Renault 5 Electric patiks ikvienam, kas meklē ko neparastāku un īstenībā tāds arī bija ražotāja mērķis – atgriezt dzīvē ikonisko 70. gadu modeli, savienojot retro elementus ar mūsdienīgu tehnisko pildījumu un pasniegt to kā stilīgu un videi draudzīgu elektriskās piedziņas transportlīdzekli.
Kā rāda tehniskie dati, elektriskais hečbeks ir pieejams ar diviem dažādiem akumulatoru variantiem: pamatmodelis ar 40 kWh akumulatoru nodrošina līdz 300 kilometru nobraukumu ar vienu uzlādi, savukārt jaudīgākais modelis ar 52 kWh akumulatoru spēj nobraukt līdz pat 400 kilometriem. Mazākais motors attīsta 120 zirgspēkus, bet lielākais — 150 zirgspēkus. Abas versijas aprīkotas ar siltumsūkni, kas ne tikai palielina efektivitāti, bet arī nodrošina stabilu veiktspēju mainīgos laikapstākļos.
Automobilis būvēts uz jaunās AmpR Small platformas, kas nodrošina zemu smaguma centru un uzlabotu vadāmību — īpašību, kas šajā auto klasē nav bieži sastopama. Šī tehnoloģija ļauj Renault 5 nodrošināt ne tikai praktiskumu, bet arī patiesi dinamisku braukšanas pieredzi.
Renault 5 ir aprīkots ar modernu OpenR Link informācijas un izklaides sistēmu, kas iekļauj Google pakalpojumus, tostarp balss vadību un reāllaika navigāciju. Interesanta ir arī V2L (Vehicle-to-Load) funkcija, kas ļauj izmantot auto akumulatoru kā enerģijas avotu citām ierīcēm — piemēram, izbraucienā zaļumos vai kempingā.
Ritošā daļa strādā pārsteidzoši labi, prieks, ka riepu profils ir atbilstošs mūsu ceļu kvalitātei. Dinamika, kā jau elektro auto, lieliska.
Standarta aprīkojums ietver 18 collu riteņus, 10,1 collu skārienjutīgu ekrānu, bezvadu savienojumu ar Android Auto un Apple CarPlay, atpakaļskata kameru, lietus un krēslas sensorus, droša attāluma kontroles sistēmu, aktīvo avārijas bremzēšanas sistēmu (AEBS), sānu gaisa drošības spilvenu aizkarus, vadītāja noguruma kontroli, palīgsistēmu, kas palīdz uzsākt kustību pret kalnu, LED priekšējos lukturus ar automātisko tālo gaismu funkciju.
Ražotājs nekautrējas teikt, ka vienai no apdares versijām izmantots īpašs “Denim” materiāls. Tas izgatavots no poliestera diegiem, kas iegūti, pārstrādājot vecas plastmasas pudeles. Arī stūre un siltumizolācija ir izgatavota no bioloģiskas izcelsmes materiāliem.
Atkarībā no versijas, Renault 5 Electric aprīkojumā var būt Renault avatars, bezvadu induktīvs viedtālruņa lādētājs, vadītāja un pasažiera sēdekļi ar manuālu 6 virzienu regulēšanu, sēdekļu apsilde, tonēti aizmugures stikli, daudzkrāsains salona fona izgaismojums, elektriskā stāvbremze ar Auto-Hold funkciju.
Daudzas no drošības palīgsistēmām apvienotas papildmaksas paketēs, piemēram, gandrīz 900 eiro vērtā Advanced driving assist pakotnē ietverts aizmugures šķērssatiksmes brīdinājums (RCTA), aizmugurējā automātiskā avārijas bremzēšanas sistēma (R-AEB), inteliģentā adaptīvā kruīza kontrole (i-ACC), joslu maiņas palīgs ar aklās zonas brīdinājuma sistēmu (BSW), aktīvā vadītāja palīgsistēma (ADA), aizmugurējie/priekšējie/sānu parkošanās sensori + brīvroku parkošanās sistēma (HFP) un skārienjutīgs LED salona apgaismojums priekšā un aizmugurē.
Latvijā Renault 5 Electric ar 120 Zs elektromotoru tiek piedāvāts par cenu, kas sākas no atzīmes 27 290 eiro, par 150 Zs motora variantu prasīs vismaz 32 190 eiro.
Būtu forši, ja būtu normāla piedziņa, nevis priekša.