Toyota Camry bija viens no maniem Gada Auto favorītiem, jo apvienoja sevī ļoti daudz pozitīvu un ļoti maz negatīvu īpašību. Ļoti sabalansēts auto - vizuāli elegants sedans ar augstvērtīgu interjeru un izcilām gaitas īpašībām. Premium līmeņa automašīna par ne-premium cenu - sākot no 38 600 eiro. Pat pilnākajā komplektācijā Toyota Camry pieejams par mūsdienās relatīvi saprātīgiem 46 500 eiro.
Braukšanas ziņā vienīgā lieta, kas ne līdz galam patika, bija CVT jeb variatora tipa pārnesumkārba, jo klasisks automāts nodrošinātu harmoniskāku braukšanas pieredzi. 230 Zs jauda ir pilnīgi pietiekama ikdienas braukšanai, kā arī hibrīda patēriņš liek aizmirst par dīzeļu eksistenci.
Ja neskaita premium līmeņa salonu un ērti lietojamo multimediju/vadības sistēmu, tad pats lielākais trumpis noteikti bija sabalansētā balstiekārta un precīzā vadāmība. Lieliski lasa ceļu un turās uz tā, sniedzot gandrīz vai (pozitīvā nozīmē) sportiskas braukšanas sajūtas, vienlaikus saglabājot augsta līmeņa komfortu.
Jāatzīmē, ka vietas pasažieriem gan priekšā, gan aizmugurē ir pietiekami daudz, jo pat četri 1,90 metrus gari cilvēki var komfortabli veikt garākus braucienus. Kā vienīgo mīnusu var izcelt bagāžas nodalījumu, kas gluži loģiski nebūs tik ietilpīgs un praktisks kā universāla vai SUV tipa automašīnām.
Kam šis auto varētu būt saistošs? Visiem, kam ikdienā nav jābrauc pa mežiem, regulāri jāvadā ledusskapji vai katru mēnesi ar 3 maziem bērniem jābrauc ceļojumos.
Jaunais VW Passat, kas līdz ar jaunāko B9 paaudzi, pieejams vairs tikai universāla virsbūvē jeb Variant izpildījumā, manā skatījumā būtu bijis pelnījis iesaistīties cīņā par Gada Auto 2025 titulu, tomēr tas piekāpās VW Tiguan priekšā par iekļūšanu starp finālistiem. Priecē, ka mūsdienu SUV trakumā šis ir vēl viens no retajiem ģimenes auto, kas pieejams klasiska universāla izpildījumā. Tirgus gan diktē savu un cilvēki ar savu vai uzņēmuma maciņu arvien vairāk izvēlas krosoverus/SUV, līdz ar to sagaidāms, ka šī varētu būt arī noslēdzošā VW Passat paaudze. Fakts, kas vēl pirms 15-20 gadiem būtu licies absurds, tomēr pēdējo 10 gadu laikā šīs ikonas pārdošanas rādītāji ir ievērojami samazinājušies (ja var ticēt publiski pieejamajām statistikām, tad Eiropā šajā laikā pieprasījums pēc Passat samazinājies teju četras reizes).
Ja par pašu automašīnu, tad jaunais VW Passat vēl joprojām ir lielisks ikdienas sabiedrotais - plašs, komfortabls un teju visos aspektos pārāks par tiešajiem un arī daudziem netiešajiem konkurentiem. Jāatzīmē gan, ka pie eksterjera dizaina ir jāpierod un arī interjers ar savu milzīgo multimediju ekrānu nav tik elegants kā B8 paaudzes priekšgājējam.
Ja neskaita milzīgo ekrānu un pāris lietas multimediju sistēmā, tad salons ir ļoti foršs - lieliska sēdpozīcija, R-Line pakotnē izcili sporta sēdekļi un plašums gan otrajā sēdekļu rindā, gan bagāžas nodalījumā.
Kā jau ierasts VW grupai, tad izvēlei pieejams ļoti plašs dzinēju un komplektāciju klāsts, kurā katrs sev var atrast piemērotāko versiju. Cenas un veiktspējas ziņā sapratīgākais būs 1.5 TSI mild-hybrid benzīns ar 150 Zs, bet ir pieejami arī dažādu jaudu plug-in hibrīdi un dīzeļi.
Balstiekārta un vadāmība līdzīgā līmenī kā šo aspektu Gada Auto 2025 etalonam Toyota Camry. Praktisks padoms, komplektējot VW Passat - ietaupiet naudu uz adaptīvajiem amortizatoriem, jo standarta komplektācijas amortizatoru regulējums ir izcils. Tā vietā labāk naudu iztērēt uz Harman/Kardon audio sistēmu vai citām sev vēlamām ekstrām.
Cenas ziņā VW Passat ir pāris tūkstošus dārgāks par Škoda Superb un VW Tiguan, tomēr manā skatījumā ir vērts piemaksāt, jo tas gan braukšanas, gan sajūtu līmenī ir augstvērtīgāks auto.
Kam šis auto varētu būt saistošs? Visiem, kas 50 000 eiro budžetā meklē ļoti labi nostrādātu ģimenes automašīnu. Ja automašīnas vadāmība tiek vērtēta augstāk par augstāku sēdpozīciju, tad VW Passat Variant (vai tā brālēns Škoda Superb) noteikti būs īstā izvēle.