No čuguna ja ? , kgan pārprast tiešām var.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
No čuguna ja ? , kgan pārprast tiešām var.
Pēdējā rindkopa iespārda, labs !
Bet neliels offtopics, ir par apdzīvotām vietām - kāda suņa pēc Rīgā un citās pilsētelēs ir tumšs, kā melnā ....ļā ?
Nu un kur tad liksi tos 80 gudriniek ? Visās vietās, kur kādam var labpatikt iziet bez atstarotāja vai vietējā vietvara nav domājusi par ietvi ?
Jau tā LV ceļi ir saraibināti ar 70 zīmēm, kuras kar visur, kur ienāk prāta, vai kāds hatu ir pie ceļa uzbliezis un liek uzreiz 70, ne kādus tur 80. Ir jābeidz tā ierobežošanas mānija un jādomā saprātīgi, kā piem Austrijā, kur likumiski pa serpentīniem arī uz 100 var braukt - to protams praktiski neviens arī nedara. Bet atstarotāju lietošanu būtu vienreiz jāsāk arī uzraudzīt !
Praktiski tieši tā arī sanāk,
imho, vissezona = ziemas riepa, kuras gumijas sastāvs pieļauj lietošanu vasarā (t.i. viedēji cieta/cieta gumija)
Skandināvenes manuprāt zem šī nelien, kgan reiz veiksmīgi gadu+ nobraucu ar Dunlop Ds2, kaut mīkstā tipa riepas bij, manuprāt vienas no labākajām savulaik.
Nav rezons braukt pāri Rīgai, lai lētāk ielietu, bet, ja netālu ir lētais tanks ir dīvaini neieliet, kādreiz šitā regulāri Siguldai cauri laižot ielēju, tagad kur citur, ja labs preiss ir. Ja brauc pāris K km mēnesī, tā nauda salasās beigās, it sevišķi, ja cenu starpības mēdz būt pat 10 centi litrā !!!!
Tāpēc arī labāk ir ne... smadzeni un lietot vienu setu visu laiku, ne vecs paliek, ne arī jāstreso par rindām pie maiņas točkām (vismaz ne katru gadu). Ari statistika rādā, ne ziemas kā agrāk, ne arī karstas vasaras - šī bija izņēmums - rezultātā personīgi man nav vajadzīga ne ūber propogandētā drošība lietotojot mīkstas skandināvenes, ne arī vasaras riepas priekš pāris mēnešiem, bet gan normāla cauru gadu lietojama riepa - pašlaik esmu apstājies pie WR d4 - Ir OK.
Pietiekami daudz ir ziemeņu, kuras ražotājs pieļauj lietot visu cauru gadu, kā budžeta tā biznes, tā arī premium segmentā. Nekas nav max drošs - tā ir drošības definīcija. Man pietiek ar normālas kvalitātes/cenas produktu, ko lietoju 2 gadi, tad vai nu pārdodu, vai arī miskastē un ņemu nākamo tādu pašu, izlaižot 4 maksājumus par montēšanu/balansēšānu. Man pietiek un vairāk nevajag. Kādam, kas daudz brauc/laukos brauc/ziemā grib ātri braukt, iespējams nepietiek un vajag 2 setus. Runa šeit ir par to, kas kādām vajadzībām ko lieto.
Un cik reizes gadā tad tādi ir ? es neredzu jēgu barot riepu maiņu kantorus (jo lielā daļā sūdīgi un vēl lammeri strādā, kam uz pirkstiem jālūr) un tirgoņus pērkot 2 setus riepas. Jā C Eiropas riepa ir sūdīgāka uz ledus, par skandināvu, šipus vispār neminēšu, bet tāpēc jau var drusku uzmanīgāk pabraukt tās pāris reizēs, kad tādi sūdi uz ceļa ir.
Leju kur lētāk, 25 gadīgs 2.5tdi sagremo visu , īpašas kpl atšķrības neesmu manījis, bet cenas gan mierīgi LV variē pa 10-12 centiem litrā, kas uz ~80l bāku ir ~8 eiro, kas, ja nobrauc pāris šādas bākas mēnesī beigās nav maz.
Tagad praktiski visiem ir kādas atlaižu programmas. Tā kā braucot reizēm der iemest aci tablo pie DUSiem
westlake un goodride ir tikmēr labas, kamēr maksā tiešām kapeikas, nevis kā sailuns, kas ir Eiropas 2.ešēlonā un virs tā cenām un velk jau uz lētākiem premium. Turklāt ķīniešiem ir ļoti mīksta gumija lielākoties, kas padara tās grūtāk lietojamas cauru gadu.
Pa lielam ziemas riepu ar ne pārāk mīkstu gumiju, kas ļauj to ekspluatēt visu gadu.
ārākāpēju un video graizītāju/postotāju kredo, moto un domāšanas stils jau ir varen līdzīgs, sinonīms teiksim - abiem gribas citus pamācīt, pārmācīt utt. atšķirība ir formā un veidā - pirmie jau ir atsaluši, otrie to klusībā grib darīt, bet saknes jau aug no viena poda. Ja pirmos ir naturāli jāizķer, jo tādām darbībām nav vietas uz ceļa, tad otros ''tautas šerifus'' vajadzētu tikpat legāli vnk atsēdināt, nevis vēl iedrošināt - kur dīvainīši manabalss.lv gribēja vākt parakstus, lai varētu kvtiņas rakstīt pēc visādu darbonīšu/dīvainišu iniciatīvām - jo pretējā gadījumā būs vitronik variants, tikai peļņas vietā atsevišķu personāžu ego būs spodrināts...Vispār normālā, tiesiskā valstī tikai atbilstoši kvalificēta amatpersona ir tiesīga otru sodīt un tas šīm abām grupām ir kā sāls brūcē...jo ir taču tādi malači, pareizie un krutie zēni - kgan wannabe soģi jau parasti pilni Delfu komentāri - kas tie tādi ir - vai nu kompleksaini pusmūžnieki vai arī tīņi, kas tikai trolejbusā brauc, tā arī neesmu sapratis.
Redz te sākās morālā dilemma, jeb skaudrāk izsakoties morālā ateja - filmēt citus, bet pašam ta nesanāk kristālam būt...bet filmēt un mācīt citus ta gribas. CSN jau nav no viena ātruma, nogriešanās vai kādas citas darbības - tas ir noteikumu komplekss, kur katrs grēko - kāds pārsniedz ātrumu, cits apdzen 2-3 auto uzreiz, vēl kāds nedod ceļu (ko personīgi uzskatu par ļoti bīstamu parādību uz šosejām), vēl kāds bez virzienrādītājiem laiž - bet citus pamācīt, kā vienā gudrā grāmatā rakstīts - var kas pats bez grēka un tādu nav. Toties ko var un vajag ievērot - braukt tā, lai citam netraucētu un neradītu bīstamas situācijas.
CP Tevi pilnīgi var pasūtīt ar visu Tavu "materiālu", ne iekārtas sertificētas - kalibrētas, utt, ne arī pats amatpersona. Vispār ir ZB jau šie wannabe družiņņiki, skolotāji - pārmācītāji, stukači un citi mazvērtības kompleksu mākti, kam viss uztrauc, kam jāziņo, jāposto un jābļaustās. Sēdi un brauc mierīgi, tableti mieram iedzer, ja nepalīdz...visādi fokusi nemitīgi uz ceļa notiek...kas man būtu atagad katrs idiots, kam kreisā joslā jāvelkās vai sava ūber personas vārdā man ceļš jānogriež netā iekšā jābāž, vai ?
Tikko kā Akropole sāks darbu, tā Lokmotīves ielu, kā alternatīvu Maskavas ielai, lai nonāktu centrā varēs aizmirst - nebeidzams štoperis no Rušonu krustojuma līdz D tiltam garantēts būs...Apvedceļus Centram vajag kā ēst...bet pat D tilts šo funkciju nepilda diemžēl, jo visi gali beidzās kādos luksoforos, sašaurinājumos, utt.
Ne jau centrā to ir pārāk daudz, štoperi jau ir ap Dienvidnieka un dzelzceļa loku...un kā lai nebūtu pārāk daudz, ja centram nav normālu apvedceļu. Jābeidz pūst slaucēju stabulītē un stulbas mantras atgremot - neko, izņemot saskaņas kasi tā iebraukšanas maksa neatrisinās.
Kā kas tā slēgta krastmala...pie tā jau būtu pierasts. Par salinieka remontiem, tur var piekrist, ir ievilkušies diezgan ilgi un traucē pamatīgi.
1) Jā, taisnība, bet arī šo sobjektu vajag Rīgai pašai.
2) un 3) ir liekulīgi kko gvelzt par to, ka samazinās auto skaitu brīdī, kad faktiski ir neiespējami to centru apbraukt un to vistiešākajā veidā vajag arī Rīgai pašai, to tiešām varētu finansēt no izlīdzināšanas fonda daļas vai kā atsevišķu projketu nav svarīgi, bet par to būtu jādomā arī RD - tāpec, ka šāda apvedceļa neesamība vistiešākajā mērā ietekmē Juglas, Imantas, Zoļika, Z rajona iedzīvotājus un protams tos, kas centrā dzīvo.
Par visu pārējo - visā pasaulē cilvēki dzīvo un strādā atstatus, tas protams veido sastrēgumus - tos risināt ar kkādu iebraukšanas maksu palīdzību ir vienkārši mantkārīgi un debīli un novedīs tas pie tā, ka katrs sū... vietvaldis sāks rentes kasēt par iebraukšanu savā karalistē un to, es, arī kā rīdzinieks noteikti negribu pieredzēt - jo visi mēs dzīvojām LV un šis pēdējā laika uzspēlētas lokālpatriotisms - visādas pilsētu kartes, cauralides "pseidolabumi" ir klajš stulbums, pat kaitīgi. IIN pārdale nav līdz galam taisnīga, tur var piekrist, bet RD naudas plenderēšana un zelta stāvvietas R Eiropas metropoļu cenās (Rīga pret tām ir gatavais ciems) ir vēl krietni netaisnīgāka.
Par iestāžu izvākšanu no vēsturiskā centra - tas ir pareizi - bet šādu maksas iekasēšanu rezultātā pēc kāda laika arī tās var nonāk "maksas zonā" - līdzīgi kā zelta slauktuves ir jau līdz pašam dzelzceļa lokam nonākušas un sāk izplesties jau citur, kad apetīte pieaug.
Reti, bet nu šeit palaidniexam var piekrist teju uz 100% - šī ausaiņa ideja ir kases papildināšanai, Rail baltiks ir laba atmazka, nedomāju, ka ieviesīs gada laikā - šis tomēr ir ļooooti nepopulārs lēmums, 5eiro ir kosmoss + tas tomēr nav RD totāli izlemjams jautājums (par laimi).
Papildus par transporta mezgliem :
1. Rīgas "apvedceļš" ir satiksmes porno, ja ir iespēja to nelietoju, negribu bez nerviem palikt.
2 .Par to centra nelietošanu....
Rīgas Z daļas iedzīvotāji nemaz nevar pāri pilsētai tikt, nebraucot caur centram..."apvedceļš" un kaut vai D tilts nav variants, tur korķu jau tāpat pietiek. Šo projektu nesen atkal noraka.
Dievidniekam nav 4 kārta pabeigta - kas rada idiotisku situāciju, ka piemēram uz Jelgavu navigācija sūta caur Medemciemu...ar 30 zonu un lielisko kreiso uz šosejas pēc tam.
Kāda suņa pēc vēl Rīgas kravas osta ir uzreiz pie klusā centra ?
VIsus šos argumentus saliekot kopā - centra atbrīvošana no auto ar maksas palīdzību izklausās pēc ļoti ļoti šķidras ....šanas.
Tavs piedāvājums nav atkarīgs no vieniem autobraucējiem, bet gan arī gājējiem, kas tās lieto.
Jārēķinās arī, ka uz katra stūra pāreju nevar uztaisīt. Dažās vietās regulējama pāreja ir vnk drošāk un to nākas ierīkot.
Man nepatīk, ka neveidojot apvedceļus, sad..rš satiksmi - kas arī tiek vairumā darīts un tur beigās ne drošība, ne arī satiksme ir.
Pilnīgi pareizi pateikts, ka arī gājējiem uz pārējām ir PIENĀKUMS, nevis vienas vienīgas tiesības - un pienākums ir novērtēt situāciju, lai droši šķērsotu ielu...šlenderētājiem, kas galvu nejēdz pa centimetru pagriezt uz vienu vai otru pusi, laikam sava veselība neinteresē. Paaugstinājumus varētu veidot, bet ar atrunu, ka tas tiešām ir paaugstinājums nevis kārtējais guļošais, kurus nu krāmē visur kur prātā ienāk (tieši tāpat kā dzīvojamās zonas nereti).
Kopumā epopeja ar šīm pārejām iet rokrokā ar tendenci visu atbildību/izmaksas/pienākumus uzkraut autobraucējiem, pārējiem piedāvājot privilēģijas. Tūlīt būs atkal tumšais laiks ar visiem "patīkamajiem" gadījumiem, kas iznirst neredzamie uz ceļa, vai vēl sliktāk - kāds velo vai skrējējs izdomā šturmēt ceļu un tādos gadījumos arī 30 km/h var par daudz būt.
Cik sanāk braukāt - un pēdējā laikā visai daudz - tos pārēju neievērotājus kaut kā neredz...bet varbūt katrs ko grib to arī redz. Katrā ziņā, neuzskatu, ka tā būtu tāda problēma, kā to pozicionē.
P.S. arī regulējāmas pārējas ļoti savairojas pēdējā laikā.
Tas diemžēl ir no tā, ka "dirsināšanās" tiek morāli un arī no CP darbībām morāli atbalstīta - neviens jau nav nosaukts malā par to, ka pie viduslīnijas ar 70 rullē (nereti iFonu spaidot), vai arī izlec uz galvenā priekšā un paātrinās ar 10 km/h minūtē, vai arī 5atā viens otram pakaļā sēžot pa šoseju velkās...bet nē taisīsim vidējā ātruma posmus (tā vietā, lai uz nedaudz Pierīgas maģistrālēm celtu limitu konstanti). Nevis jalepojas ar to, ka visi brauks lēnāk un lēnāk katru gadu, bet gan jātiecas uz to, lai pēc iespējas ātrāk droši varētu pievārēt attiecīgus attālumus (jā, tās minūtes summējās un beigās itin daudz ko dod !).
Ja kāds grib sodīt apdzinējus, kuru manevrs ir viens no bīstamākajiem - to nenoliegšu, tad ir jāsoda arī distances neievērotāji - vilcienos braucēji, apdzīšanas traucētāji, kā arī tie, kas neievēro principu palaist sev garām sakrājušos kolonnu (visas šīs lietas ir CSN aprakstītas).
Ir vienkārši jābrauc solīgi pret citiem, tos netraucējot, nevis savs ego uz ceļa jārāda.
Tas, ka daudzi nemāk normāli ieņemt kreiso malējo vai labo malējo stāvokli nogriežoties diemžēl ir fakts, tieši tāpat kā eksistē bremzētāji bez pagriezieniem un bremzēšanas joslu neizmantošana....ko visu var nodēvēt "man pofig, kas aiz manis notiek", jo spoguļus šie kungi arī reti mēdz lietot
Pirmkārt būt uzmanīgam, bet nu tas ir visu laiku. Tie ceļu drošības koeficienti jau rodas tikai, ja bieži tos lieto...LV un Pierīgā jau daudz dažādu šoseju un ceļu un zina tos tikai tie, kas biežāk lieto.
Otrkārt ir jāvēro sev apkārt un tas galvenokārt ir attiecināms uz citiem "satiksmes dalībniekiem" - šoferiem. Ja kāds priekšā raustās, ģorgājās u.c. izceļās, tad tādam ir ar steigu jāiet garām, jo brīnumi tur var būt visādi un parasti arī ir, jo tas, kas paliek aiz muguras Tevi apdraudēt,traucēt vai ietekmēt praktiski nevar.
Trešais būtu tāds, kā atgādinājums, tiem ar jauniem auto un jaudīgām gaismām - tagad tumšais laiks, esiet tik jauki un izslēdziet savas tālās laicīgi - nevis kā te viens la.lv farizejs propogandē pie 150-200 metriem, reāli spiež laukā acis. Tieši tas pats ir ar tiem, kam naktī pakaļā jākarājās, es palaidīšu, bet nevajag sēdēt 8-9 metrus aiz auto, traucē.