iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Freijers 07.03.2019 10:23

Pilnīgi piekrītu - visādi fiksētie, NĪNi, abonenti, ekspluatācijas nodevas, abonenti, utt. Pie kam, diezgan līdzīgas izmaksas ir arī t.s. laukos, kur var noņemt tikai ar NĪ saistīto izmaksu daļu, bet klāt nāk transporta izmaksas - iepretīm diezgan stulbam stereotipam, ka tur viss bezmaz vai dārzos aug, vai, ja neaug, tad krīt no gaisa.

Freijers 07.03.2019 10:16

Te atkal oponēšu mazliet - premiumam, arī vecam saglabājas vērtība tālākpārdodot....Tevis mīļotajām mazbundžām jeb budžetam tā kūst ļoti strauji un nereti mašīnu tuvu 10 gadu vecumam ir grūti pārdot pat lēti - nauda tiek zaudēta tāpat, bet veids ir cits. Nerunājot par to, ka manuprāt šādi mazauto nav baudāmi ne jauni, ne jo sevišķi veci (ja vien nav kāds kičs). Ir jau arī ģimenes ar bērniem un XC 90 ir septiņvietīgs džips (vēl ar visādiem vojādžeriem, utt.

Freijers 07.03.2019 8:38

Viena interesanta patiesība ir tāda, ka jo mazāk Tev ir, jo vairāk gribas - kā reiz tie 700 eiro telefoni ir ļaužiem, kuriem alga bieži vien nav tik liela...Iztērēt jau LV vidējam iedzīvotājam ir daudz kur - kaut vai nolietotais dzīvojamais fonds, jaunu/renovētu dzīvokļu un māju jau mums ir maz.

Freijers 07.03.2019 8:35

Da labi 80 B3 ar A6 C6 ir kā ..impi ar pirkstu salīdzināt Viena no lētākām mašīnām ekspluatācijā ar jau diezgan lietotu premiumu salīdzināji - piekarē vien tur ir uz ko paskatīties, par visādiem V veida motoriem un automātiem nerunājot. Komforts tajā A6 arī ir nesalīdzināms, jo 80ks un komforts neiet kopā (kas gan nenozīmē, ka pats auto foršs ir ).Pašam nesen bija šoks 100 c4 vs A6 C5, protams līzings nav, bet remonti gan dārgāki.

Autoparka attīstībā var liela naudiņa aiziet, bet tas protams nenozīmē, ka jastāv uz vietas un mūžīgi jābrauc ar autiņiem, kam uz doto brīdi tuvu vai virs 30 gadiem.

Freijers 06.03.2019 14:15

Pie naudas pierod...200-500-2K eiro vienalga, tad arī rodas šādas "problēmas", iespējams, ka cilvēks kko noliek un rēķina mēneša ietvaros ko pirkt/nepirkt. Mans subj. viedoklis ir ka 2K LV nav kosmoss (kā varbūt bija gadus 8-9 atpakaļ), izmaksas ir augušas, pašam sanāk just. Mani citreiz izbrīna no kā dzīvo tie, kas saņem tos 400-500 eiro ?

Freijers 06.03.2019 11:28

Pilnīgi debīla ideja, ir brīži, kad nepieciešams uzbērt...

Freijers 06.03.2019 11:21

Tieši tā arī darīs + vēl jau neviens netraucēs čipot un atčipot pirms skates, ja reiz kāds sāks kādas kontrolsummas baudīt - kaut arī ļoti par to šaubos.

Par pašiem 180...un LV pilnīgi vienalga, tāpat uz tādiem vai pat tuviem ātrumiem pabraukt nevar, ir tādi, kam arī 80 ir kosmoss.

Freijers 06.03.2019 10:19

Reāli elektro auto CO2 izmešus un visu sū...rada citur, nevis pilsētā - tas būtu vienīgais pluss, ka vidē, kur lieto nejūt, bet jūt citur sākot no tām pašām TEC, kur dedzina ogles līdz litija atkritumu poligoniem - kas gan jau ka ekoloģiski tiks nogrūsti kāda 3.pasaules valstī...

Kas attiecas uz visādām zaļām elektrībām - tad jājautā, kas par to maksās, jo brīvā tirgu lielākoties tas viss pastāvēt nespēj pats par sevi.

Freijers 06.03.2019 9:22

Tāpec, ka krāt nav modē - daļa nespēj, citi negrib, loģiski, ka uzkrājumi līdz ar to neveidojās. par to var pārliecināties ātro kredītu popularitātē...īsti normāli jau nav, ja nespēj pārsimt eiro tēriņus amortizēt, diemžēl lielai daļai tā ir ikdiena, kas ir skumji, ļoti.

Tevis pieminētais uzņēmums vnk domā ilgtermiņā - cerams darbinieki to arī novērtē - uzņēmuma pamatā arī ir cilvēki un labus speciālistus ir grūti sameklēt/pašiem izaudzēt.Pie svārstībām, sliktiem darba apstākļiem tie vnk aiziet. To protams visādi kaktu pisnesmeņi nesaprot un tad valsts vainīga, ka speciālistus "neražo", cilvēki slinki ka nestrādā par atmesto, nodokļi par daudz - vārdu sakot viss kas sliktam dejotājam traucē.

Mans komentārs par kredītiem būtu tāds, ka vēlams, lai tie nepārsniedz 25% no kredīta ņēmēja (nevis visas ģimenes) ienākumiem - tas ir gan pašam vieglāk šķirties no tādām summām, gan arī ir drošības sajūta....bankas neizdomā līknes par naudu, kas jāatstāj citiem tēriņiem tāpat vien.

Freijers 05.03.2019 10:31

Tu labāk iedomājies, kāds robs akcīzes plānā būs, ja masveidā strādās pie tā, lai mazāk braucējiem būtu ikdienā jābrauc...joks protams. Bet virziens būtu pareizs, mums diemžēl nav valstī īsti pielecis, ka laiks ir nauda, ok teiksim neitrāli, vērtība, kuru labāk netērēt bezjēdzīgi...bet tas, ka tiek tērēts bezjēdzīgi lasāms visādos "jāierēķina +xx min ceļā", "jāplāno ilgāks brauciens", utt.

Freijers 05.03.2019 10:24

Par tām algām, gan ir izcils bulšits....neviens kaut kā nav manījis, ka ncik gadus esam ES vienotajā tirgū, cenas ir praktiski izlīdzinājušās, sevišķi precēm, mazāk pakalpojumiem, bet algas jūtami atpaliek - tad nu, lai ir kas strādā, tas pielidzinās, jo robežas taču ir vaļā, var strādāt, kur patīk/maksā.

Būvniecība ir atsevišķs stāsts - dēļ visiem fondiem, bet kopumā es neredzu kaut kādas burbuļu pazīmes, vien straujāku atkopšanos no iepriekšējās krīzes.

Freijers 05.03.2019 10:21

Tā notiek ļoti reti, pirmām kārtām tāpēc, ka to lēto/labo krīzes piedāvājumu ir maz + vēl parasti mirstīgie pie tādiem reti, kad tiek klāt :

1.Cilvēki maksimāli pietur NĪ, ja ir iespēja pēc gada to pārdot par lielāku cenu. Izņēmumi ir ČP un gadījumi, kad likvidācija ir steidzama - piemēram, kāds brauc prom (bet tādi gadījumi ir ne tikai krīzē, reāli pēc pieredzes - labākos auto un NĪ šādos gadījumos var dabūt)

2.Ja ir doma par izsolēm - tad tur ir pilns ar spekulantiem un citiem tādiem pašiem spēlētājiem.

3.Parasti ko pārdod ir kas tāds, kas nav uzreiz lietojams bez ieguldījumiem - līdz ar to ir jautājums par būvniecības/remonta izmaksām, kas varbūt krīzē ir zemākas, bet atkal labākie meistari ir prom un kvalitāte ir ar - zīmi.

Freijers 05.03.2019 9:31

Pie visas šīs eko šmeko keko diskusijas ir jāsaprot viena lieta - tehnoloģijas un izstrādājumi savulaik izplatījās tikai tad, kad kļuva plašām masām pieejami t.i. lēti un līdz ar to pieejami. Ar administratīviem līdzekļiem uzspiestas lietas neizplatās, pret tām meklē robus likumos un citos veidos pasīvi pretojās - tā ir bijis un būs.

Var visādas fantastikas uzburt, bet, ja tas nebūs pieejams vidējam cilvēkam, tad tas neizplatīsies un pagaidām fosilās enerģijas alternatīvām līdz dzīvotspējai BRĪVĀ TIRGŪ (es nerunāju par kādiem OIKveidīgiem surogātiem) ir vēl ceļš ejams - tam būtu jāpalīdz ar zinātni, nevis vecā mākslīgu ierobežošanu.

Un par to globālo sasilšanu - tā vienmēr ir bijusi un arī tagad ir cikliska.

Freijers 05.03.2019 8:31

Būs neizbēgami kādā brīdī, bet ne jau 1:1 ar 10 gadus veciem notikumiem, nekas neaug mūžīgi.

Freijers 01.03.2019 14:10

grūti ar to saprašanu, vienalga par savu lielumu....

Liels un mazs var būt dažādi, parasti to izšķir budžets/nebudžets un reizēm vēl virsmas apstrāde. un tur kaut vai opim būs 'šķūnī stāvējis un svētdienās braucis jauns dranduļets, bet pēc gadiem apakšā būs teju siets...

Freijers 28.02.2019 15:00

Es atbildēšu tieši pretī - lētucis paliek lētucis, un pieredze rāda, ka tas attiecas arī uz bundžām - nav obligāti jābūt mazauto, bet mazauto lielākoties ir arī mazcena un to lietojot, sevišķi gadiem uz priekšu ejot jūt - resurss vnk ir ierēķināts mazāks.

P.S. Manas domas, pēc čoma pieredzes - oktāvija ir mēsls, diemžēl. Samudrīts, samērā dārgs un neizturīgs auto, kam manis minēto jūt ļoti ļoti.

Freijers 28.02.2019 12:41

Tas strādā uz tiem autiņiem , kam ir normāla virbūve t.i. korozijizturība. Mazu auto t.i. budžeta - lētuču segmentā šādiem gadiem ir gana reāla iespēja jau pie šiem gadiem nopirkt puvekli, vai arī ko tādu, kas gada laikā būs jāšpaktelē/jāmetina. Šis īpaši pat nebūs saistīts ar braukšanu.

Freijers 28.02.2019 12:07

Sūds par ALU blokiem, ja vien nebūtu dalbajobi, kas nemaina dzesēšanas šķidrumus laikus...veciem hlamiem eksistē arī ūdensbraucēji kā sovoku laikos...pēc tam jaunais īpašnieks pēc kāda laika varēs droši manīt bloku un/vai galvu - ar pēdējo variantu ir intīma pieredze, ka sistēmā dzen spiedienu, domājot par galvas blīvi atklājas, ka galvā vnk izkorodējuši caurumi.

Freijers 27.02.2019 15:58

Izplūde gan laiž tikai sākumā vai ne ?

Man izskatās, ka tur kkas pagaidām laiž cauri mazliet un iesakumā..

Freijers 27.02.2019 14:12

Savulaik 80nieks ar karbi smirdēja kā benzīna kanna - vaina bija meh pumpīti, kas laida garām...patiesības labad jāsaka, ka sevišķi vasarā drusku smird arī tagad, jo karbis tomēr nav gluži hermētiska sistēma, sevišķi pēc 30+ gadiem. Domājams, ka tavā gadījumā jāiet cauri barošanas sistēmai, kur laiž garām, es nedomāju, ka izplūde dod benžas smaku salonā (par gāzi ir dzirdēts gan tādas lietas).

Freijers 27.02.2019 14:03

Nē nu cik pārdevēji, tik arī dusmīgi pircēji, domāju, ka tur nav ko kasīties un uz to arī nekādu tiesību nav. Par to dzīšanu uz servisiem arī esmu domājis, savādāk pēc nesenas pieredzes ZB tie jautājumi un skatīšanās kā uz smērētāju....tā arī pateicu, vēlies pērc, nevēlies nepērc - tad vēl domas, kas tikai neesot mašīnai pirms pārdošanas jānomaina. Vārdu sakot cilvēki īsti neizprot naudas vērtību un visu pārējo kas ar to saistās.

Freijers 26.02.2019 22:34

Es īsti negribētu piekrist...

1) Par pirmo kategoriju - tur vēl ir jāizdala sīkāk, bet arī tādā gadījumā šīs mašīna pamatā izķer laukos, nevis Rīgā un pierīgā, ja arī tomēr Rīgā, tad pamatā ar domu izmest pirms tehniskās - tipiski nobraukšanai līdz gadam.

2) Tā ir pietiekoši liela summa. Manuprāt tieši K - 3K ir tas aktīvākais lietoto tirgus, tas ir drusku svaigāks, nekā variants Nr.1 - sevišķi dažādu ne pārāk cienītu marku/modeļu jomā. Ir cilvēki, kas var tos 2K sagrabināt, bet neņems nekādus operatīvo/finanšu līzingu.

3) Pieminētie 5 un uz augšu manuprāt ir 2 varianti - vai nu ņem pie dīleriem mazlietotu, vai arī ieved paši, no tās pašas DE piemēram.

Freijers 26.02.2019 20:57

Pardon, gadās asāk izteikties....Bet tur jau tā būtiba ir, ka tajā restorānā PVNs tiek maksāts vienu reizi, patērētājam apēdot produktu - restorāns kā jur persona PVN nemaksā, to pieskaita galaproduktam. Bet te kādām VIDa prātiņā ir ienācis, ka var no vecas lamatas otrreiz PVN iekasēt, kaut jaunībā jau tas nomaksāts...es vēl saprastu, ja tas būtu jur personas auto, par ko PVNs nav maksāts.

Pie lietota NĪ pirkšanas jau neviens nemaksā PVN....iepretīm jauna pārdošanai.

Principā viss šis velk uz privātīpašuma likvidēšanu kā tādu..pie katrām manipulācijām, sevis piederoša manta periodiski jāizpērk atkal un atkal....

Freijers 26.02.2019 19:11

oi, bet kā vēl segmentā līdz 3K ir targaši...pats pedējā laikā esmu pārdevis divas ģimenei piederošas mašīnas šajā cenu kategorijā....jaunākājai kā sūdu mušas nāca sms ar "piedāvājumiem", pārsvārā kādus 600-700 simtus zem ssa cenas (to laikam plāno sev ieraut. Par vecāko interese bija mazāka, taču arī neiztrūka visādi "vilinoši" piedāvajumi, viens umņiks pat izteica nosacījumu, ja esot nodoklis samaksāts. Lieki teikt, ka uz visu šo uzliku brūno Nikolaju...Gan jau ka atrodās kādi, kas uz šo pavelkās, vai arī limonādes, kad kādam vajadzēja jau vakar pārdot. tagad gan ir tendence, ka jaunākas mašīnas tomēr pērk un visādi lietoti (10-15g) budžeti un veci 25-30g prēmiumi nav vairs modē, vismaz ne Rīgā/pierīgā.

Freijers 26.02.2019 19:02

Ar savu trulumu nevajag lepoties !

Par tām mašīnām jau kādreiz kādā no ES valsīm ir samaksāts PVN, kāpēc, lai tas tiktu samaksāts vēlreiz, pārdodot lietotu mantu...Tavu analoģiju izmantojot veikalā par maizi samaksā cenu ar PVN, pēc pāris dienām ēdot pēdējās rikas, samaksā vēlreiz, jo maize taču ir mainījusies - veca jau gandrīz palikusi.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti