Malači, novēlu lai viņiem un viņu bērniem izdodas, un galvenais lai visādi ekolohi un budžetu lāpītāji nesačakare šādiem cilvēkiem dzīvi.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Malači, novēlu lai viņiem un viņu bērniem izdodas, un galvenais lai visādi ekolohi un budžetu lāpītāji nesačakare šādiem cilvēkiem dzīvi.
Itka var piekrist, un tomer lai es ņemtu Dacia ... Laikam pārāk izlepis jau esmu, jo ar to kastīti man tālākos ceļojumos braukt negribētos.
Turbīna normāli kompensē retinājumu, pārbaudīts, un domāju ka pie amīšu pick-up towing testiem var viegli arrast piemērus ar video, jo teiksim Ford F serijas eco-kas-tur dzinēji ar turbo pret Dodge RAM vai Chevy kam 5 un 6 litru bezturbo bīdeļi. Domāju ka tur pat uz aci jābūt redzamai atšķirībai ari bez īpašas aparatūras.
Jautājums kāda slodze, bet pārsvarā eiropiešiem un japāņiem būs tā ku tu raksturo, bet amerikāņiem (piem pick-up -iem) ir drusku savādāki tie motori ar labāku lejas gala griezes momentu. Tiesa tur atkal nelaime ka ja nav turbo, tad braucot kalnos jau 1km virs jūras līmeņa - gaisa retinājuma dēļ viņi kļūst par mēreniem miroņiem, ja krava jāvelk.
Phe lielai daļai vispār nekādas vainas, kaut uzreiz ņem un brauc. Sūdīgi tikai tas ka šitos autotirgoņi uzprišina un tad atkal pras bargu naudu, kaut tehniski daudzi te ir pa lēto un būtu labi kandidāti aizvietot vietējos LV vecākos un sūdīgākos lūžņus.
Nope, vācieši pat pieļāvuši izņēmumu - ja aizmugures sēdeklī jāsaliek 3 bērnu beņķi, tad vidējam drīkst to nelikt gadījumā ja nav atbilstošs platums. Un diezin vai šis multimac vispār savietojas ar ISOfix.
P.S. Godīgi sakot es tai konstrukcijai neticu - kaut kādi izvirzāmi bleķa stieņi pie sīko kājām utml.
t.i. 300Nm un 140Zs
Gribu teikt, ka ir dažādi vācieši, ir tie kas pie no auto tiek vaļā līdz ar garantijas beigām vai pat pirms, ir tie kas pie pirmajām problēmām met nost auto, un ir tie kas brauc "līdz klinķim", kad auto vērtība ir mazāka kā remonta izmaksas.
Vācijā nevienu sevišķi nesatrau vai tas ir VW servis, vai kāds privāts serviss - atbildība visiem vienāda - darba samaksa atšķiras nebūtiski, nezinu kā ir garantijas auto - vai ir OK braukt un remontēt kur pagadās, bet nu pēc garantijas laika, nevines tev neskries tieši uz autorizēto servisu, ja zina labu citu servisu vai mehāniķi.
Tev ir kāds pazīstams vācietis kas tā dara ?
Mūsu ģimenes draugi vācieši brauc ar 10 gadīgu Opeli, un citiem ne-jauniem auto - remontē un brauc tālāk. Vācijā tieši tāpat kā pie mums ir ļoti liels otrreizējais auto tirgus, un tie kuri nevar atļauties braukt ar jaunu - to arī nedara.
Manā gadījumā svarīgi ir NM, uz Zs vairs īsti pat neskatos.
Kapeikas maksā tikai tas kas ir sists, ar problēmām vai ar lielu nobraukumu (un pat tad ja ir labi uzturēts un veiksmīgs modelis- arī nebūs lēts). Fakts gan ir tāds ka pie mums ir tauta kas ļoti labi salabo lielu daļu problēmu dēļ kurām vācieši u.c. eiropieši met tos savus auto ārā.
Nevajag jau nu gan jaukt "savu labumu" ar vienkāršu nesaimniecisku stulbumu.
Bija arī mums tāda situācija pie daudzdzīvokļu mājas - vietā kur skolas buss starp mājām kursē un ir piebraucamais ceļš uz mūsu mājas stāvvietām arī bija asfalts pilnīgā D. Formāli tas bija mūsu kopīpašumā, kad sākām darīt teicu, ja kas un neviens nepiekrīt tad tie 300+ EUR varu arī vienkārši nomaksāt, jo citādi remontēt Hondas piekari man būs dārgāk, bet nu Mārupes pašvaldība nāca pretī un visu sakārtoja - nevienam tas neko neizmaksāja beigās.
Nu te es tev kaut kādā mērā varu piekrist, kaut gan par Hondām runājot - 2 litru dzinēji joprojām ir, un tehniski tie ir diezgan naski. Vienkārši es neuzskatu ka man vienmēr vajag tos 2.5 un 3 litru dampjus kas pilsētā principā darbojas "tukšgaitā", tādēļ ņemu auto kas ir ar mazu motoru bet labu uzrāvienu ( nu labi teiksim tā ka šobrīd kamēr vēl daudz lietas vajadzīgas mājai - vienkārši meklējām kompromisu, kas būtu ērts vidusceļš, un tas 1.6 dīzelis ar manuāli pēc izmēģinājuma - nu baigi iepatikās. Rav4 ar 2 litru tomātu - nu vienkārši "sprāgonis", kaut arī komforta ziņā drusku pārāks.
"Noteikti ja es tur dzīvotu un kādam teiktu davai saveda kārtībā pagalmu lai bērni var spēlēties utt. tad tu noteikti arī man teiktu, ka tici revolūcijām"
zini es ar vēl gadu atpakļ dzīvoju 10 gadus vecā daudzdzīvokļu mājā Mārupē, pašiem sava biedrība utml. bija "mazā revolūcija" sakārtot balkonu hidroizolāciju - tak nebija tur to 50% vajadzīgo balsu ( pie kam uz mani tas vispār neattiecās jo man bija pirmais stāvs - bez balkona), bet teicu - nu davaj savācaties un izlemjat ka darat, es arī piemetīšu 500 EUR ( apmēram viena balkona remonta izmaksas tajā brīdī kad to iniciējām) NU jau kādi gadi 3 apkārt - dzīve nav pakustējusies uz priekšu un no bojātās balkonu hidroizloācijas pamazām viss tek aiz fasādes. Esmu priecīgs - pārdevām to dzīvokli nahren - lai tad nāk jauni entuziasti. Pasām ar sevi savā mājā - kaut kā vieglāk vienoties …
Tas protams nenozīmē ka vienmēr visam jāskrien pakaļ ar jā - jā daram, jo reizēm tiek bīdītas arī muļķības, kā piemēram ūdens industriālie filtri uz visu māju, bet nelaime tāda ka neviens nesaprot ka ļoti tīrs ūdens cilvēkam ir pat kaitīgs, tātad ir pareizi jājauc tīrais ūdens ar "neattīrīto" no ūdensvada, lai neradītu papildus sūdus veselībai.
Jā ir arī tādi redzēti, kas pieturas pie devīzes - santīmu neiesipsi - Cayenei nesanāks …
tfu,tfu,tfu - par laimi man nav tā jādzīvo, nu vai vienkārši neesmu Cayeni nopircis, kaut arī droši ka varētu ( bet tad droši ka arī pārāk daudzās dzīves situācijās būtu "jāmīlē tas santīms".)
Nu tu aizej un paskaties uz tiem auto dzīvē, ja tie dīzeļi praksē būs stāvoklī (salons, utml nolietojuma pazīmes) tāda pat kā tas benzīns, es būšu patiesi izbrīnīts.
Piedod Volx par vieglu uzbraucienu, kas sekos, bet tu tāds kā tikko izcepts pionieris, tici visam kas tiek skaistās krāsās mālēts, tici revolūcijai utml. Padzīvosi un sapratīsi ka tas kas uztrauc tevi, nahren nevienu citu nesatrauc ja uz tā nevar sev kabata kādu labumu sajust. Tieši tāpēc es stāvu tāda kā zināma mērā opzīcijā "eko reklāmai" un pats rūpejos tikai par to lai vidi sev apkārt prasti nepiedristu. Un aicinu arī citus skatīties uz reāliem darbiem un uzlabojumiem, nevis mutes virināšanai, papīru smērēšanai utml.
Tas vienādi attiecas kā uz dīzeļiem tā benzīna auto !
Drusku jauc cēloņus un sekas, lētāki dizeļi ir kops dizeļgeitas, tā kā tie vairs psiholoģiski neraisa uzticību dēļ šmaukšanās ar izmešiem + ir ierobežojumu šur un tur pilsētās braukt ar veciem dīzeļiem. Bet nebūtu dīzeļgeitas, būtu ļoooti liels pieprasījums pēc dīzeļiem, nu gluži kā štatos - visus "sliktos" VW ar izmešu falsificēšanas softu izķēra kā karstus kartupeļus, tiklīdz kā cenu nometa. Un hopuj ka piesārņo vairāk, kā papiros raxtīc.
Palabošu - dizeļi nav lētākie eksemplāri, tie parasti ir dārgāki. Iemesls kādēl es braucu ar dīzeļiem - tie vairāk atbilst naskam uzrāvienam arī ar lielāku auto masu, pie mazāka motora tulpuma. Un tas ka mans 2,2 Hondas dizelis vidēji gadā ap 600 eur remontos rija man krita drusku uz nerva, bet tāpat 8 gadus nobraucu un turpinu vēl lietot ka 2. vai 3. auto.
Žēl, bet ko padarīsi, nauda dara savu. No citas puses jo vairāk Tenaks sasniegs jo labākas izredzes citiem igauņu autosportistiem. Un ja igaunija būs vairāk labu rallija braucēju, jo intersantāki būs viņu ralliji, attiecīgi ari citiem baltiešiem būs labāks " spēļu laukums" un konkurence, kas parasti veicina attīstību.
Te tev droši ka taisnība, pie tam caur centru man ātrākais maršruts, bet ne vienīgais.
Te drīzāk cits aspekts, ja grib par ekoloģiju rūpēties - jāveicina pārvietošanās kas nekādus izmešus nerada - kājām iešana, velo utml. Um kam vajag lai var brīvi piebraukt līdz robežai un tālāk ir ērti ar sab transu kaut cauri visai Rīgai, tik tā jau nenotiks - Lielais Melnais Caurums Rī gas satiksme nekad nekļūs jēdzīgs, un Park un Ride ir tīrās pasaciņas.
P.S. Rīga principā ir maza ar kājām no Beģiem līdz Spicei ap 2,5 stundām ir ātrā solī iets. No Dominas līdz Kreisam ar skrejriteni parasto (kājminamo bez elektro) ap 1h10 min bet ar velo man sliktā formā esot ap 50min t.i absolūti mierīgi varu braukt ar velo vai tamlīdzīgi.
Sakars tāds - ka ne visiem tie mazauto der ikdienai, tas ka tu esi iemetis kā šaumīgi nīstamus tieši džipus, bet ar ko tad sāvādāki ir VW Multivani/Transporteri utml., Voyageri un kas tik vēl ne - cilvēki ir nereti noirkuši šos auto jo citos vienkārši vai nu paši neievietojas, vai arī ģimeni nav iespējams ievietot.
Un ne visi var atļauties vēl vienu auto blakus šim "ģimenes auto". Es te nerunāju par Porsche Cayene īpašniekiem - gan jau ka tie var da jebko kas ienāk prātā, bet gan tiem kam tiešām ir viens (tikai viens) dampis ar 4 litru benzīnnieku ar gāzi. Un ko tad viņam nebraukt uz Rīgu principā ( jeb kāds beidzot Park and Ride ir savedis kārtībā - neesmu gan kaut kā dzirdējis ka tas vispār Rīgā strādā ??!??).
Pag redzku daudzbērnu tēvs Armands Simsons - ja nekļūdos tad braukā ar vienu auto - Cadillac Escalade, un pa Rīgu no Mārupes vandās tikai tā - domā ka no baigi labās dzīves tas viņa untums Cadillac ( nē nu labi - droši ka drusku arī tā ir) ?
P.S. nu labi moš slikts piemērs - jo tā Zebra kādu brīdi nav manīta- moš pārdota prom:
sejas.tvnet.lv/6499388/gribi-jaunu-auto-armands-simsons-nolemis-skirties-no-savas-zebras
Ko tu pie velna ceri iegūt ļaujot braukt elektro, CNG un LPG ?
Tu esi paskatījies kur LV atrodas TEC un kur attiecīgas degvielas uzpildes stacijas ?!?!? Negribi sākt ar ko jēdzīgāku - dīzeļvilcienu, ogļu pārkraušanas, kuģu piestāšanas utml iznešanu no Rīgas ! Es saku, ka ja kaut ko dara, tad taisa centru kaut kādā apjomā ciet, tikai vietējie iedzīvotāji un glābšanas utml. dienesti drīkst braukt, un pārējais tiek velo, skūteriem utml. JO man riktīgi besī kad braucot pa Barona ielu ar velo ~ 25 -30 km/h, tev tur pa pāris desmitiem metriem jāmet nost dēļ luksafora sarkanā.
Retinātu gaisu kompensē, jo retinatāks gaiss jo mazāka pretestība turbīnai, līdz ar ko tā var paspēt sadzīt vairāk gaisa, skaidrs ka tāpat būs jaudas kritums, tomēr daudz mazāks neka atmosfēriskam dzinējam. Te var paskatīties ka tas dzīve izskatas ar pickupiem un krautiem treileriem:
youtu.be/QR-gMWRzvOg