Un atkal nevis WAG, bet konkrēti Tavs Passat.
Jau iepriekš rakstīju par savu Multivan (arì WAG), kuram 2 gadu un 4 mēnešu vecumà pie nepilniem 70 tūkst.km nomainīja EGR vārstu un motora galvu.
Bet citādi auto ir LIELISKS. Vairs nekādi defekti nav bijuši. Jāatzīst gan, ka salīdzinoši maz ar to braucu, jo īpaši, kad braukšanai uz darbu paņēmu sagāzētu Corsa.
1) Ja runa ir par Covid-19, tad klasiski tie NAV nepārvaramas varas jeb Force Majeure apstākļi. Ir vairāki juridisko biroju un iestāžu skaidrojumi par šo.
2) Operatīvais līgums pēc būtības ir nomas līgums ar izpirkuma maksu. Tu lieto auto konkrētā periodā un maksā par to tikai to starpību, kas ir starp jauna iegādes vērtību un līzinga devēja noteikto atlikušo vērtību nomas termiņa beigās, bet procentus maksā par pilno iegādes vērtību.
Šāds līgums nenozīmē, ka vari atgriezt auto līzinga devējam jebkurā brīdī, kad to vēlies, un par atlikušo neizmaksāto summu.
Vienu gady jaunam (vecam) auto pirmā gada laikā vērtības kritums viennozīmīgi ir lielāks nekā Tu par šo periodu esi samaksājis nomas (izpirkuma) maksu. Tāpēc pilnīgi drošo, ka, atgriežot atpakaļ līzinga devējam savu auto, Tev būtu jāpiemaksā par starpību.
Ideālais risinājums ir atrast pašam pircēju un veikt pirmstermiņa atmaksu līzinga devējam, bet visdrīzāk arī šādā gadījumā Tu varētyu palikt ar mīnusu jeb piemaksu.