REXX rakstīja: Lietoju jau kādu 7. auto ar LPG. Patēriņš ( bija 1.6, no Holandes, ar gāzi, tad 2.5, tad 4.0, tad 2.0, u.c) apmēram +15-20% no benzīna patēriņa. Salīdzinot ar dīzeli- nav stresa par aukstajiem startiem ziemā. Izmaksas eur/km atkarīgas no nobraukuma- jo garāki attālumi un lielāks kopējais nobraukums, jo mazāks relatīvais eur/km. Man aptuveni 50 tk km/gadā nobraucas.
Motora resurss - tam pašam 1.6 motors nomira pie 690tk km. 120 Ls cits ejošs motors +80 LS par nomaiņu. Par citiem nezinu, auto tika pārdoti, absolūti ejoši.
Sienna 3.5 manuprāt, būtu ok ar LPG. Vienīgi, jāpaveicas atrast sakarīgus LPG uzstādītājus, kur pēc tam arī apkopt šo iekārtu.
Par apkopēm es gribētu teikt, tas drīzāk ĪPASNIEKA jautajums atrast laiku un velēties 1x pusgadā aizvest auto uz LPG pieregulēšanu/apkopi. (parasti šāds serviss 30-60€)
Jo gāzētaji parasti brauc maksimāli ekonomiski- bez apkopēm... jo nu tapēc jau arī to 'gāzi' izvēlas- lai maksimāli taupītu!
Tas ir kamēr tā sistēma iet, bet tad kad vairs neiet un deļ nepareizas to darbības ir izveidojusās citas motora problēmas, tad to visu kartīgi sataisīt vairs nav īpasi lēts prieks un tad meklē visādus 'vaņas' kantorus, kas piedavā sataisīt lētāk. 😉 Un tad redzeti ir visvisādi kreiso roku mestarojumi, jo galvenais lai sistēma vismaz dažas nedeļas strādatu.... Lai 'vaņu' vairs nevarētu saukt pie atbildības, jo tak darbs padarīts un strādaja!
Visa visumā 'gāzes iekārta' manuprāt ir nepārprotami sakarīgāks naudas ietaupījuma un arī izmesu samazināšanas veids, ne kā EV tosteri un visa ņemšanās ar to uzlādes sēdēšanu pie vada.
msh rakstīja: Savulaik pirms kovida, kad gadā braucu ap 20k, pēc pāris gadu lietošanas izdomāju samainīt filtrus - nesapratu nah es to darīju, jo esošie izskatījās gandrīz kā jauni... Par kaut kādu regulēšanu - mašīnai ar puslīdz mūsdienīgu vadību vispār vajadzētu būt pajāt - kamēr motora vadības bloks nesāk taisīt brīnumus ar avārijas režīmiem vai citiem jokiem, skaidrs ka tur viss darbojas normāli - jo kalibrācija varētu būt vajadzīga tikai tad, ja kaut kas lēnām iet auzās - teiksim, spiediena devējs sprāgst nost. Un atkal - braukāt gāzerim dāvināt naudu - a nahujam? Nopērc iekārtu ar poļu ražojuma vadības bloku, kabeli un kalibrē pats līdz nemaņai, ja tev tik ļoti to vajag.
Nezināju ka cilvēkam var būt mikroskopiska redze ka vari pateikt vai filtrs labs vai nē paskatoties uz to. 😉 'LPG' īsti nav piejaukumu kas krāsotu, tādējādi filtrs vizuāli nemainās, nepaliek diži tumsaks utml, ja vien kā minēja neiedzen eļļu utml...
Kā arī nezināju, ka autovadītajam jābūt ir izcilai diagnostikas dzirdei kur ik dienu jāklausās un jānovērtē ka kkas iet auzās...
Tak 99% brauc ar visām auzām un domā tikai tad kad sistēma galīgi apstājas, vairs nestrādā un tad jau lielākoties ir nodarīti bojājumi tādi, kur serviss izmaksās nevis 30€, bet 300€ 😉 Nu un tad bieži vien arī tiek meklēti lētākie varianti, kur vasja garažā sataisīšot pa sotaku... 😂