Visi komentāri - Šogad vairāk nekā 361 000 autoīpašnieku tikuši pie augstākas "Bonus-Malus" klases

Šogad vairāk nekā 361 000 autoīpašnieku tikuši pie augstākas "Bonus-Malus" klases

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.septembris 2021 14:40

Šogad "Bonus-Malus" klase palielinājusies 361 281, bet samazinājusies - 189 815 autoīpašniekiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati pēc ikgadējās apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "Bonus-Malus" klašu pārrēķina.

"Bonus-Malus" klase nav mainījusies 556 697 autoīpašniekiem, bet jauna klase (sākumklase) piešķirta 49 819 jaunajiem transportlīdzekļu īpašniekiem.

Visaugstākā (17.) "Bonus-Malus" klase patlaban ir 154 779 autoīpašniekiem, kas, salīdzinot ar pērno gadu, ir pieaugums par 7635. Kopumā augstākajās/"labajās" "Bonus-Malus" (7.-17.) klasēs ir 974 919 autoīpašnieki.

Savukārt zemākā (1.) "Bonus-Malus" klase ir 158 autoīpašniekiem, kas, salīdzinot ar pērno gadu, ir pieaugums par 18, bet zemākās/"sliktās" klases (1. - 5.) kopumā ir 21 816 transportlīdzekļu īpašniekiem. Sākumklase (6.) šobrīd piemērota 160 877 autoīpašniekam.

"Bonus-Malus" klase ir viens no galvenajiem, bet nebūt ne vienīgais obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei.

"Bonus-Malus" klase tiek pārrēķināta reizi gadā - 15.septembrī, un, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, "Bonus-Malus" klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot "Bonus-Malus" klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā.

Lai "Bonus-Malus" klase nesamazinātos, katrā no periodiem - no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam - apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AS "Balta", AS "Baltijas Apdrošināšanas nams", AS "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" ADB Latvijas filiālei, "Ergo Insurance" SE Latvijas filiālei, "Gjensidige" Latvijas filiālei, "If P&C Insurance" Latvijas filiālei un "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiālei.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ražošanai (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO)

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti