Visi komentāri - Jaunā Mazda CX-60 piedzīvo debiju Eiropas tirgū (+ FOTO)

Jaunā Mazda CX-60 piedzīvo debiju Eiropas tirgū (+ FOTO)

 

Foto: Publicitātes attēls

Mazda | 9.marts 2022 14:54

Modelis CX-60 ir Mazda pirmais uzlādējamais pilnā hibrīda SUV Eiropas tirgum. Kompānija paplašina savu SUV saimi, un CX-60 ir pirmais no diviem lielo produktu grupas jaunajiem modeļiem, kas Eiropas tirgū tiks ieviesti tuvāko divu gadu laikā.

Iespaidīgs spēks

Mazda CX-60 dinamiskā stila iespaidīgais spēks atspoguļo Kodo dizaina jaunāko sasniegumu – japāņu Ma koncepcijas inteliģenci un eleganci, kas izpaužas kā mierīgs un cieņpilns tukšas telpas skaistums, kas ieausts pārsteidzošā SUV arhitektūras “motors priekšā, aizmugurējo riteņu piedziņa” izturībā.

Priekšējo lukturu dizains ir Mazda jaunums. Atšķirībā no iepriekšējiem modeļiem CX-60 lukturi ir novietoti vertikāli, un dienasgaitas lukturu gaismai ir piešķirts L formas zīmējums, kas rada jaunu izteiksmi, vizuāli uzsverot SUV spēku.

Elegantais premium kvalitātes interjera dizains vēl vairāk atklāj Kaichô – harmonijas elementu, kas apvieno dažādus materiālus un faktūras, piemēram, kļavas koku, Nappa ādu, unikāli apstrādātu japāņu tekstilu, hromētas detaļas, un Musubu – iesiešanas mākslu, kas bija iedvesmas avots īpaši detalizētajām instrumentu paneļa šuvēm.

Uz cilvēku orientētās tehnoloģijas ir gan radītas no jauna, gan pilnveidotas, lai bagātinātu Jinba-Ittai braukšanas pieredzi un vairāk nekā jebkad atbilstu vadītāja individuālajām vēlmēm. Progresīvā Mazda personalizācijas sistēma atpazīst cilvēku vadītāja sēdeklī un automātiski noregulē visu, kā vajadzīgs tieši viņam, – sēdekļa pozīciju, stūres novietojumu, spoguļus, projekcijas ekrānu un pat audio sistēmas un klimata iekārtas iestatījumus.

Mazda CX-60 ir 4745 mm garš, 1890 mm plats, 1680 mm augsts auto ar 2870 mm riteņu bāzi. Tas nodrošina 1504 mm platumu plecu augstumā priekšā sēdošajiem (par 44 mm vairāk nekā CX-5) un 1441 mm aizmugures pasažieriem (par 50 mm vairāk nekā CX-5). Tajā ir izveidots 570 litru bagāžas nodalījums, ko var palielināt līdz 1148 litriem, ja nolaiž aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, un pat līdz 1726 litriem, ja bagāžu ievieto līdz griestiem.

Visjaudīgākā Mazda

CX-60 PHEV aizsāk Mazda uzlādējamo hibrīdu ieviešanu Eiropas tirgū, un tai ir spēka agregāts, kas apvieno lielu 100 kW elektromotoru, 335 voltu 17,8 kWh akumulatoru un 2,5 litru Skyactiv-G četru cilindru degvielas tiešās iesmidzināšanas benzīna dzinēju.

Hibrīda spēka agregāts kopumā attīsta 327 ZS (241 kW) jaudu un 500 Nm griezes momentu, padarot CX-60 par visu laiku jaudīgāko Mazda automobili. CX-60 PHEV nodrošina iespaidīgu dinamiku, no 0 līdz 100 km/h paātrinoties 5,8 sekundēs, savukārt maksimālais braukšanas ātrums ir ierobežots pie 200 km/h. WLTP ciklā vidējais degvielas patēriņš ar 18 vai 20 collu riteņiem ir tikai 1,5 l/100 km, bet CO2 emisija – tikai 33 g/km.

Braucot ar ātrumu līdz 100 km/h, simtprocentīgi elektriskajā režīmā CX-60 PHEV spēj veikt vidēji līdz 63 km vai pat līdz 68 km pilsētas braukšanas režīmā.

Akumulators ir novietots starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi un iespējami zemu, tāpēc jaunajam CX-60 PHEV ir īpaši zems smaguma centrs. Apvienojumā ar pastāvīgo pilnpiedziņu, kas vilkmes pārvadīšanai starp asīm izmanto kardānu, tas auto apvelta ar pirmšķirīgu vadāmību – tā ir vienā līmenī ar labākajiem premium segmenta pārstāvjiem.

Jaunas paaudzes benzīna un dīzeļa dzinēji

Īstenojot “pareizā izmēra” koncepciju, kas jaudas un degvielas patēriņa uzlabošanas vārdā paredz optimizēt darba tilpumu, ir ieviesti jaunas paaudzes sešcilindru 3,0 litru e-Skyactiv X benzīna dzinēji un 3,3 litru e-Skyactiv D dīzeļdzinēji divās jaudas versijās. Aprīkoti ar M Hybrid Boost jeb 48V daļējā hibrīda sistēmu, tie nodrošina augstu veiktspēju apvienojumā ar zemu degvielas patēriņu un emisiju.

Visi trīs spēka agregāti tiek sajūgti ar jaunu astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un Mazda i-Activ pilnpiedziņas sistēmu. Jaunā transmisija pārnesumus pārslēdz tāpat kā ātrumkārba ar hidrotransformatoru – ar planetārajiem zobratiem un daudzdisku sajūgiem. Tomēr šajā transmisijā nav hidrotransformatora – tā funkciju pilda daudzdisku sajūgs, kas darbojas tandēmā ar integrēto elektromotoru/ģeneratoru. Tādējādi dzinēja un elektromotora vilkme tiek novadīta tieši – ar ātru un ritmisku pārslēgšanos gluži kā manuālajā pārnesumkārbā. Turklāt sajūga berzes pārneses un dzesēšanas funkcija ir pilnveidota tā, lai kustību varētu uzsākt pēc iespējas vienmērīgāk un brauciens būtu pēc iespējas efektīvāks.

e-Skyactiv D dīzeļdzinēju un e-Skyactiv X benzīna motoru var izvēlēties arī apvienojumā ar aizmugurējo piedziņu. Lai nodrošinātu optimālu kontroli pār auto un patīkamu braukšanu neatkarīgi no apstākļiem uz ceļa, Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) sistēma ļauj izvēlēties no četriem braukšanas režīmiem (plus EV režīmu PHEV versijai).

Jaunais CX-60 ir izstrādāts uz Mazda Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture platformas, kurai veikti vairāki uzlabojumi, kas nodrošina lielisku dinamiku. Īstenojot Mazda filozofiju par cilvēkorientētu pieeju, ir gādāts par virsbūves stingrību, kas vadītājam ļauj sajust spēkrata reakciju bez aiztures; par sēdekļiem, kas brauciena laikā ikvienam pasažierim ļauj justies maksimāli ērti; par balstiekārtu, kas stabilizē auto stāvokli kustības laikā; kā arī par Mazda unikālo stabilitātes kontroles sistēmu – Kinematic Posture Control (KPC).

Tiecoties uz Euro NCAP 5 zvaigžņu drošības novērtējumu

Visaptverošs ražotāja progresīvo i-Activsense drošības tehnoloģiju klāsts vadītāja atbalstam ietver labākās palīdzības sistēmas un nodrošina aktīvās drošības veiktspēju visaugstākajā līmenī, kā arī Euro NCAP 5 zvaigžņu drošības novērtējumu.

Modelī CX-60 debitē vairākas jaunas tehnoloģijas: See-Through View – jaunākās paaudzes 360 apkārtskata monitors ar paplašinātu redzamības lauku, kustoties ar nelielu ātrumu; Hill Descent Control (HDC), kas palīdz droši nobraukt pa stāvām nogāzēm ar slidenu vai nelīdzenu virsmu; Cruise Control (i-ACC), kas tagad pielāgo ātrumu atbilstoši informācijai no ceļa zīmju atpazīšanas sistēmas; Vehicle Exit Warning (BSM), kas, izkāpjot no mašīnas, brīdina, ja kāds tuvojas no aizmugures.

Vadītāja kokpitā atrodas trīs galvenie ekrāni: FTF-LCD displejs mērinstrumentu panelī, liels projekcijas ekrāns (HUD) uz priekšējā vējstikla un 12,3 collu multimediju sistēmas centrālais displejs. Modelī CX-60 ir uzlabota Mazda Harmonic Acoustics sistēmas versija, kas sākotnēji tika izstrādāta Mazda3.

Visos CX-60 komplektācijas līmeņos ir iekļauta divu zonu gaisa kondicionēšanas sistēma, skārienjutīgs krāsains 12 collu TFT centrālais ekrāns, DAB radio, Bluetooth, bezvadu Apple CarPlay un Android Auto, satelīta navigācija un kruīza kontrole.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jauna rūpnīca, jauns modelis: BMW gatavojas Neue Klasse iX3 ražošanai (+ FOTO) 1

Vācijas autobūves uzņēmums BMW jau oktobrī uzsāks Neue Klasse saimes pirmā modeļa iX3 ražošanu, izmantojot jaunuzcelto automobiļu rūpnīcu Debrecenā, Ungārijā. Lasīt vairāk

 

22 nepilnības: ROADPOL akcijas laikā Jēkabpilī jaunieša “BMW” nonāk CSDD inspektoru pārbaudē (+ VIDEO) 1

Jēkabpilī kādam jaunietim brauciens beidzās tehniskās apskates stacijā – Valsts policijas darbinieki reida laikā konstatēja vairākas vizuālas nepilnības "BMW" automašīnā, tostarp lielu uzlīmi uz priekšējā stikla. Transportlīdzeklis tika nodots Ceļu satiksmes drošības direkcijas inspektoriem, kuri atklāja virkni problēmu. Lasīt vairāk

 

Elektriskais Mitsubishi Eclipse Cross jau šogad (+ FOTO) 2

Kompaktais SUV, kas ir tuvs radinieks Renault Scenic un Nissan Ariya, uz konveijera stāsies 2025. gada trešajā ceturksnī. Lasīt vairāk

 

Vai tā būs Fiat lielā atgriešanās? Uzlabojam omu ar jauno Grande Panda (+ VIDEO) 1

Pagājušā gadsimta 80. un 90. gados Fiat Panda bija kantaina un lēta budžeta automašīna ar neticami plašu pielietojumu un neskaitāmām modifikācijām. Pēc gadsimtu mijas Panda tika pie jaunas virsbūves, četrām durvīm un Polijas pieraksta, līdz 2011. gada “feislifts” to repatriēja atpakaļ Fiat dzimtenē. Kāds gan varētu būt šī stāsta turpinājums? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti