iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 29.06.2021 12:26

Ripuļu izmēram ietekme uz ātrumu ir tik maza ka gulošajiem velosipēdiem 20" ir izplatītākais izmērs. Bet riteņi leņķī ir tikai sporta trīsriteņiem - te nav ne sporta, ne arī trīsritenis [ir, bet pagaidu]. Ja nu akurāt padošos un palikšu pie trīs riteņiem, tad aizmugures ass ies uz priekšu, bet nu vispār trīsriteni nevēlos - gan daudz vietas aizņem, gan tad vēl vajadzēs nolocīt pāris sotakus par trīsriteņa rumbām; lētais variants kur pārtaisa parastas priekšējās disku bremžu rumbas par vienpusīgām nederēs, ģeneratorrumba ir obligāta prasība.

msh 29.06.2021 2:02

Nu ko, jāpaceļ "savs" tofiks...

Kopš piektdienas braucu ar šādu velosipēdu. Kā jau var redzēt, tas ir divritenis ar trīs riteņiem Pitona stūres ģeometrijas dēļ ar pitonu vispirms jāiemācās braukt - es par to biju lietas kursā; man vienkārši apnika mēģinājumi sākt braukt - pirmajā piegājienā vēl vienus ragus pamanījos salocīt - tad nu nospļāvos un nolēmu sadalīt to mācīšanās procesu divās daļās - vispirms iemācīties stūrēt un pēc tam nogriezt liekos riteņus nost un iemācīties balansēt. Domāts, darīts, piektdien varēja jau braukt - neparastās un nepierastās stūrēšanas dēļ bailes parādījās virs 20 kmph un vairāk par 25 kmph mēģināt sasniegt negribējās. Sestdien bišķi pabraukāju, svētdien jau bailes sāka kāpt augšup un pacentos uzgriezt 30 uz taisna ceļa. Šodien braucot uz darbu, kur sanāk braukt kalnā un no kalna, mēģināju izspiest vairāk, bet vairāk kaut kā par 33 kmph neizdevās izspiest - mērlente parādīja ka aizmugures riteņiem slikts savērsums sanācis, tas tika ar pusautomātu izlabots, vakarā sanāca nobraukt kaut kādus 2x13 km pa šoseju, intereses pēc izdevās izspiest 36,6 taisnā un līdzenā gabalā, un pašam braucienam vidējo uz 26; pagaidām bailes parādās pie 37 - nu nekas, vēl ir kur augt. Pagaidām jāpabeidz nepabeigtās lietas - grabažnieks jau ir pielikts, eksperimentāls spogulītis ir pielikts, vajag apgaismojumu, un pabeigt ķebli - un pārtaisīt to kas draņķīgs - piemēram, aizmugures piekare, sastāvoša no diviem golfa stūres pirkstiem un gumijas bukses, ir nepietiekami stingra - laikam būs jāaizvieto tie stūres pirksti ar velosipēda monobloku. Apsveru arī domu mk2 golfa pagalvi aizvietot ar kaut ko mazu no rokas uztaisītu, aerodinamikas nolūkos - tas pagalvis tomēr ir baigi liels... Ikdienas braukāšana uz darbu ir ļoti laba velosipēda dabiskajai evolūcijai - maršruts sastāv no ļoti bedraina un grumbuļaina asfalta, un ir iemesls spiest no velosipēda ārā visu ko var, attiecīgi viss kas vārgs pats krīt nost...

msh 29.06.2021 1:43

Jā, klīrenss nekad nebūs lielāks par pusi riteņa diametra - bet mūsdienās tas mēdz būt stipri mazāks par to pusi, bet to tev tā savādi gadās piemirst... Toties tā kāpelēšana gan ir forši pievilkta aiz matiem klāt... Man ir mašīna no kuras man, 1,95m garam, kāpjot ārā ceļu locītavas tiek saliektas 90 grādu leņķī - un iedomājies - kad es aizbraucu uz dižo pilsētu - arī tur joprojām mana golfa klīrenss ir tāds pats, un nav samazinājies, un joprojām es mašīnā iekāpju un izkāpju. Toties pseidodžipi un džipi - vai tu zini ar ko man asociējas iekāpšana tajos? T25 - tieši tas pats, precīzi - uzrāpies uz viena pakāpiena, un tu vari iekāpt! Nu riktīgi ērti, sevišķi veciem cilvēkiem [tā vismaz tu apgalvo] - gan dīvainā kārtā kad maniem krustvecākiem bija jāizšķiras kuru no divām mašīnām atstāt, fronteru vai omegu, krusttēva māte, manas vecmātes māsa, lika spiedienu uz omegu - izrādījās ka 85 gadus vecai tantiņai ērtāk tomēr ir apsēsties, nevis ierāpties... Bet atsaukšanās uz durvīm atkal ir klīrenss - pseidodžipam durvis nevar nosēsties uz apmales vienkārši tāpēc ka sliekšņi augstu virs zemes - manam golfam durvju apakšējās kantes būs kādu 25 cm augstumā, parādīsi kādu apmali uz kuras tās uzkārsies? Es redzu tikai apmales kurām es varētu braukt pāri, neko mašīnas apakšā neatsitot...

Tas ka mašīnas stabilitātes problēmas ir sēdekļu konstrukcijas jautājums bija interesanti... Nu redzi - mans golfs reiz bija diezgan ļumīgs, ar vecām, sagurušām atsperēm, domātām jūtami mazākam svaram, un kaut kādiem eļļas amartiem - nebija pārāk patīkami, lai arī bija zināmi plusi. Un kad, piemēram, sanāca izbraukt ar otrās paaudzes hujdaja tukšonu, tajā sajūtas radās līdzīgas, tikai - piekares darbība pa bedrēm liecināja ka piekare patiesībā ir cieta, tā ir tikai tā augstā kulba kas to kasti šūpo... Es pēc tam saliku gāzes amartus un stingrākas pederes, mašīna palika stabilāka bet nevarētu teikt ka īpaši neērtāka - a ko tu pseidodžipam padarīsi, sametināsi piekari uz cieto vai nogriezīsi jumtu? Ideja par ķebļiem bija interesanta, jā, atsauc atmiņā nepatīkamus C5 audī ķebļus, tādus kuros bija jāsēž kā iespīlētam bez iespējas padīdīties - ja tādiem, tavuprāt, jābūt pseidodžipos, tad tie ir vēl nederīgāki braukšanai nekā man likās...

msh 28.06.2021 19:27

Sešsimtpiecdesmitniek, šito kadru par "veco" nesauc, tas ir zaļš gurķis, ap 20 gadus vecs, specializējies forumu verbālajā caurejā

msh 28.06.2021 19:24

Man reizēm interesanti ka tu reizēm tēlo muļķi, izliekoties nesaprotam par ko ir runa Te cilvēki vēlas sedanu, universāli vai hečbeku ar NORMĀLU KLĪRENSU - kamēr tev nez kādēļ eksistē vai nu tikai lowraideri, vai arī krutie džipi, lai arī pašam džips tāda vecuma, kādā vecuma grupā var arī lietojamu mašīnu atrast. Cik tam tavas sievas XC60 ir klīrenss - būs vismaz 5 cm vairāk kā manam golfam? Diez vai - toties ir liela kaste ar neērtu ierāpšanos, kurai stabilitāte ir ne kripatu labāka kā manam golfam [kur primārais ir kas cits], un ja tā ir tādā līmenī, tad tikai pateicoties kosmosa tehnoloģiju amartiem, vai, ja kosmosa tehnoloģiju nav, tad ļoti cietiem amartiem. Tev te bija kaut kāda gara atruna par manevrēšanu - redzi, ir cilvēki kam nepatīk nestabilas mašīnas - tev acīmredzot tas ir ok ka asāk ieejot kreisajā līkumā jāturas pie stūres, jo savādāk aizriposi uz otru mašīnas pusi - es pietiekami jaunībā izbaudīju to kā A80 ar sūdīgiem amartiem un mīkstām atsperēm gāzelējas sāniski, paldies, vairs to negribu - bet priekš pseidodžipa tā ir realitāte.

Un neizliecies nesaprotam - visa tā pseidodžipizācija ir panesusies tikai tāpēc ka autoražotāji apzināti ir sapisuši normālās mašīnas, lai varētu iesmērēt dārgākus pseidodžipus - un tu to pats labi saproti - un gan jau tava sieva arī brauktu ar kādu V70 ja tam būtu 20 cm klīrenss. Ja tagad jaunās mašīnas būtu ar tādu klīrensu un tādas formas buferiem kā astoņdesmito gadu mašīnām, džipi un pseidodžipi būtu vajadzīgi ļoti šaurai mērķauditorijai. Paskatoties ciktāl ir sapistas normālās mašīnas, es reāli nesaprotu kas tās vēl pērk - nu vismaz lai lietotu tās tādas, kādas tās ir, nevis ar domu uzreiz pēc nopirkšanas celt 5-10 cm uz augšu - pirms dažām dienām gadījās tuvplānā redzēt svaigu Kia ProCeed - es tādu tā novietotu priekšas buferi jau sen būtu izšķaidījis, jo tādu droši vien jau pret kādu gulošo var izsmērēt...

msh 28.06.2021 2:12

Puška - tas ir kaut kas tāds kur nopiržas un nehuja neiet? To kāda "puška" ir hujdaja tricārs parāda to ka N versija līdz simtam ieskrienas lēnāk nekā Audī S2, par spīti strēķīti jaudīgākam motoram - kāpēc - jo tas hujdaja tricārs ir nežēlīgi smags, par spīti tam ka tas ir golfa klases hečbeks un piedevām divritenis...

Es ceru ka tam otrās paaudzes hujdaja tricāram ir uzlabota kvalitāte salīdzinot ar pirmo paaudzi. Reiz gadījās izkost vienu līkumu ar pirmās paaudzes tricāru kuram iekšā bija vājākā kuļmašīna - mani patīkami pārsteidza tās kuļmašīnas dinamika, es nebiju gaidījis ka tā smagā kaste tik labi kustēsies, bet nu savādāk - ceturtā golfa kvalitātes līmenis vēl nebija sasniegts, un es biju šokā par ātrumkārbu, kurai vismaz pāris sinhronizatori bija beigti - bet nu ko var gribēt no korejiešu sūda, ne jau kvalitāti...

msh 27.06.2021 3:39

Kaut kā neesmu piefiksējis ka kāds 15+ gadus veca PD īpašnieks uz kaut ko tādu iespringtu - izplatītākā problēma ir vāle, kur jauna maksā kādas 250 eiras, un dabas parādība kas izskatās pēc beigtām sprauslām bet patiesībā ir problēmas ar sprauslu štekeriem - un ja nu kas, cits motors arī neko dārgi nemaksā...

msh 26.06.2021 12:35

Šajā situācijā no kvatras nav īpaši ko baidīties - divritenim pakaļas piekare jau tāpat ir tāda pati, attiecīgi uz to ietaupīt nevar, un viss kas kvatrai ir papildus - kardāns, divas pusasis, diferis, torsens kārbai galā un neliels papildus degvielas patēriņš.

msh 26.06.2021 12:34

Es jau nu gan teiktu ka šī mašīna ir pārāk jauna - dēļ kā arī ir iespējams tas, ko tu saki. Pirmie sūdi jau ir tas, ka tas ir B8, nevis B7 - iekš B7 tā 2.0 kuļmašīna būtu PD, kamēr te droši vien CR [nezinu tik smalki tās nianses ar 2.0, īpaši nav interesējis], un B7 tādu 2.0 var vienmēr samainīt uz 1.9. "Jaunākam ar skaidru vēsturi" CR būs ar garantiju, kopā ar jauko iespēju atrauties skaidu pilnu degvielas sistēmu - padsmitgadīga 8v PD iespējamās problēmas liekas tādas diezgan mazas un lētas salīdzinājumā ar stipri jaunāku CR problēmām, bet nu gaumes jautājums - kuram pašikot ar jaunāku gadu, lai pārējie domā cik pakas šis gadā atstāj servisos, kuram braukt ar lētāku un uzticamāku mašīnu

Kvatras mešalkai īpaši nekādiem dārgiem remontiem nevajadzētu būt; tik jaunai mašīnai vispār dārgākais kas varētu būt - kāda blīvslēga maiņa.

msh 24.06.2021 5:13

Nožēlojams alkāns ir jebkurš kuram ir pohas...

msh 24.06.2021 5:12

Šīris ir un paliek šīris Piedod, es alu nepērku - es esmu nedzērājs, bet nevis principiāls nedzērājs, bet vienkārši tāds kurš nedzer jo nejūt pēc tā vajadzību - bet no bezmaksas aliņa neatsakos - tā nu alu es pērku vienīgi priekš citiem [pēdējā piecgadē atceros divas tādas situācijas], bet savādāk no grādīgajiem dzērieniem reizi gadā kādu balzāma pudeli ar ko skalot kaklu, un retāk kādu šņabja pudeli, līdzīgiem nolūkiem.

Abet par tiem "normālā alus" murgiem, visa līdzšinējā pieredze, gan personīgā [cik jau nu maza], gan no citiem pazīstamiem cilvēkiem kuri nodirš kaut kādu necilāku alu, lai pēc tam situācijā, kur iecienītais alus nav pieejams, to nodirsto alu ar gardu muti dzertu, liek domāt ka ar aliem ir tāpat kā ar mašīnām - kur dažādi šīrveidīgi indivīdi mēdz dirst ka "jauna tačka ir kosmoss salīdzinot ar tavu golfu!", liekot man vilties kad sanāk ar ko tādu iebraukt, jo kosmosa nav, tikai izmaiņas zināmās jomās, kuras es paredzēju jau pirms tam, un ne vienmēr uz labo pusi... Vakar vakarā gadījās izdzert pāris glāzes izlejamā užavnieka; no lielajām krutajām piltuvēm agrākos laikos esmu nopratis ka tas ir viens no super duper megaaliem - izdzēru, neko īpašu tur nesajutu, alus kā alus... Pastāsti vēl kādu krutu alu, lai pēc ilgiem laikiem es nopirktu alu priekš sevis un viltos...

msh 22.06.2021 22:53

Nu nosauc, kurš tad tas bija - cik minos, tur viens ar behu izpildījās...

Par bremzēšanas joslu, varbūt arī ir, neatceros, ja tā, tad ir par kripatu labāk, bet vienalga stulbi - manā dzimtajā ciemā arī tāds joks uztaisīts, un līdz ar to nogrieziens nost uz ceļu, kurš agrāk bija šaurā leņķī vienvirziena atzars , notiek vispirms ar labās puses riteņiem pa nomali un pēc tam pa pretējo joslu - kā rāda nomales stāvoklis, tas ir parastais manevrs. Nerunājot nemaz par līdzīgiem mazajiem celiņiem, kuri pirms šosejas taisnošanas bijusi šoseja, un uz kuriem agrāk varēja nogriezties, un no tiem uzbraukt uz šosejas ar pilnu ātrumu, bet nu jādzēšas līdz minimālam ātrumam.

msh 22.06.2021 22:47

Īstas ekoloģijas sakarā, šodien gadījās dzert Cēsu alu un ieraudzīju ka uz bundžām šie lielās ar dažādiem pseido ekoloģijas sasniegumiem; šie ražošanā izmanto 100% "zaļo" elektrību un sola būt klimatneitrāli līdz 2025. gadam. Žēl tik ka šie piemirsa ka vienīgais veids kā to īstenot - aizklapēties nah ciet.

msh 22.06.2021 20:09

Siltumsūkņi izmanto termopārus? Nezināju... Kā jau raimis rakstīja, tiek izmantoti divi šķidrumi - zemē un no tās pumpē ūdeni kas tālāk siltummaiņos silda kaut kādu citu vielu kas tajā temperatūrā ir gāzveida stāvoklī, un tālāk griež turbīnas.

msh 22.06.2021 20:04

Liekas ka tu ar mašīnu nebrauc... Jā, tajā dzīvojamajā zonā būs jāsabremzējas - pirms tur saskrūvēja tos sūdus, sabremzēties varēja uzreiz pēc nogriešanās no ielas - tagad ir jābremzē uz ielas, aizmugurē braucošās masīnas priekšā.

Tāda pati huiņa mūsdienās tiek izveikta dažādās vietās kur no šosejas atzarojas bijusī šoseja, acīmredzot ar līdzīgu iemeslu - nu teiksim no Liepājas puses braucot pirmais ceļš kas iet uz Saldu - agrāk no Liepājas puses varēja iebraukt taisni, nu ir jābremzējas uz šosejas lai nogrieztos pa labi... Tas pats variants uz Jelgavas šosejas pie Ozolnieku krustojuma... Saldus gadījumā tas asais līkums dod papildus nedrošību - man vienreiz ziemā braucot pretējajā virzienā gandrīz sanāca tur ielikties tajā dziļajā grāvī - līkums radās esam bik tuvāk nekā man likās un ceļš radās esam apledojis - diezgan knapi izdevās sadzēsties un palikt uz ceļa, kāds ar vājākiem nerviem manā vietā būtu aizgājis taisni grāvī - bet pirms noraka taisno ceļu, tādā situācijā tur noteikti būtu varēts sadzēšanos izveikt uz tā...

msh 22.06.2021 12:26

Arī vieglo mašīnu motoriem ir liels resurss - fūrēm tas vienkārši tiek izmantots ekonomiski.

msh 22.06.2021 12:25

Nu tad nemēri visu naftas cenā Kad ir runa par elektrības ražošanu, jāmēra lētākās degvielas cenā - un elektrībai tā būs vai nu gāze, vai ogles. No naftas produktiem elektrību masveidā neražo kopš 1973. gada krīzes kad naftas cenas sakāpa griestos.

msh 22.06.2021 12:22

Elektrību var ražot arī no temperatūrām kas ir zem simts grādiem, tikai lietderības koeficients zemāks un pati padarīšana sarežģītāka; princips līdzīgs kā siltumsūknim.

msh 22.06.2021 12:20

Lūk, šitādu idiotismu izdomā tā cilvēku suga, kāda apvienojusies "pilsēta cilvēkiem" - ka tik dabūt ātruma samazinājumu, pie dirsas kā tas ietekmē satiksmi kopumā.

msh 22.06.2021 7:48

Kapitālisti nevar neko uzskrūvēt - kapitālismā vienīgais kas var uzskrūvēt cenas debesīs ir tirgus dēļ liela pieprasījuma. Cita lieta ka kāds kartelis ar sociķu atbalstu teorētiski varētu... Un vispār, kāds sakars zemes siltumam ar naftu? Neesmu dzirdējis ka mašīnās lietu karstu ūdeni - bet apkurei mazutu pie mums nelieto jau kādus 25 gadus...

msh 21.06.2021 1:27

Shiirs rakstīja: Kurš būtu tas ŕiseru brends lūdzu?

Tesla, kas tad cits. Galu galā, tā ražotāja mērķauditorija nav nekas cits kā wannabegonščegi kuriem vēl piedevām ir iespēja nodarboties ar virtue signalling...

1) dīvaini ka gan oficiālie, gan neoficiālie publicitātes materiāli koncentrējas uz paātrinājumu, vai ne? Un nevis praktiskumu, ilgmūžību un citām lietām kuras normālam mašīnas lietotājam būtu svarīgākas...

2) Parādi teslu parastam braucējam - nu kaut ko līdzīgu BMW i3 vai nissan leaf...

msh 20.06.2021 0:25

Kāpēc tu viņiem pārmet slimību ar kuru pats slimo? Tu mani sauc par "rīseri" - bet pats esi izvēlējies rīseru brendu; ražotāju kurš konkrēti ir ieciklējies uz rīseriem, dīvaini, vai ne?

msh 18.06.2021 18:50

Šaut viņus ar gaiseni. Es pavasarī vienu laiku ar tādu izpriecu nodarbojos, jo apriebās ka kaimiņu kaķi nāk un apmīž visas malas - viņu dēļ nedrīkst garāžai durvis atstāt vaļā - nu sūds par durvīm, pacietības mērs izbeidzās pēc tam kad es vienu vakaru nesteidzīgi vienam busam liku centrālo atslēgu, durvis vaļā [jo durvīs arī vadi jāsaliek], pats te pie busa, te garāžā, te mājā - un beigās kaut kāds sasodīts kaķis bija atlīdis, un , nē, viņam nederēja apmīzt busa ārpusi - šis ielīda busā iekšā un tur kaut ko apmīza... Nu neko, gaisene un plakanās lodītes [lai garantētu ka lodīte kaķī neiedurtos], vismaz radās kaut kāda cieņa; nezinu pat vai kaut reizi kādam kaķim trāpīju, jo kaķis ir slikts mērķis, nedod laiku notēmēt...

msh 16.06.2021 3:01

Ā, re kā - tad tomēr nepārslogot slimnīcas vajag lai var arī citi tajās slimnīcās tikt, ne tikai kovidnieki - tad jau toč jāprasa kāpēc šādos nolūkos nav iepriekšējos gados bijusi masveidīga gripas potēšana...

msh 16.06.2021 2:59

1. Da labi - neesmu vēl aizmirsis kā Trusītis Rodžers pirms gada lepni dirsa par to kādi viņi malači, labi kovidu apkarojuši...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti