iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
WALA 03.12.2019 10:18

Jep tas būtu ļoti loģiski tā darīt, un teiksim man ja vēl tur forši un ērti velo paķert līdzi, tad es arī no saviem laukiem varētu teiksim jau līdz Jelgavai ar velo (30+ min.) , vilciens līdz Rīgas centram, tālāk atkal ar velo.

Bet nu kuru interesē loģika - valsts taču nežēļīgu kāpostu ierauj nāsīs no privātiem auto īpašniekiem, mazāk braucēju - jādomā citi veidi kā lāpīt budžetu.

WALA 03.12.2019 10:09

Nu tur tev absolūta taisnība, bet tam par iemeslu arī fakts ka pasažieru vilcienus dzīt uz daudzām vietām ir vienkārši ekonomisks stulbums. Es gan Liepājas virzienu esmu ilglaicīgi lietojis, gan Gulbenes kādi 20+ gadi atpakaļ - tur nav to pasažieru tik daudz priekš vilciena, jā bija drusk vairāk par 1 autobusu, bet lai tur dzenātu tos dīzēlus kas ir PV/LDz - ekonomisks idiotisms, lētāk aizvest līdz kādām Pļaviņām un tālāk pārsēdināt busos. Un Liepājas virzienā tas pats- līdz Jelgavai ar elektrisko un tālāk ar busiem. Nezinu - Jūrmalas virzienu ir vispār vērts līdz Tukumam laist ?

Ja būtu iespējami kaut kādi mazāka izmēra braucamie tipa kā GUlbenes mazbānītis tikai modernāks - tam moš būtu ekonomiskā jēga arī dziļos laukos, bet tā kā ir šobrīd - tad zin vienkāršāk un labā palaist kaut kāpurķēžu busu kas var vilkt pār lauku pa taisno - un tad savākt laukos tautu uz kādu lielāku centru un tālāk pārsvarā ar busiem.

WALA 02.12.2019 17:13

Protams ka vispār - tajos maršrutos kur vēl kāds PV virciens vispār kursē - jā ir lietotāji šim transporta veidam. Bet vietām vilciena lietošana lai arī būtu potenciāli ērta (vēl CCCP laikos palietoju) - tagad ir vienkārši kaitinoša - piem. Dobele ( bet nu tur ir tā ka vilciens dēļ savas kursēšanas biežuma un laika netrāpa pa lietotāju vairumu). Labāk ar mikriņu.

WALA 02.12.2019 17:04

Nē tas 600-800EUR pa gadu nav tādēļ ka kaut kas sevišķi lūstu, bet normālas apkopes dīleru salonos + orģinālās daļas, jo daudzas lietas mainās komplektā, un tad ir vainu jāizlemj par labu atjaunotām daļām, piemērotām no citiem Honda modeļiem, vai jāatloca pamatīgāks kāposts. Piem. salona ventilators > 300EUR, priekšas piekare (komplekts) > 1000, ģenerators > 400 EUR, stūres pastūža sūknis >600 EUR ( šī bija vienīgā detaļa kura nojuka nesaprotamu iemeslu dēļ, diezgan jaunam auto) un tika aizvietota ar tādu pat no šrota, pārējās daļas jau pie zināmiem 280-300Kkm sāka birt.

WALA 02.12.2019 16:59

Hmm, nevaru komentēt tieši akordu, bet Hondas 2.2 dīzeli (2008.g. FR-V) lietojis esmu 8 gadus un turpinu braukāt, kaut iepirkts 1.6 dīzelis CR-V.

Un turbo-dīzeļi šiem auto ir vienkārši ideāli ( FR-v benzīnnieki 1,7 un 2 litri ir par švaku tam auto), un jaunais 1.6 Hondas turbo dīzelis, vispār super kruts. Pēc tam kad to 1.6 Hondas dīzeli ievērtēju dzīvē visi Rav4 utml. ar benzīniem, hibrīdiem un automātiem "atpūšas".

Tas kas Honda dīzelim nav forši (konkrēti FR-V 2,2) - remontu izmakas, jā tur gan ~ 600 -800 EUR pa gadu tiek "atlocīts" tikai tā.

WALA 02.12.2019 14:18

Vai tu Jelgavā pats esi bijis ? Tā stāvvieta labākajā gadījumā vienas pieccstāvenes vajadzības spēj apmierināt. Tā kā jaubrauc ar busu un jāiet gabals ar kājām, ja grib ar vilcienu. Un ir daudz miestu LV kur dzelzceļa stacija ir virs 5km prom no miesta.

Smieklīgākais gadījums kas uzreiz nāk prātā - Aglona un Aglonas stacija.

WALA 02.12.2019 10:54

Dīvaini, bet man jau kādi 6 aķi tieši no Autostarta - un absolūti nekādu problēmu, plus tas ka veco paņem pretī un iedod atlaidi par tādu joku.

P.S. un start/stop es vispār slēdzu ārā, tā mērkaķošanās mani vienkārši kaitina.

WALA 02.12.2019 10:29

Padalies, kur tad ir tie superkondensātoru reālie pielietojumi, kaut kā industriālā līmenī tieši pielitojumos iekša auto tauta pa lielam atmeta ar roku cik esmu interesējies. Iespējams mazākiem izmēriem tas tomēr kaut kur ir izgaājis - tādēl intersanti ...

WALA 02.12.2019 10:21

jjjj rakstīja: Gribu pajautāt, vai kāds no Jums savam autiņam ir mainījis svina akumulātoru uz kādu no litija akumulātoriem? Piemēram, uz litija dzelzs fosfāta akumulātoru (LiFePO4) ? Jautāju to tādēļ, ka pie vienām un tām pašām ampērstundām (pat tad, ja svina akumulātoru ražotāji tradicionāli nemelotu par uzrādītajām ampērstundām), svara ziņā šāds litija akumulātors būtu apmēram 2 reizes vieglāks par svina. Tieši šis svara samazinājums man liekas ļoti vilinošs, ja automašīnā to lielo, 100Ah svina akumulātoru skaits ir liels (3). It kā būtu cerības uz svara samazinājumu par kādiem 30 kg. Nu jā, protams, cenas ziņā šāds "apgreids" varētu izmaksāt ĻOTI dārgi! Bet bez svara samazinājuma, būtu arī citi ieguvumi: kādas 3-4 reizes lielāks akumulātora mūžs, varētu būt ļoti ekstrēmi ielādes/izlādes procesi, labāks darbs salā, ....u.t.t., arī neliels ieguvums izmēros, u.t.t.

Kā Jūs varētu šādu ideju komentēt tīri no tehniskās puses, neskatoties uz ekonomisko nesaprātīgumu?

Ar Litija bāzētiem aķiem ir jāuzmana temperatūra, tiem nepatīk nedz auksts nedz karsts. Tādēl ņem un izstudē kādi ir ieteicamie tempratūras režīmi minētajam aķim - un tas tad arī pateiks priekšā vai tev der, vai labāk atstāt svina.

Visādi citādi - nekādas citas atsķirības nebūs, izņemot ja kādreiz aizsvislies tas verķis - tad pats saproti ka ūdeni ne tuvumā nevar laist, pretstatā svina aķiem.

WALA 02.12.2019 10:06

wons rakstīja: Subaru Outback

Principā laba izvēle, tikai es izvairītos no Subaru dīzeļiem, bet jāsaprot vai gadījumā ja kas līdz sakarīgam servisam nebūs jābrauc 200 km.

Man personīgi visār japāņu virziens ļoti patīk un der, bet teiksim sievas senčiem Madonas apkārtnē es arī teiksim ieteiktu VAG grupas vai Volvo - daudz vienkāršāk ar servisa pakalpojumiem un daļām.

WALA 02.12.2019 9:37

Vai ta nedzirdēji - dzelceļš arī labs - tur jau izsenis liela mīlestība ar LDz, tik tautā tas dzelceļš nemaz tik ļoti nav aizgājis...

WALA 01.12.2019 20:11
WALA 30.11.2019 19:39

Man piemēram interesētu ik pa laikam redzēt kādus vēsturiskus , youngtimer verķus LV ieved, un kād interesants apraksts par tiem. Tāpat viļņveidīgi pie mums atspoguļo arī auto tūninga pasākumus, profesionālā sporta kontekstā, t.i ja Dambis sarīko preseskonferenci - tad kaut kas uzpeld, ja ne - tad neviens velns nezin ko Dambis atkal perina. Un mums ir gana bijušo sportistu kas strādā ar tehniku dažādiem krievu sportistiem utml. Jā varbūt mēs neesam tur čempionātu līderi - un tomēr

WALA 30.11.2019 19:34

Man jau šķiet galvenais jautājums ir - cik daudz brīva laika ir iAuto, jo nu ieteikt var padaudz, bet vai būs laika un spēka to realizēt.

WALA 30.11.2019 19:16

Ir lietas kur tur piekrītu ir lietas kur liekas - nu kā var tādu tuftu nest. No savas diskusiju pieredzes un darba pieredzes labi zinu, ka pareizi virknējot faktus var izstāstīt vai iestāstīt divas radikāli pretējas patiesības. Un tur vietām tas ļoti spiežas cauri. Bet ir arī jēdzīgi domu graudi, to nevar noliegt.

WALA 30.11.2019 19:11

Nu ko te lai saka, ir tāds olimpiskais princips - “Citius, Altius, Fortius” - tad kad muļķi ar iniciatīvu ķeras klāt jebkurai, pat labai lietai, no tā parasti iznāk ziepes vairāk kā labuma. Ir jābeidz skriet visādām Grētām pakalj ar stulbiem plakātiem - jāsāk vienkārši ar godīgu attieksmi pret sevi un apkārtējiem - t.i. iesākumam nemelot, neslēpt netīkamus faktus utt. tad agri vai vēlu tiks atrasts labs līdzeklis vai veids kā panākt līdzsvaru ekoloģijā utml.

Šobrīd parāk daudz teiksmu un pasaku apgrozās un cilvēki pārlieku tām tic. Un reizēm pat patiesi fakti tiek pasniegti kā pierādījums kaut kam citam, kas gan jau vairs tikai labākajā gadījumā ir puspatiesība.

WALA 30.11.2019 10:11

Nejauc aprēķina laulību ar mīlestību! Vacieši pēc pirmā pasaules kara skaidri saprata cik svarīgi ir dabas resursi, gan arī 2. pasaules karš bija ļoti par tiem pašiem resursiem. Domāju ka neviena cita valsts tik labi ka vācieši neizprot ģeopolitiskās un

ekonomiskās spēlītes un pie kā tās ved.

WALA 29.11.2019 21:55

Te gan jāsaka ka paši viņi arī rada junk-science, bet par to ka ekonomiku grūž pakaļā ar nereti lielām muļķībām tur gan viņiem pa lielam ir taisnība.

WALA 28.11.2019 17:08

NU ok, vienīgi no mana skatupunkta CyberT vienalga ir pārāks liels un tizls tādam jokam. Bonuss protams ka bateriju var uzlaist gaisā ar lielu blīkšķi un tā var aizdegties vēl 10 reizes pēc tam kad ir itkā nodzēsta.

WALA 28.11.2019 16:33

Nu es to ar mazliet citu domu rakstīju, ka tanki kā tādi ir bezjēdzīgs moderna kara arhaisms, līdz ar ko EV vai ne - tos attīstīt na vērts. Tad zinuztais stacionāru 3 kāji no kra var bliezt ar tiem pašiem lādiņiem, tikai uz drusku lielāku attālumu kā veli tanka šāviens - un lieta darīta. Zviedri vai somi uz Valmeta bija haubicu uzlikuši, minūtes laika jams dziļā pakaļā iebrauc, izvietojas, izšauj, saliekas atpakaļ un tin uz jaunu vietu.

WALA 28.11.2019 12:36

Pa zemi ripojošs "drons" mierīgi ir iespējams, jo tehniski kara apstākļos tanks vai bruņumašīna spēj izturēt kādas 15 min. intensīvas kaujas pēc tam visdrīzāk lielizmēra munīcija beigsies, un būs labi ja ložmetējs vēl strādās. Pēc tam visdrīzāk tam verķim ir jātinas prom no kaujas lauka.

Abramsam škiet lielizmēra munīcija bija ne vairāk par 50 vienībām uz borta - lai palabo kāds kuram kara tehnika ir mīļa lieta.

WALA 27.11.2019 0:18

Tā nu man drusku ZB visādi ekos-eksperti pēc šodienas raksta.

Tātad jebkuram nākamajam "ekspertam" šādi jautājumi:

1) Kur ir publicēta informācija par katra konkrēta auto ražošanā radītiem kopējiem izmešiem.

2) Dīleru centru radīto izmešu apjoms pa pozīcijām:

a)pašu patērētā enerģija

b) nevajadzīgi nomainīto detaļu ražošanas radītie izmeši (tajā skaitā par tādām detaļām kuras nemainas atseviški bet komplektā ar vēl X-viņ zin ko)

c) vajadzīgi un vietā nomainīto detaļu ražošanas radītie izmeši

3) visā auto radīšanas līdz piegādei klientam loģistikas radīto izmešu apjoms

4) atkārtotai pārstrādei paredzamās loģistikas un enerģijas resursu izmaksas.

Ja nevar norādīt šos izmešus, tad lai norāda detaļu ražotājus, varam paši pēc sliktākā scenārija izrēķināt ko katrs auto ir "piedrisis" tikko noripojot no konvejera.

Tas tā sākumam, ja gribas stumt tos savus "mega-eko-super-mobiļus". Ja nevar godīgi atbildēt tad lai iet drist ar visu savu demagoģija par ekoloģiju, klientiem nav jāzīlē kurš sūda ražotājs atkal kaut kur blēdās pie pašu sastutētām kaut kādām izmešu un auto sadārdzināšanas prasībām.

WALA 26.11.2019 19:03

Šitas beidzot ir pareizā virzienā, biodegvielas ražošana ir stipri pastulbs veids kā aizvietot fosilos. Vienīgi tiem saules paneļiem ir kāds efektīvais dzīves laiks, jautājums vai tas atsver ražošanas un pārstrādes notērēto enerģiju, lai to atbalstītu par visiem 100%, bet kā jau teicu - virziens ir pareizais.

WALA 25.11.2019 13:43

Es man šķiet pieminēju izmaksas, kas komsosā ir OK, tas mēģinot pārdot "lietotājam parastajam" nez vai iet cauri tik viegli.

WALA 25.11.2019 9:54

No vienas puses itkā jā, bet no otras - ja grasās izmantot nerūsoša tērauda paneļus - viņi ir stipri ierobežoti savā izvēle ko no tādiem var izveidot lai auto nekļūtu kosmiski dārgs !

Lasītākie raksti

Jaunie raksti