iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
AnK 30.06.2015 17:11

Tā kā Latvijā nav nekādas subsīdijas (cik zinu) vai citas baigās priekšrocības/nodokļu atlaides, šaubos, ka elektroauto var atmaksāties, jo iegādes cena ir tik daudz lielāka par parasto.

Tas pats Leaf maksā no 35000, bet Pulsar no 15000. Pieņemsim, ka Pulsar paņem pilnībā nopakotu ar sazinkādām ekstrām, sanāks gan jau visi 20000.

Par 15000 EUR pašreiz nopirksi 12500 litrus degvielas. Ja autiņš reālajos apstākļos patērē 8 EUR/100, bet elektroauto 2 EUR/100, tad nobrauksi 200 000 km un vēl pat nebūsi sasniedzis "break even".

Vārdu sakot, dārgi maksāsi par vides saudzēšanu.

Protams, par Tesla nerunāsim - bet tā jau ir pavisam cita kategorija.

AnK 25.06.2015 14:51

Toties reidi palielina iespēju noķert tos, kam "jūra līdz ceļiem".

AnK 25.06.2015 11:20

No 22. līdz 24. izbraucām maršrutu Rīga-Baltezers-Rīga-Kuldīga-Ventspils-Kolka-Valgalciems-Talsi-Rīga-Baltezers un policijas reidus nemanījām, vienīgā ekipāža, ko redzējām stāvot, bija piebraukusi pie avārijas vietas, kur viena mašīna atradās grāvī.

Pieļauju gan, ka apziņa par reidu varbūtību attur dažu labu cilvēku, kas ir nedrošs par promiļu skaitu organismā vai kas domā ka "varbūt jau varētu", jo tomēr normāliem cilvēkiem, kas nav alkoholiķi, tiesību zaudēšanas varbūtība ir diezgan atbaidošs faktors.

AnK 17.06.2015 10:51

Lēnāk braucošie gandrīz nekad netraucē, atskaitot uz divu un vairāk joslu šosejām, kad sāk vilkties pa kreiso joslu. Un nevācas malā pat tad, ja uzmidžini ar tālajiem. Kas reāli nostāda mani stulbā situācijā - vai nu turpināt braukt ar 85, vai arī veikt bīstamu manevru/pārkāpt noteikumus. Tādus vajag sodīt.

Citādi gan nesaredzu problēmu. Man patīk braukt ātrāk, nekā atļauts (parasti ārpus pilsētas braucu ap 105-115 pēc GPS), bet ja kāds brauc ar 80, nesaredzu problēmu apdzīt. Ja nemāki apdzīt, tad varbūt arī nevajag steigties tik traki. Un ja nespēj tās divas vai piecas minūtes pagaidīt, ja nav iespējas uzreiz tikt garām, varbūt laiks aiziet pie daktera pēc nervu zālēm?

AnK 23.05.2015 23:27

" Tas var izbrīnīt, bet rūsas nav vispār." un skate nupat izieta kaut kā nesakrīt ar pēdējo e.csdd.lv tehniskās apskates protokolu:

601 1 Nesošās konstrukcijas stiprību neietekmējoši korozijas bojājumi.

607 2 Priekšējais tilts. Palielināta brīvkustība balsta šarnīrā. Kreisais apakšējais balsta šarnīrs.

AnK 21.05.2015 14:09

Un arguments par tehnisko apskati arī nav diez ko valīds - ja cilvēks var atļauties mašīnu par 9-10 000 EUR, cilvēkam vajadzētu arī varēt atļauties uzturēt mašīnu labā tehniskā kārtībā, kas tehapskates padara par +/- formalitāti. (Neskaitot tos tipus, kuri cer "pa lēto" dabūt Porsche Cayenne un pēc tam brīnās, kāpēc visu laiku kaut kas brūk un lūzt, bet remonti ir pārāk dārgi, lai varētu normāli sataisīt.)

AnK 21.05.2015 12:11

Var arī paņemt Toyota Aygo vai tamlīdzīgu mazauto, tie paši deviņi tūkstoši sanāks.

Un ja piemet VWFans minētos divus-trīs tūkstošus, izvēle kļūst visai plaša un vari pēc savas gaumes paņemt kaut kādu mazauto no ne-premium gala (Fabia, Yaris, Corsa u.t.t.)

AnK 27.04.2015 16:46

Bet par tēmu runājot, nāk prātā divi gadījumi no pēdējiem dažiem gadiem.

Vasarā vienu reizi gadījās palikt smilšu kupenā ceļā starp jūru un Siguļiem (neuzmanīgi braucu augšā pa smilšotu kalnu). Pirmā mašīna apstājās, piedāvāja izvilkt, bet nevienam no mums nebija striķis. Otrā arī apstājās, kopā ar tās vadītāju izdevās pastumt un nobraukt lejā pa kalnu. Bet tas bija gaišā dienas laikā, kopā ar ģimeni.

Otro reizi braucām ar sievu vēlu vakarā no Carnikavas puses Rīgas virzienā, ceļmalā stāvēja puisis pie paveca 7. sērijas BMW. Izrādās, bija beigusies degviela... Aizvilku līdz tuvākajam benzīntankam, kurš gan bija slēgts - bet tālāk viņš teicās tikt galā pats un mums arī nebija laika/iespējas viņu kaut kur tālāk vilkt.

Vienu reizi arī trāpījās kaut kādi čigāni, kas gribēja naudu, vai pārdot kaut kādas debilas kēdes. Tas uz ceļa Tīnūži-Koknese.

AnK 27.04.2015 16:37

GB12:

Ja TV noplīsīs, pāris vakarus iztiks bez televizora. Ja ledusskapis, varbūt nāksies izmest saskābušu pienu. Ja trauku mašīna, mazgāt ar rokām.

Bet ja auto noplīsis (kaut vai riepa pārsprāgs) ziemas pievakarē uz sīka lauku celiņa, tomēr būsi priecīgs, ja būsi spējīgs veikt kaut kādu diagnostiku un sīkus remontdarbus, lai vismaz aizčunčinātu līdz tuvākajam viesu namam vai krogam.

Palikšana uz ceļa var būt saistīta ar daudz lielākām nepatikšanām, kā saplīsis ledusskapis vai televizors.

(To saku es - cilvēks, kuram ir jauna mašīna, KASKO un kas brauc bez rezerves riepas, jo komplektācijā bija kaut kādas putas.)

AnK 22.04.2015 14:43

Kāda starpība, cik tik vecai mašīnai ir patiesais nobraukums? Galvenais jau stāvoklis.

Nesen biju ārpus LV, braucu ar taksi. Pirmais taksis (kaut kāds VW, neatceros precīzi) - lielpilsētas galvaspilsētā braukts - jau pie nobraukuma 190k bija galīgi nojāts. Check Engine gaisma spīdēja un raustījās kā uz noslāpšanu pie ātrumiem zem 20 un dikti gausi startēja. Otrais taksis - brauc pārsvarā garas distances ārpus pilsētas - bija Škoda ar nobraukumu virs 400k, sajūta kā jaunā mašīnā.

Tas pats ar vecām mašīnām - lai uz odometru kaut vai rāda 999 999, bet lai nav nojāta.

AnK 22.04.2015 11:20

Kaut kad rudenī vajadzētu parādīties Toyota RAV4 hibrīdam, kas arī varētu būt labs variants, vismaz ja regulāri jāpārvietojas pilsētā. Piedziņa it kā būs tāda pati, kā Lexus NX300h.

Redzēju arī kaut kādu Audi Q3/Audi A4 Avant akciju, šķiet, ka akcijas cena bija tieši 30 000. Moller Mežciems. Varbūt ir vērts painteresēties arī par šiem autiņiem? Apkopes u.t.t. gan būs dārgākas, nekā citiem modeļiem.

AnK 22.04.2015 11:16

Ja pēdējo laiku alkoreidi ir pretlikumīgi, steidzami jāmaina likums.

Bieži alkoreidi ir viena no pozitīvākajām lietām CP darbībā pēdējos gados.

AnK 09.04.2015 10:53

Pusaudžu gados man arī gribēja piepisties visām autoritātēm, tā principa pēc. Par laimi no tā esmu izaudzis.

Nesaprotu, kur problēma uzrādīt dokumentus un iepūst trubiņā, ja aptur. Protams, ja uzreiz sāksi lekties, tad CP ekipāža nebūs laipna pretī.

Pēdējos gados esmu apturēts aptuveni 10 reizes. Trīs - par pārkāpumiem (2x par ātrumu, 1x par to, ka dienas laikā biju aizmirsis ieslēgt gaismas). Septiņas - uz alkopārbaudi. Ne reizi policisti nav bijuši nelaipni vai nepamatoti apturējuši.

Protams, es varētu ieņemt pozu un teikt kaut ko iz sērijas "stulbie kropļi, mani apturēja un izrakstīja brīdinājumu par gaismām, varēja taču uzmidžināt kā normāli cilvēki", bet no otras puses - pārkāpums paliek pārkāpums, un ja jau aizmirsis gaismas, varbūt arī cilvēks ir pālī? Tik pat labi pārbaudīt.

Es varētu lamāties, kāpēc mani vienos naktī jāaptur par 20 km pārkāpumu starp Ulbrokas un Mežciema apļiem, lai tikai izrakstītu brīdinājumu un veiktu alkopārbaudi/dokumentu pārbaudi, bet vai tas man ko dotu?

Jāņem vērā, ka šie it kā "liekie" brīdinājumi un pārbaudes par sīkiem pārkāpumiem tādi paliek vien tajos gadījumos, kad neko citu cilvēks nav pārkāpis.

Kad portālos parādās ziņas par noķerto dzērājšoferi, kas braucis 2 promiļu reibumā, mēs jau nezinām, kā viņš tika notverts - varbūt bija aizmirsis ieslēgt gaismas, vai nedaudz pārkāpa ātrumu, kā rezultātā tika apturēts un noņemts no trases.

AnK 19.03.2015 22:19

Ja brauc pārsvarā pa pilsētu, īsus gabalus, labāk ņem benzīnnieku, vēlams bez turbīnas.

Ziemā atrāk uzsils, mazāks čakars būs ar remontiem, mazāk lūzīs, un degvielas patēriņš pie maziem nobraukumiem (=pārsvarā pa pilsētu) ir sekundārs, ja neņem kaut kādu 3.8l V8...

AnK 04.02.2015 18:35

Vēl varētu sižetu, kādos veidos var mēģināt pārbaudīt odometra rādījumu patiesību un servisa vēsturi mazlietotiem auto. Kur un kādā veidā vērsties, lai iegūtu šādu informāciju? Kā uzzināt, vai "Tikko no Vācijas" ir ar odometrā norādītajiem 90 000 km, vai tomēr ar 190 000...

AnK 04.02.2015 18:28

Patiesi interesanti būtu redzēt lietotu auto apskatu, bet ar slēpto kameru filmētu (vai ko tamlīdzīgu). Cilvēks izliekas par privātpersonu, aizbrauc uz placi un noskata auto, pēc tam aizdzen uz servisu, kur visu pārbauda rūpīgi un kārtīgi.

AnK 12.01.2015 12:34

Paskaties mobile.de cenas un salīdzini ar šejienes, uzreiz taps skaidrs, ka būs grūti nopelnīt, ja gribi tirgoties kaut cik godīgi.

Ja man būtu nepieciešamība piepelnīties ar lietoto auto tirgošanu, es censtos atrast nišu, kas Latvijā nav pārāk aizpildīta (t.i. aizmirst par BMW/VW u.c. populāru marku/modeļu importu) un censties atrast eksemplārus, kas šīs šaurās nišas pircējiem derēs.

Protams, tad jārēķinās, ka pārdošana ievilksies, bet tā vismaz vari cerēt uz kaut cik normālu peļņu + labu slavu ilgtermiņā.

Citādi jau vari aizlaist uz Lietuvu (kā jau citi raksta, tuvāk un lētāk, nekā Vācija), nopirkt jebkādu graustu, attīt odometru un piekrāsot, un tad tirgot nost kā "tikko no Vācijas, ideālā stāvoklī, oriģināls noskrējiens" un cerēt, ka kāds uzrausies. Tikai tad rēķinies, ka tev jākonkurē ar visu Rumbulu.

AnK 04.12.2014 22:33

Gan jau, ka varētu sarunāt - tikai ja auto vērtība būtu 20k, tajā pusgadā dabūsim maksāt kaut kādus 1000E mēnesī

AnK 03.12.2014 20:03

Pievienojos šim viedoklim. Es izvēlējos pirkt jaunu no salona, bet ja pirktu (maz)lietotu, tad tikai Latvijā brauktu ar 100% caurspīdīgu servisa vēsturi un visām apkopēm pie dīlera.

Ja man būtu 20 000 pieejami (nebūtu jākārto līzings), kā arī kāda nedēļa vai divas brīvā laika, varbūt arī aizbrauktu uz Vāciju meklēt auto, bet spēlēt Lietuvas Lotto - nekādā gadījumā.

AnK 22.11.2014 15:39

Nezinu, man kaut kā sirdsmiers un apziņa, ka nebūs pēkšņi un negaidīti izdevumi, atsver dārgākās apkopes. Drīz man būs otrā (apkopju intervāls 15 000 km), bet nav nekādu plānu nedzīt pie oficiālā dīlera. Tieši sirdsmiers bija viens no svarīgākajiem argumentiem par labu jaunai mašinai.

Es nezinu, cik ilgi plāno mašīnu paturēt, bet noteikti būs vieglāk pārdot un varēsi dabūt augstāku cenu, ja būsi apkopies pie oficiālā dīlera. Iespējams, ka tā arī varēsi "atgūt" apkopēs izgrūzto naudu.

AnK 17.11.2014 17:27

Jaunajam Peugeut 508SW akcija, pēc parametriem izskatās tīri labi.

www.autohalle.lv/upload_file/Peugeot/508_2014/508_cena_2014/Cena_508SW_AH_1.pdf

Nezinu gan, kā ar Peugeot uzticamību mūsdienās. Bet varbūt vērts izmēģināt, autiņš šķiet feins.

AnK 13.11.2014 13:19

Nepieprasīs gan. Mums auto pirkts caur Toyota Līzingu (tā pati Nordea, tikai sadarbībā ar Toyota), līzings ir uz sievas vārdu un viņai ir konts Swedbank. Ar noformēšanu nebija nekādas problēmas.

AnK 11.11.2014 10:44

Piekrītu nomiksma, aptuveni tādu apsvērumu dēļ uz džipiem īpaši neskatījos, kad pirku jaunu auto. Maks neatļautu ņemt labi nopakotu ar pilnpiedziņu, bet pirkt ar priekšpiedziņu nozīmē tikai to, ka maksā dārgu naudu (salīdzinot ar "parastu" vieglo) par labāku pārredzamību un drusku mazāku iespēju saskrāpēt priekšējā bampera apakšu pret augstām apmalēm.

AnK 11.11.2014 10:36

Intereses pēc palūrēju.

BMW 2. sērijai un MB B klasei ar vismazāko motoru bāzes cena ir 27 000. Audi A4 - 30 000. Tātad, normāli nopakots BMW/MB būs kaut kur 33-35k, Audi A4 36-38.

AnK 11.11.2014 10:32

Autors jau testēja Audi A3. No Tevis minētajiem ražotājiem jau reti kuri modeļi iekļaujas autora budžetā (30 000 EUR), vismaz ja grib kaut ko lielāko par 1. sērijas BMW vai A klases MB.

Es tagad sen neesmu skatījies Audi/BMW/MB cenas, bet ja grib kaut cik normāli nopakotu šo firmu auto, kas nav mazauto, jārēķinājas ar 35-40k vai vairāk.

Un nav jau jēgas iet testēt kaut ko, ko tāpat nepirksi, tā ir cūcīga citu cilvēku laika un darba izniekošana.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti