Ja jābrauc kādā stāvvietā, kur automātā jāpaņem/jāieliek biļete, ja izmanto McDrive un vēl dažādi ja, tad nu gan ir ērti, kad logs ir elejtriski paceļams.
Arī karstā vasarā, kad uzkarsis salons, uzreiz atver visus logus un ātri izvēdina.
Ja jābrauc kādā stāvvietā, kur automātā jāpaņem/jāieliek biļete, ja izmanto McDrive un vēl dažādi ja, tad nu gan ir ērti, kad logs ir elejtriski paceļams.
Arī karstā vasarā, kad uzkarsis salons, uzreiz atver visus logus un ātri izvēdina.
Tā ir, uz Varšavu 7 stundas, atpakaļ - 14. Un ar beigtu auto.
Tas tiešām ir ātri.
Es līdz Varšavai parasti tieku 9 stundās, bet nu es tik ātri nekad nebraucu.
Vai Tiguanam ir kādas īpašākas logu slotiņas, ka jāpērk 3 reizes dārgāk nekā citur?
Bet par to priekšējo paneli nudien interesanta nianse. Izskatās, ka reizi gadā jāņem nost panelis un jāsalasa zudušās lietas ![]()
Katram savi tikumi. Bet nevar noliegt to, ka braukšanas komforts un drošība ir daudz augstāka jauniem automobiļiem. Es nerunāju par Krievijā vai Ķīnā ražotajiem.
Tavam golfam kārbas un tilta nomaiņa izmaksā tik maz, jo tu pats to paveici. Vidējais statistiskais vadītājs to nespēj izdarīt. Arī es. Ja to darītu servisā, tad izmaksas būtu kosmiskas.
Tad vēl jāņem vērā laiks, kas patērēts, lai nomainītu to visu. Tajā laikā tev golfs nav pieejams, savukārt savai dzīvesbiedrei neesi pieejams tu.
GB12 rakstīja: California būtu štelle. Starp citu, ir kāds kādreiz interesējies, vai tādu Multivanu var pārbūvēt par California tipa mašīnu ar guļvietām uz jumta? Vai dajebkuru citu busu (Vivaro, Viano utt.)? Un cik tas plus mīnus varētu izmaksāt?
Es domāju, ka viss ir atkarīgs no vērtības krituma pēc tiem pašiem 2 gadiem. Redz, konkrētajam Multivanam pēc 2 gadiem vērtības kritums bija 20 kEUR, kas ir baigais cipars.
Bet, ja jauns auto maksā 16 kEUR, bet divgadīgs - 12 kEUR, tadvērtības kritums ir tikai 4kEUR, kas divu gadu griezumā nav daudz. Šādā cenas kategorijā es uzskatu, ka labāk ir pirkt jaunu.
Arī savus CR-V, kas maksāja ap 30 kEUR, es pirku jaunus. Jazzu arī pirku jaunu, tāpat Honda FR-V. Savukārt, Opel Zafira jauna maksā nesamērīgus 35 kEUR, taču 3gadīgu to nopirku par 15 600 EUR.
Bija gan dārgāk par 32 kEUR
Šo auto nevarētu atļauties iegādāties jaunu. Konkrētā Multivana (jauna) cena bija 57 kEUR. Tas ir pārāk dārgi, jo īpaši, ja ģimenē aug četri bērni.
1) iepriekšējie lietotāji manam Multivanam bija LOV (BMX federācija), kas noomāja šo auto oplīzē 2 gadus. Apkopes tika veiktas Moller Krasta.
2) es pa lietošanas laiku arī apkopi esmu veicis tikai vienu reizi un to veica Moller Krasta. Turpmākās apkopes visdrīzāk arī tiks veiktas turpat.
3) atšķirībā no lielas daļas forumiešu, nekad neesmu jājis kapeiku attiecībā uz automašīnām.
4) ticu, ka konkrētais defekts bija ražošanas brāķis nevis normāls ekspluatācijas nolietojums. Pretējā gadījumā Moller to nekad nebūtu novērsis kā garantijas defektu.
lētāk ir iegādāties vai izīrēt telti, liekamu uz jumta. Redzēju tādu auto izstādē Ķīpsalā. Sapakojas vienā jumta bagažniekā un viegli transformējas aprīkotā teltī. Tikpat viegli arī saliekas.
Paldies.
Domāju, ka pēc kāda laika uztaisīšu atsevišķu rakstu par izmaksām, līdzīgi kā to darīju par saviem diviem iepriekšējiem Honda CR-V. Bet par to vēl pāragri domāt
Tāda sajūta, ka konkrētu defekti esi novērsis Tu,
EGR vārsts NEBIJA aizsērējis. Bija ražošanas defekts. Cik sapratu, kaut kāds neliels caurums, pa kuru dzesēšanas sistēmā ieplūda atgāzes.
Eļļas noplūde vai piejaukums netika konstatēts.
eidis rakstīja: Ļoti labs apskats.
Tik man māc šaubas vai šis ir maksimums praktiskumam. Ja būtu saprātīga iespēja nopirkt Honda Odyssey, vai Multivans būtu vēl arvien pirmā izvēle? Manuprā Multivans ir Transportieris ar apšuvumu, kur Transportiera izmēri ir vairāk tēmēti reģipša plāksnei, ne cilvēkiem.
Rezultātā tiek vadāta līdzi nelitderīga virsgalvas telpa, kas atriebjas visādos veidos: stabilitātē, patēriņā, prāmju cenā etc
Un jā - VW ir diezgan dīvains priekšstats par komforta elementiem. Un bāgāža arī nav viņu stiprā puse parasti
"Un jā - Un bagāža arī nav viņu stiprā puse parasti"
Long versija šo problēmu atrisina izcili
Esmu pētījis šo auto. Atslēgas vārds ir bagāžas nodalījuma praktiskums jeb ietilpība. Pie visiem izmantotiem sēdekļiem Siennā bagažniekā brīvā telpa nav pietiekama.
Tāpat Sienna ar LPG labi aprīkoja,s bet balona ietilpība ir salīdzinoši neliela un ar pilnu uzpildi var nobraukt apmēram 200 km, kas ir ļoti maz, ja patīk daudz ceļot kā manā gadījumā.
Tāpat, iegādājots Siennu, līzinga nosacījumi būtu daudz neizdevīgāki kā Multivan gadījumā. Un tas nav mazsvarīgi.
Bet jā, vēlreiz saku, ka Siennu apskatīju tuvāk, jo vizuāli man šis auto ļoti patīk, nemaz nerunājot par aprīkojuma un komforta līmeni.
Es visiem saviem auto start/stop pogu vienmēr deaktivizēju, kad iedarbinu auto
Jau pagājis kāds laiks un varu šo to iepostot par savu pieredzi ar Multivan.
Tātad, 2016.gada ražojums, 2,0 TDI motors jaudīgākajā no piedāvātajām trīs versijām - 204 ZS. Komplektācija diezgan laba priekš folksvāgena - aizmugurējās durvis ir arī kreisajā pusē. Ar elektropievadu ieteica neņemt, jo ziemā tas var radīt problēmas. Tāpēc ir mehānika, bet ar eletropievadu pilnīgai aizvēršanai. Bagažnieks arī ar elektropievadu, tas gan ir ērti. Virsbūve ir pagarinātajā jeb Long versijā, kas dod papildu garumu 40 cm un attiecīgi arī tiešām ievērojami lielāku bagažnieka ietilpību. Ģimenē ar 4 bērniem, kur viens vēl lielajos ratos tiek pārvadāts, tas ļoti labs risinājums, jo ratus var ielikt bagažniekā pilnā apmērā un salonā vietas arī tad pietiek 7 pieaugušiem pasažieriem.
Ir ļoti labas LED gaismas (bez automātiskās pārslēgšanās funkcijas), 3-zonu klimats, DSG 7-pakāpju kārba, aizkari aizmugurējiem logiem (4 gab.), kruīzkontrole, navigācija, multifunkcionāla stūre ar ādas apdari, parkošanās sensori priekšā - pakaļā (bez kameras), lietus sensors, automātiskā webasto kr'āsniņa. Droši vien ir vēl kaut kas, bet diez vai atsevišķas pieminēšanas vērts.
Braukšana ar Multivan ir patiešām komfortabla, pie kam ne tikai vadītājam, bet arī pasažieriem. Lielā mērā to nodrošina arī jaudīgais dzinējs, jo, piemēram, apdzīšanas manevru veikt ir tik easy. Uzspied akselartora pedāli un Multivans burtiski lido. Jauda ļoti noderēja braucienā uz Austriju. Īpaši, kad ilgstoši lēnām jābrauc kalnā, kad lielākā daļa mazjaudīgu auto brauc uz 90 km/h atļauto 110 vietā, jo vienkārši nespēj normāli paātrināties pret kalnu. Multivanam tas problēmas nesagādāja vispār.
Par degvielas patēriņu. Protams, to būtiski ietekmē virsbūves īpatnības, kas nav ar aerodinamiku uz Tu, kā arī automašīnas masa (ja nemaldos, pašmasa ir 2070 kg). Pilsētas režīmā, braucot visnotaļ dinamiski, patēriņš ap 12 l/100 km droši vien varētu būt. Braucot mierīgā režīmā pa šoseju, daudzmaz ievērojot atļauto braukšanas ātrumu, var iekļauties 7,5-8,0 l/100 km. Braucienā uz HofBadgastein (Austrija), mērot ar bākas metodi, vidējais patēriņš sanāca 9,12 l/100km, kas ir labs rādītājs, ja ņem vērā, ka diezgan daudz sanāca braukt pa autobāņiem (ap 140 km/h), kā arī pa kalnainu apvidu.
Multivanam ik pa laikam jāpielej arī AdBlue. Aptuveni 1 l/1000 km. Tā kā AdBlue nav dārgs, tad šī pozīcija būtiski neietekmē ekspluatācijas izmaksas.
Multivanu iegādājos divgadīgu 2018.gada 18.aprīlī ar nobraukumu 57 388 km. Faktiski uzreiz pēc garantijas termiņa izbeigšanās. VW politika ir, ka Multivan ir komercauto, tādēļ tam garantija ir 2 nevis 3 gadi. Bet kas gan divgadīgam Multivan var notikt? Izrādās, ka var.
Jau drīz pēc iegādās pamanīju, ka "staigā" dzesēšanas šķidruma līmensi "bačokā". Pie tam tā, ka no pilnīgi tukša, līdz pārpildītam. Atvert vāciņu, līmenis nostājās savā vietā, iznākot ārā gaisam ar lielu spiedienu. Tāpat bačokā varēja redzēt, ka rodas kaut kādas nogulsnes. Bet ne eļļas.
Pirmais, kas tika izdarīts, izskaloja visu dzesēšanas sistēmu un pielēja jaunu antifrīzu. Ar datoru pārbaudīja visus kompresorus (cik saprotu, tādi ir veseli trīs) - tie strādā nevainojami. Pēc sistēmas skalošanas problēma palika retāka, bet tomēr nepazuda.
Visbeidzot nolēmu aizdzīt Multivanu uz Moller Krasta uz diagnostiku. Tur nodiagnosticēja, ka problēma ir EGR vārstā - no tā atgāzu dedzināšanas procesā atgāzes iekļūst dzesēšanas sistēmā. Ražotājs akceptēja EGR vārsta nomaiņu pa garantiju, kaut garantija jau gandrīz pirms gada beigusies. Par šo Moller Krasta respect. Jo citādi izmaksas būtu vairāk par 1000 EUR.
Te tomēr vēlreiz parādās jēga veikt apkopes pie oficiālā dīlera. Ja tas netiktu darīts, tad diez vai ražotājs šo gadījumu uzskatītu par garantijas gadījumu. Tāpat svarīgi, ka nepilnus 3 gadus jauna Multivan nobraukums bija mazliet virs 75 000 km. Pie lielāka nobraukuma arī būtu garantijas atteikums.
Kas mani pārsteidza ziemā? - ļoti ātri uzsilst un atkūst visi logi. Droši vien tas ir webasto krāsniņas nopelns. Tā pieslēdzas automātiski.
Par to, kas traucē:
1) ik pa laikam salonā parādās dažāda skaļuma un rakstura graboņa, kas pati pēkšņi pazūd;
2) navigācijas sistēmā adrešu ievadīšanas algoritms ir garš un neparocīgs. Hondā navigācija ir daudz parocīgāka;
3) galdiņš. To izņēmu uzreiz, jo tas saliktā veidā traucē sēdošajiem, kā arī stipri grab;
4) neskatoties uz to, ka paredzēts braukšanai garos gabalus, nav parocīga lielākas ūdens vai limonādes pudeles novietošana. Lai to ievietoti/paņemtu, ir stipri jāpieliecas, kas liek kaut uz mirkli novērsties no ceļa;
5) aizmugurē sēdošajiem glāzītes vispār nav kur nolikt. Ir 4 vietas galdiņā, bet tas ir izņemts, līdz ar to var teikt, ka nav;
6) vecāka gadagājuma cilvēkam ir grūti iekāpt, jo augstu jāceļ kājas. Toties, kad iekāpj, tad sēdēšana ir ideāla;
7) bagažnieku var atvērt ar pulti vai pogu no salonu, diemžēl nevar šādā pašā veidā aizvērt. Iespējams, to var kaut kā pieprogrammēt, bet es to neprotu.
Neksatoties uz visiem uzskaitītajiem trūkumiem, esmu ĻOTI apmierināts par savu izvēli un joprojām uzskatu, ka VW Multivan ir laba izvēle ģimenei, kurā aug 4 vai 5 bērni un kura var atļauties šādu auto iegādāties un uzturēt.
Trīs zonu klimats gan ir laba lieta. Manam Multivanam tāds ir.
Kad braucu uz Austriju, najtī, kad visi gulēja, bērniem bija viena temperatūra salonā, sievai blakus - cita un man vēl cita (visvēsākā, jo ļoti lielā siltumā nāk miegs)
Lielā mērā Gada Auto testi tieši šādu viedokļu dažādību arī nodrošina.
Aston Martin DB11
Bugatti Chiron
Tesla Model 3
Koenigsegg Agera RS
Hennessey Venom F5
tās jau izpildījuma tehniskas nianses ![]()
Ar pogu aktivizēt iespēju visus riteņus pagriezt par 90°. Un tad var ieparkoties sāniski vietā, kas minimāli pārsniedz auto garumu
Poļu policijas tolerance +15 km/h apmēram atbilst tam, par ko es esmu pārliecinājies vairākkārt. Es parasti tā arī Polijā braucu. Nu varbūt ne +15, bet kādi +12.
Piekrītu. Tik komfortabli ar auto iepriekš nekad nebiju ceļojis. Nemaz nerunāsim par pasažieru komfortu. Visi krēsli gandrīz horizontāli nolaižas. Un vidū tukša eja.
Biju no darba busa aizņēmies 2 vidējās rindas krēslus un ieliku sava 3.rindas dīvāna vietā. Bija 6 atsevišķi krēsli ar elkoņbalstiem un nolaižamām atzveltnēm.
Arī šofera pusē ir ērti atvērt ar pogu 3 sekunžu laikā nevis manuāli ar roku 8 sekundes.
Var jau arī atvērt durvis, bet mēs te runājam par komfortu!