iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Palaidniex 23.05.2015 16:09

Msh, pašam nešķiet, ka esi sevi iecēlis svētās velogovs statusā, kuram uz ietves gājēji traucē?

Palaidniex 22.05.2015 10:04

msh - iedzer baldrijāņus ar tēju. Dubulto devu!

Ja velo ir transportlīdzeklis - brauc pa brauktuvi un ievēro CSN, ja izvēlies ietvi - respektē gājējus! Cik gan grūti ir to saprast un likt lietā??? Tiešām ir tik baisas psiholoģiska rakstura problēmas ar uztveri un pašnovērtējumu?

Uz ietves nejau gājēji ir traucēklis velosipēdistiem, bet velosipēdisti ir traucēklis gājējiem.

Es labu laiku esmu arī izmantojis velo kā transportlīdzekli. Man kaut kā nesagādāja problēmas to ņemt vērā un likt lietā. Mierīgāk pašam, tūkstošreiz mazāk "kretīnu" pa ceļam, nervi netiek bendēti un vienmēr un visur esmu nonācis laikā un, iespējams, pat ātrāk kā kreņķējoties un šausminoties par "nelietīgajiem" gājējiem uz trotuāriem...

Un jā - gribas pasportot ar mašīnu - izbraucu pa kādu no pieejamajām trasēm... un?

Publiska satiksme nav vieta sacensībām, adrenalīna ķeršanai un pašsvarīguma spodrināšanai.

Palaidniex 22.05.2015 9:23

msh - iedzer baldriāņus!

Man, atšķirībā no vernona nesaista leģitīmu CSNg uzrīkošana.

Vienīgais ko der atcerēties - ietve ir gājējiem - sports un velo tur ir ciemiņi. ja to pieņem, tad atbilstoša ir arī uzvedība. Velo un sportisti, nav kur izpildīties??? Tā nav gājēju problēma!

Jā, nav normāli, ka gājējs pēkšņi apstājas vai sadomā neskatoties mainīt iešanas virzienu. Un? Ja saskrienas divi gājēji - skādes teju vai nav, ja uztriecas velosipēdists skāde var būt visai pamatīga un - tā ir VELOSIPĒDISTA problēma. Gribi skriet - ir stadions, gribi braukt ar velo - vai nu brauc pa brauktuvi vai respektējot gājējus uz ietves.

Man kaut kā esot uz velo paturēt prātā šo lietu un atbilstoši rīkoties nesagādā itinnekādas problēmas. Nejūtos vanabī superprasmīgais goņščegs ze dinamiskais. Gribu braukt ātri - ir brauktuves, veloceļi un tukšas ietves. Man ar savu klātbūni nav tiesību traucēt gājējus uz gājēju ceļa, kā arī es respektēju veloceļu, kad esmu gājējs. Man nebūšana par pasaules nabu tas kaut kā nesagādā problēmas un gabals nost nelūzt...

Palaidniex 22.05.2015 8:17

msh - viens sīkums - atceries ietve ir ("pieder") gājējiem.

Velo uz ietves ir "CIEMIŅŠ"!

Tur visa NOTEIKŠANA un PRIEKŠROKA ir GĀJĒJIEM!

Velo NEDRĪKST TRAUCĒT gājējus.

Gājējiem nav īsti jārēķinās un jārāda tiem neesoši un "konstukcijā neparedzētie" pagriezienu un citādu signālu rādītāji speciāli kādam tur kundziņam ar velo, kurš nu tur pēkšņi sadomājis paciemoties...

Velo ir transportlīdzeklis, kuram pēc idejas būtu jāatrodas uz brauktuves vai, vislabāk, uz veloceļa. Velo izņēmuma kārtā ir tikai dotas tiesības, NEAPGRŪTINOT GĀJĒJUS (nevis otrādi) pabraukāties pa ietvi...

Palaidniex 21.05.2015 15:11

vispār ideja braukt tā, itkā Tevi neviens neredz ir ļoti pat laba! Paša braušanas stils izmainās tik, ka principā ne no viena, pa lielam, vairs nav vajadzīgs paģērēt nezkādas tur garantijas...

Palaidniex 21.05.2015 8:20

Redzi, gājējiem zaļais ir arī tad, kad vellapēdistiem tas ir, tikai turpina mazliet ilgāk degt, kad velopisēdistiem ieslēdzas sarkanais un iedegas zaļais ir mašīnām.

Jo gājēji ir čum lēnāki par velobojāgājējiem - līdz ar to pamanāmāki un tiem vajag ilgāk laika šķērsot brauktuvi...

Palaidniex 20.05.2015 17:10

P.S.

Ja to dara brīdī, kad mašīnu nav - es kaut kā saprotu motivāciju, bet braukt ar transportlīdzekli - velopisēdu un spītīgi turpināt ignorēt noteikumus, lieliski redzot mašīnu griežamies, kad deg velosarkanais, un pēc tam braukt augumā auto vadītājam - mazliet stulbi...

Interesanti ko velobraucēji (un gājēji) teiktu, ja arī autovadīāji sāktu tukšā vai vēl ļaunāk - tikai šķietami tukšā) krustojumā braukt pāri pie sarkanā?

Palaidniex 20.05.2015 16:55

Atbilde ir elementāra - velopisēdistam ir zaļais, kamēr mašīnām ir sarkanais. Un tas ir pašu velopisēdistu interesēs, jo ar to spēju būt pamanāmiem un gājēju ātrumā šķērsot gājēju pāreju ir reālas problēmas... Ja spēj pārtapt par gājēju - dari tā, nevis pilnā cukā uz gājēju zaļā liec līdaciņā pāri mašīnas kapotam...

Pie Zemgala gatves krusta CP mēdz visai labi šo lietu velobojāgājējiem apskaidrot...

Palaidniex 20.05.2015 16:07

lielās pilsētās hipsteriem un to līdzskrējējiem lielākoties nav vispār skaidrs skaidrs, kur uz ceļa jāatrodas, kur viņiem ir priekšroka un kur tiem galīgi nav priekšrokas... Neatšķir ko nozīmē pie regulējamas gājēju pārejas sarkanais signals tieši veloluksoforā utt...

Palaidniex 20.05.2015 15:37

Diemžēl pilsētās, nevis miestos, tādu, pateicoties strauji augošajam hipsterkultam, paliek baisi daudz.

Vellpēds ir, CSN - kas tas tāds, un ar pilnu galvu "tiesību" izbirst ielās...

Nenoskatīties...

Palaidniex 20.05.2015 10:34

Un reizēm piesmieta veselība... tpu, tpu, tpu...

Bet pie visa vainīgi nelietīgie gājēji un/vai automašīnas, kuru priekšā pēkšņi izlec mobīlais stūķa piesmējiems

Palaidniex 20.05.2015 10:21

Šorī vēl novēroju papildus izklaidi - velopisēdiste apsteidza no pieturas izbraucošu autobusu (manevra sākumu nepiefiksēju), bet beigās redzēju, ka rāda labo pagriezienu pēc autobusa apsteigšanas. Un kronis visam - iebrauca krustā pie sarkanā un to arī šķērsoja, tas tiesa tālāk netraucēja uzbraukt uz plākšņotā laukuma iepretīm teātrim...

Līdz ar to nav skaidrs, kāpēc pie pieturas nevarēja braukt pa ietvi, bet pie teātra - pa brauktuvi...

Palaidniex 20.05.2015 10:18

Tur jau tie sū, ka CSDD uzrakstīja kā būu, ja būtu un kas notiks, ja notiks.

Bet skaidras atbildes - tas ir pļerdaks vai kvadra - tajā vēstulē nav!

Ir tikai uzskaitījums ar to, kas notiks ja:

a) tas skaitīsies pļerdaks,

b) tas skaitīsies ATV...

Bet konkrētas atbildes pļerdaks vai ATV - NEREDZU!

Palaidniex 19.05.2015 12:39

Es par to neraizējos, es tikai gribu uzzināt atbildi no pašiem velopisēdistiem kas šādi rīkojas?

Man pašam arī nav svešas divriteņu izklaides, bet man līdz šādiem augstumiem prāts un pašsaglabāšanās instingts liedzis aizkļūt...

Palaidniex 19.05.2015 11:32

Pats galvenais, kas trūkst šajā skaidrojumā - kā tieši klasificējams jūsu drapaks? Tas ir mopeds vai kvadricikls?

Uz to šī konkrētā vēstule neatbild ne ar pušplēstu vārdu...

Palaidniex 19.05.2015 8:20

Diezgan bieži novērojama situācija...

Un tātad - velopisēdists parastais:

Gar Dailes teātri pa lielo plākšņoto laukumu, tad kaut kur pa diagonāli šķērsojam Bruņinieku ielu, turpinam pa brauktuvi gar Bruņienieku ielas kreiso malu (tieši gar pieparkoto auto pēcpusēm), tad šķērsojam pa taisno un neskatoties Skolas ielu un beidzot uzbraucam uz veloceļa... Tālākajā ceļā 3 (!!!) reizes šķersojam ielas - Lāčplēša, Dzirnavu, Elizabetes pie velosipēdistu luksoforā degoša sarkanā (Stabu ielu nesanāca, jo bija tomēr pārāk daudz mašīnu)... Un Dzirnavu ielā pie sarkanā šķērsojam ielu mašīnai gar degumu, kura pie sava zaļā veic legālu nogriešanos pa labi...

Tagad jautājums - cik šausmīgi vainīgi būs autovadītāji notriecot šo superbojāminēju:

a) izbraucot no parkinga uz Bruņinieku ielas;

b) notriecot braucot pa Lāčplēša, Elizabetes ielām uz zaļo;

c) nogriežoties uz Dzirnavu ielu?

Palaidniex 18.05.2015 18:03

p.s. Un teksts: "mēs uz ceļa strādājam" - ir visdebilākais aizbildinājums. Ne tikai kravinieku un sabtransa stūrētāji uz ceļa strādā.

Kā arī, ja strādā - tad tas neatceļ prasību ievērot CSN, cienīt sevi UN CITUS satiksmes dalībniekus!

Palaidniex 18.05.2015 17:56

Vieni lielgabarītu transportlīdzekļu vadītāji var un spēj, citi nespēj... Jo a) negrib vai b) neprot?

Secinājumus izdari pats!

Esmu redzējis visai daudz lielgabarīta transportlīdzekļu vadītāju, kuri rīkojās tā, itkā visi viņam būtu atņēmuši konfekti, iespļāvuši sejā, vai iespēruši pa riekstiem - proti "atriebjas visiem un par visu"! Un nezkāpēc ir šokā, jo pretī saņem tieši to pašu! Un ir vadītāji kuri mierīgi un bez aizvainojumiem normāli iekļaujas satiksmē ar visu savu megatonnīgo supergabarītu, ne no viena neko nepaģērē un kaut kā iekļaujas grafikos, visur tiek un neko nenokavē...

Pie kam VISI lielgabarītu transportlīdzekļu stūrētāji tak ir profesionāļi, vai ne? TIk akaut kā dzīve rāda, ka ne gluži visi...

Teorētiski VISIEM PROFESIONĀĻIEM būtu jāmāk labāk pārvietoties un prasmīgāk jāievērot CSN? Diemžēl ne visi to spēj. Amerikā profesionālus vadītājus mēdzot sodīt bargāk, jo tiek uzskatīs, ka viņiem savs arods ir jāzina labāk nekā "amatieriem"...

Sabtrans nosprosto krustojumus, iebraucot tajos, kaut zina ka neizbrauks no tiem mainoties signāliem, brauc pa blakus joslās 2 trolejbusi, kur ir tikai viens kontakttīkls, griež iekšā pieturu kabatās no 2. joslas, kaut savlaicīgi varēja ieņemt tukšu pirmo joslu, vai arī purpina un vicinās ar nepieklājīgiem žestiem, uz tiem, kas atrodas pašu savlaicīgi neieņemtajā 1. joslā... Fūras, kuras nezkatoties uz "ierobežotājiem" normāli velk uz 90+ vai arī tādas, kuras brauc viena aiz otras ar 5-10 metro distance, liedzot iespēju tās normāli neriskējot apdzīt pa vienai, fūras, kuras parkojas zem zīmes uz nepietiekamas nestspējas nomales zīmes apstāties un stāvēt aizliegts darbības zonā, jo tikai "izejot reisā" var iebraukt veikalā... Utt., utjpr... Vajadzētu tak spēt rādīt priekšzīmi?

Palaidniex 18.05.2015 17:40

Klau, pīrādziņ...

Kā lai tev pasaka - visiem pasaule ir viena - bites tajā saskata vienus vienīgus ziedus, skaistumu un nektāru, mušas tik izgāztuves, mēslus un sūdus...

Ja kādam reāli bieži kāds griež priekšā un bremzē, lai uzrīkotu "podstavas" - es ieteiktu aiziet pie mācītāja, uz baznīcu vai kur citur attīrīt karmu. Vai arī kaut ko mainīt savā rīcībā un auto vadīšanā...

Vienkārši tāpat ikdienā tā nenotiek.

Palaidniex 18.05.2015 17:30

Vernon - TU ESI REĀLI IECIKLĒJIES UZ SAVU VIENĪGO PROBLĒMU!

Ievērojot pietiekamu distanci (tās lielumu izskaitļot varu tikai es pats, nevis pa priekšu braucējs!), mani pārsteigt nesagatavotu ir grūti. Vai tiešām, ja ievērosi distanci, tev galbals nokritīs? Kaut ko nokavēsi? Kaut kur nepagūsi?

Brīdī, kad manis izvēlētais ātrums neatbilst atļautajam un vai plūsmai - man nav ilūziju un pietrūkst bezkaunības uzkraut manis provocētā saspīlējuma sekas pa priekšu braucējam. Ja es esmu "agresīvā" pozīcijā - es eskalēju situāciju un man ir jāuzņemas atbildība par sekām, nevis priekšā braucējam jāsatraucās par pārāk ātri/tuvi piebraukušo mani. Man ir jābūt maksimāli uzmanīgam un nepārvērst savu vēlmi pēc situācijas saspīlējuma stulbā CSNg.

Un tici man, garantēt kaut ko kādam, ko ez nezinu un nekontrolēju ir gandrīz neiespējami, salīzinot ar to, ka es garantēju drošību paša kontrolētai situācijas attīstībai!

Esi čalis un kļūsti par sava ceļa un braukšanas menedžeri!, Jā, tieši menedžeri - jo ir transporta līzekļa vadītāja apliecība! Apliecība, ka vari vadīt SAVU rīcību, nevis visu paģīrēt no 3. personām.

Man nesit kanti palūrēt spoguļos, to arī regulāri daru, rādu signālus, bet garantēt kādam, kurš man pilsētā tuvojās ar pārlieku lielu ātrumu - ne grasos, ne man to spiež CSN. Ja atļautais ir 50 km/h, tad es rēķinos, ka aiz muguras arī būs 50 km/h un pietiemaka distance, ja distanci samazina un palielina ātrumu aiz muguras braucējs līdz tādai, ka man tiek laupītas legālas tiesības plānot savu maršrutu un veikt atļautas darbības un - tā ir viņa atbildība par sekām. Ja brauc ievērojot CSN - maniem manevriem nav pamata būt traucējošiem, jo signālus rādu, rādu tik tālu, lai visiem skaidrs, bet nemaldinātu. Vairākus simtus metru - vairākus desmitus sekunžu kustībā pilsētā bezjēdzīgi spīdināt pagrieziena rādītāju uzskatu par maldinošu pārkāpumu. Un tā kā mani nezini, nefļurksti, ka ieslēdzu tos pēdējā brīdī.

Un ja kāds lavierējot starp joslām ar būtiski pārkāptu ātrumu un šķērsojot dubulto sadalošo visai pēkšņi izlec no manis pa kreisi, kad es veicu savlaicīgi "izziņotu" manevru - es neko netaisos garantēt. Es varu garantēt tikai to, ko spēju paredzēt, pamanīt un esmu tiesīgs uzskatīt par atrakstītu CSNg. Un neuzskatu, ka man kāds kaut ko ir parade un ka kādam dajebkas man ir jāgarantē. Braucu tā, kad esmu pats sitācijas saimnieks, un saskaņā ar CSN 6. un 10. punktu sagaidu top pašu no pārējiem. Kontrolējiet un atbildiet par pašu darbībām, ievērojiet CSN ierobežojumus un viss būs labi. Gribās kaut ko pārkāpt - esiet veči un spējat uzņēmties atbildību par sekām, kā arī iesiet gatavi nepieļaut paša savārīo lēmumu rezultātā ziepes.

Tava filozofija par to, ka visiem ir jāļauj Tev ērtāk pārkāpt - ir reāli noziedzīga!

Palaidniex 18.05.2015 16:22

Kur es esmu teicis, ka priekšā braucēji vienmēr nepilda CSN? Viņi tos nepilda tik pat daudz, kā to dara pakaļā braucēji.

Un tagad paģērēt no pa priekšu braucējiem tos ievērot vairāk nekā to var neievērot pakaļā braucēji, ir maigi sakot - bezkaunība!

Un daudz vienkāršāk katram ir garantēt sev drošību priekšā, nevis zīlēt pakaļā braucēja noskaņojumu, riepu stāvokli, manieres un visu pārējo...

Palaidniex 18.05.2015 9:48

Redzi, visādiem, vernoniem, pa priekšu braucēji gan nemitīgi traucē, pats viņš balts un pūkains...

Palaidniex 16.05.2015 10:36

Un tad parādās vesels bars vernona iedrošināto, kuri ņem un slēdz kreiso pagriezienu (vai pat neslēdz) un iet garām vai vienkārši iedod ručkā,lai tu tuk nesadomā samazināt ātrumu, kur nu vēl nogriezties, jo neskatoties uz visu tavu pasākumu kompleksu uzvarētājs ir tupums un bezkaunība... Jo tev kā priekšā esošajam visiem esot pilnīgi viss jāgarantē... Pat jāpārkāpj ātrums vai jāuzrīko CSNG, lai tik aiz muguras esošais neaptaisās...

Palaidniex 05.05.2015 16:16

Nu neesi Tu normāls...

Kāpēc jātriec uzreiz nost?

Mani interesē ko CP dara lietas labā un kā cīnās, lai mazāk aizsargātie pašnāvnieki sevi sargātu un atratos tur, kur tiem vieta un drošība?

Palaidniex 05.05.2015 11:33

nevis "vai var", bet "vai drīkst"

Lasītākie raksti

Jaunie raksti