NU Latvija ir ļoti tālu no “bezproblēmu valsts” :
DĀR:
https://www.macrotrends.net/global-metrics/countries/zaf/south-africa/crime-rate-statistics
P.S. tikai neaizmirstam vienādot “mērogus” ;)
NU Latvija ir ļoti tālu no “bezproblēmu valsts” :
DĀR:
https://www.macrotrends.net/global-metrics/countries/zaf/south-africa/crime-rate-statistics
P.S. tikai neaizmirstam vienādot “mērogus” ;)
Priekšpiedziņa “makes sense” tikai tad ja tev motors (iekšdedzes) ir priekšpusē - tad ir lētāk nepārnest spēku uz pakaļasi. Elektomotoram ir pilnīgi vienalga kur tam atrasties - vietas pietiek, līdz ar ko lētāk monopiedziņai būtu to likt aizmugurē …
Tieši tādā pat mērā kā ar to nav labi arī Latvijā, tik kāpēc tas ir pēķšņi prezidenta dienaskārtībā, pie kam tāda, kuram patiesībā ir pilnīgi pie pakaļas … ![]()
![]()
![]()
EV un ar priekšpiedziņu ?!?!? Kāda X pēc tiek izvēlēts viens no muķīgākajiem variantiem elektriskai piedziņai … tipa lai saglabātu ierasto formu ar kapotu priekšā, jeb tā tagad nodeva tam ka BEV “tauta ignorē” un tad vajag puslīdz universālu platformu uz kuras var būvēt arī iešdedzes hibrīdus ????
Nav tik traki - tie kas brauc ar pilnīgiem lūžņiem uz Eiropas pusi cenšas nelīst, jo viena kaut vai tikai apstāšanās nevietā uz bāņa izmaksās tev vairāk kā no pārvadājuma var nopelnīt, nemaz nerunājot par gadījumu ja būs jālieto evakuators …
Te mazliet par to kā izskatas “Trampa vs Baidena” siena un kā tas mainījis situāciju - pa lielam stāsts par to ko tas uzlaboja, kā kurš izrīkojās utml. ( sienas izskats ar dažādajiem posmiem jau pirmajās 5 min.)
Ap 13 minūti - redzami arī “caurumi” sienā kas saistīti ar indiāņu zemēm un viņu brīvu pārvietošanos.
P.S.Par to ka mainījās sienas dizains - nesaku ka tā notika tieši šeit, bet Tramps nebija parūpējies par savas sienas būvniecības legalizēšanu atsevisķās dabas parku un indiāņu zemju teritorijās, tādēļ par neefektīvu naudas izmantošanu neturpinot būvēt “Trampa tipa” sienu - viss var nebūt tik vienkārši kā stāsta, bet nu nav man vēlmes rakt un pētīt kāpēc un vai tiešām ta bija līdzekļu izšķērdēšana. Ja kādam ir interese un laiks - welcome parakt WTF.
Visi auto iziet tādu vai citu sertifikāciju - labs čoms reiz tieši ar to nodarbojās ( tajā skaitā ASV auto sertifikāciju, un savukārt otrs labs čoms sertificēja JDM Celica GT4 - VNZ ja nekļūdos bija GT4). Daļa no regulējuma ir jēdzīgs, bet daļa no tā ir kā tirgus aizsardzības mehānisms ( Piem. ASV radītais noteikums par to ka bamperiem jāiztur 5mph sadursme bez bojājumiem).
P.S. Piemēram - jēdzīgs ir EU regulējums par gaitas lakturu stara formu un lukturu jaudu ( max gaismas spēju ) … Es no 2010 brakāju ar USA Ford Ranger ar viņu orģinālajiem lukturiem - kad iekrāmēja kravu, tad vieglie man neko sevišku neteica, bet kravinieki gan visi kā viens ar jumta papildtālajiem rādija cik ļoti man “nav taisnība”, tas nekas ka tie bija tikai tuvie un piedavām no mana skatu punkta ļoti sūdīgi tuvie pat tad ka neizgaismoja koku galotnes …
Ja ir kāds kurš gadijuma pēc šo nezina, tad te ir vēl par “Just business and nothing personal” un lietām kuras uzskatam par ļoti noderīgām:
Jāņem vērā ka mūsdienās vai katram štruntam ir kaut kāds modulis/kontrolieris no kura tie sūtīti telemetrijas dati, par iekārtas darbības parametriem. Parasti tam ir nekaitīgi iemesli - kā laicīga detaļu problēmu identifikācija utml.
Ņemot vērā dažādu komunikāciju iekārtu pašizmaksu Ķīnā - ļoti iespējams ka “izvēles komunikāciju modulis” ir iesperts katrā štruntā, ne tikai tajā kuram tāds tiek prasīts … un formāli tā aŗi tad ir neleģitīma iekārta “kura spiego” un nedod dies vēl spēj kaut ko kontrolēt …
Tieši tas pats kas visur kur "nauda nesmird" un reklāmā “viss smuki” …
Tāpat pat ASV - viens štats var būt “nežēlīgi zaļš”, tikai tāpēc ka visus savus “sūdus” eksportē uz blakus štatu, kurā gan iedzīvotāju, gan biznesa ir stipri mazāk … un tur dara labākajā gadījumā minimumu lai valsts un valdība nepiesiptos …
Bet tu škiet palaid garām faktu, ka turīgās valstis “dzīvo zaļāk” tikai uz tā rēķina ka tiek piedirsts viss tas, kas nav tieši acu priekšā !!! Nez kura nostāja ir “labāka” …
P.S. naftas vai ogļu piesārņojumu visi redz un to ir pagrūti noslēpt - ūdens piesārņojumu - to redz tikai pēc laba laika …
Pie kam ogļu radītais piesārņojums ir problēma tikai pašiem cilvēkiem …
Tiem kas nav pazīstami ar vēja turbīnu problemātiku:
Kārtējā ar BEV saistītā krāpšanās un vides sačakarēšana :
Fakts gan ir tāds, ka tā reālā ražošana - tādai ASV ienes stipri maz naudas, pat ja to visu aizstieptu atpakaļ uz ASV. Tas kur šāda lokalizācija palīdz - ir nodarbināt mazkvalificētu darbaspēku jeb citiem vārdiem “lielgabalu gaļu”, kura savā bezdarbībā nereti taisa palielus mēslus. Tiesa kapitālisms nav sociālisms, un tas arī ātri apķeras ka ne katru ielas mudaku var un vajag likt pie virpas, līdz ar ko tos kurus varbūt vajadzētu “noņemt” no ielām tāpat nodarbināti netiks, t.i. to skaits ar lielu varbūtību samazināsies, tomēr ļoti apšaubāmi ka pazudīs.
Un kā reizi pati tirdzniecība, loģistika, licencēšana, programmmatūra un pakalpojumi, tūrisms utml. ir ļoooooti nopietna ASV ekonomikas sastāvdaļa …
Jā lokalās ražošanas neesamība rada savus izaicinājumus piemēram lauksaimniekiem, dažādas specializētas tehnikas operatoriem ( jau sākot piem. ar traktoriem vai buldozeriem), tāpat arī militāristiem, bet “globāla” visas ražošanas aizstiepšana uz ASV būs gan ekonomiski gan stratēģiski aplama un neizdevīga.
T.i. tāpa kā viss cits - ja cenšamies panākt kaut kādu galēji “ekstrēmu” pozīciju - kā “visa ražošana tikai iekšzemē” - mēs braucam auzās, tāpat kā arī - “visa ražošana ieksžemē ir neizdevīga, jāstiepj prom” arī ir pilnīga aplamība ( tā protams var strādāt pie zināmiem apstākļiem un mazām valstīm, bet nez vai tas ir reālistiski lielvalstīm) …
Ja runātu par 1% robežām, tad ar zināmām iebildēm varētu piekrist. BET runa ir par ASV dolāru, un “problēmām” 10% apjomā. Ja spēj joprojām pamatot savu viedokli konkrētā gadijuma ietvaros - esmu gatavs uzklausīt !
P.S. Nekandidēju uz absolūtu precizitāti, bet pretēji Trampa gaidītajam - vai nu gaidot tarfu celšanu ,vai citu iemeslu dēļ imports pieauga, kas “iegriež” GDP utml. “nefīčas”. Un saprotams ka 0,3% kritums pret iepriekšējo vairāku procentu pieaugumu nav itkā būtiski ASV ekonomikai, taču pēc pastāvīga pieauguma no ceturkšņa uz ceturksni - tas tomēr nav labs rādītājs, pat ja zinām ka caurmēŗā pasaulē ekonomikā jau ir problēmas …
Var arī šādi, tik ka nesanāk ap vulkāniem eksistējošās ekosistēmas sačakarēt :
Te vēl - kā Trampa administrācijai veicas ar Federālās valdības tēriņu samazināšanu:
https://www.wsj.com/politics/policy/trump-doge-government-spending-increases-5903992d
fiscaldata.treasury.gov/americas-finance-guide/federal-spending/
Man jautājums Trampa lielajiem atbalstītājiem un sociālisma pseidoapkarotājiem, kāda atieksme attiecībā uz Trampa mārkaķošanos pret Harvarda universitāti:
https://www.npr.org/2025/04/22/nx-s1-5372566/trump-harvard-lawsuit-antisemitism
Mazliet jau pavecs bet nu tomēr viedokļi par Trampa “ekonomiku”:
Kad no Lietuvas tika pārvesti bojā gājušie ASV kareivji - kāds izvēlējās spēlēt golfu nevis sagaidīt kareivjus ar godu mājās … par ko gan te brīnīties …
Skaidrs ka neviens neies sipties ar dārgo un sarezģītu ražošanu kaut kur Eiropā, ja to pašu var darīt lētāk Ķīnā un tad piegādāt - visiem “atlec” kumosiņš …
Ziepse tikai tādas ka Eiropā tev jāizpilda kalni ar dažādām eko, finansu utml. lietām - Ķīnā - daļu no šī visa var vēsi aizmirst …
Vecīt tā ir demokrātija - dari kaut ko stulbu - saņem atbilstošu vērtējumu !
Tikai diktatūrā un monarhijā vari “būt pliks” bet visi tukši muldēs ka tev ir šausmīgi “glīts un glauns ietērps” …
iAuto rakstīja:
Bez jaunākais forumā ir arī Tēmu saturs
Klau uztaisi vēl vienu “tādu pat Foruma slejas” daļu kurā ir tikai tevis iniciētie - jauno braucamrīku testi, ja “pamatforums” neaktīvs - jauno dampju sleja drīkst aizklāt lielāku daļu “pamatforuma” atstājot kādus teiksim 3 aktuālākos diskusiju tematus, ja jauno braucamo forums neaktīvs - tad tas “saraujas” līdz teiksim top 5 …
Vai arī liec to blakus joslā - jo man pēc mana formatējuma pa abām teksta/reklāmas laukuma malām ir vēl apmēram ⅓ ekrāna tukšs …
Par preciziāti tam DĀR statistikas avotam negarantēju, bet izskatas aptuveni pareizi. Oficiāli šeit:
https://www.saps.gov.za/services/crimestats.php
www.saps.gov.za/services/downloads/2024/2024_2025_3rd_Quarter_WEB.pdf
Un palūgšu ņemt vērā ka DĀR ir 63 mil. iedzīvotāju ;)