Bradypus rakstīja: Lauksaimniecība ir subsidēta nozare jo ir nepieciešams no lumpenproletariāta slēpt patiesās pārtikas izmaksas.
Drusku citādāk - subsīdijas Eiropā ir dēļ ASV, un savukārt pie mums dēļ tā ka lielās ES valstis tā mēģina konkurēt ar ASV.
Visiem jau liekas ka ES taisa lažu, bet dzīvē arī ASV specifiski subsidē, tā kā tas tehniski ir ekonomiskais karš, kur vienkārši jādara pakaļ "resnākajam" lai pie mums nozare nenosprāgtu. Un pie tam tas ir taisnīgi ES mērogā.



















Kaut kā izklausās ka esat aizmuldējušies par alusil dzinējiem.
Jā ir tie kaprīzāki - pārkarsēsi praktiski esi parakstījis nāves spriedumu, kamēr vecajām čuguna kastēm - jā slikti un mūžu saīsina) bet parasti vēl mierīgi ripos savus 100K+ bez jautājumiem, ja vien kāds savā stulbumā pārkarsētā sistēmā neiebliež uzreiz aukstu šķidrumu.
Tas pats ar smērvielām - vecie pacieta visādus "sū" ilgāk, kaut tas daļēji atkarīgs no motora, vienkārši vecās eļļas bija neizturīgākas pret augstākiem temperatūras režīmiem un tās ātrāk zaudēja savas īpašības, bet smērēja/eļļoja "labāk" t.i. tās bija "saudzīgākas" pret berzējošamies materiāliem. Protams tās nekad nevilka līdz 20K bieži knapi līdz 7K.
Nākamais - tagad ir daudz auto ar turbīnu, un ja turbīna ir nokalpojusi jau 300K, tad no tās jau var dažādi mēsli "lidot" iekšā motorā un veiklāk to nobeigt.
Vēl arī daudz vairāk ir maza tilpuma - augstu apgriezienu motoru - tas arī maina daudzas lietas.
Savulaik svina degvielai arī bija savi pozitīvie aspekti attiecībā pret dilstošajām detaļām utt.
Tāpēc man kaut kā īsti "mēle nelokās" teikt ka mūsdienu dzinēji ir sūdīgāki vai neizturīgāki par senākiem sugas-brāļiem. Pārāk daudz kas ir mainījies, lai salīdzinātu, tad vajadzētu vienādot ekspluatācijas apstākļus.
Man piemēram ir vecs Ford - dzinējs tam ir pēdējais mēsls ja tā ņem, iespējams ka nupat pat tam dzinējam ir laiks vērt to vaļā - iet bet gļūčī pie 175Kmiles.