tas atrodas uz stūres statņa, attiecīgi, displejs "staigā" līdzi stūrei. Sajūta visai dīvaina, bet es neteiktu, ka tas ir slikti. Ar laiku pieradu. Informācija viegli nolasāma, tiesa, tās uz displeja nav daudz - ātrums, baterijas un nobraucamo kilometru atlikums, ekonometrs (vai kā sauc to fīču, kas rāda - baterija tērējas vai reģenerējas). Sāku domāt - a kā es zināšu, cik km esmu nobraucis un kāds vispār ir auto noskrējiens. ātrumā nekādas pogas neatradu, bet, nu labi, vēlāk papētīšu. To, ka šis jāpapēta, atcerējos gan tikai pēc tam, kad auto bija atdots. Testa automobilis ir aprīkots ar head-up displeju. Tiesa, tas bija tāds izplūdis, miglains. Prasītos pieregulēt asumu kā vecajiem fotoaparātiem.

Jūrmalas ielas nav tās pašas gludākās, bet auto ar saviem 21 collu diskiem nelīdzenumus "ņem" diezgan komortabli. Vadāmību pilnīgi noteikti nevar saukt par aizraujošu, drīzāk tā ir relaksēta - negribas steigties, bet gan uzgriezt skaļāk mūziku, iekārtoties ērtajos sēdekļos un braudīt nesteidzīgu braucienu. Bet, runājot par mūziku... vajadzētu pievienot telefonu vai vismaz līdz brīdim, kad apstāšos un "izveidošu pāri", ieslēgt radio. Tikai kā to izdarīt? Blakus klimata regulēšanas touch pogām atrodu audio ieslēgšanas pogu, nospiežu, bet nekādas reakcijas, lielais 12 collu displejs arī nereaģē. Mēģinu vēlreiz, tad ar stūres pogām pagriezt skaļāk, bet arī tas nelīdz, un saprotu, ka te tomēr būs cita cita problēma. Par stūres pogām runājot, tās tiek nospiestas ar skaņu, it kā kāds klauvētu pie durvīm. Skaņu es nebūt nesauktu par patīkamu, bet, visticamāk, to var iestatījumos noņemt. Bet man tagad citas problēmas. Meklēju kādu Menu pogu, lai atrastu centrādlajā displejā vismaz kaut ko, bet nekur tādas pogas vai uzraksta nav. Klusumā aizbraucu līdz Rīgai, apstājos un sāku "f'īčot". Kādas 5 minūtes mēģinu visu ko, līdz beidzot nejaušu uzduros mazam kvadrātiņam displeja kreisajā pusē, uz kura nebija nekāda uzraksta. VW, NOPIETNI??? Vai tiešām jūsu front-end programmētāji nevarēja pielikt klāt dajebko, lai lietotājs saprastu, ka tas ir "Menu"? Ar šo, par laimi, mana cīņa ar lielo displeju beidzas, tālāk viss ir vienkārši - ātri tiek pievienots telefons, uzlikta navigācija, iestatīts vēlamais apgaismojums noskaņai. Starp citu, šim auto var atsevišķi iestatīt krāsu centrālajai līnijai/displejam un atsevišķi durvīm. Toņu ir daudz, līdz ar to katrs var piemeklēt sev tīkamo. Rīgas centrā, pateicoties kādam taksistam, nācās veikt ekstrēmu bremzēšanu. Brīdī, kad taksists izbrauca priekšā, zem vējstikla iedegās sarkana līnija un vairāki brīdinājumi). Gan jau auto būtu uzsācis arī bremzēšanu, bet es paspēju pirmais.

Salons ir izteikti plašs. Ja es - 1.81 metru garš cilvēks apsēžos "aiz sevis", vietas kājām paliek daudz un trim vidējas miesas būves cilvēkiem aizmugurē ir gana ērti. Arī bagāžnieks ir visai ietilpīgs. VW ir godam pastrādājis, lai koncerna nozīmīgākais elektroauto būtu gan glīts, gan ērts, gan praktisks.

Kā jau minēju, auto vadāmība nav aizbraujoša, drīzāk tā ir relaksēta, neskatoties uz visai skaļajām riepām. Smieklīgi, bet Zoe, ar kuru ierados, brauca klusāk. ID.4 paātrinās diezgan strauji un visai ātri tiek sasniegts ātrums, par kādu pat uz Jūrmalas šosejas var godam nopelnīt soda punktus. Bet kārdinājums pamēģināt auto lielākos ātrumos gūst virsroku un es nedaudz "uzspiežu" vēl. Ar šo auto tiešām ir bauda braukt. Auto pārliecinoši turējās uz ceļa arī, manuprāt, sliktākajā ceļa posmā Rīgas tuvumā - no Lielājas šosejas uz Skulti. Bet tā ir ideāla vieta, lai pamēģinātu auto vadāmību uz slikta seguma un "pampakiem". Auto pat pie "legālajiem" 90+19 km/h turējās uz ceļa kā pielīmēts. Tiesa, patīkamās sajūtas pazuda, nobraucot no asfalta. Nebija komfortabli, izdangātais ceļš pamatīgi "sita cauri". Bet, nu, nav šis auto domāts grantētiem ceļiem. Tad nu ātri agriezos uz asfalta, lai turpinātu pētīt automobili komfortablākos apstākļos.

Atklāju vēl vienu sīkumu, pie kā gribas piekasīties - audio sistēmas regulēšanas pogas uz stūres. Nerunājot par to, ka pašas audiosistēmas kvalitāte nekādi neatbilst automašīnai, kas maksā teju 60 tūkstošus euro, arī pogu izvietojums, manuprāt, ir pagalam neparocīgs. Skaļuma regulēšanas pogas ir izvietotas horizontāli, bet dziesmu "pārtīšanas" pogas - vertikāli. Man kabāk patiktu otrādi, bet, nu, labi, lai būtu. Bet vai jums nešķiet, ka tādā gadījumā parocīgāk būtu, ja "uz priekšu" poga būtu augšpusē, "atpakaļ" - apakšā? Šeit ir otrādi - "nākamās dziesmas poga" uz atpakšējā - ar bultu uz leju Tikpat labi varēja "skaļāk" pogu ielikt kreisajā pusē. Sīkums, protams, bet pie šī ilgi nācās pierast.

Patīkami pārsteidza "patēriņš" - 2.5 stundu laikā "nokurināju" tikai trešdaļu baterijas. Kad saņēmu auto, displejā rādīja atlikumu 380 km, kad atdevu, rādīja 272.

Vēl viena lieta, kas pārsteidza nepatīkami - auto nav aprīkots ar USB ligzdām, ir 4 jaunā standarta mikro ligzdas. Nav arī "piepīpētāja", attiecīgi laikam nevar pieslēgt strāvas pārveidotāju, lai, piemēram, uzlādētu datoru.

Rezumējot- ID.4 ir, manuprāt, teju 60 tūkstošu vērtam auto pārāk daudz kaitinošu sīkumu, bet ar visu to auto kopumā man patīk, braucienu patiešām izbaudīju, un bija žēl atdot atslēgas. Vai es šādu auto iegādātos sev, ja meklētu braucamo šajā cenu kategorijā? Hmmmmm, ja man būtu privātmāja, kur to lādēt, droši vien izskatītu kā variantu, ja ir iespējams pasūtīt labāku audiosistēmu.

Paldie Mārim un iauto par iespēju.

GB12 05.06.2021 12:20

Turklāt Ansi neielika cietumā par "nepakļaušanos sistēmai", bet gan par piespriestā soda, kas tomēr bija samērā maigs, pārkāpšanu. Sodu dabūtu arī tāds, kurš ar bruģi apmētā jebkuru īpašumu. To "nepakļaušanās sistēmai" un "politiskā bēgļa" naratīvu izdomāja pats AAB, lai uzsvērtu savu nomīzīgumu.

GB12 05.06.2021 11:17

GK1968, atvaino, ka auto nebija tīrs. Mazliet pabraucu pa grunteni un pa ceļam uz atdošanas punktu neatradu vietu, kur ātri noskalot, bet bija jau vēls...

GB12 04.06.2021 14:48

Labāk vēlāk nekā vēl vēlāk

GB12 04.06.2021 11:15

Arvien vairāk sāk rasties sajūta, ka pusijs ir tas pats reinkarnējies vecbiedrs Sēne, pēc tam laikam kaut kāds Aansis bija... vai vismaz viens no šiem... tāds pats komunikācijas stils, ļoti līdzīga retorika, arī tiem personāžiem ļaunie varneši un policisti uzglūnēja un nabadziņus apspieda...

GB12 03.06.2021 12:34

Pat nešaubos, ka tādi kā pusijs to varētu.

GB12 02.06.2021 17:16

Vari atgādināt, cik uziet, man pilnīgi pajāt. Patiesībā, labāk ka vem šeit, nekā ar savu sociopātiju un bērnības traumām ej sievietes un bērnus sist, kā tev līdzīgie bieži to dara... Bet nu jau slepkavniecisks... pasaki vēl, ka es to tavu "radinieku, kurš principā izdarīja pašnāvību, ko es viņam it kā novēlēju" vēl arī "principā" noslekpavojis esmu... lieliski iederēsies tavā "naratīvā"...

Bet, nu, skaidrs, esi arī pats. Interesanti, tu apzināti neprasīji, lai parādu konkrēti vietu, kur esi melojis...

GB12 02.06.2021 16:27

Bradypus rakstīja: Tu akli tici Briseles naratīvam. Nepieņem faktu, ka Brisele meloja - nezināmu iemeslu dēļ, bet meloja.

Tu melo par to, ka "akli paņēmi ūsaiņa viedokli par Hamas" - jo nespēj aptvert, ka vienīgais, ko esmu darījis - neesmu akli pieņēmis Briseles (kura IR pieķerta melos) viedokli pār uzskatu, ka nav zināms kurš melo (saku, ka var būt jebkurš, t.sk. "ūsainis").

Kas ir tas "galvenais", ko neredzēju?

Tas, kā tu sauc citus, nemaina tavus melus.

Man meļi ir visi, kas melo. Un tikai tavos melos "lielākie nemeļi ir punduris, ūsainis" - es neko tādu neesmu teicis.

"Man meļi ir visi, kas melo"

Arī tu pats?

GB12 02.06.2021 16:10

Divtūkstošajos konkursos pārsteidzoši bieži uzvarēja Vienotības līderes Solvitas vīra uzņēmumu piedāvātie auto - Volvo S60, Renault Laguna, Opel Insignia un kas tur vēl... Tagad ej nu sazini...

GB12 01.06.2021 16:35

Ja jau to nav izdarījis... Ceļot un grāmatas rakstīt šamam ta' gribēsies, bet maksāt par testiem diez vai...

GB12 01.06.2021 10:02

Nav par cik

GB12 01.06.2021 9:28

Kurš te "prognozēja", ka vakcinēsies labi ja 20%?

GB12 31.05.2021 22:59

Klau, a ko tu negāji balotēties? Visu par visiem labāk zini, kā vajag un kā ir pareizi, rajons tevi ciena un respektē, varētu daudz jēdzīgu lietu izdarīt par tiem "kaut kādiem purniem plakātos"...

GB12 31.05.2021 22:52

Nemaz tik izdomāts nebija, pilnīgi reāls tipāžs ar vārdu un uzvārdu (pat zinu kādu) no Līvāniem, wannabe inženieris, brauca ar vecu skorpi, ap gadiem sešdesmit. Savā laikā Deksters laikam pat viņa profilu draugos el vē bija nošērojis (jomajo, ku' sen tas bija). Inžerniera nodarbošanās un Līvāni pavīdēja arī pļurkta tekstos. Man šķiet, arī skorpis bija kaut kur... Nu, un izteiksmes stils jau arī visai līdzīgs.

GB12 31.05.2021 20:48

i-edgars uz vecumu galīgi sviestā sagājis. Nesaprotu, kāpēc šādus tīrradņus nebano. Var taču IP adresei bloķi uzlikt...

GB12 28.05.2021 11:56

"Pareizi domājošie" kādā brīdī var sākt domāt nepareizi, īpaši, ja bosi iekakā dvēselē.

Bet par Spriņģi runājot - var jau būt, ka ne tic, bet vienkārši saņem labu kāpīti par to. Domā, Pļaviņš dikti tic antivakserisma idejām vai tomēr to visu izmanto, lai bīdītu tautās savu sūdūdeni? Tāpat Ļedjajevs ar savu Brīvvalsts tē vē... domā, viņam dikti interesē brīvi cilvēki un viss pārējais, ko šis veidojums sludina? Tāpat Bernis, Lasis, Jeremejevs, "fūres evaņģēlists" un pārējie pajoļi... Nē, nu, mums te iauto viens biedrs tic, ka misis vakcīnrealitāte savu misiju pilda no sirds un rajona un tam nav nekāda sakara ne ar starus aizturošajiem maciņiem, ko viņa tirgo, ne ar ziedojumiem, ko vāc savam projektam...

GB12 28.05.2021 11:06

Nu, ir tomēr bišku starpība - mazas piejūras valstiņas kaut kādu vietējo funkcionāriņu šiverēšana pa vienu uzņēmumu pašvaldības līmenī vai daudzmiljardu kompānijas apzināti un noteikti diezgan ilgstoši plānota pasaules mēroga sazvērestība, kur uz spēles likta ļoti bagātu un ietekmīgu onkuļu labklājība.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti