iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
AnK 11.10.2016 11:15

Un ja paskatās uz privātajām firmām, kur nauda tomēr pašiem jāpelna, tad vairums uzņēmumu auto - vismaz ar uzņēmuma simbolku, kas pa Rīgu braukā - ir mazauto vai kompatklases, un nebūt ne no 'dārgā' gala: Toyota, VW, Opel u.tml. markas.

Kas arī ir normāli, jo ja cilvēkam jābrauc no mājas uz darbu un pa dienu pie klientiem u.t.t., tad to tikpat labi izdarīs ar Toyota Corolla, kā ar BMW X3.

AnK 11.10.2016 11:12

Tieši tā, lai klients pats aiziet pie dīlera un pasūta tādu Sharan, kādu vēlas.

Manuprāt, būtu loģiski noteikt iepirkumu normas, kuras drīkstētu pārkāpt tikai ar, piemēram, divu dažādu valsts institūciju akceptu (jo tomēr ir reizes, kad izņēmumi ir nepieciešami).

Varētu uzlikt gan cenu limitus, gan iepirkumā prasīto aprīkojuma ierobežojumus. Piemēram, kondicionieris/klimatkontrole = pamatota prasība, ādas sēdekļi vai panorāmas lūka = nepamatota. Un tā tālāk.

AnK 29.09.2016 19:42

Gaume jau katram sava - man Volvo V70 šķiet ekstrēmi vizuāli neuzticams...

Par pārējo - izklausās tīri OK, remontējamo vainu saraksts gan drusku garāks, nekā man personīgi vēlētos, bet nekas traks arī nešķiet.

Par VWFans teikto - ir viena lieta atļauties jaunu auto, cita lieta gribēt tādus izdevumus. Kad meklēju otro autu ģimenei, kādu brīdi apsvēru jaunu paņemt - nu, Fiestu, Yarisu, vai pat Fabiu, vai ko tamlīdzīgu. Tā kā otrais auto un pārsvarā paredzēts īsiem maršrutiem, neko baigi dižu jau arī nevajag - līzinga maksājums būtu drusku virs 100 EUR mēnesī.

Bet... kad pieskaitīju klāt apkopes ar dīleru zelta eļļu (+20-30 EUR mēnesī), KASKO (+30-40 EUR mēnesī) u.t.t., ātri vien vēlme pirkt jaunu pārgāja. Arī ja varētu to atļauties, naudu tomēr varu lietderīgāk iztērēt.

AnK 27.09.2016 22:15

Pildos gandrīz ekskluzīvi Neste/Statoil. Neste, jo lētāk un laba kvalitāte; Statoil, jo garšīgas uzkodas un kafija... Un, protams, jo ir daudz benzīntanku. Pa retam sanāk arī Viršos liet, sūdzību nav.

Vienīgo reizi, kad jaunajā Verso esmu lējis... Latvijas Naftā, laikam? Pie Berģu Depo, tīri subjektīvi likās, ja rāviens švakāks. Protams, neko nemērīju, tādeļ apgalvot nevaru...

AnK 23.09.2016 8:22

Vienu C3 biju apskatīt, it kā viss OK, bet deg Check Engine gaisma... Pārdevēja teica, ka tā visu laiku deg, kļūdu var nodzēst, bet tad uzpeld. Neiedvesa uzticību tā gaismiņa, it īpaši, kad biju palasījis par C3 elektronikas problēmām citviet.

Beigās paņēmu 2007.g. Mazda2, šādu:

lookatthecar.org/wp-content/uploads/2015/09/Mazda-2-2006-1232-1.jpg

1.4 benzīns, 80 zs. Labi aprīkots - elektriski sildāmi sēdekļi, kondicionieres, kas strādā, elektriskie logi, nolokāms priekšējais pasažiera sēdeklis u.c. noderīgi sīkumi.

Nobraukums 280 000, viens īpašnieks, kurš braucis pa LV visu šo laiku (pirku no īpašnieka, ne no plača, dokumenti viņa teikto par "viens saimnieks" apstiprina).

Rūsa minimāli (kādiem cauruļvadiem), lai gan serviss ieteica pretkorozijas apstrādi. Jāmaina viens amortizatora atbalsts un priekšējais gultnis, citādi mašīna labā stāvoklī. Motors klusi strādā, ātrumi slēdzas nevainojami.

Citādi jau mašīna kā mašīna - priekš savas klases liels bagāžnieks, tieša un forša vadāmība, laba pārskatāmība uz visām pusēm.

Ņemot vērā cenu - 1700 EUR - domāju, ka visai labs pirkums (servisā tā arī teica - par tādu cenu nav ko domāt, ņem ciet).

AnK 23.09.2016 7:49

Mmm, kad nesen mainīju auto, principā visi dīleri arī godīgi pateica - labāk tirgo pats, nevis dod kā iemaksu, jo tad vari kādus 15-25% no tirgus cenas atrēķināt.

AnK 23.09.2016 7:47

Ar jauno auto neriskētu, jo ja būs kādi sūdi, KASKO nesegs, bet pirms pāris dienām iegādājos ģimenes otro auto - 2007.g. Mazda2... varbūt ar to varētu, lai gan nezinu, cik liela jēga dzenāt pilsētas auto ar 80 zs atmosfērisko benzīnnieku pa trasi

AnK 15.09.2016 15:06

Tā kā manevrs notiek līkumā, pāri nepārtrauktai līnijai, domāju, ka nē.

AnK 15.09.2016 13:28

Cik saprotu, ja riteņbraucējs rupji pārkāpj noteikumus un nokļūst avārijā (piemēram, braucot pretējā virzienā pa vienvirziena ielu vai braucot pāri sarkanajam), riteņbraucējs var droši rēķināties ne tikai ar gulēšanu slimnīcā, bet arī ar regresa prasību no apdrošinātājiem.

AnK 15.09.2016 13:27

Tas gan. Kad pirku savu Verso, bija kaut kāda akcija, KASKO ar jaunvērtības risku + auto aizvietošanu + vēl kādām papildus opcijām par 420 EUR/gads.

BMW noteikti arī apkopes būs dārgākas, kā arī tikai 2 gadu garantija un dārgāki remonti'.

AnK 15.09.2016 13:26

Esmu dzirdējis, ka par visādiem sīkumiem atvelk, jā. Bet atdot jau arī īpaši neatmaksājas, jo atpirkums zemāks par tirgus vērtību, tādēļ labāk ir pašam pārdot (vai izpirkt, vai pārkreditēt). Nu, atskaitot, ka auto ir pagalam nelikvīds un ir bažas, ka arī nevarēs vēl pāris gadus pabraukt bez lieliem remontiem,

Nupat palūrēju internetā pieejamos Verso, aptuveni 5g/150 000 nobrauktus dīzeļus tirgo par 7500-11500 (neesmu skatījies aprīkojumu). Oplīža beigās man atpirkums ir mazliet zem 6000 EUR. Attiecīgi - atdot būtu stulbi.

AnK 15.09.2016 9:12

Tajā piedāvājumā bija 30%/100 000 km.

Es to auto redzēju Alfā, dikti patika - lai gan Toyota Verso oplīzī man sanāk 249 EUR mēnesī ar 150 000 km nobraukumu... Bet vilinošs piedāvājums tāpat.

AnK 14.09.2016 22:05

Piedāvājums te, ja kas: ru.bmw-bmauto.lv/campaigns/2016/2/files/02.pdf (LV val.)

AnK 14.09.2016 22:05

Šobrīd bez tam visai interesants piedāvājums tiem, kas meklē minivenu - 2. sērijas Gran Tourer (septiņvietīgs) par 399 EUR/mēn bez pirmās iemaksas. Protams, kā jau visos šajos bez pirmās iemaksas piedāvājumos, procentlikme diezgan liela (3,5%), bet vismaz pārējie nosacījumi ir OK - 5 gadi / 100 000 km. Likās arī normāli aprīkots, automāts, pārkinga senori u.t.t.

AnK 14.09.2016 14:07

Tas taču loģiski.

35% no 35000 - 12250 EUR

35% no 25000 - 8750 EUR

Pieņemsim, ka hibrīdi vēl nav tik populāri un neskaitās tik pārbaudītas vērtības, kā dīzeļi. Attiecīgī no hibrīda vērtības noņemam 750 EUR, bet nehibrīdam pieliekam 750 EUR, jo skaitās pieprasīts.

Paliek 11500 EUR vs 9500 EUR - jeb niecīga starpība, ja salīdzina ar tiem 10000, kas bija iegādes brīdī.

AnK 14.09.2016 14:00

Es uzskatu, ka Rīgā obligāti jāievieš "congestion charge", vēlams divos līmeņos. Diemžēl politiķi neko tādu neīstenos, jo sava āda rūp vairāk par tīru pilsētvidi un jo tas paralēli prasīto stipri uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti u.t.t.

Bet kā es to saredzu, pirmo reizi maksā, kad iebrauc Rīgā - piemēram, aiz Juglas/Rumbulas/Spices u.t.t. Tāds plašs loks - tiklīdz gribi tikt pilsētā, jāmaksā. Otra opcija ir atstāt auto stāvlaukumos un braukt tālāk ar sabiedrisko.

Būtiski ir optimizēt sabtransa satiksmi, lai var, piemēram, atstāt auto Juglā un tad centrā bez gaidīšanas pārsēsties nākamajā transportā uz Pārdaugavu.

Nākamais solis būtu, tuvojoties centram - piemēram, pārbraucot VEF tiltam, Vairogu pārvadam, nu, kaut kā tā - un te būtu lielāka samaksa.

Vēl varētu apsvērt arī domu ieviest vēl papildus maksu par īpaši noslogotiem posmiem, piemēram, pārbraucot Vanšu tiltam, iebraucot Vecrīgā vai ko tādu.

Kas svarīgi - nekādā gadījumā nedrīkst atļaut cilvēkiem, kas deklārejušies centrā, izvairīties no samaksas! Iemesls, protams, loģisks - tad katrs deklarēsies centrā un turpinās braukāt.

Nakts laikā un brīvdienās, piemēram, varētu atcelt samaksu, vai stipri samazināt.

Vārdu sakot, ja jūti, ka nevari bez auto iztikt centrā, tad par šo prieku maksā un viss.

AnK 14.09.2016 13:45

Protams, jo lielāku auto vajag kā otro, jo pievilcīgāks variants ir divi mazlietoti, jo tur tomēr vērtības kritums spēlē baigo lomu.

Par jaunā auto izmaksām iesaku arī rūpīgi izvērtēt ģimenes finanses, kaut vai izlasi to rakstu tepat iauto par nomika pieredzi, jo rupji rēķinot vari pareizināt līzinga maksājumu ar divi (finanšu līzings) vai divarpus (operatīvais līzings), lai tiktu pie kaut cik objektīvām mēneša izmaksām. Jo pirkt jaunu auto un nekopt pie dīlera (= zaudēt garantiju) ir vienkārši stulbi, bet kopt pie dīlera = pieskaiti 20 EUR mēnesī (par 1 apkopi gadā), KASKO = 40-50 EUR mēnesī (ja ne vairāk), OCTA u.t.t. un izmaksas ātri vien pieaug.

AnK 14.09.2016 13:38

Mums ir jauns auto (Toyota Verso) un tagad, līdz ar otrā bērna ienākšanu ģimenē, esam otrā auto meklējumos. Izlēmām ņemt mazauto, bet gana lielu, lai krīzes gadījumā ietilpst ratiņi, 2 bērni un 2 pieaugušie (atslēgas vards - ietilpst, nevis ērti brauc).

Nu - domājām, ko darīt, principā opcijas bija:

1) Jauns no salona, operatīvajā līzingā - Yaris, Corsa, Fiesta vai tml. mašīna, ap 10-12000 EUR vērtībā

Plusi - visas jaunā auto ērtības, nav jālauza galva par auto.

Mīnusi - tomēr dārgi, lai arī tie 100-ar-astīti EUR mēnesī nekas daudz nav, tad ja ieskaita reizi gadā apkopi pie dīlera, Kasko u.t.t., tad tie tomēr ir kādi 150-200 EUR mēnesī, plus vēl degviela.

2) Mazlietots (3-7g) auto

3) Daudlietots (8-15g) auto

Nu, starp izvēli 2 un 3 esam nosliekušies par labu izvēlei 3, daudzlietots un lēts auto. Kāpēc?

- 3. variantā varam auto nopirkt uzreiz, samaksājot skaidrā naudā. Ja gribētu, piemēram, mazlietotu mazauto par 5-6000, nāktos ņemt līzingā vai aizņemties naudu. Un tad tikpat labi var ņemt jaunu auto oplīzī no salona, izmaksu ziņā tas pats vien būs. Turklāt mierīgi var arī iegrābties, pērkot mazlietotu.

- Ar otro auto tiks braukts salīdzinoši maz, ja arī vairāk lūzt, tā nav katastrofa, bet neērtība (= eksistē opcija taksometrs).

- Tālākos gabalos tāpat brauksim vai nu visa ģimene, vai tas vecāks, kas paliek ar mazo bērnu. Ar lielo bērnu, arī ja paliek bez auto, tā ir neērtība, nevis ļoti liela neērtība. Principā sanāk izvēlēties starp "vest uz b/d ar taksi" un "zaudēt aptuveni stundu laika no rīta", neviens variants nav traģisks (lai gan skaidrs ir, ka es vienmēr izvēlētos taksi). Un tā kā bērns maz brauc ar sabiedrisko, ja arī pēc dārziņa kaut kur ilgāk jākratās ar busu, tas bērnam tikai patīk.

Redzēs, kā paveiksies - pēdējo reizi lietots auto, par kādiem 2500 EUR (neatceros īsti cik, tas vēl bija latos), kalpoja labi kādus divus gadus (nomainīju zobsiksnu, kad nopirku, citādi tikai apkopes), tad sāka birt, beigās atdevu pārpircējam par kādiem 1600 EUR vai tā.

Bet jā - es esmu drīzāk par variantu viens jauns, liels auto un viens daudzlietots. Jo divi mazlietoti izmaksu ziņā draud būt daudz dārgāk (vismaz ja pēcgarantijas), it īpaši, ja ņem vērā zemos līzinga procentus jaunajiem auto.

AnK 13.09.2016 11:54

Un kad pirku Verso, man teica, ka sensoru tehnoloģija tādi pati, kā Aurim. Nezinu, varbūt Prius+ ir citi sensori, bet tie, kas bija Aurī, ir sūdīgākie sensori ar kuriem jebkad esmu sastapies.

AnK 13.09.2016 11:53

Navigāciju var paķert klāt, kad pirku savu Verso, bija kaut kāda akcija - laikam 490 EUR par navigāciju. Likās pilnīgi OK, jo man personīgi riebjas tālruņi vējstiklā.

Par sensoriem runājot. Manam Auris (1.reģ. 2014.g. janvārī) paņēmām sensorus priekšā, bet principā pilnīgi lieks pirkums. No 60 līdz 30 cm pīkst ar arvien īsākiem intervāliem, bet pie 30 cm pāriet vienmērīgā pīkstonī. Kas tos principā padara par pilnīgi liekiem. Un aizmugurē sensorus nevajag, jo ir atpakaļskata kamera - nezinu, vismaz es nesaredzu lielu jēgu sensoriem.

Principā no ieceres pirkt Prius+ (kas man vizuāli un tehnoloģiski simpatizē) atteicos cenas dēļ un arī šī atlaide to nemainītu. Labāk nopakots septiņvietīgs Verso ar dīzeli, kas patērē tikai drusku vairāk (reālais 6/100 pēc bākas metodes, jauktajā ciklā), maksā par 8000 EUR mazāk. Un atpogāt astoņas štukas dēļ bišķi interesantākām tehnoloģijām? Nē, paldies. Par 30+ tūkstošiem drīzāk skatītos uz BMW 2. sēriju vai Ford S-Max, kas tomēr ir lielāks un ietilpīgāks.

AnK 06.09.2016 16:48

Kia/Hyundai forši, bet rijīgi. Sportage šķiet stipri labāks price/performance, nekā Tucsons, personīgi arī vizuāli šķiet simpātiskāks.

Pareizi vien ir pirkt benzīnnieku - patēriņš tikai nedaudz lielāks (9,5/100 vs 8,5/100) pēc Spritmonitor.de datiem, kas varētu atbilst patiesībai, man testa braucienā ar 2WD 1,7 Sportage dīzeli bija vidējais ap 8/100.

No konkurentiem pie tāda nobraukuma ieteiktu ievērtēt arī Rav4 Hibrīdu, īpaši ja sanāk padaudz braukt pilsētā-piepilsētā. Būs stipri mazāks patēriņš un domāju, ka uzticamības ziņā noteikti uzticamāks auto. Ietilpības ziņā salonā arī vairāk vietas. Braucis ar to neesmu, tādēļ par braukšanas īpašībām neko nevaru pateikt, bet ievērtē. Aptuveni tie paši 30k sanāks, tikai par kādiem 2-3 l/100 zemāks patēriņš.

AnK 05.09.2016 14:27

Braukt pa pirmo joslu apkārt nekad nebūs ātrāk, ja iebraukšanai aplī paredzētas divas vai vairākas joslas, bet arī ja nav, pieņemu, ka pa otro/trešo būs ātrāk, nekā pa pirmo. Bet zināt nezinu, jo pirmajā joslā braucu iekšā tikai tad, ja jāgriežas pirmajā izejā.

Jebkurā aplī ar divām vai vairāk joslām iebraukšanā ieekonomēs kaut vai uz to, ka uz iebraukšanu otrajā joslā vienmēr būs ievērojami īsāka rinda.

AnK 03.09.2016 21:01

Runājot par jauniem auto, manam Verso tagad kādi 6500 km uz odometra, joprojām sūdzību nav. Septiņas sēdvietas, kas man likās tāda diezgan lieka ekstra (īpaši pirms otrais piedzims), tomēr ir viena dikti ērta lieta. Kaut vai tādēļ, ka var paķert vēl vienu ģimeni (2 pieaugušie+bērns) un visiem ir ērti. Arī četriem pieaugušajiem un vienam bērnam ir ērtāk, jo bērns mīl sēdēt aizmugurē.

Pēdējo nedēļu tur arī viņa sēž, jo bija slinkums pārlikt krēslu - es gan nezinu, kā īsti ar drošību? It kā arī aizmugurē ir visi 'curtain airbags' u.t.t., bet no otras puses, trieciens no aizmugure droši vien spēcīgāk ietekmētu. No trešās puses - laimes spēle, ja trāpītos trieciens pa sānu, kur bērns parasti sēž, teiktu "redz, kā paveicās", trāpītos stiprs triecins pa pakaļu, varēs dzīvot pašpārmetumos...

Kādu dienu gribu izmēģināt "Pre Crash" sistēmu, jo cik saprotu, zemos ātrumos mašīnai jāspēj pašai apstāties. Jāizdomā tikai, kā to darīt, neapdraudot auto virsbūvi vai citus satiksmes dalībniekus. Pīkstēt jau pīkst reizēm un vispār jau fīča var būt noderīga, ja vadītājs ir kaut kur aizskatījies un priekšējais strauji bremzē, jo brīdina arī pie lieliem ātrumiem.

Patēriņš - priekš 1600 kg smaga auto fantastiski zems, pašreiz vidējais precīzi 6.0/100, maksimums, kas sanācis ir 6.4/100. Redzēs, kā būs tagad, kad remontdarbi pabeigti un korķos būs mazāk jāstāv, varbūt pat sanāks ikdienā nospiest zem 6/100.

Par motoru varu teikt tikai to labāku, pirms iegādes stipri šaubījos par dinamiku, bet ir visai OK. Ieskrienas pašvaki - tie 12,7 līdz 100 ir patiesība - bet apdzīt un paātrināties braucošā stāvoklī visai viegli, apdzīt vieglāk, nekā iepriekšējā autiņā ar 1.6 benzīnu. Un klusāk un komfortablāk.

AnK 03.09.2016 20:48

Es biju ierakstījis garu atbildi par vilcieniņu dzīšanu "Kas ar mums notiek" ierakstā, bet notika tas pats. Līdz šim vienīgā reize, kad tas ar mani atgadījies.

AnK 03.09.2016 20:46

GB12 rakstīja: Nekustamajam jā - tās ir ļoti ilga termiņa saistības, tur sanāk pārmaksāt oj oj... Bet auto, īpaši jauniem, līzinga procenti pārsvarā ir visai smieklīgi - daudzos gadījumos 25000 vērtam auto pa pieciem gadiem pat tūkstoti nesanāk pārmaksāt. Tāpēc piekrītu kasiņam - ja man būtu 40 tūkstoši kontā, es labāk par to naudu nopirktu kādu dzīvokli un palaistu uz īri, bet mašīnu tik un tā ņemtu līzingā.

Jā, es nupat paskatījos savu līzinga līgumam pievienoto projektu, 24k vērtam auto sanāk pārmaksāt 870 EUR piecos gados.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Lasītākie raksti

Jaunie raksti