Teju puse valsts vietējo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī - iAuto

Teju puse valsts vietējo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī 11

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 9.aprīlis 2025 14:28

Latvijā 48,8% valsts vietējo autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, trešdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

Viņš norādīja, ka valsts vietējo autoceļu tehniskais stāvoklis ir liela problēma, jo valsts vietējie autoceļi veido pusi no kopējā valsts ceļu tīkla, kā arī 72% vietējo autoceļu ir ar grants segumu.

"Situācija nav iepriecinoša, jo gandrīz puse no ceļiem ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī. Šie ceļi ir ar mazāku satiksmes intensitāti, bet šie ceļi ir jāuztur, lai par tiem varētu pārvietoties," sacīja Lazdovskis.

Viņš arī atzīmēja, ka situācija uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ir labāka.

LVC apkopotie dati liecina, ka 2020.gadā 15,3% valsts galveno autoceļu bija sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, bet 33,4% reģionālo autoceļu bija sliktā stāvoklī, savukārt 2024.gadā - 7,9% valsts galveno autoceļu bija sliktā stāvoklī, bet 19,5% reģionālo autoceļu bija sliktā stāvoklī.

Lazdovskis norādīja, ka, pateicoties Eiropas Savienības (ES) finansējumam, kopš 2000.gadu sākuma uzlabojusies kvalitāte uz valsts galvenajiem autoceļiem. Savukārt, pateicoties Covid-19 pandēmijas papildu finansējumam no 2020. līdz 2022.gadam, uzlabots segums daudziem reģionālajiem autoceļiem.

LVC vadītājs atzina, ka no visiem valsts autoceļiem kopumā kapitālieguldījumi līdz 2027.gadam tiek plānoti 34% jeb 6670 kilometros, savukārt pārējiem autoceļiem plānota ikdienas uzturēšana.

Tāpat Lazdovskis papildināja, ka svarīga ir finansējuma stabilitāte ilgtermiņā. Šogad kapitālieguldījumi valsts autoceļos veido 191 miljonu eiro, savukārt 2026.gadā un 2027.gadā katru gadu plānoti kapitālieguldījumi aptuveni 140 miljonu eiro apmērā.

Viņš minēja, ka finansējuma apmērs iezīmē gaidāmos izaicinājumus, bet vienlaikus ir jāapzinās iespējas. "Piemēram, nākamajos gados izaicinājums būs militārā mobilitāte, tāpēc nozarei ir aktīvi jādarbojas, lai varētu palielināt militārās mobilitātes finansējumu 2026. un 2027.gadam," sacīja Lazdovskis.

Viņš rezumēja, ka galvenais izaicinājums nākamajos gados būs noturēt esošo līmeni ceļu tīklā, jo ES finansējums ceļu remontdarbiem vairs nav pieejams, izņemot specifiskus mērķus, piemēram, satiksmes drošības projektus, kā arī klasiskajai ceļu pārbūvei vai jaunbūvei finansējums jāparedz valsts budžetā vai jāmeklē citas alternatīvas.

Vienlaikus viņš norādīja, ka ar lētākām metodēm tuvākajos gados LVC centīsies panākt, lai kopējais autoceļu stāvoklis noturas esošajā līmenī, jo ir jāapzinās, ka pēc sešiem vai septiņiem gadiem ar esošo finansējuma apmēru tas vairs nebūs iespējams inflācijas dēļ.

LETA jau ziņoja, ka trešdien un ceturtdien, 9.aprīlī, LVC rīko ikgadējo Latvijas ceļu nozares konferenci. Konferences pirmā diena ir veltīta attīstības plāniem un satiksmes drošībai, savukārt konferences otrā diena būs veltīta tehnoloģijām un kvalitātei.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nju 10.aprīlis 2025 11:48
7 0 Atbildēt

Iz dzīves- ciems ar ~30 mājsaimniecībām... Uz šo ciemu janobrauc no galvenās sosejas kas ir smuka, gluda un jabrauc pa 2joslu grants ceļu ~4km.

Iedzīvotaji gadiem pukojas pašvaldībai, ka ir neērti ka putekļi iet pa gaisu utml.

Tika sasaukta ciema sapulce, kur no viena iedzīvotaja privāti tika piedavāts risinājums, ka katrs no mājas noziedo 500€ un šis ceļš būs smuki sakārtots un noasfaltēts. No ceļa, iekļaujot ciema robežas.

 Bija sastādīta arī tāme un vizuālais uzskates materiāls, tāme ap 15tūkstošiem, kas bija jau lēti, tā teikt caur pazīšanos cena, tā oficiāli neviens ceļinieks bez 20tūkst vispar nesāktu tur ņemties...

Idejas autors tika nozakāts no galvas līdz kājam, tika saukts par šmaukli kas vēlas uzdzīvot uz citu reiķina u.t.t. tieša tekstā izmantoja lamuvardus un prasīja, cik 'otkotos' sev kabata bāzīs.... Bulijings turpinājās gadiem... Līdz konkrētajam iedzīvotājam apnika un pārvācās citur dzīvot.

 Tas bija 8 gadus atpakaļ... Cik zināms ciems joprojam katru gadu dīc pasvaldībai, ka viss ir slikti, putekļi traucējot dzīvot un kā var būt šāds pašvaldību ceļš...

😉

Kanibaals 9.aprīlis 2025 22:54
4 0 Atbildēt

Te jau iepriekš ir bijuši raksti ar uzskatāmu video un foto par to kāpēc tie ceļi ir sliktā stāvoklī, tāpēc ka grants ceļu uzturētāji ir nejēgas un ne sūda neko neuztur. Uzstumj ceļam vaļņus gar malām padarot tos par upju gultnēm nevis ceļiem un tad brīnās. Arī grāvjus netīra un krūmus gar ceļa malām, tur pat no biroja nav jāizlien viss ir kā uz delnas Google Streetview. Nu nemaksā dārgi grants ceļus uzturēt, tos pat ar zirdziņu uzturēja, dārgi ir uzturēt liekēžus, kas sagaida kad ceļi sabrūk un tad par miljoniem nu tik remontēs. Ceļu mafija. Cik nav piemēru, kur tiltus un caurtekas noved līdz avārijas stāvoklim, jo nevis tos uztur, bet tikai dokumentē sabrukšanas etapus. Aizsmērēt tiltam plaisas nemaksā miljonu, bet tas jau mafijai nav interesanti.

Kanibaals 9.aprīlis 2025 22:49
3 2 Atbildēt

Pāķiem nemaz nevar dot labus ceļus, apsitīsies kā mušas. Lai būtu labi ceļi tad ir jārok dziļi grāvji, un tas pāķiem ir nāvējoši, tie brauc pa grāvjiem nevis ceļiem. Brauc arī kā lopi, pa ceļa vidu, jo bail taču grāvī ieskriet.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Auto un motorollera sadursme, kurš vainīgs? (+ VIDEO) 14

Motorollera vadītājs apsteidz pa labo pusi un saduras ar automašīnu, kas vēlas iebraukt stāvvietā. Video autors vaicā, kurš vainojams sadursmē? Lasīt vairāk

 

Kāpēc Suzuki Vitara “nelūst un netek”? (+ VIDEO) 11

Šoreiz Suzuki dīlera Andre Motors servisā papētīsim 2018./2019. gada izlaiduma Suzuki Vitaras ar dažādiem nobraukumiem. Lasīt vairāk

 

Pie vainas elektromobiļi: Volkswagen pārdod vairāk, bet saņem mazāk 14

Volkswagen grupas peļņa pēc nodokļu nomaksas 2025. gada pirmajā ceturksnī saruka par 40,6%, līdz 2,9 miljardiem eiro. Lasīt vairāk

 

Seat un Cupra teicams pirmais ceturksnis, taču peļņa dramatiski sarūk

Spānijas autobūves uzņēmums pirmajā ceturksnī spējis kāpināt automobiļu noietu, taču peļņas rādītāji ir dramatiski kritušies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti