iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
WALA 30.04.2021 15:28

Tu saki ka ir ierobežojumi, bet es saku ka nav tur nekādu ierobežojumu izņemot pašus antitrasta noteikumus, nu tad gribētu es kaut kā redzet kas tad ir tie ierobežojumi, teiksim tajā pašā riepu industrijā ? Un nekoncentrēsimies uz konkrētu valsti, jo tas pat nav svarīgi, un pat ja ir diskusijas kontekstā svarīgi, domāju ka nekādu reālu ierobežojumu tur vienkārši nav.

WALA 30.04.2021 14:34

Pietiks nu stumt pilnīgas muļķības - nevienā no manis norādītajiem karteļu gadījumiem NAV nekāda sakara ar eksistējošiem ierobežojumiem, vai ar sociālismu. Tavi komentāri par linkiem absolūti neizturēs kritiku, tiklīdz tiem pievērsīšos nopietni nevis tikai pa starpu (kad kursos nenotiek nekas diži nopietns).

Un tas nav jautājums par vajag sociālismu, vai ne - tas kas mani interesēja kā tu saredzi to brīvo tirgu - izskatās ka tu diskusijas kontekstā lai vieglāk pamatot tavu naratīvu stum ideju ka brīvā tirgus principā nemaz nav ...

Pastāsti ko es nepareizi saprotu ;)

WALA 30.04.2021 14:01

NU ja negribi to saredzēt, tad pagriezīsim diskusiju savādāk - kā kaut vai tikai minētie karteļi ir sociālisma vaina, nu tā lai katram skaidrs ka tā ir.

Un vēl antitrasta noteikumi tāpat ir kaut kādi noteikti ierobežojumi visām kompānijām/uzņēmējiem , kuri kā visi labi saprot pie tam nav radušies "tukšā vietā", vai tā arī tavurprāt būtu kārtējā sociālisma izpausme, vai varbūt brīvā tirgus "iegrožošana" ???

WALA 30.04.2021 12:49

Kāds naivums tavā vecumā, pameklē vien kur un par ko Bridgestone un Continental dabūja pa biksēm, un ne vienu reizi vien ;)

WALA 30.04.2021 12:32

Nu jau gan, nestāsti ka tev pasām nenāk prātā !

Kāpēc vispār kapitālists lien konkrētā tirgū (???) - lai gūtu peļņu, taču ne visi tirgi spēj nodrošināt attiecīgu atdevi neatkarīgi no likumdošanas, vai arī jāiesaistas koruptīvā darbībās.

Tas tas pats joks kādēļ AirDog praktiski nosprāga utml. - ja kāds var lētāk un vairāk par tevi - ļoti mazu tautas daļu intersē ka "tas tur" ir 2x lielāks sūds kā tavs AirDogs, jo galu beigās izrādas ka aŗi ļoti maz kuram interesē tās verķa pielietojums ārpus "prikolīgas spēļmantiņas".

WALA 30.04.2021 11:53

Nu ar tevi cīnīties ir visvieglāk ar tevis paša metodēm ;)

Tāpat kā labi zini ka nevien karteļa izmeklēšana nesniedz atbildi uz jautājumu par to kāpēc kāda 3. puse kādā kartelī nav piedalījusies. Ar lielu varbūtību tā nepiedalīšanās gan ir saistīta ar to ka firma nav pārstāvētā konkrētā tirgū, vai nav tieši pārstāvēta utml.

Piedalās tik "partneru" cik tam ir jēga un finansiāls ieguvums, ja nekāda ieguvuma nav - jēgas no karteļa nav.

P.S. tāpat var gadīties ka konkrētas firmas cenu politika konkrētā tirgū ir tāda, ka savas dārdzības dēļ vinš vienkārši nav konkurents nevienam no karteļa ...

WALA 30.04.2021 10:49

Nepaveicās tev, uzkriti tieši pieminēt riepu ražotājus kurus pašus ir sodījuši par karteļa veidošanu - bija vērts neiemest uzreiz visu riepu ražotāju karteļus par kuriem biju dzirdējis. ;)

Tas pats attiecas uz dzelzi, es speciāli nepievienoju dažus jaunākos. ;)

P.S. bet nu paturpināsim vakarās - es atkal mācos. ;)

WALA 30.04.2021 9:20

Nu tad acimredzot jāvienojas ko tad sayksim par brīvo tirgu šīs sarunas kontekstā, jo jebkurš biznes tapat ka bankas operē dažādām valutam, obligācijam un akcijām + kreditēšanu un tam līdzigiem pasakumiem, ta ka teikt ja bankas ir ļoti regulētas, ir parspīlejums - to pakļautība regulējumam izriet tikai no izdomas trūkuma !

WALA 30.04.2021 7:27

Tās ventilacijas problēmas ir diezgan daudziem auto, un arī tikai tāpēc ka slinko nomainīt vienkāršu detaļu. Tuesa gan man šķiet vieglajos jau kādu laiku tādu konstrukciju vispār nelieto ...

WALA 30.04.2021 0:08

Man nevajag prioritāro piegādi, pie kam tādā ceļā mums nāk tikai daļas tehnikai ar konkretiem supporta ligumiem (tip next business day). Pie kam prioritārais jau kāreiz arī neparādīs loģistikas centru izvietojumu un "starpsavienojumus".

WALA 29.04.2021 23:58

Ko vēl sacerēsi, tad pēc tavas definīcijas neviena kompānija nevar strādāt brīvā tirgū, jo visas tās uzmanto valstu "drukātu" naudu, un ir tieši pakļautas konkrētas valsts "naudas vērtības spēlītēm". Kaut kā izvēlies tos savus argumentus rūpīgāk, es jau teicu - māku arī pareizi selektīvi atlasīt tevis izteikto un paverst to pret tevi !

P.S. bankas biznesu nevar iznīcināt naudas aizdevējs, to var iznīcināt līdzekļu ieguldīšana vai klientu trūkums, taču valsts vara pār banku ir tikai tiktāl, cik bankas pašas līdzekļi ir ierobežoti, un cik lielu ģeogrāfiju tā nosedz. Biežākas banku problēmas ir saistītas ar nespēju atdot naudu vienlaicīgi visiem noguldītājiem, un vienīgais veids kā valsts šo shēmu var absolūti sapist ir tad ja valsts valūta pēkšņi kļūst mega vērtīga, taču kamēr vismaz viena apgrozībā esoša valūta tiek pastāvīgi devalvēta, valsts pret banku neko dižu nespēj (bet kā jau teicu NILLTFN tipa pasākumi šos svaru kausus pārsvēra, faktiski pasakot ar kādiem klientiem banka drikstēs turpmāk strādāt).

WALA 29.04.2021 23:44

Jālabo būs ne tikai tās divas lietas, bet arī tas kā saproti rakstīto.

Ja Toyota utml. japāņiem varēs atrast orģināldaļas ražotas ASV, tad eiropas auto diezgan ierobežotā skaitā liek iekš ASv (viens kas gan uzreiz nāk prātā BMW X sērijas aparāti), un ļoti bieži uz vietas daļas neražo, un ir pieejams tikai DE ražojums vai salīdzinošs mēsls, reizēm pat made in USA, un japāņi nevienam EU auto daļas neražo!

WALA 29.04.2021 23:35

Pāris uzvedinoši jautājumi : Kur tu kādā valstī esi redzējis ka jebkādas (arī neorģinālas, jeb analogas) rezerves daļas importē mazs kantoris ????

ASV ir ļoti liels alternatīvu jebkuri detaļu tirgus, tiesa ar Amerikās ražotām automašīnām un to daļām tur ir krietni vieglāk, taču arī ES ražojumiem daļu netrūkst, tik kvalitātes jautājums gan pastāv. Tāpat kā vidējais amerikāņu auto ir lielāks brāķis kā vidējais eiropietis, un eiropas auto remontu tur nemīl pamatā jaukšanas/piekļūšanas sarežģītības dēļ, jo atjaunot(ar ASV ražotām daļ) tur spēj pat vienkārši izmetamu AluSil motoru, tik nu jēga tam nekāda ...

WALA 29.04.2021 22:04

Tās(bankas)visu laiku darbojās brīvā tirgū, un tikai līdz ar NILLTFN tipa aktu izplatību un saistīto skrūvju piegriešanu ir kaut kas būtiski mainījies (kad jau faktiski valsts nosaka ar kādu klientu strādāt) . Taču tāpat ir vietas un bankas kuras regulējumam pa lielam driš virsū, tikai pie mums visi cenšas izlikties svētāki par pāvestu ...

Brīvais tirgus ir tāda pati utopija kā labs komunisms, tā ka vari "makaronus atstāt kādām citām ausīm" man tie uz ausim vairs īsti labi neturas, vecums va zinies ...

WALA 29.04.2021 21:43

3. punkta dēļ jau arī ir tas RIX pievilkts klāt, citādi tas iekš LV nestrādātu - nav atbilstošu noliktavu un termināļa, tik es joprojām domāju ka tas nesteādās, jo pedējā gada laikā diezgan daudz no EU amazoniem esmu visu ko sūtījis, un nāk ar baigiem līkločiem... tāpat ari mūsu tirgotās tehnikas piegādes ...

P.S. Un vēl prikolīgāks bija kolēģa Yaris GR maršruts ...

WALA 29.04.2021 21:29

Izskatās ka pats neko daudz nezini, vai nu par sociālismu, vai nu par bankām, un auto rezervesdaļām ...

ASV ne velti nedīleru darbnīcas bieži pērk orģināldaļas, un visbiežāk tieši eiropas auto, jo neviens kvalitātes ziņā pat netuvojas eiropas un jo īpaši vācu orģinālam.

Bet ir arī daļas kuru pat sūdīga kvalitāte nekaitēs auto drošībai.

Un par banku dalību revolūcijās - tas bija veids kā pelnīt, un joprojām tas ir veids kā pelnīt, un īpašumu un jebkādu vērtību pārdalīšana, ir īpaša monarhu un kapitālistu izklaide ar diezgan viegli saprotamu mērķi, kurš riezēm "izšauj" ne tā kā gaidīts un rodas pat komunisms ...

WALA 29.04.2021 20:40

Par rezerves dalam es tev varetu ļoti plaši pamuldēt gan par to pusi, gan šo pusi dīķim, un tev nav taisniba nevienā no punktiem, ja ASV vai EU neaizsargatu savu tirgu tad beigas butu tikai neuztirigi ķīniešu mēsli,kas spetu izkonkuret jebkuru daļu ar savu lētumu ...

WALA 29.04.2021 18:58

Paraksies pagātnē un arī tur redzēsi, ka neregulētā vidē bankas daŗija tieši to pašu, bet ja kaut ko negrib redzēt un saprast - tad arī to nevar redzēt un saprast - un tur nav ko mēģināt ....

P.S. tu jau gluži kā mana meita - tieksim uz ragavām, saka - apgāz mani tā lai no ragavām nokrītu ... parauju stipri striķi - aizslīd uz aizmuguri un izkrīt - saka - nē tu neizgāzi, jo es nebiju gatava. Tad prasu - nu esi gatava ? , pieeju no sāna un prasti apmetu rgavas uz sānu ...

meita - nē nepareizi, tu neapgāzi

....

un tā kādos 10 veidos apgāžu/izgāžu, bet vienmēr atrod attaisnojumu kapēc "nav izgāzta".

P.P.S. uz ko tas viss - ja iedziļināsies - tad sapratīsi par ko es to visu, uz ka tas nav "marksisms"/socialisms, bet reālā dzīve neatkarīgi no maniem vai taviem uzskatiem, jo šāda tipa likumdošana neparādījās "tukšā vietā" ;)

WALA 29.04.2021 18:50

Un tad vēl ir labi zināmais EU autoražotāju kartelis kuru atklāja kontekstā ar izmešu falsifikācijas programmatūru , kur VW un Daimler dabūja ASV samaksāt pieklājīgu sodu.

Un tad vēl šāds:

www.antitrustinstitute.org/wp-content/uploads/2019/07/Auto-Parts-Cartel-Twilight-of-AAI-WP_7.17.19.pdf

P.S. un pdfā pa ceļam vēl ir pieminēti pārītis "Superkarteļu".

WALA 29.04.2021 18:40

Linki uz ātru roku - bet varu ari pa taisno no oficāliem avotiem sameklēt ( kā antitrasta āgentŗuām, vai kā nu tur jāmaš kurā valstī sauc) , jo ar pārīti bija darīšana zināma izpētes proces kontekstā :

wallstreetonparade.com/2019/05/yes-america-a-banking-cartel-exists-and-heres-the-proof/

www.jstor.org/stable/725339?seq=1

bel.uq.edu.au/article/2018/06/explained-banking-cartels-and-australian-competition-law

Vēl bija valūtas kursa banku kartelis tik tagad izkrita no galvas par kuru valūtu bija runa utml.

WALA 29.04.2021 18:32

Cik piemērus un cik lielus tev vajadzētu lai to tomēr drīkstētu saukt par ikdienu ? Par patiesumu pēcāk varēsi izteikties pats ...

P.S. Un nē nav runa par nozarēm kurās trūktu konkurences ;)

WALA 29.04.2021 17:14

Vai sociālisma kartelis "valsts personā" var apšmaukt cilveku parasto, vai tā kā īsti nevar ?

Un savukārt vai karteļu ierobežošana nav ta kā kļuvusi par kapitālisma ikdienu ?

WALA 29.04.2021 16:27

Nu Tad izstāsti kā tavuprāt sociālismā var pastāvēt kartelis ???

Ja jau reiz mēs uz pliiku teoriju gribam pāriet ...

WALA 29.04.2021 13:11

Apskaužama ticība "papīram", kapitālismam un kapitālistam , tapat kā sociālismam un sociālistam patīk "status quo":

link.springer.com/article/10.1007/BF00055564

Tas kas kapitālismā teorētiski varētu būt disruptīvs ir jaunu censoņu vēlme (vienkāršoti teikšu) kļūt bagātam, un tas ka kapitālismā vēlme kļūt bagātam tiek yzskatīta par normu, nu jeb pilnībā ētisku darbību, kamēr sociālisms rada nosacītus aizpriedumus pret šo vēlmi vienkārši būt bagātam (un apriori saprotit, ka ar citiem "nedalīsies").

Visam citam nav nedz kadas būtiskas atšķirības, nedz arī pastāv reālas dzīves atšķirības jebkurā no sistēmām, jo gribi vai nē ja muļķus (vai citas sabiedrības daļas) neaizsargāsi pret pašu muļķību ir liela varbūtība ka šamie atnāx ar sūdu dakšām un sāks ierādīt kā gudrajiem "pareizi dzīvot".

Lasītākie raksti

Jaunie raksti