Kara plosītajā valstī ieved gan jaunus, gan lietotus elektroautomobiļus, turklāt lielu popularitāti ieguvis Volkswagen ID. Unyx, modelis, kas Eiropas tirgum nemaz nav paredzēts.
Par to raksta izdevums Electrive.net, kas atsaucas uz Ukrainas Automobiļu asociācijas UkrAutoprom un tirgus izpētes ekspertu datiem, atzīmējot, ka iegūt ticamu informāciju par Ukrainas tirgu ir “mazliet sarežģīti”.
Saskaņā ar UkrAutoprom datiem, 2025. gada septembrī valstī tika pārdotas aptuveni 6800 jaunas automašīnas ar visiem piedziņas veidiem, kas ir par 20 procentiem vairāk nekā pirms gada. No tām 2261 transportlīdzeklis bija pilnībā elektrisks jeb aptuveni trešdaļa no kopējā skaita. Interesanti, ka tas ir ievērojami augstāks procentuālais rādītājs nekā Vācijā, kur elektroautomobiļiu tirgus daļa septembrī bija 19,3 procenti.
Saskaņā ar Ukrainas Automobiļu tirgus izpētes institūta analītiķu datiem, jauni elektroautomobiļi veido tikai nelielu daļu no elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas pirmo reizi reģistrēti Ukrainā. Lielāko daļu šī segmenta automašīnu ir elektroautomobiļi ar nobraukumu, vairums no kuriem atvesti no Ķīnas. Pieejami tikai aptuveni dati, tomēr Automobiļu tirgus izpētes institūts ziņo par 6473 šādiem automobiļiem, kas septembrī reģistrēti Ukrainā.
Tirgus analītiķi ziņo par nedaudz mazāku jaunu elektroautomobiļu reģistrāciju skaitu nekā UkrAutoprom, proti, 2088 vienībām, un par 3552 lietotiem elektroautomobiļiem, kas mainījuši īpašniekus Ukrainas ietvaros. Tādējādi Automobiļu tirgus izpētes institūts septembrī ziņo par kopumā 12 113 elektroautomobiļu pirkumiem, summējot jaunas automašīnas, importētas lietotas automašīnas un vietējās lietotas automašīnas.
Tā ir mazliet pretrunīga informācija, tomēr galvenais ir noprotams – arī Ukrainā elektroautomobiļu tirgus uzņem apgriezienus.
Electrive rakstā atzīmēts, ka visvairāk (989 vienības) ukraiņi pirkuši Ķīnas BYD produkciju, kas ražo gan automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem, gan hibrīdus un pilnībā elektriskus transportlīdzekļus, savukārt vērtējot atsevišķi modeļus, lielāko popularitāti izpelnījies elektriskais Volkswagen ID. UNYX (432 reģistrācijas), modelis, kas izstrādāts speciāli Ķīnas tirgum. Tas tiek ražots Ķīnas rūpnīcā Anhui un uz Ukrainu, visticamāk, nogādāts pateicoties pelēkajam importam, kas ir visai izplatīta parādība valstī.



















































vai tad karš ir beidzies ka pērk dargas mašinas?