Ikdienas braucienos neesmu sajutis sūdīgāku saķeri ar šipiem.
Uz sausa asflata saķere tāda pati kāda bija iepriekš kad bija virsū kkādi Triangle skandināvu tips ar vēl 5.5mm atlikumu.
Pārsēžoties uz esošajām radžu riepām šķirbu nesajūtu, tieši otrādi, sajutu cik tie trianguļi uznākot sniegam/ledum bija nereāli sūdīgi, vietējā mazajā apļveida krustā ja ātrāk pa 45 centos izbraukt auto priekšu nesa ārā un elektronika cīnijās - steigšus nominīju uz iepriekš sagādatajām šipeniecēm. Falken F Ice-1 un kā diena pret nakti! Tajā pat aplī tādos pašos ziemas apstākļos, varu droši 'asāk' izņemt uz 60 un elektronika pat vēl nesāk savu darbu.
Manuprāt cilvēki šajā segmentā domājot par saķeri uzreiz domā kaut kādu trases režīma, gāzi grīdā scenāriju, šādos scenārijos, protams tad šipu metāls kas ir kontaktā ar asfaltu slīdēs izteiksmīgi vairak kur uz kādu trases apli zaudēsi sekundes, BET TAS IR TĀLU no ikdienas brauciena realitātes.
Labas šipotas pret skandināvu uz sausa asfalta normālā ikdienas braukšanas scenārijā būs vienādas un neatsķirsies. Runāju par labo galu nevis letākos finšingling ko var atrast...
Lielāks mainīgais būs reakcijas laiks, bremžu sistēmas efektivitāte u.c. faktori.
Ikdienas auto nav jāpiecūko ar būvmaterialiem, ka būtu depo iebrauktuve jāpiesauc, ja vajag paņem busu un brauc iekšā, tas tāpat būs sakarīgāk, bet deļ tā viena vai diviem betona maisiem uzreiz nav iekšā fanatiski jābrauc! 😉























Iepriekšejam autiņam bija man Dunlop winter sport 5, tolaik jebkuros riepu testos pļāva augstākos apbalvojumus.
Viss jau jauki, riepa klusa, labi arī pa šķīdoni izbrauc vai piesnigušās piemājas ielas, nelikās, ka riepa būtu sūdīga...
Līdz brīdim, ka otrajā braukšanas sezonā bija vēls vakars, gara maiņa... Un sastapos ar melno ledu kur nebija kur sprukt, nospied bremzi un pirmajā sekundē pedālis ciets kā akmens.... Pilsētas ātrums un nepietiekama vieta lai izspruktu, bez auto sadauzīšanas!
Beigās, kapots uzlocīts, lampa izsista, priekša drusk aizgājusi utml(ateramies, ka auto priekša taisīta lai tā maksimali uzsūktu trieciena spēku un salocītos)...
Par cik drusk sanāca iemest slīpi, tad radiators vesals, airbagi neizšāva jo ātrums pietiekami mazs... Pats nākamajā dienā ar sadauzīto priekšu mierīgi aizbraucu uz servi...
Autiņš tika kvalitatīvi saremontēs, bet remonts man kopumā izmaksaja 1800Eur. Tolaik auto vērtība bija ap 6000€ eur.... Tā kā sāpīgi vnk norakstīt autiņu un arī sāpīgi remontēt... Kārtīgi saremontēts un vēl nobraucu 1.5gadus bez problēmām un tad nāca esošais auto....
Jautājums vai pat ar skandināvu riepam būtu paglābies? Moš tik bampers un lampa būtu cupā... Bet ar šipiem jau noteikti! Tiesi tapēc es tagad esmu par šipiem.
Ja godīgi, tad pirms šī notikuma es arī nesapratu šipa nozīmi ja pa lielam dzīvojies pa pilsētu(laukos, ta skaidrs), bet laikam kamēr pats neesi apdedzinājies, tikmēr arī to isti nesaprot.
Falken ir resepktabls un labs japāņu riepu brends.. Jā pie mums mazāk pazītams.
Konkrētais modelis vienā maisā liekams ar hakka 9 nokianiem, tik ir ču klusāki jo ir mazāk fizisko šipu tapēc protams uz tīrā ledus arī ču sliktākas ja salīdzina 1pret1...
Un nemaz nekādi letuči nebija un nav, R18 izmērā pirms 2 gadi pirku pa 92€/gab(standarta cena bija 98€/gab, bet sūtiju vēl pirms aktīvās ziemas sezonas, bija 5ned piegāde jagaida, jeb tad kad riepiniekiem ziemas krava pienāks, ta arī būs manejās... tāpēc sarunaju labāku cenu), šobrīd skatos 160€/gab.... 😉 tikmēr šipotie haka 9 nokiani tajā pasā izmērā 180€/gab, galīgi cena nav uz pusi mazāka! Neizdomā pasaciņas!