iAuto tests: Ar jauno “Renault 5” no Polijas dienvidiem līdz Rīgai (+FOTO) - iAuto

iAuto tests: Ar jauno “Renault 5” no Polijas dienvidiem līdz Rīgai (+FOTO) 12

 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Viesturs Leitholds speciāli iAuto.lv | 9.maijs 2025 9:02

Aprīļa izskaņā Polijas dienvidos “Renault” Baltijas un poļu auto žurnālistiem piedāvāja izmēģināt jauno “Renault 5” modeli. Ar vienu no tiem atbraucām arī uz Rīgu.

Pilnā nosaukumā “Renault 5 E-Tech 100% Electric” ir drosmīgs mēģinājums atgriezt dzīvē automobiļu leģendu, apvienojot retro dizainu ar mūsdienu elektroauto tehnoloģijām. Iedvesmojoties no oriģinālā “Renault 5”, šis modernizētais modelis cenšas iepatikties gan ilggadējiem markas faniem, gan jauniem vadītājiem, kuri meklē atraktīvu un pieejamu elektroauto. 

“Renault” klāstā vienmēr ir bijis kāds karstais hečbeks jeb “hot hatch”, sākot jau no septiņdesmito gadu “Renault 5 Turbo”, līdz dažādām “Twingo”, “Clio” un “Megane” versijām. Tomēr pēdējos gados šis auto segments bija sācis nīkuļot, jo pircējiem vairs netika piedāvātas pārāk aizraujošas modeļu versijas. Tāpēc ir prieks par “Renault” centieniem šo segmentu atdzīvināt, jo īpaši ar šādu leģendāru modeli, sekmīgi iekļaujot sākotnējā modeļa vaibstus modernā ietērpā. 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

“AmpR Small” šasija sola vairāk vietas, zemākas izmaksas un plašāku izvēli visai alianses modeļu saimei

Jaunais piektais modelis ir būvēts uz pavisam jaunas “AmpR Small” jeb “CMF-B EV” platformas, kas paredzēta mazās jeb B klases elektrisko auto būvēšanai. Šī platforma ļauj izveidot platāku šķērsbāzi un novietot riteņus tuvāk virsbūves stūriem, kas nozīmē vairāk vietas kājām un gurniem, salīdzinot ar līdzīga izmēra benzīna vai dīzeļa automobili. Pateicoties jaunai konstrukcijai un daudzu detaļu koplietošanai ar jau esošo “CMF-B” platformu, tiek prognozēts, ka uz AmpR Small” šasijas būvētie elektroauto būs arī ievērojami lētāki ražošanā. Arī gaidāmie elektriskie “Renault 4”, “Renault Twingo” un “Nissan Micra” izmantos šo platformu. 

JAUDAS VERSIJAS

  • 40 kWh baterija, 120 Zs elektromotors, 225 Nm griezes moments, 312 km nobraucamais attālums ar vienu uzlādi, 80 kW maks. uzlādes jauda, 0-100 km/h - 9 sekundēs;
  • 52 kWh baterija, 150 Zs elektromotors, 225 Nm griezes moments, 410 km nobraucamais attālums ar vienu uzlādi, 100 kW maks. uzlādes jauda, 0-100 km/h - 8 sekundēs.

IZMĒRI

  • Garums: 3922 mm
  • Platums: 1774 mm
  • Augstums: 1498 mm
  • Garenbāze: 2540 mm
  • Klīrenss: 123-145 mm
  • Bagāžas tilpums: 326-1106 litri
  • Pašmasa: 1412-1469 kg

Dinamiskākas un uz sportiskāku braukšanu orientētas versijas tiek piedāvātas kā “Alpine A290” modelis divās versijās - ar 177 Zs vai 218 Zs jaudu un 52 kWh bateriju. Tiesa, mūsu tirgū šis modelis gan netiek piedāvāts. Ja nu ar to būs par maz, tad “Renault” gatavo arī ekskluzīvu un vareni jaudīgu šī modeļa versiju “Renault R5 Turbo 3E”, kam būs 70 kWh akumulators un 536 zirgspēku jauda, no nulles līdz simtam ļaujot sasniegt 3.5 sekundēs. To ražos ierobežotā - 1980 vienību skaitā un tas maksās no 155 000 EUR. Šo auto sāks piegādāt ap 2027. gadu, bet to jau ir iespējams pasūtīt, iemaksājot daļu no summas. Pirmā 700 automobiļu partija jau ir izpārdota.

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

“Renault 5” apvieno estētiku, funkcionalitāti un nostalģiju

Kompaktais piecdurvju hečbeks saglabā ikoniskā 1972. gada “Renault 5” kantaino šarmu un  proporcijas, to ietērpjot modernā dizainā. Jāteic, ka veiksmīgi apvienot retro dizainu ar mūsdienīgo nav viegls uzdevums autoražotājiem. “Renault” gan tas ir izdevies. Dizains ir ieturēts ar atsaucēm uz vēsturi – īsas pārkares, C statņos iebūvēti aizmugurējie lukturi un ikoniskā silueta līnija rada tūlītēju asociāciju ar pagātni. Tajā pašā laikā auto izskats nav iestrēdzis laikā – muskuļoti spārni ar 18 collu diskiem, dinamiskas virsbūves krāsas, neskaitāmos veidos pielāgojams jumta dizains un mūsdienīgas līnijas iezīmē šī auto moderno noskaņu. Viens no oriģinālākajiem akcentiem ir izgaismotais uzlādes indikators uz motora pārsega – uzlādes laikā tas izveido stilizētu ciparu "5", piešķirot dizainam funkcionālu un vizuālu spēles elementu. Cipars “5” modeļa dizainā ir atrodams malu malās - dažādos veidos stilizēts tas būs ieraugāms gan ārpusē, gan salonā. “Renault 5” pieejams piecās virsbūves krāsās - koši dzeltenā un zaļā, baltā, kā arī tumši zilā un melnā. Auto izskatu pēc izvēles ir iespējams stilizēt ar dažādiem papildu akcentiem un krāsainiem marķējumiem. 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Salonā “Renault 5” turpina savu retro-futūristisko noskaņu. Arī te izkārtojums veidots nedaudz atsaucot atmiņā oriģinālo “Renault 5”. Vadības panelī dominē divi ekrāni – 10,1 collu digitālais mērinstrumentu panelis un 10 collu centrālais skārienekrāns, kas darbojas ar “OpenR Link” sistēmu un piedāvā integrētus “Google” pakalpojumus. Informācijas un izklaides sistēmā ir iestrādāts balss asistents “Reno”, kam ir “Chat GPT” mākslīgā intelekta atbalsts. Pēc izskata un animācijām tas atgādina deviņdesmito gadu beigās populāro “Microsoft Office” asistentu - saspraudi “Clippy”. Tas ne vien ļauj ar balsi aktivizēt kādu no auto funkcijām vai atbild uz jautājumiem, bet arī monitorē automašīnas stāvokli. 

“Renault 5” sēdekļi ir apvilkti ar 100% pārstrādātu materiālu. Lētākajā apdares versijā būs vienkāršs tekstila polsterējums, bet citās džinsa auduma, dzeltena tekstila vai pelēka - īpašajā “Roland Garros” sērijā, kas veltīta "French Open" tenisa turnīram. Apdares materiālu kvalitāte variē no mīkstiem, taustei patīkamiem materiāliem, līdz cietai plastmasai - tajā gan ir iestrādātas dažādas tekstūras, kas vizuāli rada augstvērtīgāku iespaidu. Bet kopumā “Renault 5” salons ir patīkama vieta, kur atrasties. Ja nu vienīgi garāka auguma autovadītāji varētu vēlētos nedaudz garākus sēdekļus ar lielāku atbalstu kājām. Priekšā sēdošajiem ir pietiekami daudz vietas, savukārt aizmugurē vieta kājām ir ierobežota – kompromiss, ko prasa kompakts pilsētas auto. “Renault” šajā modelī piedāvā pielāgot arī dažādas nianses salonā, piemēram, ar maināmu pārnesumu sviras uzgali, vai dažāda dizaina sīklietu kastītēm. Jāuzteic skaņas izolācija salonā. Pat 140 km/h lielā ātrumā salonā ir priekšzīmīgs klusums - vēja un rites trokšņi tiek veiksmīgi apslāpēti.

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Viegla un precīza vadāmība, saglabājot komfortu

Braukšanas ziņā jaunajam “Renault 5” piemīt daudzi talanti, un ir pārsteidzoši tos visus sastapt vienkopus B segmenta automobilī. Tā kompaktais izmērs un nelielais apgriešanās diametrs (10.3 metri) ļauj tam izmanīgi lavīties satiksmē un ērti novietoties stāvvietās. Stūres sistēma ir viegla un precīza. Pateicoties daudzsviru aizmugures piekarei, auto labi tiek galā ar pilsētas ceļu nelīdzenumiem, nodrošinot komfortablu braukšanu. Tajā pašā laikā straujos līkumos auto turas kā uz sliedēm pat lielākā braukšanas ātrumā. Nav jūtamas tendences automobilim sasvērties vai izslīdēt. Līdz ar to arī azartiskas braukšanas cienītājiem “Renault 5” būs interesants. 

Arī 150 Zs elektromotors gādā par labu dinamiku. Auto līdz simtam paātrinās 8 sekundēs, turklāt griezes moments ir tūlītējs. “Renault 5” piedāvā vairākus braukšanas režīmus, ļaujot pielāgot auto vadītāja stilam. Tomēr rekuperācijas sistēmai pietrūkst elastības — atšķirībā no dažiem konkurentiem, šeit nav iespējams izvēlēties dažādus līmeņus un nav arī viena pedāļa braukšanas režīma. Jāatzīmē, ka “Renault 5” visās versijās ir aprīkots ar siltumsūkni, kas ļauj efektīvāk izmantot enerģiju klimata uzturēšanai salonā, kā arī saglabāt optimālu baterijas temperatūru.

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Aprīkojums un cenas

Mūsu tirgū pieejamais “Renault 5” tiek piedāvāts četrās aprīkojuma versijās, atkarībā no izvēlētā jaudas agregāta. 120 zirgspēku versija pašā vienkāršākajā “evolution” komplektācijā maksā 27 289 EUR, bet 150 zirgspēku “Renault 5” pieejams, sākot ar nākamo aprīkojuma līmeni “techno” - tā cena ir 32 190 EUR. Savukārt ekstrām bagātākās versijas “iconic cinq” un “Roland-Garros” var dabūt no 34 290 EUR. Ar EKII atbalstu cena kļūst pievilcīgāka. 

Pašā “plikākajā” - “evolution” komplektācijā “piektais” būs visai pieticīgi aprīkots - tērauda diski, vienkārša salona apdare, mazāk ērtības un ierobežots drošības tehnoloģiju klāsts. Toties ir tādas ekstras, kā “Full LED” priekšējie lukturi, 10.1 collu “Google” infosistēma, automātiska klimata kontrole, kruīza kontrole u.tml. Piemaksājot apmēram divus tūkstošus eiro var saņemt krietni labāk aprīkotu “techno” versiju. Bet dārgākajās versijās iegūsiet izteiksmīgāku un individuālāku izskatu, greznāku salona apdari un vēl vairāk tehnoloģijas. Par 770 EUR ir pieejama arī “Harman Kardon premium” audiosistēma.

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Testa brauciens Polijā un ceļš uz Rīgu

“Renault 5” izmēģinājumu diena Polijā bija saplānota divās daļās: pirmais bija divu stundu jeb apmēram 220 kilometru pārbrauciens pa autobāni no Varšavas līdz Čestohovai, otrs - arī apmēram 2h maršruts pa Čestohovas ielām un apkārtnes līkumainajiem ceļiem. Žurnālistiem tika piedāvāti 150 zirgspēku “Renault 5” automobiļi “techno” vai “iconic cinq” aprīkojuma versijās. 

Jāatzīst, ka sākotnēji bija zināma skepse par “Renault 5” sniegumu uz ātrgaitas šosejas, jo šis vairāk tiek pozicionēts kā modelis lietošanai pilsētās, arī šķita, ka auto patēriņš lielākā ātrumā stipri pieaugs - pieredzē ar citiem elektriskajiem modeļiem krietni virs 20 kWh uz 100 km. Bet nē - “Renault 5” ļoti labi spēj iekļauties ātrgaitas šosejas satiksmē. Jaudas nepietrūkst, vien ātrums ir ierobežots pie 155 km/h. Bet reti kur pasaulē šāds ātrums ir atļauts. Braucot vidēji ar 120 km/h, dažbrīd uzspiežot ātrāk un izmēģinot arī to, uz cik tad šis auto spēj braukt, vidējais patēriņš nepārsniedza 18.9 kWh/100 km. Iespaidīgi! Intensīvā pilsētas satiksmē “Renault 5” patērēs ap 14-15 kWh, bet mierīgā satiksmē ap 12 kWh uz 100 km. Protams, jāņem vērā laika apstākļi, jo vēsā laikā (tāpat arī pārāk karstā) patēriņš pieaugs. Ražotāja norādītie 410 km ar vienu uzlādi gan laikam ir pārāk optimistiski, bet 360-375 kilometri ir reāli sasniedzami. 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Otrs maršruts jau bija krietni tuvāks Latvijas apstākļiem - pilsētu ielas un ciemi mijās ar dažāda profila reģionālajiem ceļiem. Te varēja pārliecināties par “Renault 5” sabalansēto gaitu. Līkumus tas izņem kā pielīmēts, bet nelīdzenumus apslāpē teicami. Lai arī mazauto un varētu domāt, ka nelīdzens ceļš to padarīs drebelīgu, stūros novietotie riteņi ir ļāvuši palielināt attālumu starp asīm, padarot tā gaitas īpašības komfortablākas. 

Lai gūtu papildus iespaidus par “Renault 5” un pie viena saprastu, ko nozīmē ceļot ar elektrisku automobili, piekritu vienu testa mašīnu atvest uz Rīgu. 900 kilometru maršruts, ko neapstājoties var nobraukt 10 stundās (skrienot, protams, vēl ātrāk). Cik laika man prasīs ar “Renault 5”?

Sākotnēji likās, ka ceļā vajadzēs veikt vismaz piecas uzlādes. Plānojot braukšanu, nolēmu, ka 110 km/h ātrums cauri Polijai būs optimāls, lai braukšana nekļūtu pārāk ilga un garlaicīga, un pārāk strauji netērētu elektroenerģiju. Ļoti lietderīga bija automobilī pieejamā “Google Maps” aplikācija, kas tiešsaistē automātiski sarēķināja optimālākās uzlādes vietas un parādīja, ar kādu baterijas atlikumu es tur ieradīšos. Tajā arī bija redzams cik uzlādes vietas ir brīvas, cik aizņemtas. Sākotnējais aprēķins par baterijas atlikumu bija ļoti precīzs - ja bija kāda nobīde, tad 1-2 procentu ietvaros. Mēģināju tēmēt tā, lai uzlādi sāktu pie 20% līmeņa un beigtu pie 80%. 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Līdz Rīgai tiku nepilnās 14 stundās, ar atsevišķu pusdienu pauzi Varšavā un veicot četras papildu uzlādes, kas katra aizņēma apmēram 30-35 minūtes ik pēc 270-300 kilometriem - divas reizes Polijā, divas Lietuvā. Tas arī apmēram limits, ko manas kājas “Renault 5” sēdekļos bez atpūtas varēja izturēt. Īsākiem cilvēkiem gan būs ērtāk. Tiesa, ne visur “Renault 5” “ņēma” pretī 100 kW uzlādes jaudu - pāris stacijās tie bija 65-80 kW. Kopā publiskajās uzlādes stacijās iztērēti ap 82 EUR jeb 10.95 EUR/100 km. Polijas uzlādes stacijas priecēja ar iespēju tūlītēji samaksāt ar karti, taču cena par kilovatstundu sasniedza pat 70 centus. Reģistrējoties konkrēto tīklu aplikācijās, būtu iespējams veikt lētāku uzlādi. “Renault 5” enerģijas patēriņš pie 110 km/h ilgi turējās ap 15.8 kWh uz 100 km, bet tuvojoties Polijas-Lietuvas robežai tas sāka pieaugt. Finišā - 16.9 kWh/100 km. Ļoti pieklājīgs rezultāts mazam elektriskajam automobilim. Lai gan patiesi efektīvs tas būs urbānos apstākļos. 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Kopsavilkums

Šī brīža krosoveru un apvidus auto laikmetā jaunais “Renault 5” modernā-retro izskatā ir ieradies ar svaigām vēsmām par to, kāds varētu būt ideāls ikdienas auto. Auto spilgtais dizains gan no ārpuses, gan iekšpuses ir ļoti tuvs sākotnējam koncepta modelim. “Renault 5” pārspēj visus konkurentus ar braukšanas komforta un vadāmības līdzsvaru, kas šajā tirgus segmentā ir reti sastopams. Tas ir viens no ērtākajiem un aizraujošākajiem mazajiem auto – neatkarīgi no tā, vai tas ir elektrisks vai ar iekšdedzes dzinēju. Bet tas maksā vairāk par tiešajiem konkurentiem, kā arī pārliecināt krosoveru pircējus mūsu tirgū nebūs viegli. 

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

Renault 5 E-tech Foto: iAuto.lv

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Labdien 9.maijs 2025 14:56
5 0 Atbildēt

Vismaz nav SUV. Citi ražotāji izmanto leģendāros nosaukumus, bet pārtop par SUV.

ZZZZ 9.maijs 2025 9:26
4 3 Atbildēt

Diezgan labs apskats un secinājumi. Nav pieredze ar šo, bet nez nez kas tādu, skatoties uz apkārt notiekošo, izvēlēsies. Atsevišķas detaļas ir ļoti interesantas, jūtams dizaineru darbs. Wov nenotika. Bet ja nu kādam noder, būs kas nedaudz savādāks. Cik ilgi patiks vai ātri apniks, jautā jums aktuāls.

Onsis 9.maijs 2025 10:06
4 6 Atbildēt

Izkropļota auto leģenda, pat ar šujmašīnas motoru!

Par salonu nemaz nerunājot!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaguar Type 00 pirmizrāde Monako (+ FOTO) 2

Britu ražotājs Jaguar turpina iepazīstināt ar savu “nevienam līdzīgo” Type 00 konceptautomobili, pirmo jaunās ēras sērijveida automobili solot 2025. gada beigās. Lasīt vairāk

 

iAuto tests: Ar jauno “Renault 5” no Polijas dienvidiem līdz Rīgai (+FOTO) 12

Aprīļa izskaņā Polijas dienvidos “Renault” Baltijas un poļu auto žurnālistiem piedāvāja izmēģināt jauno “Renault 5” modeli. Ar vienu no tiem atbraucām arī uz Rīgu. Lasīt vairāk

 

No 1.jūlija OCTA arī elektroskrejriteņiem: kas jāņem vērā to īpašniekiem? 12

No 2025. gada 1.jūlija stājas spēkā jauns regulējums, kas nosaka, ka arī elektroskrejriteņiem ir nepieciešama OCTA. Šāda likuma norma pieņemta, lai pasargātu citus ceļu satiksmes dalībniekus no finansiāliem zaudējumiem, ko var radīt, ja sadursmi izraisa elektroskrejriteņa vadītājs. Lasīt vairāk

 

Kāpēc Suzuki Vitara “nelūst un netek”? (+ VIDEO) 13

Šoreiz Suzuki dīlera Andre Motors servisā papētīsim 2018./2019. gada izlaiduma Suzuki Vitaras ar dažādiem nobraukumiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti