Tā nu reiz ir sevis muļķošana, "vadu vilkšana" dzelzceļam nozīmē drusku vairāk kā tikai vadus, piemēram Gulbenes virzienam aiz Pļaviņām tas nozīmētu arī sliežu ceļa maiņu, un tam visam ir jēga ja autobusu satiksmi samazina, un vilcienu kursēšanas biežumu palielina - BET ja autobuss diezgan vienkārši ieskrien jebkurā miestā pa ceļam, tad vilcienam, nav tādu iespēju, un pat teiksim no Cesvaines stacijas līdz pašai Cesvainei ir kāds drusciņš ko brist, nemaz nerunājot par tādu joku kā Aglonas stacija, kur no visām kur ir gadījies būt tālāka vieta no apdzīvotas vietas ar to pašu nosaukumu, man nenāk prātā ...
P.S. Teorētiski varētu no tālākām stacijām līdz vajadzīgiem miestiem aizvest ar busu, tikai to "vietējo busu" jau sen vairs nav, un ir vairs tikai lielie pārvadātāji, kuriem izdevīgi ir vilkt lielus gabalus, nevis "mīņāties pa mazajiem", un tad vēl tā ir subsidēta štelle !




















Daudzviet sliedes ir tik sūdīgas (konkrētāk gulšņi), ka tur ir gan svara gan ātruma ierobežojums.
Labi uzturētas ir tikai kravas maršrutu sliedes, tatad praktiski teiksim Ventspils - Krievijas robeža ...