iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2
koolmans 03.09.2025 16:37

Viņiem tak nav neviena argumenta normāla, lai paskaidrotu kāpēc EV ir izdevīgāks pirkums, sapirkušies ar saviem EV, vēlāk jau kādam vajadzēs tirgot nost. Es ar pirms 3 gadiem gandrīz nopirku, labi, ka rinda uz gaidīšanu bija milzīga, paņēmu kautko citu un tagad esmu priecīgs, kad redzu ciparus par kādu naudu tirgojas tas konkrēts auto, ko pirktu. Jo tas bija vismaz par 10k dārgāks par manu, bet šobrīd tam cena ir zemāka, nekā es savu, kuru nopirku lētāk, varētu pārdot.

 

EV lietotāji ir divi varianti: cilvēki, kas nedraudzējas ar matemātiku vai tie, kuri uzķērušies uz mārketinga trika un nopirka EV, kur visiem tiek stāstīts cik tas ir izdevīgi

koolmans 03.09.2025 16:21

Un es neesmu EV heiteris, man tie patīk, nopirktu pats, ja nebūtu oreizējais tirgus galīgi garām. Jūs te varat dot vienu piemēru no simts, ka benzīnieks vai dīzelis krīt stipri cenā, bet ar EV ir pilnīgi visi modeļi, i budžeta i premium, paies vēl pāris gadi un tiem būs vēl būtiski zemāka cena otrajā tirgū, es nekad mūžā nepirktu EV kurš ir 7-8 gadi vecs, jo nezini cik ilgi batareja vēl nokalpos. 

 

Nevienu pārliecinošu argumentu te no EV puses tāpat nav devis, lai to iegādātos, tikai vienu no simts variantiem, kur  ICE auto ar nokrita labi cenā, bet vidēji tas tā nav, nevajag salīdzināt visu industriju ar pāris neveiksmīgiem modeļiem. 

koolmans 03.09.2025 16:14

Kanibaals rakstīja:

>čakars ar lādēšanu

Kā izpaužas tas čakars? Čakars ir ieliet degvielu un AdBlue, tas gan ir čakars, pie tam kurš tad lej pilnu bāku, jo tad ir šoka terapija. Tepat iAuto Māris čakarējas apkopojot degvielas cenas un skatās kur iesipt centu uz degvielu, tērē laiku un nervus bezjēgā.

Ar elektro tāda čakara nav, jebkura ātrā uzlāde ir lētāka kā braukt ar degvielu, ja vien neesi Zebra vadītājs.

Ieguvums nav ne no viena auto, tad ir jāpērk hlams ar tehnisko apskati, tad tolmets un nākošais tiklīdz šim beidzas. A nē ir gan ieguvums, vari regulāri vēl ar to iekulties CSNg un uzvārīties uz OCTA. Sapņo vien, ka tavu 40k auto kāds gribēs par 25k, kā iznāk jauns feislifts tā nevienam tavs 25k auto vairs neinteresēs. Cupra laikam ir vienīgās kam turās cena, bet tas jau loterija, to paredzēt nevarēja.

Es vismaz varu ieeiet auto tirgū un cenas apskatīt, nevis bezjēdzīgi runāt. Ko sapņo vien? Cenas ir kādas ir, to pat var pārdot dārgāk, bet tu sava sūda EV nepārdosi par normālu cenu

koolmans 03.09.2025 16:12

GB12 rakstīja:

Auto tirgus pētīšana ir viens no maniem darba pienākumiem, līdz ar to, diezgan labi orientējos, kas tirgū notiek. Piemēram, elektriskā Kona ar lielo bateriju - 2020./2021. gads šobrīd maksā ap 19-20 tūkstošiem. Jauna maksāja ap 40… Nav tur 70%. Vienlaicīgi jauns ne pliks VW Passat universāls dīzelis ar 150 ZS jauns akcijā (ne plikākais, ne pilnākais) maksā 41000-43000, piecgadīgu var dabūt 16500-17000… Kritums reāli ir lielāks.

Bet, nu, izmantot chatgpt kā argumentu gan ir jāprot… 😁

Tad tevi atlaist vajadzētu, ja nepārzini auto cenas, ieej ss.lv un paskaties un salīdzini, es jau minēju piemērus un chatgpt kā otro piemēru, kas informāciju iegūst no interneta un meklē rezultātus, kāda jēga no tava amata vispār, ja tu nejēdz izpētīt tirgu, tas pats chatgpt to izdarīs daudz ātrāk un labāk. Bet tu pat nespēj ss.lv cenas apskatīt un salīdzināt.

koolmans 02.09.2025 20:47

Kanibaals rakstīja:

Pirkt auto, lai ietaupītu tas tik ir domas lidojums. Ēst ar nav izdevīgi, jo viss tāpat iznāk ārā un uz tualetes papīra vien redzi, kur tā nauda paliek. 

Izdevīgi ir braukt ar velo un sabiedrisko transportu, tas lūk ir izdevīgi. Auto ir izdevīgi tikai dēļ pārvērtētām ērtībām, to pašu var panākt arī ar koplietošanas auto. 

man ir auto pa 40k, bet es labāk to pārdodu pa 25k pēc 5 gadiem nevis par 15, kad taisīšos pirkt jaunu, nākamo auto. Tāpēc otreizējais tirgus ir ļoti svarīgs un EV tas ir galīgi zems.

Ieguvuma nekāda, tikai zaudē naudu to lietojot + laiku un čakars ar lādēšanu.

 

Ja kādam nav svarīgi otreizējais tirgus, tad viņam vispār te nevajadzētu rakstīt, jo jautājums bija EV īpašniekiem par ieguvumu

koolmans 02.09.2025 20:44

darklight rakstīja:

“ICE auto ar iekšdedzes dzinēju pēc 5 gadu garantijas 101. tūkstotī mašīnai noteikti nosprāgs dzinējs un kārba.”

Un jāpiezīmē, ka ar mūsdienu mašīnām arvien biežāk tieši tā arī notiek.

Un EV nav dzinēja, kas var nosprāgt? Jums reāli te nevienam nav normālu apgalvojumu, ka EV var ietaupīt cilvēkam vairak naudu kā benzīnieks vai dīzelis, es varu ar piemēriem un faktiem jums visu pateikt, jums te visiem tikai minējumi, kas bija 10 gad atpakaļ utt. 

Parādiet man kaut vienu piemēru, kur Ev cenu zudums būs līdzīgs kā benzīna auto?  

koolmans 02.09.2025 20:39

GB12 rakstīja:

Topikā ir 2 visai padumji apgalvojumi. 

  1. Vērtības kritums. Jā, elektroauto vērtība krīt visai strauji, bet lai paskatās, cik maksā 5 gadīgs, piemēram, ICE VW Passat, salīdzinot ar to, cik tāds jauns maksā. Tas gan bija pirms 10+ gadiem, kad pats braucu ar B6, ko nopirku sešgadīgu par kaut kādiem tur 8000 euro (jauns tādā Highline komplektācijā maksāja ap 30k). Toreiz salīdzināju ar tā paša gada bāzes komplektācijas Qashqai, kuram tirgus cena bija tāda pati, bet jauns tāds maksāja ap 17.5k… Nerunāsim par to, kā cenas krīt teju jebkuram premium auto (BMW, Mercedes, Audi, nepieminēšu pat specifiskākus kā Cayenne vai Touareg);
  2. Par to bateriju - tas, ka tai ir 8 gadu garantija, nenozīmē, ka 9. gada 3. dienā tā baterija nosprāgs. Nez kāpēc autors neieciklējas, piemēram, uz to, ka ICE auto ar iekšdedzes dzinēju pēc 5 gadu garantijas 101. tūkstotī mašīnai noteikti nosprāgs dzinējs un kārba.

Tie apgalvojumi ir precīzi, ieej papēti tirgu un paskaties cik cenu kritums ir jaunam EV vai jaunam Ice, ja nevari atrast tad uzjautā chatgpt, tev uzreiz reālos ciparus iedos. 

 

Nevienam ICE auto nebūs 70% kritums no pirkšanas brīža 5 gados, EV gandrīz visiem

koolmans 02.09.2025 20:34

darklight rakstīja:

Ne jau visi cilvēki, pērkot auto, rēķina, cik tas maksās pēc tik vai šitik gadiem. Pērk tāpēc, ka patīk/ var atļauties un bez reāla plāna braukt kaut kādu noteiktu laiku. Ja ir privātmāja ar saules paneļiem, tad, pareizi ekspluatējot, EV dod līdz pat vairākiem  simtiem eiro mēnesī tīro ietaupījumu. Ja to paneļu nav, tad gan tik spožs aprēķins vairs nesanāk. Radinieks tikko nopirka elektrisko Mustangu (mazlietotu no Vācijas) un ir absolūtā starā. 600 km reindžs - ko vēl vairāk var vēlēties? Un viņam ir pilnīgi pajāt, cik tas auto kaut kādā nākotnē maksās, jo braukts tiek šodien.

Jūs sakat, ka var ietaupīt vairākus simtus mēnesī, bet tai pašā laikā zaudē vairākus simtus mēnesī, jo vērtība kritās nenormāli, es jau ciparus minēju, kur ir tas ieguvuma vairāki simti mēnesī? -600 eur un +200 eur, jo nelej degvielu, būs tāpat -400 eur, kur ir ieguvums? Ieguvumu jārēķina uz ilglaicīga auto lietošanas, nevis viena mēneša, tātad ar EV tu zaudē naudu vairāk nekā braucot ar degvielu, nejau 15 gadua brauksi ar Ev, loģiski, ka gribēsi un pirksi jauni. Un tiem, kam ir nauda grib ar jaunu braukt, un tur arī būs tad zaudejuma nevis ieguvums

 

koolmans 02.09.2025 20:30

ZZZZ rakstīja:

Pamato ,,tik drausmīgs,, ? Otrreizējais tirgus vispār ir piesātināts un nekādi saprotams…Piedāvājums ir nenormāli liels. Naudu zaudēsi, šā vai tā. Neizbēgams fakts.

es jau tieši visu pamatoju ar reāliem cipariem, kas ir ņemti no tirgus nevis no plika gaisa, cenas zudums 5 gados ir ap 70% no starta vērtības

koolmans 01.09.2025 21:34

ja viss tik spīdoši būtu, tad otreizējais tirgus EV nebūtu tik drausmīgs, man patīk tehnoloģijas un kautkas jauns, bet es negribu zaudēt kaudzi naudas, pērkot jaunu EV

koolmans 01.09.2025 19:58

Tev nav neviena argumenta elektro auto aizstāvībai, runa iet par visu elektro auto kopumā nevis vienu modeli, tu minēji kautkādu vienu modeli no tūkstošiem, kuram neveiksmes dēļ cena kritās, tad jau varēji āri par Aston Martin minēt, kuram cena nenormāli krīt? Kas tas par argumentu.

 

Ja tas EV ir labs, tad var pateikt ar ko? Visiem tā bija lēta cena uz 100km nobrauktiem, bet tagad es argumentēju, ka lietojot elektro auto naudu zaudē vairāk, nekā ja pildies ar benzīnu, tad kur ir izdevība? Tas, ka visulaiku par lādēšanu domāt vajag? Vai stāvvietas Rīgas centrā? Kuras gadu griezumos tāpat neatpirks zaudēto naudu, ko tu zaudēsi no cenu krituma savam elektro auto. 

Lūdzu izsakies, bet izskatās, ka tev nav ko teikt, nopircis elektro auto un kautkā aizstāvēt savu pirkumu jau vajag? 

 

Ja man mājai saules baterijas pat lādēs to auto, tas nebūs izdevīgi, ja ar matemātiku problēmu nav, tad sapratīsi. 

 

Un vēl viens liels mīnus EV ir to salons, tas ir ļoti zemas kvalitātes salīdzinot cenu sektorā ar citiem auto. 

 

Ja patīk vienkāršība, kā citi argumentē, tad jau var nopirkt vienkāršo un lēto benzīna auto līdz 20k, priekškam pirkt 2x dārgāku EV? 

koolmans 01.09.2025 18:39

Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.

 

Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.

 

Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida. 

 

Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu. 

Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.

Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.

Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.

 

Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.

 

Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.

 

Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.

koolmans 02.02.2022 13:32

650 rakstīja: Nukātadka, braukšanass profīls ir jāskatās.Par TO kāreiz visi dīleri visus pircējus drošvien brīdina pirms liktenīgā pirkuma izdarīšanas.Pircējs (lohs) pērk jaunu (hlamu) tieši tāpēc, lai turpmāko 2-4-5gadi piedalītos dažādu lohražotāju lohxperimentos un nebeidzami jaatos ar visādiem tur senzoriem,devējiem,aizdevējiem un pārdevējiem.Žēl, ka LV nav izradies kāds veiksmīgs advokāts, kurš lohiem palīdzētu šos visnotaļ veiksmīgos pirkumus atgriezt atpakaļ pārdevējam.

Kādam noteikti tev vajadzētu pamacīt kulturālu valodu, šadi runājot, tikai zvērus sev pievilināsi klāt

koolmans 02.02.2022 13:30

Ja nav, ko teikt, tad klusē.

Skandi motors izsniegtā manuālī pat ir teikts, ka 1500-3500 apgriezieni, pie augstākiem agriezieniem pat būs efektīvāka dedzinašana, ja draudzējas ar loģiku

koolmans 31.01.2022 16:24

nobraukums man ir 12 tūkst tagad pa 7 mēn

koolmans 31.01.2022 11:56

Tad, ko manā gadījumā man darīt?? Braukt virsū viņiem, lai meklē problēmu un labo? To jau es grasos darīt, bet man vajag vairāk informācijas, lai konkrēti viņiem pasaku, kas viņiem jādara, nevis atkal man iztīrīs to filtru un pēc meneša man būs viss tas pats.

koolmans 13.07.2021 17:03

Laikam pats nekad neesi ņēmis operatīvo līzingu

Es par to neutraucos, jo 90% visi auto pircēji, kuri pērk jaunu mašīnu no salona ir tieši operatīvā līzinga klienti

Bet tu savu dusmu kamolu ej kautku citur met laukā, ja esi tik neapmierināts ar savu dzīvi

koolmans 13.07.2021 16:38

Atbildi saņēmu uz vienu jautājumu, par to paldies, protams bez uzdirsieniem latviešu pulkā nekad nebūs ar to mūsu tauta vienmēr izceļas

būtu labi, arī, ja kāds padalītos par pieredzi vai bankas reizēm neieliek līgumā, kādu punktu, kas būtu obligāti jāpārbauda, lai beigās nav sūdi

koolmans 13.07.2021 16:19

Varbūt 100% nesaprotu, laikam sanāk, ka operatīvais skaitās nomnieks un finanšu tad jau attiecīgi tur citi noteikumi?

koolmans 13.05.2021 15:19

ko tu te dari vispār, ja nezini bmw modeļu nosaukumus

koolmans 13.05.2021 14:42

zinu, ka ir arī sliktas atsauksmes par leišiem, bet ir arī labas, ka nopērk daudz lētāk kā Latvijā un braukā un viss ir kārtībā

tāpat Latvijā var arī no privàtpersonas nopirkt un vainu paveicas, vainu nē

tad īsti pēc komentāriem nesapratu vai f30 ir daudz dārgāk uzturēt kā e90? facelift modeli f90 negribu pirkt, pārāk dārgi, negribu izlikt uz mašīnu vairāk par 10k

koolmans 16.11.2020 17:26

ok paldies

koolmans 15.02.2020 15:59

Kas ir VAG? Volkswagen?

koolmans 15.02.2020 15:58

Un kā ar Fiat? Fiat Tipo sport riktīgi smuks un cena diezgan zema

koolmans 14.02.2020 22:47

kāds kautko var pateikt labu par seat mašīnām, skatos viņiem ir labas cng versijas

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti