iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Freijers 14.03.2019 16:17

Ir ir, protams, bet to jau pie sludekļiem var manīt - kā sākās mega prasības, tā droši var teikt au fīderzein, jo nekas labs tur nesanāks - cilvēki vienkārši nesaprot par ko naudu iekasē, maksāt par nelietojamu īpašumu vai par veciem sū.. kas tur glabājās, netaisos. Kaut kā noveicies ir ar to vienu izīrētāju, domājams, ka viņai arī, jo 5+ gadi ar vieniem īrniekiem un naudu uz dienu mēnesi no mēneša ir izīrtēaja sapnis, cenas gan pacēlās, bet nu tāpat zem tirgus - kas ir nākamā būtiskākā lieta, ja kādreiz savu grib nopirkt.

Likums var palīdzēt tādā mērā, ka, ja ir iespēja ātri no negodprātīgiem īrniekiem tikt vaļā, tad būs tādi, kas tajā tirgū iekšā ies un ir cerība cenām nokristies/stagnēt.

Freijers 14.03.2019 8:26

100m2 ir būdiņa, ne īsti māja, ja tajos 150 ieskaita iekšā normālu ~30m2 garāžu arī tas ir pamaz, ir dzīvots šaurībā un pie iespējas nekad negribu to vairāk atkārtot. ja reiz ir māja, tomēr ir forši, ka divstāvu un kādas telpas var neparedzēti izmantot, nevis viss ir aizbāzts līdz ūkai, vai arī modernie ieteikumi cilvēkiem dzīvot kā dzīvniekiem bez savām mantām...paldies, bet nē.

Tie 200K brīnumi ir pēdējā laikā parādījušies, es neteiktu, ka tā ir adekvāta summa pierīgai (Rīgāp pat reizēm ir lētāk), cilvēkam noteikti to nevajag ņemt - tas pie mūsu svārstībām ir bīstami. Lielākas mājas ir, bet drusku tālāk, tad nu vnk var rēķināt ko upurēt, savu laiku strādājot un maksājot vai arī braukājot drusku vairāk, 1h+kādas 10 min vienam virzienam vēl ir paciešami, sevišķi tāpēc, ka no Rīgas nomalēm uz otru Daugavas krastu sanāks tas pats, sevišķi štoperos.

Freijers 14.03.2019 8:19

Principā ar īrniekiem ir tā - komunālie + īre - viss caur īpašnieku iziet un nekādu problēmu, pats esmu tā darījis īrējot. Savukārt kā mēnesis bez naudas, sveiki...šādus parādus iekrāt ir tas pats kā savulaik gaidīt uz nesamaksātām algām, pats beigās par ķīlnieku paliec. Labi vien ir, ka īres likumu mainīs, mums tas ir idiotisks un klaji neizdevīgs izīrētājiem - tāpēc arī tirgus tāds tizls no kā savukārt cieš normālie īrnieki...kam jāīrē no visādām paklāju tantēm gadus 20 neremontēti bloķeņu būri

Freijers 12.03.2019 14:27

Mājas pluss ir plašums, jo ~200m2 dzīvokļi ir ļoti maz un, ja ir, nepavelkami finansiāli. Cita lieta, ka arī mājas aizvien biežāk būvē 100, 120m2, kas ir maz, arī ja nav liela ģimene.

Man arī kādreiz šķita, ka iedzīvotāju skaits tieši korelē ar NĪ cenām, bet tā tas gluži nav...drīzāk korelē naudas daudzums, kas pieejams pirkumiem, līdz ar to, jo vieglāk gūstama nauda (algas un kredīti), jo īpašumu cena aug, jo ļoti bieži pārdodot vienu NĪ, pērk citu, jeb nauda paliek NĪ, kas pats par sevi uztur cenu spiedienu. Otra ļoti būtiska lieta ir NĪ fonda nolietojums ar ko LV ir diezgan sūdīgi, renovētu un labi uzturētu māju/dzīvokļu ir maz un, ja arī tādus pārdod, tad par adekvātām cenām t.i. dārgi, bet liela daļa pārdodamo NĪ ir jaunbūves/zemes/karkasi un/vai grausti t.i. uzreiz nelietojami īpašumi, kas nereti arī gadiem stāv nepārdoti cenu dēļ.

Freijers 12.03.2019 11:07

Te ir ļoti vienkāršs izskaidrojums :

1.bloķenēm ir krietni cēlusies cena, % attiecība pret jaunajiem projektiem;

2.Bankas domā, ka īpašumi bloķenēs nebūs likvīdi nākotnē un te ir key jautājums kreditēšana NĪ jomā, jo bankas kreditē tikai to, ko būtu vajadzības gadījumā viegli realizēt (tā ir būtiska atšķirība no iepriekšējā buma) - lauku īpašumi, zemes automatiski nē, mazāk pievilcīgiem īpašumiemiem lielāka līdzdalība, utt.

Jaunie projekti, gan daudzi arī ir zem kritikas, tomēr tur vismaz komunikācijas (ūdeņi, gāzes, apkure, elektrība utt. )ir jaunas

Freijers 12.03.2019 9:11

650 rakstīja: Pārlasot te sarakstīto, tikai Pieaug pārliecība par to, ka tas auto jaunums un izmēros/krānā/lielums ir saistāms visupirms tieši ar finansiālo spēju "atļauties" un dzīvesstila prioritātēm.Ja runāt pa ekonomiju- no jauna auto labklājība neizaugs, ir otrādi- jauns auto izaug no kautkurienes.Ja pus-algu iztērēt par auto un nokļūšanu darbā,tad varbūt ir labāk nestrādāt vispār.Turklāt pat pie tiem 20k gadā ir stingri diskutējama starpība starp normālu/lietotu vai jaunu.Pie 5kkm gadā viņas nav vispār. Ja saka, ka lietoto lietotāji vēlas izlekt un nevar pavilkt, tad vēl jo vairāk ir acīmredzami gadījumi, kad tie otri dižojas ar pliku ārpuses "jaunumu", pat neiedziļinoties motorā un iekšpusē.Visa masu demagoģija un psiholoģija strādā uz to, lai vispār jau izslēgtu cilvēkam domu par kādu individualitāti. Interesant gan, ka joprojām darbojas varianti, kad labi situēts cilvēks brauc ar 15g vecu hlamu, turklāt, gan izskatā, gan stāvoklī- tā laikam tiešām ir kāda grūti pārvarama slimība.

Tieši tā, cilvēkiem ir sabarots (ne bez visādu rūtiņu un ko demagogu palīdzības), ka jauns auto ir lēti, bet vecs turpretī nemitīgi jāremontē...tikai, tas cilvēks, pieradināts pie krītiņiem, nemāk skaitīt - mēneša maksa, kaska, un piespiedu brīvprātīgās apkopes pie dīlera (jā jā, tieši ar to šie kantori pamatā pelna, ne jau bundžu tirgošanu) - gadā savācās kādi 2-3-4 lietoti autiņi, jo ir jābūt baigam lūznim, vai kādam extra luxus auto, lai iztērētu remontos, kaut pusi no oplīzēm (kas vispār ir ripoffs pēc būtības) vai finašu līzinga summas gada griezumā, pie kam populārie lietotie maz zaudē vērtību (visādi golfi, audi 80,100, a4, a6, volvo v70, s60, utt.), turpretī salona vērtība zūd kā sniegs pavasarī. kaut cik jēdzīgs pirkums ir, ja spēj par savu naudu to veikt, bet tur atkal ir nianses, man piemēram būtu žēl šķirties no 15-20-25K par auto, ja var to pašu braukšanu par 10x zemāku summu dabūt. Vienīgais pluss protams ir tas, ka tam jaunam autiņam nebūs kādi kuļibini klāt bijuši un vismaz kādu brīdi varētu arī braukt bez jebkādiem štoporiem, visādi citādi viennozīmīgi par labu lietotam, sevišķi tāpēc, ka piedāvājumā ir visādi nemotori/nemašīnas lielā klāstā...tā fiziskā brīvība salonā, ko sniedz pavecāks, bet premium auto tomēr ir krietni labāka, nekā kādā jaunā budžeta izstrādājumā ar sūdīgu un lētu auto salonu.

Freijers 12.03.2019 8:37

Sliktāk jau no šādiem ezotēriskiem risinājumiem nepaliks . Ja tas ir auto, kur šādas dzelzs daļas krājas tad drīzāk tajā, ka tās rodas ir problēma, ko magnēts nenovērsīs nekādīgi

Freijers 08.03.2019 11:43

Uzlabo tikai vietās, kur ir blīva satiksme un krustojumi - t.i. apdzīvotās vietās kur sakļaujās ceļi. Ārpus apdzīvotām vietām un taisnos posmos tie ir tikai kases aparāti, kas vairo vienīgi vilcienu kolonnas - parādību, kas ir nedroša pati par sevi, bet netiek nekādā veidā noniecināta no dažādu "ekspertu" vai to pašu tiesībsargājošo iestāžu puses.

Kas attiecās uz kādiem mērītājiem, tad uzskatu, ka tās ir totālās sekošanas ierīces, kas turklāt ir pretrunā Satversmei, bet tā kā mums ir daudz dunduku, kas ir savu un galvenokārt citu brīvību uz palēciena gatavi iemanīt pret šķietamu un izdomātu drošību noticot manipulatīvai informācijai...tad nav brīnums, ka katru soli drīz varēs kontrolēt, naudas plūsmai līdzi skatīties, utt.

Freijers 08.03.2019 11:38

Protams, ka Tīnuzenē kavē un traucē, bet man ir aizdomas, ka tieši ar vēlmi likt totālās kontroles iekārtas arī tās kastes tur ir uzlikuši, jo praktiski visi vai nu 2 līmeņu krustā, vai pie ieskrējiena joslām (tās šosejas lielajiem krustojumiem) - kur nekādu problēmu nav vai arī veci melnie punkti (pirms pārbūves) - kur var statistiku uztaisīt !

Freijers 08.03.2019 11:36

Nav ko ar tādiem apbižotiem kontrolētājiem un wannabe soģiem runāt - viņiem viena "patiesība" un vēlme - visus citus čakarēt kādas idejas vārdā, komunisti un nacisti sen jau vēstures miskastē, bet kotnrolēšanas un smadzeņu skalošanas vēlme nekur nav palikusi !

Svītros da jebkādas brīvibas, lai tikai uz brīdi sajustos "droši" pirms paši ap..sīsies no savas feikās drošības.

Freijers 08.03.2019 11:33

Tā saucās puspatiesība jeb manipulācija es esošo info, jeb pasaka A, bet nepasaka B un otrādāk, CSDD ir lieli meistari šajā...kad bija paraksti par TA x 2gados, tā sākās kampaņa ar galma "ekspertiem" 2nieku statistikām un arī skatēs tajā gadā ui kā klāt sējās - kaut arī ir virkne lietu ko TA nevar noteikt un kas ir bīstamas.

Freijers 08.03.2019 10:04

Nav tur arī mēnesī to 70-100, ja ir, tad drizāk tuvāk 50mit eiro - tīri ja uz auto amortizāciju skatās, un, jā ar mazu komfortu, bet aizgādā starp punktiem, kas perifērijā arī ir galvenais. Tādēļ domāju, ka ar šiem auto tur brauks vēl jo ilgi

Freijers 08.03.2019 10:02

Nezinu par citrona hidrausliskajiem kušoniem...pieņemu, ka tas ir uzmudrīts eļļas+gāzes amis, līdz ar to pats par sevi dārgāks, nevis sistēma ar pumpi un trubām, kas kļūdas gadījumā dod "iespēju" iesēsties arkās. Jaunajiem allroadiem audi ir atteikušies no pneimas...kas vieš cerību, ka nenormāli dārgu agregātu likšana iekšā vid+ klases auto tomēr ir beigusies (pneima ir arī A8, kur tā strādā labi) - pircēji arī naudu skaita un nevēlās tapt izģērbti pilnībā.

Freijers 08.03.2019 8:38

Pneima manuprāt nav pavelkama pat labai algai un ir finansiāls rip offs, tāpēc brīnos par tiem audi allroad, kas tiek tirgoti piemēram Latgalē - kurš tur ir atļāvies ar tiem braukt.

Vispār tas allroad un nākamās paaudzes pēc C4 ir liela cūcība no audi....A6 C5 ir par 2(!) cm zemāks klīrenss nekā A100 C4 + vēl atsevišķs pārgājamības modelis allroad, kas nu jau ir labi lietots, tomēr nenormāli dārgs uzturēšanā, pirmāmkārtām jau dēļ tās pašas pneimas....

Lai ieguldītu 2 štukas B3 vai B4 80kos ir labi jāpacenšās, tur visa piekare ieskaitot amortizatoru statnes ir atjaunojama pa kādiem eiro 200-300 atkarībā no detaļām, bundžas cinkotas, motori prasti (ja vajag šrotos pa 100ku nopērkami) - laikam jau tika projektētas LV laukiem Nav brīnums, ka veciem audi cena stāv uz vietas praktiski, kaut gadi iet, protams komforts mūsdienu izpratnē tur nav.

Freijers 07.03.2019 12:05

Bet nu tu tagad nestaigā apkārt lepodamies ar to, ka ar mazu naud spēj izdzīvot...Arī es reiz esmu maz pelnījis un knapinājies - bet ir svarīgi apzināties, ka tas ir īslaicīgs stāvoklis nevis norma, jo, ja to apzinās nesāk skatīties ar baltu aci uz tiem, kas normāli pelna, bet gan domāt, kā pašam uz augšu tikt un + tādi cilvēki beidz strādāt par kapeikām un reāli apzinās, ka nevar atļauties to darīt (jā, jo beigu beigās nodzīvo jau to, kas viņiem ir vēl atlicis - dzīvoklis, mašina, veselība).

Freijers 07.03.2019 11:52

MN likumā ir pāris nianses, ko ļoti veiksmīgi izmanto, lai to torpedētu, protams kreditora interesēs + LV iz ļoti zemi griesti neatvelkmajai summai - piemēram, ja tajā tevis paša pieminētajā UK ir augsts minimums, ko neviens nedrīkst aiztikt ar atvilkumiem, tad LV tas ir neadekvāti zems - reāli kāda minimālā tur paliks, MN laikā protams 2/3, bet atkal, ja šo procesu netorpede atsevišķu pantu ietvaros, UK kas nav mazsvarīgi šis process arī ir īsāks.

Freijers 07.03.2019 11:14

Problēma ir, ka cilvēki ir pieraduši pie sūdīgas dzīves, kāds jau Tev ir mīnusu ielicis....jo pie šādiem tekstiem pa pilno ir tādu, kas gatavs dalīties, kā kartupeļus ar ūdeni ēdis, caurām biksēm staigājis un šrotā braucis, bet toties izticis ar 400 eiro.

Freijers 07.03.2019 10:53

+1, baudīt noteikti vajag, tā ir taisnība, ka dzīve ir viena !

Freijers 07.03.2019 10:52

ASV atšķirība no LV un Eiropas vispār ir ļoti attīstīta sistēma kā cilvēks var bankrotēt, kad šos visus kredītus nespēj vilkt, kas ir ļogiski vidē, kur visi dzīvo uz parāda un kur tas ir ekonomikai nozīmīgi (tieši tāpat, lai neveidojas sagrauti indivīdi, kas vairāk nespēj patērēt) - t.i. pēc kāda brīža dzīvo no baltas lapas atkal. LV un Eiropā tomēr sekas pēc parādiem ir nedaudz citas, kas liek uzmanīgāk arī dzīvot uz parāda.

Freijers 07.03.2019 10:39

Nu man personīgi arī nepatīk jebkāds cits kredīts, kā vien hipotēka (arī tas ir samērā mazs, lai būtu vienmēr menedžējams un arī nav nekas patīkams), visi līzingi šmīzingi nav priekš manīm, jo par laimi nelielus pirkumus spējam ar svieu veikt pašu līdzekļiem, savukārt auto arī ir tādi, kuru tirgus cena grozās no simtiem līdz 1K eiro.

Freijers 07.03.2019 10:23

Pilnīgi piekrītu - visādi fiksētie, NĪNi, abonenti, ekspluatācijas nodevas, abonenti, utt. Pie kam, diezgan līdzīgas izmaksas ir arī t.s. laukos, kur var noņemt tikai ar NĪ saistīto izmaksu daļu, bet klāt nāk transporta izmaksas - iepretīm diezgan stulbam stereotipam, ka tur viss bezmaz vai dārzos aug, vai, ja neaug, tad krīt no gaisa.

Freijers 07.03.2019 10:16

Te atkal oponēšu mazliet - premiumam, arī vecam saglabājas vērtība tālākpārdodot....Tevis mīļotajām mazbundžām jeb budžetam tā kūst ļoti strauji un nereti mašīnu tuvu 10 gadu vecumam ir grūti pārdot pat lēti - nauda tiek zaudēta tāpat, bet veids ir cits. Nerunājot par to, ka manuprāt šādi mazauto nav baudāmi ne jauni, ne jo sevišķi veci (ja vien nav kāds kičs). Ir jau arī ģimenes ar bērniem un XC 90 ir septiņvietīgs džips (vēl ar visādiem vojādžeriem, utt.

Freijers 07.03.2019 8:38

Viena interesanta patiesība ir tāda, ka jo mazāk Tev ir, jo vairāk gribas - kā reiz tie 700 eiro telefoni ir ļaužiem, kuriem alga bieži vien nav tik liela...Iztērēt jau LV vidējam iedzīvotājam ir daudz kur - kaut vai nolietotais dzīvojamais fonds, jaunu/renovētu dzīvokļu un māju jau mums ir maz.

Freijers 07.03.2019 8:35

Da labi 80 B3 ar A6 C6 ir kā ..impi ar pirkstu salīdzināt Viena no lētākām mašīnām ekspluatācijā ar jau diezgan lietotu premiumu salīdzināji - piekarē vien tur ir uz ko paskatīties, par visādiem V veida motoriem un automātiem nerunājot. Komforts tajā A6 arī ir nesalīdzināms, jo 80ks un komforts neiet kopā (kas gan nenozīmē, ka pats auto foršs ir ).Pašam nesen bija šoks 100 c4 vs A6 C5, protams līzings nav, bet remonti gan dārgāki.

Autoparka attīstībā var liela naudiņa aiziet, bet tas protams nenozīmē, ka jastāv uz vietas un mūžīgi jābrauc ar autiņiem, kam uz doto brīdi tuvu vai virs 30 gadiem.

Freijers 06.03.2019 14:15

Pie naudas pierod...200-500-2K eiro vienalga, tad arī rodas šādas "problēmas", iespējams, ka cilvēks kko noliek un rēķina mēneša ietvaros ko pirkt/nepirkt. Mans subj. viedoklis ir ka 2K LV nav kosmoss (kā varbūt bija gadus 8-9 atpakaļ), izmaksas ir augušas, pašam sanāk just. Mani citreiz izbrīna no kā dzīvo tie, kas saņem tos 400-500 eiro ?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti