koolmans rakstīja:
Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.
Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.
Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida.
Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu.
Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.
Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.
Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.
Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.
Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.
Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.
Cik novērots, EV tirgus cena krīt 2 gadus un zudums ir intervālā 30-40%. Pēc tam kritums līdzīgs ICE ar saasinājumu pie 160k/8Y, kad beidzas baterijas GARANTIJAS, ne LIETOŠANAS laiks. Pēc 'šī perioda baterijai nekas nenotiek un līdzenā līkne turpinās. Attiecīgi ja EV paredzēts ilgtermiņa lietošanai, mierīgi var ņemt jaunu. Ja saskatāmi finanšu riski, vai patika mainīt auto, EV jāpērk 2+gadu vecu ar min nobraukumu. Kur nekādu neizskaidrojamu efektu nav - šo 2g kritumu finansē Vācijas valdība izdalot vāciešiem EV subsīdijas
20k par bateriju ir kautkas ļoti senils. Pirms mēneša redzēju maiņas (55 vai 60kW) baterijas piedāvājumu 6kUSD. 20k sen nav taisnība.
Kanibaals rakstīja:
>Degviela ir jāpiegādā gan ICE, gan TEC
TEC to piegādā ar vilcienu pavisam citos apjomos.
>Uz bāņa kruīzā nobraukuma limits saplok kā politiķu solījumi.
Uz bāņa arī ar busu nobraukums krīt kā solījumi. Nav uz bāņa vēl braukts, bet nav vairs arī tik traki arī ar EV. Bāņi jau mums tāpat nespīd, un taču EV nederot ceļošanai, jo nevar ģimeni 1000km iespundēt mašīnā bez pieturām.
Nupat izmērījos ID3 uz šosejas dažādos režīmos: 95km/h 13kW/100km, 120km/h 21kW/100km. Ar velosipēdiem uz āķa 95km/h 17.1 kW/100km. Pilsēta (gandrīz 100% stūķu vide) ap 16kW/100km
Piebildīšu, ka daļa ir pārbaudīta ar "bākas" metodi - sakrīt