Visi komentāri - Pilsētas auto: vai mums tiešām vajag lielas un rijīgas mašīnas?

Pilsētas auto: vai mums tiešām vajag lielas un rijīgas mašīnas? 22

 

Foto: Publicitātes foto

Velocita | 1.jūlijs 2023 15:36

Lielpilsētas aug, un šī tendence ir vērojama gan Baltijas valstīs, gan arī daudzviet Vecajā kontinentā. Šī iemesla dēļ aizvien biežāk sēžam sastrēgumos, taču tai pašā laikā mums aizvien retāk jābrauc lieli attālumi ar pilnu bagāžnieku. Autoražotāji reaģē uz šīm pārmaiņām un prezentē arvien jaunus nākotnes transporta risinājumus.

Kāds ir ideālais pilsētas auto?

Rietumeiropas ielās ir daudz kompaktklases auto, savukārt pircēji Baltijā joprojām labprātāk izvēlas lielus braucamos. Tas liek domāt, ka ideālais formāts varētu būt kaut kur pa vidu. Bet kāds tieši tas būtu? “Tam jābūt viegli noparkojamam, un ar to jāvar viegli manevrēt šaurās ielās. Respektīvi – normāls izmērs, neliels apgriešanās rādiuss un lieliska redzamība,” saka Igaunijas portāla auto.geenius.ee redaktors Tarmo Tehepelds.

No šāda apraksta kļūst skaidrs, ka populārākie krosoveri braukšanai pa pilsētu ne vienmēr ir piemērotākā izvēle: tie ir lieli, ne pārāk ērti manevrējot, un kopā ar gabarītiem, kas rada neērtības, saimnieks maksā arī par lielāku degvielas vai elektrības patēriņu. Ņemot vērā mūsdienu dzīves mainīgumu, ražotāji piedāvā dažādus jauninājumus vai pat konceptauto. Katra to detaļa ir pārdomāta un pielāgota mūsdienu dzīvei.

Pavisam nesen franču ražotājs Citroën prezentēja OLI – jaunāko konceptu, kas radīts tieši pilsētai. Tas izstrādāts, ņemot vērā filozofiju, ka komfortablai dzīvei nepieciešams daudz mazāk nekā tas, pie kā vairākums cilvēku ir pieraduši. Vienlaikus tas risina arī vienu no aktuālākajām šī laika problēmām – uzlabo ilgtspēju.

Viss pārdomāts līdz sīkākajai detaļai

Ekskluzīvo auto caurvij ekonomijas tēma. Piemēram, perpendikulārais vējstikls un stāvie sānu logi atstaro vairāk saules gaismas, tāpēc salons tik ļoti nepiekarst. Pateicoties tam, kondicionieri var darbināt mazāk, kā arī samazinās elektroenerģijas patēriņš.

Citu interesantu risinājumu vidū ir, piemēram, no kartona izgatavots jumts. Pateicoties tā struktūrai, tas ir izturīgāks par tēraudu. Dažas virsbūves detaļas, tādas kā durvis, buferi un riteņu arkas, ir vienādas abās pusēs, un tās var pat savstarpēji apmainīt. Šāda pieeja izvēlēta, lai vienkāršotu ražošanu. Pateicoties unifikācijai un zemākai pašizmaksai, mazāk maksā arī pircējs. Starp citu, 50 procenti OLI materiālu ir pārstrādāti, bet pēc automobiļa dzīvescikla beigām tas ir pārstrādājams simtprocentīgā apmērā.

“OLI ir ielikts daudz foršu ideju, par ko ražotāju var tikai uzslavēt. Šodien uz ceļiem ir pārāk maz minimālisma garā veidotu mašīnu. Turklāt minimālisms nebūt nenozīmē lēts, taču tas palīdz atbrīvoties no nevajadzīgiem grabuļiem un tehnoloģijām un ir labs veids, kā samazināt auto cenu. Pašlaik tirgū ir bezdibenis starp Dacia Spring un elektroauto, kas maksā 40 000 eiro un vairāk. Vai mums tiešām ir vajadzīgi 4000 LED un masāžas sēdekļi?” jautā Tarmo.

Ne jauns, bet pareizs virziens

Citroën vienmēr ir ļoti piedomājis pie mašīnām tieši pilsētai. Tā pavisam nesen tika prezentēts Citroën Ami – divvietīgs elektroauto, kura garums nesasniedz pat divarpus metrus. Tas ir paredzēts īsiem ikdienas braucieniem pa pilsētu, un tā akumulatoru no elektrotīkla var uzlādēt tikai 3 stundās. Savukārt jaunais Citroën OLI konceptauto lieliski kalpos kā modernas ģimenes galvenais pārvietošanās līdzeklis, jo tajā ir vieta četriem cilvēkiem un palielam daudzumam bagāžas.

“Šī modeļa neapšaubāmās priekšrocības ir svars un autonomija. Mašīnām ir jākļūst vieglākām, citādi mēs nespēsim samazināt CO₂ izmešus un citas problēmas. Es saprotu, ka 1 tonnas pašmasu, iespējams, nevar sasniegt, taču 1,2 tonnas jau būtu ievērojams progress salīdzinājumā, piemēram, ar 1600 kg smago ë-C4. Man patīk arī OLI dizains. Gana ar garlaicīgām lietām!” saka Tarmo.

Turpinot par minimālismu, OLI radīšanas procesā ražotājs daudz domājis par svara samazināšanu un izvērtējis, no kā atteikties, – jo mazāk elektroierīču, jo mazāks var būt akumulators. Neievērojot šo principu, veidojas apgrieztā proporcija: uzstādot arvien vairāk aprīkojuma, piemēram, lielus ekrānus, jaudīgu audiosistēmu vai masāžas sēdekļus, palielinās mašīnas kopējā masa un elektrības patēriņš, tāpēc, lai nobrauktu tādu pašu attālumu, jāuzstāda lielāks akumulators. Veidojas apburtais loks – palielinās cena un masa, kas savukārt negatīvi ietekmē sniedzamību un elektrības patēriņu.

Citroën OLI sver tikai 1000 kg un ar 40 kWh akumulatoru var nobraukt 400 km. Salīdzinājumam: Nissan Leaf ar līdzīgu 39 kWh akumulatoru spēj veikt 270 km ar vienu uzlādi.

“Šādu OLI mēs uz ielām neredzēsim – tajā ir salikts pārāk daudz visa kā. Tas vēlas būt pilsētas auto ar maksimālo ātrumu tikai 110 km/h. To nevar saukt par SUV, jo tam ir tikai priekšējā piedziņa. Ģimenes auto? Pārāk maz vietas bagāžai! Taču mēs noteikti piedzīvosim, ka dažādas OLI idejas parādās sērijveida mašīnās,” noslēgumā pārliecināti piebilst Tarmo.

 

 

 
Visi komentāri
 
0pis 1.jūlijs 2023 16:52
6 5 Atbildēt

Latweehtim tas neder nu nekādi. No karkasa būdas kas uzslieta Pīzduļgravā, tam ira jātransportē 2 kinderi uz kolledžām Rihgas centrā, jo padsmitgadīgie nav raduši braukt ar autobusu, kas reizi stundā piestāj tikai 1km no dzimtās gravas. Izstumdījies līdz kolledžām, ģimenes tehvs dodas uz biroju Rihgas otrā malā, lai līdz 16:30 darītu maz interesējošu darbu, kas tomēr ļauj maksāt kredītus par gravas mitekli un auto. To pašu auto, kas brīvdienās tiek dzīts uz Latvijas otru galu, tātad, tas nedrīkst būt mazs auto jo līdzi jāved arī liels pinkains suns, kas laukos dabū padrātēt kaimiņu kranci Bobi (jā, būsim toleranti pret šādu dabas iegribu) jo 4kājainais pilsētnieks ir frizēts pie īsta suņu friziera un smaržo pēc suņu šampūna.

O-Pis 3.jūlijs 2023 9:43
2 0 Atbildēt

Toties bomži alkaši opīši no pāķiem izdomā ka jāpārvācas uz Rīgu. Noīrē kādu ūķi centrā, galvenais, lai tuvumā daudz dzertuves. Tad nu brīnās ka pilsētā brauc arī mašīnas, tad nu histēriski brēc, ka vajag pilsētu pārtaisīt par pākiem...

0pis 3.jūlijs 2023 15:17
0 1 Atbildēt

Nu, bet tu taču vari pārvākties atpakaļ uz laukiem...kāpēc tāda histērija?

Davidich 1.jūlijs 2023 17:27
1 0 Atbildēt

Mums vajag ienākumiem atbilstošas mašīnas! Ja cilvēks var atļauties braukt ar X5, tad kāda velna pēc viņa būtu sevi jāierobežo Dacijā? Sliktāk ir kad cilvēks ar Dacia ienākumu līmeni mēģina sevi izpūst sevi X5. Tad sākas lielā raudāšana - dārgas detaļas, apdrošināšanas u.t.t.

Nu tā kā tam Pļurkt! Ar pontu zabegalovkā pasūtīja dzirkstošo ūdeni par 100 EUR, bet kad bija jāmaksā, nometa piecīti un aizbēga...

0pis 1.jūlijs 2023 17:34
0 2 Atbildēt

Ja cilvēks var atļauties braukt ar X5, samaksājot 5x lielāku nodevu par mikromobīli - tad jau nekādu problēmu. Dzīvē daļa  X5 braucēju bieži vien taupa uz visu, jo auto kredīts izsūc visus brīvos līdzekļus.

Davidich 1.jūlijs 2023 17:38
0 0 Atbildēt

Laba X5 kredīts ir mazāks kā jaunas Dacias. Un "izsūcošu" jeb nokaujamu X5 pērk uzreiz, maksājot skaidrā naudā.

0pis 1.jūlijs 2023 18:15
0 2 Atbildēt

Nu paga, mēs te runājam par auto nevis šrotiem, kas pārpratuma dēļ vēl nav sapresēti

Davidich 1.jūlijs 2023 18:30
0 0 Atbildēt

Nu es arī par auto! Tādēļ iesaku X5, nevis Dacia, kas ir šrots spīdīgā kulītē un vēl jāņem līzingā uz vismaz 5 gadiem + ātrais kredīts pirmajai iemaksai. 😂

LOHS786ū 2.jūlijs 2023 13:30
0 0 Atbildēt

Runa ir par TO, kādā veidā (mēs,cien.Lohi) varētu iegrožot/izvēlē šos te šitādus tos (atlikušos) x5 pretendentus.Kā viņus varētu padarīt/par! papildinājumu arvien pieaugošajām ierindas lohu rindām.

Ar to dzirksteļūdeni ir traki, tas gan.Trauma uz visu/atlikušo.

WALA 1.jūlijs 2023 18:45
1 1 Atbildēt

Latvijā cien. reklāmisti ir tāda dabas parādība kā ziema, un elektrisks sūc ar divriteņu piedziņu ir "ātrākais ceļš" uz tramvaju vai autobusu, tā kā uzsākt slidenos apstākļos no kupenas tāds auto nemaz nemāk ...

Davidich 1.jūlijs 2023 19:00
0 0 Atbildēt

Nav tik traki. Vairumam elektrisko ir aizmugures riteņu piedziņa un pretslīdes sistēma atslēdzama ar drošinātāja izņemšanu. Kas komplektā ar labām ziemas riepām ļauj braukt ziemā kā ar klasisko BMW.

WALA 2.jūlijs 2023 18:40
1 0 Atbildēt

Nu ar tādu jau vēl arī pašam ir jamāk tad braukt, tepat šoziem meiča ar 3nieciņu BMW ielīda pie Mārupes domes/Sporta klubu starp 2 auto , un kad mēgināja līst ārā -nesanāk, nācās paskaidrot, ka jāuzsāk ar max iztaisnotiem priekšas ratiem un būs pamazām jāizgrozas, pie kam uz atpakaļu ... drusku sakumà piestumu, jo bija klūdaini pa tuvu vienam pielidusi un m3ginàja strauji priekšu izgriezt ārā . .

imzz 1.jūlijs 2023 19:13
1 0 Atbildēt

mums tiešām vajag lielas un rijīgas mašīnas?

Nē, mums vajag mazas un rijīgas. Tas OLI dizains ir neloģisks. Ja reiz uzspļaujam gaisa pretestībai, kāpēc taisīta nošļaupta aizmugure ? Tad taisa kastes veida dizainu un iegūst lielāku bagāžnieku. Tagad dizains izskatās, it kā būtu ņemts "parastais mūsdienu auto", tikai apcirsta priekša. Un taisīts speciāli tik kroplīgs tieši autopublikas uzmanības piesaistīšanai.

0pis 1.jūlijs 2023 20:23
0 2 Atbildēt

Nu, kāda gaisa pretestība pie pilsētas ātrumiem? Jā, tā ir izmērāma, bet nebūtiska un acīmredzot, ieguvumi atsver zaudējumus. Tas tak auto, nevis velo kur plandošs apģērbs rada jūtamu piepūli.

Davidich 1.jūlijs 2023 20:25
0 0 Atbildēt

Priekšējo stiklu bieži mainīs.

imzz 1.jūlijs 2023 21:40
0 0 Atbildēt

Nu, bet ko es saku ;) Ja reiz priekšējais vējstikls vertikāls, tad kāds pamats plūdlīnijas aizmugurei ? Skaistumam ?

iciks 1.jūlijs 2023 21:44
7 2 Atbildēt

Neizmirsīsim tādu lietu, ka ne visiem ir vairāki auto un iedalījums - pilsētas/piepilsētas/ar šito uz laukiem.

Man ir 1 auto un ar to es braucu visur. Šis auto, saprotams, tiek paredzēts tāds, lai tur var ietilpt ģimene un visas pekeles, tātad nekas mazs pie labākās gribas tas nav un nevar būt.

Saprotams, ja fricis dzīvo pārticīgāk, tad šis var arī iegādāties vienu šitādu hļupiku, otru bāņa braucamo, bet varbūt vēl 3o - hobija autiņu vasarai.

Krotow 3.jūlijs 2023 13:26
0 0 Atbildēt

Ja pats dzīvo pilsētā un auto ir vajadzīgs izskriešanai, tad neko lielu visticamāk nepirks. Varbūt nevarēs izgāzties un braucot gulēt un ar kāju stūrēt un kasīt nabu, bet uz priekšu tiks. Ziemā C klases hečbekā kopā ar 3 vepriem arī slēpes ielien, pārbaudīts. Par to ēd mazāk un var tikt iekšā lielākajā daļā stāvvietu.

Freijers 1.jūlijs 2023 21:53
2 0 Atbildēt

Baltijā nekādas lielpilsētas nav pēc noklusējuma, OK ir ar hatu ciematiem apaugušas galvaspilsētu aglomerācijas, bet tāpat tas ir 1 - 1.5milj iedzīvotāju max robežās, kas ir Eiropas vidusmēra pilsēta. Toties ir lauki, meži un diezgan solīdi attālumi, pēc kā arī logiski ka maz pieprasījums pēc mazajiem “pilsētas” auto, jo tas vienkārši nav racionāli. Kāds varbūt pērk X5, bet drīzāk populāri ir visādi V70, A6 un passāt dīzeļšķūņi ar ko pārvadāt famīlijas un pekeles

650 2.jūlijs 2023 14:44
3 0 Atbildēt

Kurš (kuri,diez..) veicināja un popularizēja domu/par! to, ka ģimenei ar bērniem un ikdienas darīšanām Rīgā ir visnotaļ ieteicami (un pat prestiži!) iekārtot dzīvesvietu tā saucamajā "pierīgā"? Tieši vietās, kur bez personiskā auto (vai pat bez tāda Katram ģim. loceklim) nu nekādi neiztikt?Kam (un/vai kādas) ir tagad tiesības šos cilvēkus publiski pasludināt par idiotiem (lohiem)? 

Kas īsti šeit notiek- tirgotāji, ražotāji un viņiem pietuvināto roklaižu apvienotais koris sludina "pilsētas auto", taču "pilsētu vadība" tajā pat laikā sludina vispār "pilsētu bez/auto"?

Vēl tajā pat laikā daiļā/vadošā madāma no oxdraiva ira "izrēķinājuse", ka latviešu kāršāringa parkam vēl itin lieti "noderētu" vismaz 150tūkst nomas mašīnu!

Veločita- ok, paskat kādus skaistus auto viņi ievieš.Pa 35k+ eur.Jā.Reku, modīgais (jau ssā nopērkamais) sitroēns cx5 ar plast-massas salōnu, un p408 un kija sportāge un uttt..Ja uz ielas tādu no aizmugures ieraugi, pilnīg šērmuļi pārskrien, pat negribēdams ieturēsi pienācīgu distanci.

Krotow 3.jūlijs 2023 17:31
0 0 Atbildēt

Oduciemu popularizēšanā sakrita vairākas lietas. Rīgas centrs palika neinteresants, jo dārgi un smacīgi. Jaunajiem, kas ttika iekšā naudīgākās vietās, māja pie Rīgas bija iespēja tikt projām no večiem padomju ēku dzīvokļos. Vēl kāds uzķēra ideju iedāvāt publikai ar naudu ar naudu dzīvot "svaigākā gaisā" kā kaut ko megakrutu utt.

Ivars 2.jūlijs 2023 18:52
1 0 Atbildēt

Mums vajag dažādas mašīnas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: Brauc ar “Volkswagen Crafter” busu, bet sajūtas kā "Tiguan" (+ VIDEO) 13

"Volkswagen Crafter" uzlabojumi galvenokārt ieviesti salonā. Sajūta pie stūres tuvināta vieglo auto pieredzei, neizpaliek multimediju sistēmas ar lieliem skārienekrāniem. Lasīt vairāk

 

NATO paziņo par misijas “Eastern Sentry” izveidi

Šovakar, 12. septembrī, NATO ģenerālsekretārs Marks Rute (Mark Rutte) un Sabiedroto spēku virspavēlnieks Eiropā ģenerālis Aleksus G. Grinkevičs (Alexus G. Grynkewich) paziņoja par misijas “Eastern Sentry” jeb “Austrumu sardze” izveidi, kas stiprinās NATO austrumu flanga aizsardzību un atturēšanu. Lasīt vairāk

 

Digitālais "Chat Control" - grib lasīt visus ziņojumus WhatsApp, Signal, FB tērzētavā utt. Eiropas Parlamentā par to balsos pēc 4 dienām 33

Eiropas Parlamentā jau pēc dažām dienām (12.septembrī) var tikt pieņemts strīdīgs priekšlikums, kas paredz plašu digitālo kontroli un privāto ziņu uzraudzību. Lasīt vairāk

 

Līdz 604 km - Nissan Leaf sasniedz trešo paaudzi 9

IAA Mobility autoizstādē Nissan demonstrē jauno Leaf – elektroauto ar krosoveram līdzīgu dizainu un līdz pat 600 km nobraukumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti