Visi komentāri - "Latvijas valsts ceļi": Bauskas apvedceļš ir prioritāri realizējams projekts

"Latvijas valsts ceļi": Bauskas apvedceļš ir prioritāri realizējams projekts 14

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.decembris 2022 13:32

Bauskas apvedceļš ir prioritāri realizējams projekts, bet pēc tam plānots arī Iecavas apvedceļš un visa Rīgas-Lietuvas robežas maršruta pārbūve par četru joslu ātrgaitas ceļu, trešdien CFLA rīkotajā konferencē "Publiskā un privātā partnerība - ledus ir sakustējies" sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš uzsvēra, ka Bauskas apvedceļš ir akūta nepieciešamība, jo katru dienu caur vecpilsētu izbrauc aptuveni 3000 kravas automašīnu, un, ja apvedceļš netiks būvēts, pastāv iespēju, ka "kādu dienu A7 šoseja Bauskas centrā tiek vienkārši nobloķēta, jo Bauskas iedzīvotāju viedoklis ir diezgan radikāls".

Tāpat Lazdovskis uzsvēra, ka autoceļš A7 ir daļa no TEN-T Eiropas ceļu tīkla, tāpēc Latvijas saistības paredz, ka vietās, kur ir liela satiksmes intensitāte, jānodrošina četru joslu ātrgaitas ceļi, pretējā gadījumā var nākties maksāt soda sankcijas.

Kopumā būtu jāpārbūvē visi 86 kilometri A7 maršrutā no Rīgas līdz Lietuvas robežai, novirzot visu jauno šoseju ārpus apdzīvotajām vietām paralēli dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trasei. Tomēr, vērtējot gan neeksistējošās budžeta finansējuma iespējas, gan izstrādāto finansiāli ekonomisko aprēķinu, secināts, ka reālāk būtu ceļa pārbūvi realizēt publiskās un privātās partnerības projekta formā pa posmiem. 

Lazdovskis stāstīja, ka kopumā Bauskas un Iecavas apvedceļu projektu realizēšanai būtu nepieciešami 400-430 miljoni eiro, kas nozīmētu kopējo līguma summu ap 900 miljoniem eiro, bet pieejamības maksu nākamajos 20 gados ap 40 miljoniem eiro gadā. 

Lazdovskis skaidroja, ka lielākie sociāli ekonomiskie ieguvumi būtu tieši no Bauskas apvedceļa izbūves. Kopējie kapitālieguldījumi šī ceļa izbūvē būtu ap 100 miljoniem eiro, plānotais ceļa garums - 14,2 kilometri, tāpēc pēc apjoma šis projekts būtu līdzīgs Ķekavas apvedceļa projektam un to varētu realizēt pēc tā paša modeļa.

Tāpat LVC vadītājs norādīja, ka, realizējot Bauskas apvedceļa projektu, tiks ņemtas vērā Ķekavas apvedceļa projekta kļūdas, piemēram, netiks izstrādāts būvprojekts minimālā sastāvā, ļaujot privātajam partnerim pašam projektēt izvēlētajā trases koridorā. Tādēļ arī zemes atsavināšana plānota pēc koridora principa - valsts atpērk trases koridoru, kuru pēc tam nodod privātajam partnerim projektēšanai un būvniecībai. 

LVC vadītājs, norādīja, ka arī Lietuvas pusē ir plānots četru joslu ātrgaitas ceļš no Kauņas līdz Polijas robežai, pēc tam - no Kauņas līdz Paņevežai, kā arī no Paņevežas līdz Latvijas robežai, tāpēc trases Latvijas posms nedrīkst palikt bez pārbūves, veidojot "pudeles kaklu" šajā maršrutā. "Tas ir valsts goda jautājums - beidzot sakārtot šo ceļu," piebilda Lazdovskis. 

 
Visi komentāri
 
Jānis 14.decembris 2022 16:12
1 0 Atbildēt

Nu tad beidzot! Mēs tag gribam sev LT, PL, DE u.c. tūristus, vai ne? Viņi pēc saviem 130-140 km/h ceļiem diezko šobrīd negrib uz 50/70 līdz Rīgai čubināt.

srt 14.decembris 2022 17:04
1 2 Atbildēt

Nu tu gan dirs šķidru! Ātrākie braucēji LT un PL ir tieši ar LV numuriem. Leišiem ir viena katatrofāla 130 km/h maģistrāle, mums daudz vairāk 110 ceļu, pa kuriem var brīvi braukt 130-140.

Man daudz vairāk satrauc tas, kā šī ātrgaitas maģistrāle iesprūdīs Rīgā. Kautgan, kad projekts būs īstenots, būs jau stipri pokuj.

R(8) 14.decembris 2022 17:33
2 0 Atbildēt

Atrgaitas magistralei nav jaiet cauri Rigai , bet gan tai apkart , ta, ka tas ir normalas valstis , lai iebrauktu kada lielpilseta , tur tiek veidota gredzenveida piebrauksana , Rigai pietiktu ar vienu un tas atrisinatu visas problemas , ja vienigi musu gudrie tur nesaliktu kadus luksaforus un gajeja parejas

srt 14.decembris 2022 17:37
0 0 Atbildēt

Gudrajiem ir pārāk gudra problēma - tirdzniecības osta. Tiešā pieeja tai ir neceļama problēma mūsu prātiem!

R(8) 14.decembris 2022 18:30
0 0 Atbildēt

Lai izveidotu normalu gredzenu un piekluvi ostai , tur butu janojauc puse no Bolderajas un Vecmilgravja

Ceļš 14.decembris 2022 17:04
0 0 Atbildēt

pēc satiksmes intensitātes gan Rīgas apvedceļš būtu prioritārāks ceļa posms, kurš jāpārbūvē par normālu šoseju

R(8) 14.decembris 2022 17:36
4 0 Atbildēt

Rigai vispar nav apvadcels , to ko izveidoja padomju gados un mes vel lietojam sobrid , ta ir parodija nevis apvadcels

Re:Ceļš 14.decembris 2022 18:33
0 0 Atbildēt

Nākamgad tiks uzsākta A4 un A5 pārbūve par 2+2 automaģistrāli

Sapņotājam 14.decembris 2022 22:03
0 0 Atbildēt

Viaam ir savi posmi:

Tagad taisa tikai novertejumu uz vidi.

Tad atkal iepirkums par projektēšanu, tad Projektēšana.

Projekta kļūdu novēršana.

Tad iepirkuma par būvuzraudzību.

Tad iepirkums par 1 posma buvniecību.

Tad pirmā posma būvniecība.

Utt līdz 5 posmam

Līdz 2040. gadam gan jau uzbuves.

Sapņotāji 14.decembris 2022 18:58
0 2 Atbildēt

tikko remontēja mazu posminu Ventspils šoseju. Visu pārraka un tāpat palika divas šauras josliņas. Tikai nevajag stāstīt. Ka tur purvs un būtu dārgi...Purvs tur tikai dažās īsos posminos. Viss pārējais, smuka smilts pamatne. Tikai grunts ūdens augsts, tāpēc izskatās ka tur mega Purvs.

A te sapņo par 4 joslām no Rīgas līdz robežai, pa mālaino un dārgo Zemgales lauksaimniecības zem i)))

dubis 14.decembris 2022 21:01
1 0 Atbildēt

Vai tad ir minēts, kad plāno realizēt? Nē, tas arī viss kas jāzin. P.s. būs ne atrāk par 28-32. Gadu

Jānis 14.decembris 2022 23:08
0 0 Atbildēt

Bauskas pilsēta pēc apvadceļa uzbūves paliks par sīku ciemu bez nākotnes.Jau tagad tur diezgan bēdīgi, bez artērijas būs sūnu ciems 100%.

Krotow 14.decembris 2022 23:23
0 0 Atbildēt

Vai tad? Nav manīts ka piespiedu kārtā cauri Bauskai braucošie, izņemot pie luksoforiem, arī kaut kur citur apstātos.

anonimikis 15.decembris 2022 9:05
0 2 Atbildēt

Diezgan muļķīga ir ideja taisīt apvedceļu katriem Mazpisāniem. Lētāk ir nojaukt pāris mājas , kur puse jau tāpat pamestas, paplašināt esošo ceļu līdz 4 joslām, uzbūvēt akustiskās sienas, likvidēt visus krustojumus un katrā upes pusē atstāt pa aplim, kur nobraukt uz ciematu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sākumā Model 3 – virzienrādītāja svira atgriezīsies Tesla automobiļos

Pēc saņemtām klientu kritikas, Tesla veiks izmaiņas Model 3 konstrukcijā un moderno, taču neparocīgo virzienrādītāja podziņu risinājumu nomainīs ar īstu virzienrādītāja sviru. Lasīt vairāk

 

Dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā no 3 līdz 5 eiro; ko par to domā iAuto.lv (+ VIDEO) 74

Jūrmalas dome plāno paaugstināt iebraukšanas maksu Jūrmalā līdz 5 eiro, liecina sabiedriskajai apspriešanai nodoto saistošo noteikumu grozījumu projekts. Lasīt vairāk

 

Tagad hibrīds - Jeep Cherokee sasniedz sesto paaudzi (+ FOTO) 4

Jeep iepazīstinājis ar jaunās paaudzes Cherokee, publicējot attēlus un tehnisko informāciju. Lasīt vairāk

 

Visi Bugatti izpirkti līdz pat 2029. gadam 3

Pasūtot savu automašīnu tagad, jūs saņemsiet to tikai pēc četriem gadiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti