Vai tiešām elektro auto ir izdevīgi? - Forums - iAuto

Vai tiešām elektro auto ir izdevīgi?

koolmans Reģ.: 26.03.2019

Labdien visiem lasītājiem un īpaši elektro auto īpašniekiem, tai paša skaitā arī Teslas. 

 

Man tāds jautājums cilvēkiem, kas ir pirkuši jaunas teslas vai jaunus elektro auto no saloniem, lūdzu pastāstiet savus lielos ieguvumus un cik naudas jums sanāk ietaupīt gadiem ejot ar elektro auto.

 

Jo pēc maniem aprēķiniem, tas nu galīgi nav izdevīgs pirkums.

 

Kā piemēru ņemšu kautvai standarta Tesla model Y 2025 gada, kura cena ir aptuveni, jaunam modelimm ap 60k eur, pēc 5 gadu lietošanas cenas kritums ir ļoti liels, tas ir vidēji ap 60-70%, rezultātā jūsu auto pēc 5 gadiem būs jau apmēram 20k eur vērts, sanāk ja 40k zaudējums, to izdala uz 5 gadiem, tad jūsu zaudējums ir ap 660 eur mēnesī, lietojot elektro auto.

 

Šie cipari nav no zila gaisa, var ieiet ss.lv vai jebkurā citā vietā un apskatīties lietotu elektro auto tirgu, cenas ir drausmīgi lejā lietotiem elektro auto.

 

Vai varat uzrprasīt šo pašu jautājumu chatgpt, cik maksā jauna tesla y 2025 gada un cik maksās tesla y 2020 gada, cipari būs ļoti līdzīgi un šis cenas kritums nav tikai teslām, bet gan visiem elektro auto. Protams arī benzīna, dīzeļa jauniem auto ir cenu kritums, bet tas ir ap 30-35%.

 

 

 

 

 
1 2
koolmans Reģ.: 26.03.2019
1 1 Atbildēt

Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.

 

Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.

 

Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida. 

 

Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu. 

Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.

Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.

Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.

 

Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.

 

Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.

 

Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
2 0 Atbildēt

Argumenti izraisa smieklus, bet apstrīdēt nav vērts. Te jau by default redzams, ka nekas nespēs Tevi pārliecināt par pāreju uz EV. Nav traģēdija. Ne visiem EV ir vajadzīgs un piemērots.

Kādam šķiet piemērotāks MB CLS, kurš jauns maksāja 80 kEUR, bet pēc 8 gadiem 15 kEUR. Katram savs

koolmans Reģ.: 26.03.2019
1 2 Atbildēt

Tev nav neviena argumenta elektro auto aizstāvībai, runa iet par visu elektro auto kopumā nevis vienu modeli, tu minēji kautkādu vienu modeli no tūkstošiem, kuram neveiksmes dēļ cena kritās, tad jau varēji āri par Aston Martin minēt, kuram cena nenormāli krīt? Kas tas par argumentu.

 

Ja tas EV ir labs, tad var pateikt ar ko? Visiem tā bija lēta cena uz 100km nobrauktiem, bet tagad es argumentēju, ka lietojot elektro auto naudu zaudē vairāk, nekā ja pildies ar benzīnu, tad kur ir izdevība? Tas, ka visulaiku par lādēšanu domāt vajag? Vai stāvvietas Rīgas centrā? Kuras gadu griezumos tāpat neatpirks zaudēto naudu, ko tu zaudēsi no cenu krituma savam elektro auto. 

Lūdzu izsakies, bet izskatās, ka tev nav ko teikt, nopircis elektro auto un kautkā aizstāvēt savu pirkumu jau vajag? 

 

Ja man mājai saules baterijas pat lādēs to auto, tas nebūs izdevīgi, ja ar matemātiku problēmu nav, tad sapratīsi. 

 

Un vēl viens liels mīnus EV ir to salons, tas ir ļoti zemas kvalitātes salīdzinot cenu sektorā ar citiem auto. 

 

Ja patīk vienkāršība, kā citi argumentē, tad jau var nopirkt vienkāršo un lēto benzīna auto līdz 20k, priekškam pirkt 2x dārgāku EV? 

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

koolmans 

Ieliec konkrēti, piem Opel Mokka ice un ev salīdzini. Kā tur atsķirās tie salona materiāli uc utt. Tad arī iztirzāsim. Izskatās ka tiešām Jums tas EV ne visai iet pie sirds. Pērkat hibrīdu vai vienkārši ICE, un nemocaties ar sirdsapziņas pretrunām. Tie laiki kad Vācijas auto izstrādājumi atšķīrās ar salona materiālu biezumu un kvalitāti ir pagājuši. Un labi, jauni EV jau pieejami ap 40+ cenā. Jebkurš auto var salūzt utt. Bet patreiz, manā skatījumā, tomēr EV ir sevisu un apkopju mazprasīgāks. Bateriju bloki ir atsevišķi maināmi, ja nu kas tur notiek. Un patreiz ja es skatītos jaunu EV, tad pievērstu uzmanību tieši mazāka tilpuma/kapacitātes baterijai.

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 1 Atbildēt

ja viss tik spīdoši būtu, tad otreizējais tirgus EV nebūtu tik drausmīgs, man patīk tehnoloģijas un kautkas jauns, bet es negribu zaudēt kaudzi naudas, pērkot jaunu EV

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 0 Atbildēt

Labs piemērs. Par Mokka EV vs ICE varētu arī uzrakstīt, jo aprēķinus ekselī vedu, tai skaitā arī aprēķinot teorētisko ietaupījumu.

Net, kā jau teicu, šis nav šī topika vērts temats. Autors jau saknē ienīst EV un nekas to nespēs mainīt.

Kad kādreiz pārdošu savu Mokka e, mēģināšu saņemties un uzrakstīt kādu garāku pieredzes aprakstu. Šodien nav aktuāli.

Skaidrs ir viens, ka Mokkas e vietā būs cits EV. Tostarp finansiālu apsvērumu dēļ.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
3 0 Atbildēt

Pamato ,,tik drausmīgs,, ? Otrreizējais tirgus vispār ir piesātināts un nekādi saprotams…Piedāvājums ir nenormāli liels. Naudu zaudēsi, šā vai tā. Neizbēgams fakts.

darklight Reģ.: 29.10.2013
4 0 Atbildēt

Ne jau visi cilvēki, pērkot auto, rēķina, cik tas maksās pēc tik vai šitik gadiem. Pērk tāpēc, ka patīk/ var atļauties un bez reāla plāna braukt kaut kādu noteiktu laiku. Ja ir privātmāja ar saules paneļiem, tad, pareizi ekspluatējot, EV dod līdz pat vairākiem  simtiem eiro mēnesī tīro ietaupījumu. Ja to paneļu nav, tad gan tik spožs aprēķins vairs nesanāk. Radinieks tikko nopirka elektrisko Mustangu (mazlietotu no Vācijas) un ir absolūtā starā. 600 km reindžs - ko vēl vairāk var vēlēties? Un viņam ir pilnīgi pajāt, cik tas auto kaut kādā nākotnē maksās, jo braukts tiek šodien.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Diemžēl tie paneļi tuvā perspektīvā L paliek jau stipri neaktuāli. Praktiski 2 gadi, nekad nebiju pildījies publiskajās uzlādēs par naudu. Patreiz cena tur paliek loģiska un atlaižu karte vēl nedaudz samazina to ciparu, kastes uz katra stūra…Tad savu saražoto P apliekot ar transporta, jaudas un balansēšanas, iekārtas izmaksām ir jāsaka, paldies es off būtu, ja patreiz likt piedāvātu. Vai tikai tīru off gridu, bez ārējiem vadu sakariem…kas tev vēl regulē attālināti.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Iekš iauto, šķiet, visi rēķina.

Nu tak paskaties jauno auto sadaļu. "Es jau pirktu to auto mazliet savādāk nopakotu, bet nākamais pircējs var tādu negribēt". Ne sev, bet citam

darklight Reģ.: 29.10.2013
0 0 Atbildēt

Ir, ir tāda tendence, es vienmēr brīnos. Bet nu tie tomēr nav pilnīgi visi. Cik tad šajā forumā vispār ir tādi reālie jaunu auto pircēji?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
3 1 Atbildēt

Pirkt auto, lai ietaupītu tas tik ir domas lidojums. Ēst ar nav izdevīgi, jo viss tāpat iznāk ārā un uz tualetes papīra vien redzi, kur tā nauda paliek. 

Izdevīgi ir braukt ar velo un sabiedrisko transportu, tas lūk ir izdevīgi. Auto ir izdevīgi tikai dēļ pārvērtētām ērtībām, to pašu var panākt arī ar koplietošanas auto. 

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
3 0 Atbildēt

Nevienu auto nav izdevīgi pirkt jaunu, un braukt 3 gadus, apmaksājot tā lielāko vērtības kritumu. 

Autors ieberzies uz tirgus izmaiņām, un ekstrapolē savu pieredzi uz EV.

Brauc ar to auto vēl!

 

eidis Reģ.: 07.11.2001
2 0 Atbildēt

koolmans rakstīja:

Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.

 

Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.

 

Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida. 

 

Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu. 

Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.

Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.

Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.

 

Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.

 

Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.

 

Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.

Cik novērots, EV tirgus cena krīt 2 gadus un zudums ir intervālā 30-40%. Pēc tam kritums līdzīgs ICE ar saasinājumu pie 160k/8Y, kad beidzas baterijas GARANTIJAS, ne LIETOŠANAS laiks. Pēc 'šī perioda baterijai nekas nenotiek un līdzenā līkne turpinās. Attiecīgi ja EV paredzēts ilgtermiņa lietošanai, mierīgi var ņemt jaunu. Ja saskatāmi finanšu riski, vai patika mainīt auto, EV jāpērk 2+gadu vecu ar min nobraukumu. Kur nekādu neizskaidrojamu efektu nav - šo 2g kritumu finansē Vācijas valdība izdalot vāciešiem EV subsīdijas

20k par bateriju ir kautkas ļoti senils. Pirms mēneša redzēju maiņas (55 vai 60kW) baterijas piedāvājumu 6kUSD. 20k sen nav taisnība.

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
1 0 Atbildēt

koolmans rakstīja:

Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.

 

Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.

 

Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida. 

 

Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu. 

Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.

Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.

Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.

 

Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.

 

Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.

 

Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.

5 gadus veca 7 sērija nemaksās 70K, bet ap 40-50K, visiem premium auto, cenas kritums pirmajos 3 gados ir vājprātīgs. 

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Topikā ir 2 visai padumji apgalvojumi. 

  1. Vērtības kritums. Jā, elektroauto vērtība krīt visai strauji, bet lai paskatās, cik maksā 5 gadīgs, piemēram, ICE VW Passat, salīdzinot ar to, cik tāds jauns maksā. Tas gan bija pirms 10+ gadiem, kad pats braucu ar B6, ko nopirku sešgadīgu par kaut kādiem tur 8000 euro (jauns tādā Highline komplektācijā maksāja ap 30k). Toreiz salīdzināju ar tā paša gada bāzes komplektācijas Qashqai, kuram tirgus cena bija tāda pati, bet jauns tāds maksāja ap 17.5k… Nerunāsim par to, kā cenas krīt teju jebkuram premium auto (BMW, Mercedes, Audi, nepieminēšu pat specifiskākus kā Cayenne vai Touareg);
  2. Par to bateriju - tas, ka tai ir 8 gadu garantija, nenozīmē, ka 9. gada 3. dienā tā baterija nosprāgs. Nez kāpēc autors neieciklējas, piemēram, uz to, ka ICE auto ar iekšdedzes dzinēju pēc 5 gadu garantijas 101. tūkstotī mašīnai noteikti nosprāgs dzinējs un kārba.

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 0 Atbildēt

“ICE auto ar iekšdedzes dzinēju pēc 5 gadu garantijas 101. tūkstotī mašīnai noteikti nosprāgs dzinējs un kārba.”

Un jāpiezīmē, ka ar mūsdienu mašīnām arvien biežāk tieši tā arī notiek.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Ja tas notiek tad lielākajā daļā gadījumu jau garantijas laikā. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ne velti ICE ir “jāiebrauc”, lai tam vainas neizlien tik ātri. Reāli gan nekāda iebraukšana nav nepieciešama, kamēr ir garantija it jāmauc. Bet ja grib ietaupīt ar EV tad jāpērk mazlietots un katru gadu jāpārsēžas uz nākošo, vērtības kritums nebūs. Pie tam nupat izbeidzās EKII tā kā var arī vietējo lūzni iesmērēt nākošajam.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Kritīs tāpat. Par to iebraukšanu es teiktu, ka nav taisnība. Tas, kā dzinējs ir iebraukts, ietekmēs nākotnē gan degvielas, gan eļļas patēriņu - pēc pieredzes. BTW, dažiem modeļiem, piemēram, Alfa Romeo Stelvio līdz pirmajiem 10 (laikam) tūkstošiem kompis neļauj pārāk topīt grīdā. Auto reāli atveras pēc tiem 10k… 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tas arī bija kas jāpierāda, ražotāji vēl klucīšus zem gāzes pedāļa lika vai ieplūdē žņaugu viss tikai lai problēmas neizlien par ātru. Kā reiz itāļu iebraukšana uzlabo patēriņu, jo piedilst ātrāk. 

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

AA atkal jau kūpošie bmw uzbrūk parastajiem braucējiem.

 

 

www.tiktok.com/@aigarslarks/video/7545184242515365142?_r=1&_t=ZN-8zO0Bii3e2I

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Nu lūk! Mašīnai vēl ne 10 gadu, un jau dzinējs norakstīts.

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja:

Pamato ,,tik drausmīgs,, ? Otrreizējais tirgus vispār ir piesātināts un nekādi saprotams…Piedāvājums ir nenormāli liels. Naudu zaudēsi, šā vai tā. Neizbēgams fakts.

es jau tieši visu pamatoju ar reāliem cipariem, kas ir ņemti no tirgus nevis no plika gaisa, cenas zudums 5 gados ir ap 70% no starta vērtības

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

darklight rakstīja:

Ne jau visi cilvēki, pērkot auto, rēķina, cik tas maksās pēc tik vai šitik gadiem. Pērk tāpēc, ka patīk/ var atļauties un bez reāla plāna braukt kaut kādu noteiktu laiku. Ja ir privātmāja ar saules paneļiem, tad, pareizi ekspluatējot, EV dod līdz pat vairākiem  simtiem eiro mēnesī tīro ietaupījumu. Ja to paneļu nav, tad gan tik spožs aprēķins vairs nesanāk. Radinieks tikko nopirka elektrisko Mustangu (mazlietotu no Vācijas) un ir absolūtā starā. 600 km reindžs - ko vēl vairāk var vēlēties? Un viņam ir pilnīgi pajāt, cik tas auto kaut kādā nākotnē maksās, jo braukts tiek šodien.

Jūs sakat, ka var ietaupīt vairākus simtus mēnesī, bet tai pašā laikā zaudē vairākus simtus mēnesī, jo vērtība kritās nenormāli, es jau ciparus minēju, kur ir tas ieguvuma vairāki simti mēnesī? -600 eur un +200 eur, jo nelej degvielu, būs tāpat -400 eur, kur ir ieguvums? Ieguvumu jārēķina uz ilglaicīga auto lietošanas, nevis viena mēneša, tātad ar EV tu zaudē naudu vairāk nekā braucot ar degvielu, nejau 15 gadua brauksi ar Ev, loģiski, ka gribēsi un pirksi jauni. Un tiem, kam ir nauda grib ar jaunu braukt, un tur arī būs tad zaudejuma nevis ieguvums

 

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Topikā ir 2 visai padumji apgalvojumi. 

  1. Vērtības kritums. Jā, elektroauto vērtība krīt visai strauji, bet lai paskatās, cik maksā 5 gadīgs, piemēram, ICE VW Passat, salīdzinot ar to, cik tāds jauns maksā. Tas gan bija pirms 10+ gadiem, kad pats braucu ar B6, ko nopirku sešgadīgu par kaut kādiem tur 8000 euro (jauns tādā Highline komplektācijā maksāja ap 30k). Toreiz salīdzināju ar tā paša gada bāzes komplektācijas Qashqai, kuram tirgus cena bija tāda pati, bet jauns tāds maksāja ap 17.5k… Nerunāsim par to, kā cenas krīt teju jebkuram premium auto (BMW, Mercedes, Audi, nepieminēšu pat specifiskākus kā Cayenne vai Touareg);
  2. Par to bateriju - tas, ka tai ir 8 gadu garantija, nenozīmē, ka 9. gada 3. dienā tā baterija nosprāgs. Nez kāpēc autors neieciklējas, piemēram, uz to, ka ICE auto ar iekšdedzes dzinēju pēc 5 gadu garantijas 101. tūkstotī mašīnai noteikti nosprāgs dzinējs un kārba.

Tie apgalvojumi ir precīzi, ieej papēti tirgu un paskaties cik cenu kritums ir jaunam EV vai jaunam Ice, ja nevari atrast tad uzjautā chatgpt, tev uzreiz reālos ciparus iedos. 

 

Nevienam ICE auto nebūs 70% kritums no pirkšanas brīža 5 gados, EV gandrīz visiem

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

Auto tirgus pētīšana ir viens no maniem darba pienākumiem, līdz ar to, diezgan labi orientējos, kas tirgū notiek. Piemēram, elektriskā Kona ar lielo bateriju - 2020./2021. gads šobrīd maksā ap 19-20 tūkstošiem. Jauna maksāja ap 40… Nav tur 70%. Vienlaicīgi jauns ne pliks VW Passat universāls dīzelis ar 150 ZS jauns akcijā (ne plikākais, ne pilnākais) maksā 41000-43000, piecgadīgu var dabūt 16500-17000… Kritums reāli ir lielāks.

Bet, nu, izmantot chatgpt kā argumentu gan ir jāprot… 😁

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

darklight rakstīja:

“ICE auto ar iekšdedzes dzinēju pēc 5 gadu garantijas 101. tūkstotī mašīnai noteikti nosprāgs dzinējs un kārba.”

Un jāpiezīmē, ka ar mūsdienu mašīnām arvien biežāk tieši tā arī notiek.

Un EV nav dzinēja, kas var nosprāgt? Jums reāli te nevienam nav normālu apgalvojumu, ka EV var ietaupīt cilvēkam vairak naudu kā benzīnieks vai dīzelis, es varu ar piemēriem un faktiem jums visu pateikt, jums te visiem tikai minējumi, kas bija 10 gad atpakaļ utt. 

Parādiet man kaut vienu piemēru, kur Ev cenu zudums būs līdzīgs kā benzīna auto?  

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

Pirkt auto, lai ietaupītu tas tik ir domas lidojums. Ēst ar nav izdevīgi, jo viss tāpat iznāk ārā un uz tualetes papīra vien redzi, kur tā nauda paliek. 

Izdevīgi ir braukt ar velo un sabiedrisko transportu, tas lūk ir izdevīgi. Auto ir izdevīgi tikai dēļ pārvērtētām ērtībām, to pašu var panākt arī ar koplietošanas auto. 

man ir auto pa 40k, bet es labāk to pārdodu pa 25k pēc 5 gadiem nevis par 15, kad taisīšos pirkt jaunu, nākamo auto. Tāpēc otreizējais tirgus ir ļoti svarīgs un EV tas ir galīgi zems.

Ieguvuma nekāda, tikai zaudē naudu to lietojot + laiku un čakars ar lādēšanu.

 

Ja kādam nav svarīgi otreizējais tirgus, tad viņam vispār te nevajadzētu rakstīt, jo jautājums bija EV īpašniekiem par ieguvumu

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt

>čakars ar lādēšanu

Kā izpaužas tas čakars? Čakars ir ieliet degvielu un AdBlue, tas gan ir čakars, pie tam kurš tad lej pilnu bāku, jo tad ir šoka terapija. Tepat iAuto Māris čakarējas apkopojot degvielas cenas un skatās kur iesipt centu uz degvielu, tērē laiku un nervus bezjēgā.

Ar elektro tāda čakara nav, jebkura ātrā uzlāde ir lētāka kā braukt ar degvielu, ja vien neesi Zebra vadītājs.

Ieguvums nav ne no viena auto, tad ir jāpērk hlams ar tehnisko apskati, tad tolmets un nākošais tiklīdz šim beidzas. A nē ir gan ieguvums, vari regulāri vēl ar to iekulties CSNg un uzvārīties uz OCTA. Sapņo vien, ka tavu 40k auto kāds gribēs par 25k, kā iznāk jauns feislifts tā nevienam tavs 25k auto vairs neinteresēs. Cupra laikam ir vienīgās kam turās cena, bet tas jau loterija, to paredzēt nevarēja.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Nu nē, te gan nevaru piekrist. Neesmu EV heiteris, bet, ja tu nevari viņu lādēt mājās, tad ekspluatācija pārvēršas par vienu vienīgu megagemoroju, ko nevar kompensēt pilnīgi nekas. Mājās, protams, nekāda čakara nav, ērtāk nekā benzīntankā braukt.

Ja piemini AdBlue - jā, tas ir labs arguments, kāpēc mūsdienās nevajag pirkt dīzeli.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Varētu uzmeikot sarakstu ar iemesliem, kāpēc nevajag dīzeļdzinēja auto, kā pakaļas pārvadāšanas transporta līdzekli.

 Un pie viena vēl tos, kas te iepriekš nolika EV braucējus arī…un patreiz jau paši par tādiem pārtapuši 🤣

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt

Iepriekš tie EV jau bija parodijas par auto tā kā tas nav salīdzināms. Jā arī Tesla ir čīkstoša un graboša parodija nevis auto.

 Bet man mājās nav lādētājs un nekāda čakara. Vien tas ka lādē nevis kad vajag, bet kad ir iespēja, tā arī visa atšķirība. Tiem kam mājās čakara ar uzlādi nav vispār, uzlāde prasa 15sec tik cik piespraut vadu un no rīta atspraust.

Ja auto var nobraukt vairāk par 300km, tad tāpat jau bez pieturas to nenobrauksi vai jau sasniegsi galamērķi. 

Bet nē nepērciet EV, jo tad atpakaļceļa nav, to pat tā nevar izskaidrot, pilnīgi neinteresanti un vienaldzīgi kļūst degvielas auto. Tas ir kā turpināt ar tvaika lokomotīvi braukt, tas gan ir čakars, nez ko tādi vairs neripo.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Tūlīt atnāks šīrs un par otro teikumu tev tā sados, ka šamam siekalas šļakstēs pa visu klaviatūru… 😄

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Viņa ntā reinkarnācija 😁

Veca Tesla jau nabagu auto, iet ubagot bezmaksas elektrību pie AKROPOLE. Tur ar iet kautiņi.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

He he, nupat runāju ar vienu klientu, kurš jaunu dīzeļkrosoveru pilnā komplektācijā pirms 3 gadiem bija nopircis par nepilniem 40 000, tagad tāds maksā ap 20 000 - 22 000 (pie lielas veiksmes). Un tas ir pēc 3 gadiem, nevis 5. Tiesa, tur vairākas sakritības. PIrmā, 2022. gads - karš, pēckovids, kad auto nevarēja dabūt un cenas kāpa kosmosā, šobrīd tādu jaunu var nopirkt par 27-28k, otrs - tūlīt nāk ārā jauns modelis, kas šim cenu vēl vairāk sitīs lejā. 

MrSmith Reģ.: 24.05.2017
2 0 Atbildēt

Piekrītu, visi elektroauto ir sū, nekur aizbraukt nevar, vērtība tiek nejēgā ātri zaudēta.

 

P.S. Turpināšu braukt ar EV un ceru, ka augstāk minētais viedoklis pēc iespējas ilgāk saglabāsies

Kalvis99 Reģ.: 13.09.2017
1 0 Atbildēt

Pret kuru ICE auto salidzināji ar 4x4 un 500 Zs cenu un vērtības kritumu?

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Kalvi izskatās ka tikai tas ir troksnis, vai kāda slēpta raksta materiāls? Tikmēr arī tālie braucēji sāk pārņemt šo tehnoloģiju. 

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Izdevīgums ļoti atkarīgs no lietošanas paradumiem. Piemēram, vai e auto ir izdevīgs, ja brauc 6000 km gadā un auto paredzēts lietot vismaz 15 gadus :-/

imzz Reģ.: 27.02.2015
3 0 Atbildēt

darklight rakstīja:

Nu nē, te gan nevaru piekrist. Neesmu EV heiteris, bet, ja tu nevari viņu lādēt mājās, tad ekspluatācija pārvēršas par vienu vienīgu megagemoroju, ko nevar kompensēt pilnīgi nekas. Mājās, protams, nekāda čakara nav, ērtāk nekā benzīntankā braukt.

Ja piemini AdBlue - jā, tas ir labs arguments, kāpēc mūsdienās nevajag pirkt dīzeli.

E auto ienīst ne jau paša auto dēļ, bet politiķu dēļ, kuri to grib  uzspiest visiem. Ja atļautu tirgum to sakārtot godīgā konkurencē ar citiem auto, nevienam nebūtu nekas pretī. E auto politiķi cer padarīt pievilcīgus ne tikai ar subsīdijām, bet arī iznīcinot ICE, padarot tos pārmēram dārgus ar nesamērīgām izmešu normām, kas piespiež ražotājus izstrādāt nedrošus un/vai dārgus dzinējus. Nu, piem, man pieņemams liekas kāds auto modelis, bet tas pieejams tikai ar hibrīda tipa dzinējiem. Vismaz man tas hibrīds nav vajadzīgs. Un hibrīds ir "populārs galvenokārt izmešu normu un respektīvi , nodokļu politikas dēļ, nekā citādi.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Ne tikai, arī patēriņa dēļ. Salīdzinājumam, mans 2022. gada Tucson hibrīds pilsētā ēd ap 4,5-5 (rekordu vienreiz dabūju 3,9), tāds pats ar benzīna motoru - ap 9-9,5… Uz šosejas ap 120 km/h režīmā, kā parasti es braucu, mans ēd ap 6-6,5, tāds pats benzīns - 7-7,5… Jaudas atšķirība - 230 ZS hibrīdam pret 150 ZS benzīnniekam… Ar hibrīdu braukšana daudz patīkamāka.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Hibrīds ir visnejēdzīgais risinājums, to pat nav vērts vispār apskatīt. Ja vēl plug-in tad vispār rodas nepareizs priekštats par EV. Bet labi, ka politiķi uzspiež vismaz paātrina pāreju, bet jau tā 10-20 gadi tika nokavēti. Lai gan ar tām pašām normām arī radās dīzeļi vieglajos auto, kas būtu jāaizliedz kā suga.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nu, nesaki. Tā kā pārsvarā braucu pa pilsētu/piepilsētu un, ņemot vērā patēriņa atšķirību, man hibrīds kāreiz sanāk izdevīgākais. Par Plug-inu runāt var tad, ja ir privātmāja, kur lādēt, citādi benzīna režīmā lieki vadājamās masas dēļ tā patēriņš ir lielāks… 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kaut kā šauri skaties. Tev tam hibrīdam vēl jāiet apkopes, kas maksā papildus un kuras benzīnam nebūtu. Nejēdzīgi tāpēs, ka nopirktu EV un patēriņš vēl mazāks un arī apkopes.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Konkrētajam modelim hibrīda versijā apkopes sešos gados vai 90 000 km kopā maksā par 24 euro mazāk, nekā tā paša modeļa benzīna versijai (avots - dīlera mājas lapa). Manā gadījumā arī nebūs nekā citādāka, jo, ņemot vērā manus braukšanas un mašīnu mainīšanas paradumus, man būs jāiet viena, max 2 apkopes.

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Auto tirgus pētīšana ir viens no maniem darba pienākumiem, līdz ar to, diezgan labi orientējos, kas tirgū notiek. Piemēram, elektriskā Kona ar lielo bateriju - 2020./2021. gads šobrīd maksā ap 19-20 tūkstošiem. Jauna maksāja ap 40… Nav tur 70%. Vienlaicīgi jauns ne pliks VW Passat universāls dīzelis ar 150 ZS jauns akcijā (ne plikākais, ne pilnākais) maksā 41000-43000, piecgadīgu var dabūt 16500-17000… Kritums reāli ir lielāks.

Bet, nu, izmantot chatgpt kā argumentu gan ir jāprot… 😁

Tad tevi atlaist vajadzētu, ja nepārzini auto cenas, ieej ss.lv un paskaties un salīdzini, es jau minēju piemērus un chatgpt kā otro piemēru, kas informāciju iegūst no interneta un meklē rezultātus, kāda jēga no tava amata vispār, ja tu nejēdz izpētīt tirgu, tas pats chatgpt to izdarīs daudz ātrāk un labāk. Bet tu pat nespēj ss.lv cenas apskatīt un salīdzināt.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Pirms tupi muldi, ieej pats ss-ā un apskaties. Es tev norādīju konkrētus piemērus ar konkrētiem modeļiem no tā paša ss un Mollera mājas lapas. 

 

P.S. Ne tu mani pieņēmi, ne tu mani atlaidīsi. Tā ka, vari ar savu sāpīti, kuru te tagad centies izkliegt, iet turpat, kur krievu karakuģis.

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 1 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

>čakars ar lādēšanu

Kā izpaužas tas čakars? Čakars ir ieliet degvielu un AdBlue, tas gan ir čakars, pie tam kurš tad lej pilnu bāku, jo tad ir šoka terapija. Tepat iAuto Māris čakarējas apkopojot degvielas cenas un skatās kur iesipt centu uz degvielu, tērē laiku un nervus bezjēgā.

Ar elektro tāda čakara nav, jebkura ātrā uzlāde ir lētāka kā braukt ar degvielu, ja vien neesi Zebra vadītājs.

Ieguvums nav ne no viena auto, tad ir jāpērk hlams ar tehnisko apskati, tad tolmets un nākošais tiklīdz šim beidzas. A nē ir gan ieguvums, vari regulāri vēl ar to iekulties CSNg un uzvārīties uz OCTA. Sapņo vien, ka tavu 40k auto kāds gribēs par 25k, kā iznāk jauns feislifts tā nevienam tavs 25k auto vairs neinteresēs. Cupra laikam ir vienīgās kam turās cena, bet tas jau loterija, to paredzēt nevarēja.

Es vismaz varu ieeiet auto tirgū un cenas apskatīt, nevis bezjēdzīgi runāt. Ko sapņo vien? Cenas ir kādas ir, to pat var pārdot dārgāk, bet tu sava sūda EV nepārdosi par normālu cenu

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Dārgāk nepārdosi, bet pa 1 gadu tās cenas īpaši nemainās, tas nav noteicošais faktors. Par cik normālu cenu nopirki, pa tik arī pārdosi. 

Ieej SS un apskaties, tie visi viena modeļa EV maksā apmēram vienādi neatkarīgi no izlaiduma gada, tik cik nobraukums, bet tas stipri neietekmē.

Bet SS vispār nav rādītājs, jo dēļ EKII izdevīgāk bija ievest pa taisno no izsolēm.

Te grafikā no izsolēm -

 Audi E-Tron Price, MSRP & Cost | Latest Audi E-Tron Car Prices

Volkswagen ID.3 Price, MSRP & Cost | Latest Volkswagen ID.3 Car Prices

Volkswagen ID.4 Price, MSRP & Cost | Latest Volkswagen ID.4 Car Prices

 

koolmans Reģ.: 26.03.2019
0 1 Atbildēt

Un es neesmu EV heiteris, man tie patīk, nopirktu pats, ja nebūtu oreizējais tirgus galīgi garām. Jūs te varat dot vienu piemēru no simts, ka benzīnieks vai dīzelis krīt stipri cenā, bet ar EV ir pilnīgi visi modeļi, i budžeta i premium, paies vēl pāris gadi un tiem būs vēl būtiski zemāka cena otrajā tirgū, es nekad mūžā nepirktu EV kurš ir 7-8 gadi vecs, jo nezini cik ilgi batareja vēl nokalpos. 

 

Nevienu pārliecinošu argumentu te no EV puses tāpat nav devis, lai to iegādātos, tikai vienu no simts variantiem, kur  ICE auto ar nokrita labi cenā, bet vidēji tas tā nav, nevajag salīdzināt visu industriju ar pāris neveiksmīgiem modeļiem. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nu taču noriskē un nopērc EV un pārdod pēc 6mēn, neko nezaudēsi, bet uzmanies, jo atpakaļ uz parasto vairs negribēsi. 

Nav pat skaidrs ko gribi pateikt, jo jebkura auto iegāde ir investīcija ar mīnusa zīmi, ja vien nenopērc sistu vai ekskluzīvu Bugatti. Tur vispār nav ko rēķināt izdevīgumu, auto ir neizdevīgs, sevišķi ICE, kuram eļļas maiņas, degvielas, nodokļi un citas likstas.

 

>jo nezini cik ilgi batareja vēl nokalpos.

Bet kā tu zini cik ilgi iekšdedzes motors kalpos? Nopērc un nākošajā nedēļā pagalam turbīna. T

Baterija nav nekāds viengabala klucis, tas viss ir remontējams tāpat kā citi auto mezgli. Par uzlādes moduli drīzāk būtu jāsatraucas, Norvēģijas piemērs rāda, ka tas pārsvarā atsaka pirmais un ne visi ir remontējami. Bet kā nepirktu Pegeout tā arī nav EV jāpērk no šī ražotāja(Stellantis).

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
2 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Auto tirgus pētīšana ir viens no maniem darba pienākumiem, līdz ar to, diezgan labi orientējos, kas tirgū notiek. Piemēram, elektriskā Kona ar lielo bateriju - 2020./2021. gads šobrīd maksā ap 19-20 tūkstošiem. Jauna maksāja ap 40… Nav tur 70%. Vienlaicīgi jauns ne pliks VW Passat universāls dīzelis ar 150 ZS jauns akcijā (ne plikākais, ne pilnākais) maksā 41000-43000, piecgadīgu var dabūt 16500-17000… Kritums reāli ir lielāks.

Bet, nu, izmantot chatgpt kā argumentu gan ir jāprot… 😁

Tikai dižais petnieks nav ņēmis vērā, ka par tādu naudu passāts būs vidēji aptuveni ar 170 tūkst nobraukumu, savukārt kona ap 70 tūkst un mazāku nobraukumu.  passats ar 70 tūkst nobraukumu maksā apmēram 25tukst, 

koolmans Reģ.: 26.03.2019
1 2 Atbildēt

Viņiem tak nav neviena argumenta normāla, lai paskaidrotu kāpēc EV ir izdevīgāks pirkums, sapirkušies ar saviem EV, vēlāk jau kādam vajadzēs tirgot nost. Es ar pirms 3 gadiem gandrīz nopirku, labi, ka rinda uz gaidīšanu bija milzīga, paņēmu kautko citu un tagad esmu priecīgs, kad redzu ciparus par kādu naudu tirgojas tas konkrēts auto, ko pirktu. Jo tas bija vismaz par 10k dārgāks par manu, bet šobrīd tam cena ir zemāka, nekā es savu, kuru nopirku lētāk, varētu pārdot.

 

EV lietotāji ir divi varianti: cilvēki, kas nedraudzējas ar matemātiku vai tie, kuri uzķērušies uz mārketinga trika un nopirka EV, kur visiem tiek stāstīts cik tas ir izdevīgi

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 1 Atbildēt

Varbūt iemācies lasīt, pirms tik tupi melo. Es neskau, ka EV ir “izdevīgāks pirkums”. Un man nav EV, nekad nav bijis un arī neplānoju tuvākajā nākotnē tādu pirkt. 

Bet tavs chatgpt arguments gan bija dikti “normāls”… 😁

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 1 Atbildēt

Tikai reālā situācija ir tāda, ka par tiem 25k neviens to passatu nepirks. Nesen pazīstams pārdeva 6 gadīgu Passatu Highline ar 80k nobraukumu par 17 000… Sākumā bija ielicis par 19k, vispār neviena zvana nebija.  Kosmonauti ss-ā var prasīt, cik uziet, tas vēl nenozīmē, ka to auto par to ciparu var arī pārdot. Reku, tepat nesen viens forumists sūdzējās, ka nevar savu passatu pārdot (nezinu gan, cik gribēja un varbūt tagad ir sanācis, un tas laikam bija benzīnnieks).Turklāt 70k 5-gadīgam dīzelim drīzāk var būt mīnuss, nekā pluss. Diezgan garantēti, ka ekoloģija (un ne tikai) tur visai drīz sāks sagādāt problēmas, ja jau tās nav sākušās.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt

Jā radagabala sterilu Tiguanu ar līdzīgu nobraukumu un gadu pirktu tepat Latvijā un ar visām apkopēm nevienam nevajadzēja, cena pat nebija noteicošā. Gadu vai pat vairāk tirgoja.

Visādi pabraukti premiumi jau ar maz interesē zinot cik pēc tam mezgli tam var noklāties. 

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

koolmans rakstīja:

Viņiem tak nav neviena argumenta normāla, lai paskaidrotu kāpēc EV ir izdevīgāks pirkums, sapirkušies ar saviem EV, vēlāk jau kādam vajadzēs tirgot nost. Es ar pirms 3 gadiem gandrīz nopirku, labi, ka rinda uz gaidīšanu bija milzīga, paņēmu kautko citu un tagad esmu priecīgs, kad redzu ciparus par kādu naudu tirgojas tas konkrēts auto, ko pirktu. Jo tas bija vismaz par 10k dārgāks par manu, bet šobrīd tam cena ir zemāka, nekā es savu, kuru nopirku lētāk, varētu pārdot.

 

EV lietotāji ir divi varianti: cilvēki, kas nedraudzējas ar matemātiku vai tie, kuri uzķērušies uz mārketinga trika un nopirka EV, kur visiem tiek stāstīts cik tas ir izdevīgi

Vēl ir 3. variants, ko piemirsi. Loti populārs. Paņem mazlietotu EV, ar lielo cenu nokritumu, un joprojām esi tādā pat līmeni, kā pirms nu jau vairāk kā 2 gadiem…Texniski daudzi jaunie vēl atpaliek utt uc. Ps ieguldītā nauda arī mazāka kā attiecīga gada mīzelim ar līdzīgu aprīkojumu. Par ekspluatācijas neizmaksām, praktiski nekādām, pat nav vērts te apspriest. 

 Droši darbini čatgpt un vēl pagaidi 2 gadiņus, būs vēl lētāk…😛 Tikmēr pamaini eļļiņas, kakalizātorus, ko tur vēl kāds tev tur dampis ira?!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 2 Atbildēt

To jau viņš nestāstīs cik ir iegrūdis savā premium mīzeļmotorā un apkopēs. Ka tik BMW, jo tas ir prestižs pacanu vidū kam grūtā bērnība. 

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti