Esmu pie dīlera ņēmis 2 mazlietotus auto - Jazz un Zafira. Uz plačos piedāvātajiem nekad neskatītos.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Esmu pie dīlera ņēmis 2 mazlietotus auto - Jazz un Zafira. Uz plačos piedāvātajiem nekad neskatītos.
Jazz - 9 mēnešus
Zafira - 1 gadu un 4 mēnešus
CR-V - 2 gadus un 3 mēnešus
Ja brauc maz, varbūt lētāk ir izmantot taksometra pakalpojumu vai, piemēram, CarGuru nomu?
Nav nepieciešamības. Man interesē tikai kopējais patēriņš. Katla darbības ilgumu stundās ik mēnesi nofiksēju un tā var salīdzināt patēriņu.
Dzīvojamā
Elektroenerģijas vidējais mēneša patēriņš 2016.gadā bija precīzi 1400 kWh jeb 207,62 EUR.
Jāņem vērā, ka:
1) tiek saņemta ikmēneša atlaide kā daudzbērnu ģimenei;
2) tās nav tikai apkures izmaksas, bet viss mājsaimniecības elektrības patēriņš, tai skaitā laistīšanas sistēma u.c.;
3) mājā visas spuldzes ir LED;
4) pastāvīgi darbojas cirkulācijas sūknis 3 dvieļu žāvētājiem, pa vienam katrā vannasistabā;
5) Vismaz viens TV ir ieslēgts ne mazāk kā 12 h katru dienu.
2017.gada 9 mēnešos ik mēnesi vidēji: 1234 kWh jeb 165.86 EUR.
Man kā ar dabasgāzi saistītai personai izraisa smieklus atsevišķu ekspertu paustās patiesības par to, kā notiek gāzesvada izbūves darbi un kurš to veic. Bet lai nu paliek. Tēma ir par mazliet ko citu.
Pirms 6 gadiem, kad aprīkoju savu māju ar siltumsūkni, aprēķini bija apmēram tādi, ka siltumsūkņa izbūves izmaksas ir lielākas nekā gāzes katla izmaksas, taču ikmēneša maksājumi mazāki sanāk siltumsūknim. Aptuveni 7 gadu laikā kopējās izmaksas izlīdzinās un tad siltumsūknis jau sanāk lētāk.
Praksē ir tā, ka siltumsūknim (vismaz manējam) ik gadu rodas nepieciešamība kāda neplānota, remontam (cirkulācijas sūknis, piemēram). Izmaksas ir diezgan lielas, līdz ar to domāju, ka izmaksu izlīdzināšanas periods ir vai nu garāks vai pat neiestāsies vispār.
Es biju viens no pirmajiem, kas LV izmantoja iespēju atgūt no valsts 50% no siltumsūkņa ierīkošanas izmaksām (ārējā kontūra, katls, viss pārējais aprīkojums, izņemot iekšējo apkures sistēmu (siltās grīdas). 254 m2 mājai ierīkošanas izmaksas faktiski bija 14 tūkstoši EUR, no valsts atpakaļ dabūju 7 tūkstošus EUR. Iekšējās apkures sistēmas izbūves izmaksas varētu būt līdzīgas kā pie gāzes, tā pie siltumsūkņa, līdz ar to nedomāju, ka tās iekļaujamas kopējā aprēķinā priekš salīdzināšanas.
Man mājā siltās grīdas ir abos stāvos. Starp stāviem ir betona plāksnes.
LPG noteikti ir daudz dārgāka.
Atļaušos piebilst, ka no 2017.gada 3.aprīļa dabasgāzi var iegādāties ne tikai no Latvijas Gāzes ;)
107 m2 var lēti un efektīvi ar gaiss - ūdens sūkni piekurināt.
Droši vien arī 149 m2 var.
1) svarīgi saprast, cik liela ir apkurināmā platība.
Gāzes apkures ierīkošanaas izmaksām nav lielas starpības, taču siltumsūkņa uzstādīšanai ir gan. Ja nav liela platība, pietiek ar gaiss - ūdens. Ja liela, tad droši vien jādomā par kolektoru zemē vai urbumu (dārgi).
2) ieteiktu sākumā AS "Latvijas Gāzē" (2018.gadā jau AS "Gaso") vērsties ar lūgumu izsniegt tehniskos noteikumus. ēc tiem arī varēsi saprast, cik lielas izmaksas varētu būt, ja gribi ierīkot gāzi. 60 m pievada izbūvei nav tik traki kā tas, ja pieslēguma vietā jauda nav pietiekama. Ja tā jāpalielina, tad gan būs dārgi.
Man māja apkurinās ar zemes siltumu. Ir plusi un mīnusi. Siltumsūknis (BUDERUS) izvēlēts ļoti labs un gudrs, bet ik gadu ar to ir dažādas problēmas.
Labprātāk kurinātu ar gāzi, ja būtu iespējams to par saprātīgu naudu pievilkt.
Es sestdien nomainīju riepas arī savam Jazz un Zafira. Tā kā šiem auto ziemas riepas ir uz atsevišķiem diskiem, tad stundas laikā pats savā garāžā to arī paveicu. Nebija jāpiesakās riepu maiņas kantoris. Tā kā var teikt, ka ziemai pilnībā esmu gatavs. Arī logu šķidrumus pēdējā reizē lēju jau ziemai paredzētos.
Izlasot eksāmena norises aprakstu, man arī šķiet, ka Sven vēl nav gatavs viens pats piedalīties ceļu satiksmē.
Man savulaik bija Citroen Xsara Picasso, kuram arī mērinstrumentu panelis bija vidū. Ļoti patika. Vizuāli ir pat vēl labāk pievērts uzmanību ātrumam nekā skatīties uz leju, bet priekšā.
24.11.2016 13:06 rakstīju šo:
Jāipebilst, ka dienesta automašīnu sarakstā nav nevienas Fabias, toties ir viens jaunās paaudzes XC90. Par šo gan jāatzīst, ka tas ir tehniski neuzticams un gada laikā servisu ir apmeklējis ne mazāk kā 10 reizes. Jau pēc mēneša pa garantiju tika nomainīts kardāns. Bija problēmas ar durvju aizvēršanos. Tāpat joprojām ik pa laikam gadās, ka XC90 pats nolemj ieslēgt dzinēju, kamēr šoferis stāv ārā un smēķē. Un pretēji - ir bijuši gadījumi, kad nav iespējams XC90 iedarbināt. Izsauc evakuatoru un tad, kad jāvelk mašīna uz evakuatora, tad uzreiz motors iedarbojas.
Toties komforta un aprīkojuma līmenis gan ir augstākās klases. Par šo iebildumu nav nevienam.
Šobrīd konkrētais eksmeplārs ir pārdošanā! 47 300 EUR. Neiesaku
Kad augustā braucu uz Viļņu uz Robbie Williams koncertu, uz leišu bāņa pārsvarā atradās tikai auto ar LV numuriem. Sākumā braucu mierīgi - kruīzā uz 150. Tad man aizgāja garām 4 LV skrējēji un es līdz pat Viļņai iesēdis astē. Ātruns bija 205 pēc spidometra. Pēc waze - 190.
Biju pārsteigts par Zafira degvielas patēriņu pie šāda ātruma. Tikai 11 litri ProDiesel uz 100 km.
Vai nav tā, ka sodu nomas kantoris iekasēs pa tiešo no tava norādītā bankas konta?
Uz Jelgavas šosejas viss bez izmaiņām. Zīmes 100 gan noņemtas
Tas ir stāsts par to, cik viegli vienu teikumu var izlasīt/saprast dažādi.
Es uzreiz grozījumus sapratu tieši tā, kā tagad izskaidrots. Kā parasti mediji no mušas grib uzpūst ziloni un mūsu naivā bāleliņu tauta viegli uzķeras uz šādu informāciju.
Es izmaiņas saprotu tā, ka polise vajadzīga, ja ar transportlīdzekli, kuram octa ir obligāta, brauc arī vietās, kuras nevar uzskatīt par ceļu satiksmi. Ja transportlīdzeklis netiek kustināts, tad octa joprojām nebūs nepieciešama
Ā, tad esmu pārpratis. Maniem ir adaptīvās tuvās - tālās gaismas. Šāds brīnums nav.
Bet tas nozīmē, ka tas afigenna labais apgaismojums ir tikai tad, ja pretī kāds brauc. Pārējā laikā ir tādas pašas tālās gaismas kā citiem, ne?
Pat manai Zafirai ir adaptīvās gaismas, protams, arī CR-V un Jazz tādas ir.
Jau iepriekš rakstīju, ka tā tiešām ir viena no opcijām (Hondām tā pat nebija opcija konkrētajā aprīkojumā), par kuru ir vērts piemaksāt.
Ceturtdien iešu uz jaunā Citroen dīlera Karlo motors Citroen centra atklāšanas svētkiem. Būs iespēja tuvāk aplūkot Citroen pēdējo laiku sasniegumus autobūvē. Jau ļoti sen neesmu šīs markas auto aplūkojis tuvāk
Varbūt kādreiz būs vairāk laika un uzrakstīšu kādu garāku rakstu par savu nu jau 2 gadus veco CR-V.
Dinamiku vēlētos labāku, bet visādi citādi esmu ļoti apmierināts ar pirkumu
Vai testa eksemplārs bija ar 1.0 l motoru?
Ja ar 1.3 litru, tad īsti negribas piekrist par dinamiku. MAn tā likās pielnīgi pietiekama.
Protams, ja pēc 283 ZS iesēžas Civic, tad var likties, ka ir gauss.
Zinu konkrētu piemēru ar divgadīgu Volvo XC90. MM to mierīgi savā placī nedēļas laikā par 47kEur pārdeva, zinot, ka konkrētais auto no klienta tika paņemts atpakaļ kā brāķis. Jaunais īpašnieks tagad varēs tuvāk iepazīties ar MM personālu!