Zviedrijas autobūves uzņēmums pastāstījis par krosoveru gammas flagmani XC90, kas dienasgaismu ieraudzīs šī gada beigās vai nākamā gada sākumā. Krosovers jau no rūpnīcas iegūs Level 3 autopilotu, kas sastrēgumos un uz ātrgaitas maģistrālēm varēs aizstāt vadītāju.
Trešās paaudzes XC90 tiks izstrādāts uz SPA2 platformas un ieradīsies šī gada beigās vai nākamā gada sākumā. Vispirms debitēs versija ar pilnībā elektrisku spēkstaciju, bet nedaudz vēlāk tai pievienosies uzlādējamais hibrīds.
Interesants jaunievedums būs Ride Pilot autonomās braukšanas kontroles sistēma, kas automašīnai ļaus pārvietoties bez cilvēka palīdzības. Šī tehnoloģija izstrādāta sadarbojoties ar autonomās braukšanas programmatūras ekspertiem Zenseact un Luminar, ietver piecus radarus, astoņas kameras un 16 ultraskaņas sensorus.
Pašlaik sistēma tiek testēta uz dažiem ceļiem Zviedrijā un ASV, kur ir autonomo transportlīdzekļu pārvietošanās atļauta ar likumu. Volvo uzsver, ka Ride Pilot savos modeļos laidīs klajā tikai pēc tam, kad būs pārbaudīta tā drošība un būs saņemti nepieciešamie valdības apstiprinājumi.
Ride Pilot sākotnēji varētu tikt aktivizēts Kalifornijā, kur štata likumi atļauj vadīt pašbraucošās automašīnas. Vēlāk sistēma var parādīties citos tirgos, kur likumdošanas līmenī būs atļautas līdzīgas iespējas.
Autobild.de raksta, ka Vācijā ir visi priekšnosacījumi un tiesiskais regulējums 3. līmenim tomēr paies kāds laiks, līdz pirmie spēkrati šeit patiešām varēs braukt autonomi. Autoražotāji am ir gatavi, taču "bumba ir to pusē", kas pieņem likumus.
Attiecībā par Volvo autopilota cenu, uzņēmuma prezidents un izpilddirektors Hokans Samuelsons sarunā ar žurnālistiem licis noprast, ka “cena aptuveni 10 000 eiro par autonomās braukšanas sistēmu nav nereāla”.