Kas nosaka satiksmes drošības prasības iekšējos ūdeņos (upēs, ezeros u.c.)
1. Ministru kabineta noteikumi Nr. 92 „Noteikumi par kuģošanas līdzekļu satiksmi iekšējos ūdeņos”
Pamatnoteikumi, kas nosaka satiksmes kārtību visos Latvijas iekšējos ūdeņos, tostarp upēs, ezeros un ostu akvatorijās.
Regulē satiksmes dalībnieku pienākumus
Navigācijas zīmju un ugunīm (piemēram, borta ogunīm) izvietošanu.
Avots: (LIKUMI.LV, vvc.gov.lv)
3.14. iekšējo ūdeņu īpašnieks vai valdītājs – valsts vai pašvaldība, kā arī juridiska vai fiziska persona, kurai pieder vai kuras valdījumā atrodas iekšējo ūdeņu akvatorija vai kura to nomā;
79. Navigācijas zīmes un ugunis atbilst šajos noteikumos minētajām prasībām (3. pielikuma I nodaļa). Atļauts uzstādīt arī citas navigācijas zīmes un ugunis, ja tās atbilst Eiropas iekšējo ūdeņu kodeksā (CEVNI kodekss) noteiktajam.
83.1. ja nepieciešams, aprīko iekšējo ūdeņu akvatoriju ar šo noteikumu 3. pielikumā minētajām navigācijas zīmēm un ugunīm;
83.3. nodrošina brīdinājuma zīmju izvietošanu akvatorijās, kurās aizliegts izmantot attiecīgu veidu kuģošanas līdzekļus;
Upes un ezeri ir pilni ar nemarķētām gumbiņām (bojām), vienkārši izliek, kas to kontrolē?
Vai Latvijas upes un ezeri ir palikuši pašplūsmā?
Pēdējā laikā radies iespaids, ka mūsu iekšzemes ūdeņi – upes un ezeri ir pilnīgā pašplūsmā atstāti.
Ar zvejnieku oficiālajiem tīkliem lielā mērā viss ir kārtībā – tie ir atzīmēti ar bojām, labi redzams ir karogs. Varbūt pietrūkst atstarotāji, bet kopumā pamanīt var.
Taču problēma sākas ar dažādām mazām un nepamanāmām bojām – tādām uz bumbiņām, ko pārsvarā izliek ūdsns sporta veidu cienītāji. Šādas bojas nav tikai traucēklis, tās var nopietni sabojāt motoru vai pat izsist caurumu motorlaivai.
Kāpēc pašvaldības ūdens policija šādas lietas vienkārši neizceļ no ūdens? Galu galā, te runa ir par drošību.
Ko domājat – vai kādam vispār ir jāuzrauga šādas lietas, vai kāds to dara un vai arī katrs pats atbildīgs par savu izdzīvošanu uz ūdens?