Vai tiešām elektro auto ir izdevīgi? - Forums - iAuto

Vai tiešām elektro auto ir izdevīgi?

koolmans Reģ.: 26.03.2019

Labdien visiem lasītājiem un īpaši elektro auto īpašniekiem, tai paša skaitā arī Teslas. 

 

Man tāds jautājums cilvēkiem, kas ir pirkuši jaunas teslas vai jaunus elektro auto no saloniem, lūdzu pastāstiet savus lielos ieguvumus un cik naudas jums sanāk ietaupīt gadiem ejot ar elektro auto.

 

Jo pēc maniem aprēķiniem, tas nu galīgi nav izdevīgs pirkums.

 

Kā piemēru ņemšu kautvai standarta Tesla model Y 2025 gada, kura cena ir aptuveni, jaunam modelimm ap 60k eur, pēc 5 gadu lietošanas cenas kritums ir ļoti liels, tas ir vidēji ap 60-70%, rezultātā jūsu auto pēc 5 gadiem būs jau apmēram 20k eur vērts, sanāk ja 40k zaudējums, to izdala uz 5 gadiem, tad jūsu zaudējums ir ap 660 eur mēnesī, lietojot elektro auto.

 

Šie cipari nav no zila gaisa, var ieiet ss.lv vai jebkurā citā vietā un apskatīties lietotu elektro auto tirgu, cenas ir drausmīgi lejā lietotiem elektro auto.

 

Vai varat uzrprasīt šo pašu jautājumu chatgpt, cik maksā jauna tesla y 2025 gada un cik maksās tesla y 2020 gada, cipari būs ļoti līdzīgi un šis cenas kritums nav tikai teslām, bet gan visiem elektro auto. Protams arī benzīna, dīzeļa jauniem auto ir cenu kritums, bet tas ir ap 30-35%.

 

 

 

 

 
1 2
Motorolers Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Līdz galam nesaprotu, ko topika autors grib panākt? Man nav elektroauto un arī tuvākā laikā neplānoju viņu iegādāties, bet ir cilvēku grupa, kam viņš der un ģimenei, kam ir 2 auto, šobrīd 1 elektro + 1 dīzeļauto, ir ļoti saprātīga kombinācija. Tas, ka elektro krīt cenas, tam ir vairāki izskaidrojumi, manās acīs:

1.Sākumā tas bija modes kliedziens, kā jau visam jaunajam cenu prasa augstu un ir sabiedrības daļa, kas ir gatava to maksāt, sākuma eiforija beidzās, tirgus sāk stāties savā vietā, protams, cenu kritums lietotiem - iespaidīgs,

2. Šī tehnoloģija šobrīd diezgan strauji attīstās un 5 gadus vecs elektroauto jau ir fiziski un morāli novecojis, kas, protams, izraisa lielu cenu kritumu, kā arī, ja pēc pāris gadiem ražotāji izlaidīs tādus akumulatorus, kā sola, tad arī šī brīža elektro auto cenu kritums būs iespaidīgs, jo tie jau būs pavisam citi auto, gan vieglāki, gan ar lielāku veiktspēju.

3. Ķīnas auto ar savu cenu...

4. Lietoti elektro auto joprojām maksā dārgāk nekā lielais vairums cilvēku spēj samaksāt par lietotu auto, kam ir nauda, tie skatās jauna virzienā, visādi atbalsti, utt.

5. Daļai neder elektro auto...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
2 0 Atbildēt

Ko grib panākt? EV forumos ik pa laikam ienāk šādi te meža dīvainīši, kuri domā, ka viņu viedoklis ir tik svarīgs, ka ar to jābāžas virsū visiem, kam var un kur var. Kaut kādi neizārstēti kompleksi… 

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

To jau viņš nestāstīs cik ir iegrūdis savā premium mīzeļmotorā un apkopēs. Ka tik BMW, jo tas ir prestižs pacanu vidū kam grūtā bērnība. 

Nu šo veidokli arī vari paturēt pie sevis, no viena grāvja otrā...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt

Viedoklis tāpēc arī ir viedoklis, lai ar to dalītos. Kāpēc BMW pārsvarā nerāda virzienrādītājus? Kaut kas ar tās markas stūrētājiem nav kārtībā. Pat EV BMW tāds niķis, laikam arī prestižs neļauj. Nevienam nav jāzin kur pārkārtošos.

core Reģ.: 03.01.2017
4 0 Atbildēt

Es kaut kā neesmu novērojis, ka ar šo grēkotu tieši BMW, šī slimība ir starp visu marku braucējiem.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Piekritīšu, tas attiecināms uz visiem.

Un BMW pēdējos gados arī īpaši neizceļas. Gadās jau pa kādam entuziastam, bet ne kā kādreiz.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Bet šos tak pērk, arī…no 8 trabantiem 2 jau rezervāti iAuto tā jā.

 

 https://autoplius.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai?category_id=2&make_id=92&model_id=33802

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
1 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Tikai reālā situācija ir tāda, ka par tiem 25k neviens to passatu nepirks. Nesen pazīstams pārdeva 6 gadīgu Passatu Highline ar 80k nobraukumu par 17 000… Sākumā bija ielicis par 19k, vispār neviena zvana nebija.  Kosmonauti ss-ā var prasīt, cik uziet, tas vēl nenozīmē, ka to auto par to ciparu var arī pārdot. Reku, tepat nesen viens forumists sūdzējās, ka nevar savu passatu pārdot (nezinu gan, cik gribēja un varbūt tagad ir sanācis, un tas laikam bija benzīnnieks).Turklāt 70k 5-gadīgam dīzelim drīzāk var būt mīnuss, nekā pluss. Diezgan garantēti, ka ekoloģija (un ne tikai) tur visai drīz sāks sagādāt problēmas, ja jau tās nav sākušās.

Domāju ,ka lietotu elektrisko ir daudz grūtāk pārdot nekā ielšdedzes dzinēja. Dārgo gala mašīnas vispār ir grūti pārdot ,jo mums Latvijā tomēr dominē  10-15gadigi auto, kura cena nepārsniedz 15tūkst. ,viss ejošākie ptrotams lētie līdz 5tūkst. braucam ar ko var atļauties. Dārgākus par 15 tūkst grūti pārdot, jo tā ir tā cenu kategorija ,kad daudzi izvēlās jaunu nevis lietiotu. 

Par dīzēliem runājot, piekrītu, ka ir ļoti daudz problematisku modeļu, ar kuru dzinējiem ir problēmu un ne tikai ar ekoloģiju, bet arī ar daudz ko citu. Minētais passata 150zs 2.0 dzinējs nav starp šiem , pašam ir nobraukkts 260tūkst, ar dzinēju un pašu auto nekādu probllēmu nav bijušas, tai skaitā ar ekoloģiju, apskatē mērīja cietās daļiņas bija 900, kas ir gandrīz ,kā jaunam auto, tas ,kapārsvarā tiek braukts pa pilsētu.  Arī adblue 'šim modelim nav jalej. Agrak viņš maksāja highline komplektācijā maksāja jauns 35tūkst, pašlaik līdzīgu jauno modeli var nopirkt apmēram ap 40tūkst.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
1 0 Atbildēt

Par to, ka grūtāk pārdot, piekrītu. Bet, nu, EV ir sava niša un savs pircējs, kam tieši tas šķiet jēdzīgākais risinājums. Par to, ko var pārdot, gan ir tāds diskutējams jautājums. Arī virs 15k mašīnai ir savs pircējs, kur ne vienmēr jauns ir dominējošs. Jauns par 20-25k sanāk pārsvarā mazauto vai pliks kompaktnieks, bet, ja cilvēkam lielāka ģimene vai vajag ko ietilpīgāku, tāpat būs jāskatās lietota virzienā. Atšķirība šeit vairāk ir tajā, ka tādas cenu kategorijas mašīnu cilvēki vairāk izvēlas pirkt no dīlera vai labas reputācijas tirgotāja, kas dod arī kādu garantiju. Privātajam šādu auto pārdot būs grūtāk. 

Dīzelim ne tik daudz nosaka problemātika (protams, arī tāda pastāv), bet iepriekšējā īpašnieka lietošanas paradumi. Ja ar dīzeli brauc tā, kā ar to ir jābrauc, tad lielām problēmām pārsvarā nevajadzētu būt. Protams, ir izņēmumi. VAG grupas divlitrīgajiem, jā, problēmu ar dzinēju un kārbām īpaši nav, toties dikti jūk ārā spararati… pie jebkura nobraukuma.

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

man pie 260 tūkst orgiņālais spararats, tas arī droši vien atkarīgs no braukšanas paraduma, lai gan īpaši ar viņu nesēņoju, ja arī pie kāda 300 tūkst būs jamaina spararats ,tad domāju,ka tas nav nekas traks, ja salīdzina cik ir nobraukts, tad 700eiriki  nebūs liela bēda

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ja nav jālej AdBlue tad tas nav salīdzināms. EV tā īsti iznāca ap to laiku, kad parādijās AdBlue, tā kā jaunu EV tāpat tai laikā nebūtu pircis.

Jo ja meklē izdevīgumu, tad izdevīgi ir pirkt vislētāko auto kam tehniskā un braukt līdz nākošajai tehniskajai un nodot lūžņos. Pie tam SS parādās arī eksemplāri, kas nevar iziet tehnisko, bet tehniskā vēl spēkā, tas tad būs superizdevīgi, tik mauc.

Redz kur auto par pilnas bākas cenu, izdevīgi - SS.LV Transports - Vieglie auto. Meklēšanas rezultāti, Pārdod. Cena

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
2 0 Atbildēt

adblue parādījās mam šķiet kaut kur ap 2005 gadu ,b8  piedāvāja gan ar, gan bez adblue, pārsvarā man šķiet,ka ir bez adblue, tā kā var euro 6 normās iekļauties arī bez adblue

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Es savējam sava laika passatam spararatu mainīju pie 98 tk. Nesen redzeslokā bija divi SEAT Tarraco ar šo pašu dzinēju. Abiem grabēja - vienam nobraukums bija 135 tk, otram - 168… 

GTD2 Reģ.: 18.10.2004
0 0 Atbildēt

Grūti pateikt kapēc tā iespējams, ka no rupnīcas liek dažāda ražotāja spararatus unkādi ir neveiksmīgi, man pazīstamam ir ar 200 tūkst nobraukumu arī nekāda vaina, tiesa tas pilnpiedziņas variants, cik esmu dzirdējis, ka 300 tūkst. spararatam jakalpo

Motorfox Reģ.: 09.08.2025
1 0 Atbildēt

nezinu kontekstu par AMI, bet kad pirmo reizi šo “auto" ieraudzīju pirms pāris gadiem Itālijā, iepatikas tik ļoti, ka pat nobildēju to. 

Bet tad es izbraucu šogad ar šādu  . . .

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

Hibrīds ir visnejēdzīgais risinājums, to pat nav vērts vispār apskatīt. Ja vēl plug-in tad vispār rodas nepareizs priekštats par EV. Bet labi, ka politiķi uzspiež vismaz paātrina pāreju, bet jau tā 10-20 gadi tika nokavēti. Lai gan ar tām pašām normām arī radās dīzeļi vieglajos auto, kas būtu jāaizliedz kā suga.

Labi, ka politiķi uzpiež ? Nē, nav labi, jo uzspiešana rada sasteigtus risinājumus. Par e auto izdevīgumu nemaz tagad nemaz nevar spriest, jo tie pēc skaita nekur nav sasnieguši autoparka vidējo vecumu. Nav iestājusies standartizācija. Ekonomiskā bloka, piem. ES valstīs pārdodamiem auto vienādu tipu auto baterijām un elektroniskiem blokiem, pat no dažādiem ražotājiem un importētājiem, vajadzētu būt standartizētiem  un savstarpēji apmaināmiem.

Bateriju tehnoloģijas nav pabeigtas, tiek strādāts pie nātrija un alumīnija baterijām. ( Nedaudz teorijas: has aluminium higher electrochemical potential than lithium considering weight ? Aluminum has a significantly higher theoretical gravimetric capacity than lithium. This is because aluminum can transfer three electrons (Al³⁺ + 3e⁻ ↔ Al), while lithium only transfers one (Li⁺ + e⁻ ↔ Li). This means a smaller mass of aluminum can theoretically store more charge than the same mass of lithium. )

Tad vēl var piebilst, ka uzlādes punktus tagad nevar saspraust visur pietiekamā skaitā, jo sadales tīkls nav tam gatavs. Bez tam, pēc teorijas EV tak jālādē ar "zaļo elektrību. Tad vēl problēmas ar EV transportēšanu, 3 gadu laikā nodeguši 3 kuģi, vismaz 2 pēdējie bateriju dēļ. Tad bateriju pārstrādes fabrikas nav gatavas utt. utjp.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 0 Atbildēt

Sadales tīkls patiesībā nav problēma - tam ir problēmas ar kapacitātes paplašināšanu tikai blīvi apdzīvotās vietās, kur tāpat nav arī DUS. Ražošana un balansēšana gan ir MILZĪGA problēma, jo neviens vēl nav izdomājis STABILU “zaļo” elektrību, ja vien par tādu nekvalificē atomu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Nav nekāda vaina bateriju tehnoloģijām, bet jā EV pircējs ir specifisks un būdami celmlauži tiecas izmēģināt inovācijas, pat ja tās izrādās daudz neko neuzlabo. Tā jau bija ar Tesla baterijām(NCA, NMC and LFP.) slavēja, beigās liela atšķirība nebija. Tas arī ietekmē cenu, kaut tam nav pamata, iznāks tipa labākas ātrāk lādējamas baterijas un tieksies pēc tā, kaut tikai uz papīra. Tas jau vērojams ar ātrajām uzlādēm, vidējais uzlādes ātrums nemaz tā neatšķiras starp auto kā sola bukletos.

Un baterijām jāmaina elektrolīts, gaisa baterijas vajag, kam vadāt lieku masu. Iekšdedzes auto šmaukļi skābekli pagrābj no apkārtnes un nevadā oksidētāju līdzi.

>Tad vēl var piebilst, ka uzlādes punktus tagad nevar saspraust visur pietiekamā skaitā, jo sadales tīkls nav tam gatavs.

Par to nav mums galva jālauza, bet gan sadales tīkla. Pilsētas arī nebija gatavs pāriet no zirgu transporta uz auto, kaut jau slīka zirgābolos.

>Bez tam, pēc teorijas EV tak jālādē ar "zaļo elektrību. 

Neobligāti. Šobrīd Latvijā auto patērē 15TWh enerģijas degvielā, ja visi pārietu uz elektro vajadzētu vien 5TWh. Tātad jau zaļāk.

>Tad bateriju pārstrādes fabrikas nav gatavas utt. utjp.

Saules paneļu pārstrādes fabrikas ar nav gatavas, bet iet uz urrā.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

Tos zirgus nevajadzēja piesaukt. Auto izkonkurēja zirgus tāpēc, ka spēja pārvietot daudz lielākas kravas lielākā ātrumā. Attiecībā uz tonnkilometriem EV pret ICE nekādu priekšrocību nav. Gluži pretēji. Bez tam EV enerģijas avots ir vismaz 10x smagāks par ICE degvielas tvertni.

Iemesli EV ieviešanai ir divi: megapolēs, piem Jaundeli cilvēki smok nost, piem. no tuktukiem un klimatam gals klāt. nekas no tās īsti neattiecas  uz Latviju. Aprēķināju jau ciparu, ka visa Latvijas vieglā autoparka nomaiņa uz EV pasaules CO2 ietekmēs par 1/15000.

"Par to nav mums galva jālauza, bet gan sadales tīkla." Nopietni ? Ja kāds pieslēdzis privātmāju vai firmu, tam ir priekšstats, cik tas maksā. Bet viens uzlādes punkts ir 10 privātmājas un ātrās uzlādes punkts neliela fabrika pēc jaudas. Tie kabeļi un apakšstaciju transformatori neuzradīsies no zila gaisa. Visai ticami, ka sadales tīkla izdevumi tiks brālīgi sadalīti visiem elektrības lietotājiem, arī tiem, kam nekāda auto nav vispār.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Šobrīd Latvijā auto patērē 15TWh enerģijas degvielā, ja visi pārietu uz elektro vajadzētu vien 5TWh.

 

Tukša muldēšana - TEC lietderības koeficients neko daudz neatšķiras no ICE. Bet jārēķina klāt pārvades un transformācijas zudumi. 

 

Saules paneļu pārstrādes fabrikas ar nav gatavas, bet iet uz urrā.

 

Kas tieši iet uz urrā? Toksisko atkritumu kalni nākamajai paaudzei?

 

EV pircējs ir specifisks un būdami celmlauži tiecas izmēģināt inovācijas

 

Laikam ir aizmirsies, ka EV bija PIRMS ICE un jau reiz zaudēja konkurencē. Nav tur ne calmlaužu ne inovācijas. Kad atceries zirgus pieminēt, neaizmirsti, kā izzuda EV.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 2 Atbildēt

EV nekad nav izzudis ko muldi, tie ir bijuši vienmēr, tai skaitā hibrīda veidā. EV izzuda tikai dēļ bateriju un siltumsūkņu tehnoloģiju neesamības, tā kā nu ICE ir zaudētājos. Ironiski, ka ICE neefektivtāte arī tam palīdzēja, jo ziemā siltumu daļēji varēja izmantot.

>TEC lietderības koeficients neko daudz neatšķiras no ICE.

Tad degvielai ar jārēķina klāt zudumi pārvadājot un to uzražojot. Bet protams kā jau viszinis aizmirsi vienu lietu, reģeneratīvā bremzēšana, ko iekšdedzes auto nespēj. 

Un nav pat jārēķina TEC. 1 litrā degvielas ir 9kWh, lai nobrauktu 100km pat ja tērē nieka 6litrus tie jau ir 54kWh, kas ir 2x-3x vairāk kā nepieciešams EV, lai nobrauktu to pašu attālumu, par pilsētu nerunājot, kur patēriņš jau tuvojas 10 litri, kamēr EV kā reiz patēriņš krīt un nu jau 5x efektīvāks. Tā kā beidz tukši muldēt.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
2 1 Atbildēt

Degviela ir jāpiegādā gan ICE, gan TEC, kurā elektrību ražo, “viszini” - spītīgi mēģini pierādīt, ka jāsalīdzina kotletes ar cūkām.

 

Reģeneratīvā bremzēšana ir priekš stūķos sēdētājiem - varu atkārtot atkal un atkal - korķos sēdēšanai EV IR piemērots. Nu varbūt vēl dalbajobiem, kam vienkārši patīk spaidīt bremžu pedāli. Bet BRAUKT gan tam EV nepatīk. Uz bāņa kruīzā nobraukuma limits saplok kā politiķu solījumi. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>Degviela ir jāpiegādā gan ICE, gan TEC

 

TEC to piegādā ar vilcienu pavisam citos apjomos.

>Uz bāņa kruīzā nobraukuma limits saplok kā politiķu solījumi. 

 

Uz bāņa arī ar busu nobraukums krīt kā solījumi. Nav uz bāņa vēl braukts, bet nav vairs arī tik traki arī ar EV. Bāņi jau mums tāpat nespīd, un taču EV nederot ceļošanai, jo nevar ģimeni 1000km iespundēt mašīnā bez pieturām.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kāds apjomam saprātīgs sakars ar zudumu? Atkal jāmaļ veco plati, ignorējot, ka elektrībai tikai pārvades zudumi ir lielāki, nekā kaut fūres izmaksas, apgādājot DUS.

 

Un saprotams, ka “nav uz bāņa vēl braukts”. Uz bāņiem to var labi redzēt - EV tur ir retums. Un kaut kā tavi iepriekš minētie km strauji izauga no 300 līdz 1000 argumentu absurdizācijas procesā. Un jā - ģimene visnotāl brīvprātīgi izvēlas “iespundēties mašīnā”, lai ātrāk nonāktu galamērķī, nevis dedzinātu ierobežoto atvaļinājumu un naudu kaut kādā ceļmalas motelī. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>Dedzinātu ierobežoto atvaļinājumu un naudu kaut kādā ceļmalas motelī. 

Atkal jau aizgāji galējībās, pasaki, ka neesi ar EV braucis pat to nepasakot. Nav jauno 220v rozetes jālādējas motelī, esi pa kādiem 10 gadiem atpalicis, vai arī stipri taupīgs, ka gribi liet degvielu un mukt nesamaksājis. Nabaga ģimene, izsaku līdzjūtību.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Galējības izdomā tikai tu savās iedomās. Arī “ātrās” uzlādes ir ievērojami ilgas un biežās - atteicīgi rezultāts ir papildus nepieciešamība nakšņot.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt

Šo komentāru piefiksēsim un ierēksim par tevi pēc pāris gadiem, kad būsi veicis savu pirmo braucienu ar elektroauto. 

Nakšņot viņam vajagot, jo 5min uzpildes/pieturas vietā 15min paiet uzlādei 🤣

Kā var būt tik tups. 

Pasaules gals - https://abetterrouteplanner.com/?plan_uuid=ec503ca2-c661-4bfa-95c2-381b3ae245fe

4 stundas papildus ceļā, kuras varētu ietaupīt ģimeni iespundējot auto bagāžniekā, lai ēd viens otru un maucot ar dīzeli.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Savu pirmo braucienu ar elektroauto veicu pagājušajā gadsimtā. Un tavas skaistās iedomas dzīvē izskatās savādāk - ticēšu tiem, kas balso ar savu maciņu - t.i. tiem kas pa bāņiem nebraukā ar elektroauto. Kad būsi veicis savu pirmo braucienu ārpus dīvāna, ieraudzīsi, ka uz bāņiem sastopamie elektroauto ir ārkārtīgi reta suga. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>t.i. tiem kas pa bāņiem nebraukā ar elektroauto

 

Glups un vēl glupāks. Cik vispār % ir elektroauto un kā tu tos tā atpazīsti, ja tiem ārpus Latvijas nav speciālas numurzīmes. Tādi 1000km ceļotāji ar auto arī ir reta suga, normāli cilvēki lido ar lidmašīnu. Braukt ar auto, it sevišķi neko pa ceļam neapskatot lidojot pa bāni, ir ekonomiski nelietderīgs pasākums.

 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Uh… Nu jau jāķeras pie meliem… Ir gan numurzīmes ārpus Latvijas, gan modeļi ir visnotaļ atpazīstami, tikai sastopami pilsētu centros, nevis uz bāņiem.

 

Un tā “retā” suga nez kādēļ nav nemaz tik reta, ka tev gribas melot - jā, pie mums ārzemju numurzīmes nav “modē”, bet par to vari palasīties topikā par Latvijas tūrisma nozares kirdik. Eiropā ir pilns ar auto ceļotājiem, īpaši populāri ir NL numuri. 

 

Un vēl paziņot, ka lidošana ir ekonomiski izdevīgāka, jau ir klaji meli. Tad, kad ir jānonāk tur, kur vajag un tad, kad vajag - izmaksas ir nesalīdzināmi lielākas. Un tā nokļūšana arī izrādās ilga un nogurdinoša. Tā “bagažniekā iesprostotā” ģimene reiz domāja tāpat, kā tu un pamēģināja uz savas ādas dārgo prieku, piedevām “vieglajā" režīmā bez mantām, kas aizbrauca ar auto. Otrreiz negrib.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Rekur lidošanas ekonomiskums - gan laika, gan izmaksu ziņā - pasaki jau nu detalizētāk, kā tas ir lietderīgāk kā ar auto:

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kas neplāno savus ceļojumus tas pārmaksā, kāds tur brīnums.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Patēriņš uz bāņa arī EV nav nekāda katastrofa.

Autobahn Test: Tesla Model X beats Audi e-tron & Jaguar I-Pace

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Kas neplāno… Dalbajob - skolēnu brīvdienas plāno izglītības ministrija. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Jā tās pienāk kā pārsteigums katru gadu, gluži kā Zsvētki, nekad nezini kurā datumā būs nākošgad.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Ko vispār ar to gribēji pateikt? Kas un kā būtu plānojams savādāk?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

imzz rakstīja:

Tos zirgus nevajadzēja piesaukt. Auto izkonkurēja zirgus tāpēc, ka spēja pārvietot daudz lielākas kravas lielākā ātrumā. Attiecībā uz tonnkilometriem EV pret ICE nekādu priekšrocību nav. Gluži pretēji. Bez tam EV enerģijas avots ir vismaz 10x smagāks par ICE degvielas tvertni.

Iemesli EV ieviešanai ir divi: megapolēs, piem Jaundeli cilvēki smok nost, piem. no tuktukiem un klimatam gals klāt. nekas no tās īsti neattiecas  uz Latviju. Aprēķināju jau ciparu, ka visa Latvijas vieglā autoparka nomaiņa uz EV pasaules CO2 ietekmēs par 1/15000.

"Par to nav mums galva jālauza, bet gan sadales tīkla." Nopietni ? Ja kāds pieslēdzis privātmāju vai firmu, tam ir priekšstats, cik tas maksā. Bet viens uzlādes punkts ir 10 privātmājas un ātrās uzlādes punkts neliela fabrika pēc jaudas. Tie kabeļi un apakšstaciju transformatori neuzradīsies no zila gaisa. Visai ticami, ka sadales tīkla izdevumi tiks brālīgi sadalīti visiem elektrības lietotājiem, arī tiem, kam nekāda auto nav vispār.

>Visai ticami, ka sadales tīkla izdevumi tiks brālīgi sadalīti visiem elektrības lietotājiem

Neaizmirsti, ka LPSR elektrību tērēja par kārtu vairāk kā mēs tagad, tā visas sadale un pārvade jau ir. Jo lielāki izevumi, jo lielāki ieņēmumi. Gāzi grīdā.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Un tu atkal faktski piedāvā dedzināt gāzi un/vai šķeldu daudz vairāk 🤨

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Nē es piedāvāju dedzināt kaut vai mazutu, bet nededzināt to auto motoros un nesmirdinot gaisu pilsētās, lai smird provincē. Ne jau par to ir stāsts, te ir apgalvojumi, ka neesot infrastruktūra gatava un tādas jaudas nevarot panest.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Teksts proletāriešu tracināšanai.*

Stacionāram ģeneratoram ver uzlikt lielus un labus filtrus.

 

*nededzināt to auto motoros un nesmirdinot gaisu pilsētās, lai smird provincē.

imzz Reģ.: 27.02.2015
2 0 Atbildēt

"Neaizmirsti, ka LPSR elektrību tērēja par kārtu vairāk kā mēs tagad, tā visas sadale un pārvade jau ir."

Taisnība. Visādi būvmateriālu kombināti un drenu cauruļu fabrikas tērēja zvērīgas jaudas, arī kārtīgai lopu fermai  "kolchozā" noteikti bija pieklājīgas jaudas pieslēgums. Tā, ka šajās vietās varētu ierīkot EV uzlādes punktus.

Ar piebildi, ka metāli, kabeļi  un viss cits, ko var pārdot un kas "saimniecībā var noderēt "  pārdesmit gadu laikā tika kārtīgi izzagts, tā, ka visticamāk, viss būs jātaisa no jauna.

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
1 0 Atbildēt

Jā. Laipni lūgti lādēt savas baterijas kolchoza fermas drupās nekurienes vidū.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kolhoza fermai jau nu nebija atsevišķa elektrostacija, bet transformatora būdu drupas gan kaut kā nav manītas.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Slikti, ka nav manītas. Pierāda tikai tavu aklumu vai nevēlēšanos redzēt.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kopā ar sabrukušo fermu? 

Jā zinu šeit bija būda, bet vairs nav, katastrofa, laikam tie uzņēmumi bez elektrības palika - maps.app.goo.gl/FGNrb4QojiHKgxfL9

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Absurdi muldēt nav liela māksla. Saprast, ka vecie lieljaudas transformatori vairs neeksistē un jaunu, mūsdienu elektroapgādes kvalitātei atbilstošu, izbūve maksā milzu naudu, kuras nevienam nav, noderīgajiem idiotiem ir neiespējami. Starp “palikt bez elektrības” un “palielināt pieslēguma jaudu” ir nepārvarams bezdibenis valstī, kurā jau tagad vairs nav naudas ar ko apmaksāt kredītu procentus. Nav tev te Norvēģija, kas var par naftas naudu izlikties, ka atbalsta “zaļo kursu”.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

MI:

Summary Table Europe

Aspect

Impact with 70% EVs

Electricity demand

+25–30% (≈ +700–900 TWh)

Oil demand

↓ 40–50%

Electricity prices

Short-term ↑, long-term stabilize

Renewable energy share

Accelerates to >80%

Grid upgrades

Massive investment needed

Heavy transport

Trucks need megawatt chargers & depots

Energy storage

EVs become a key grid-balancing resource

Geopolitics

Oil dependency ↓, battery mineral dependency ↑

Consumer costs

Fuel cheaper, infrastructure costs ↑ short-term

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Eh šodien ar Krišjāni Cuni izrunājāmies par un ap EV un viņa IonIq 6,  Visnotaļ pzitīvs cilvēks.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

ZZZZ rakstīja:

Eh šodien ar Krišjāni Cuni izrunājāmies par un ap EV un viņa IonIq 6,  Visnotaļ pzitīvs cilvēks.

Cuni?

 

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
3 0 Atbildēt

Es varu izstāstīt savu nu jau gandrīz 2  gadu pieredzi ar EV. 

Lai gan būtu varējis izlikt visu summu uzreiz, paņēmu līzingā, jo bankas deva nulli proc. pirmo gadu vai kā, un  pēc tam tāpat mazāku proc kā inflācija - vai apmēram tādu pašu. 

Un tagad maksāju par auto tik, cik pirms tam par dīzeli - ap 400 e mēnesī. 

Lieots, 3 gadus vecs autoss ar 64 kwh bateriju, varu nobraukt visur, kur man vajag ar uzlādi mājās - vai vasarnīcā. Elektrības izmaksas pieauga par kādiem 60 - 80 eiro. Jau pirms tam bija saules paneļi uz jumta. Tie daļēji nosedz patēriņu. 

Bija sadursme ar briedi, un izsita auto no ierindas uz veselām 6 vai 7 nedēļām. Tad bija jābraukā ar nu jau par otro auto palikušo dīzelīti. Tas gandrīz netiek lietots. Ja nu kāda smagāka krava vai piekabe jāvelk. Elektriskajam (šim) skaitās, ka vilkt var līdz 500 kg, nav bijusi vēlme likt āķi. Pagaidām.  

Lēnām sāk apnikt arī tas dīzelis. Jāpagaida vēl kāds gadiņš, divi, trīs, un mainīs nost arī to. Uz ko - tad jau redzēs. Bet EV obligāti. 

Nu kā var teikt, ka EV nav izdevīgi? 

Jā, ja ņem par pamatu absolūti nedraudzīgo maciņam auto iegādes veidu, kādu piekopj daļa ļaužu - līzēt uz 3 gadi, un tad ņemt un līzēt jaunu. Tā darīt var, ja ir rocība. Bet arī ja ir tā rocība, labāk tomēr to naudiņu izlietot kaut kā citādi. Ja gribas ik pa 2 - 3 gadi citu auto, pērciet no šim pirmajām rokām, un lietojiet 2 - 3 gadi - par laimi mums ir pieejami lielie Eiropas tirgi, kur tādu vāģu ir pārpārēm, vajag tikai meklēt. 

Vai arī pērciet jaunus, bet tos modeļus, kas nevis tikko iegrūsti tirgū par uzskrūvētām cenām, bet tos, kas teju teju ies prom no konveijera - tos parasti pārod daudz lētāk, un jau pārbaudītus, ar novērstām bērnu slīmībām. Un brauciet nevis 3, bet 8 gadus. 

Labrīt!

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

ap 400 e mēnesī

Cik maksā par auto un cik par kredītu?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>Cik maksā par auto un cik par kredītu?

Un kāda tam nozīme? Viens dzīvo dzīvoklī cits mājā, bet abi zem jumta. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nozīme diezgan liela, ja domā par savu labklājību ilgtermiņā, nevis paļaujas uz to, ka komunisti piešķirs pensiju. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Tas kas domā par labklājību ilgtermiņā naudu nenotriec bezjēdzīgos ceļojumos un nepērk auto. Auto nav investīcija, bet gan lielāki vai mazāki izdevumi. Komunisti izmanto sabiedrisko transportu, brauc un taupa. Tā kā bezjēdzīgi rēķināt kādu auto un par cik pircis, jo tāpat visi nebraucam ar baudāmo Opel Meriva 1,3 CDTI, kas tērē vien 6.957 l/100km vai arī ar ietilpīgo Fiat Multipla. Nav tur nekā racionāla, vai domāšana par labklājību ilgtermiņā. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Komunistam vispār ir jādomā par sabiedrības nevis personisko labumu. Un bezjēdzīgi rēķināt kādu auto un par cik ir pircis, ir tikai tad, kad naudas ir tik daudz, ka vispār nezini, cik samaksāji. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kāds ir personiskais labums no ceļojuma, vieni vienīgi izdevumi, tā kā tos arī rēķini. Tieši tāpēc ir bezjēdzīgi rēķinā kāds auto un par cik pirkts, ne jau ar Dacia braukā savos ceļojumos.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Visa dzīve ir vieni vienīgi izdevumi. Atšķirība ir spējā nedzīvot pāri saviem līdzekļiem, nenonākot parādu atkarībā.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

top, jā tas mans fail, Caune 🙃 Atvainojos.

www.youtube.com/shorts/6SJB-Q_oojo

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
0 0 Atbildēt

Video protams drusciņ rēcīgs. Gadījums gan maz atšķiras no tāda, kad kāda bāba aizmirst ieliet benzīnu. 

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

koolmans uzmeikoji savu i deju līdz galam? A?

eidis Reģ.: 07.11.2001
1 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja:

>Degviela ir jāpiegādā gan ICE, gan TEC

 

TEC to piegādā ar vilcienu pavisam citos apjomos.

>Uz bāņa kruīzā nobraukuma limits saplok kā politiķu solījumi. 

 

Uz bāņa arī ar busu nobraukums krīt kā solījumi. Nav uz bāņa vēl braukts, bet nav vairs arī tik traki arī ar EV. Bāņi jau mums tāpat nespīd, un taču EV nederot ceļošanai, jo nevar ģimeni 1000km iespundēt mašīnā bez pieturām.

Nupat izmērījos ID3 uz šosejas dažādos režīmos: 95km/h 13kW/100km, 120km/h 21kW/100km. Ar velosipēdiem uz āķa 95km/h 17.1 kW/100km. Pilsēta (gandrīz 100% stūķu vide) ap 16kW/100km

Piebildīšu, ka daļa ir pārbaudīta ar "bākas" metodi - sakrīt

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Runājot par degvielas piegādi, vedot degvielu, tā pa ceļam laukā nelīst, atskaitot retus gadījumus.

Kurpretī, par elektrību runājot, vadi taču nav no supravadītājiem. Kādi ir zudumi tīklā:

Average electricity grid losses typically range from 7-10% in developed countries, though they can be higher (up to 20% or more) in developing regions

Tā, ka 10% elektrības aiziet gaisa sildīšanai neizbēgami.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

Te tev aprēķins no čoma čatdžīpītī:

Impact with 70% EVs

Electricity demand

+25–30% (≈ +700–900 TWh)

Oil demand

↓ 40–50%

 

tas ir, kad visas Eiropā transports būs pārgājis par 70% uz elektrību, tad vajadziba pēc elektrības pieaugs par 25%, bet atkarība no naftas saruks uz pusi.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Un kā būs ar coal , natural gas un nuclear power demand ;)

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
1 0 Atbildēt

pajautā pats

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

>vedot degvielu, tā pa ceļam laukā nelīst

 

Līst un kā vēl, lai to piegādātu ir jātērē tā pati degviela. Elektrību Saule piegādā turpat uz vietas, lādē cik tīk.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Jā, tikai degvielas piegādes patēriņš ir 100x mazāks par pārvades zudumiem. Un tik ļoti piesauktā Saule joprojām nespīd 24/7, kamer EV nez kādēļ mēdz lielākoties pa dienu braukt un lādēties NAKTĪ.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 1 Atbildēt

Bedy, kas tev liedz braukt pa nakti, kad nav sastrēgumu, ceļi brīvi. Un lādē pa dienu, kad tā saule spīd un tie ceļi un neceļi nizbraucami.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
4 0 Atbildēt

Neviens. Ja izdomāšu, ka jābraukā pa nakti, noteikti nopirkšu EV. Pagaidām esmu starp tiem dīviaņiem, kas naktī guļ.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kāpēc jāmelo? Pārvades zudumi nav 100x lielāki par degvielas pārvadāšanas un uzglabāšanas izdevumiem. 10% zudumi pārvadē, ap 5% zudumi degvielas piegādē. 

Atkal viltus argumenti no gaisa pagrābti. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Wow… Saki, ka es meloju, bet pats neatšķir P no P. Abi ir atkarīgi no attāluma un vispār nav izsakāmi fiksētos procentos. 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Un to saka viszinis kam esot fiksēti 100x vairāk zudumi 🤣 Pie tam starp degvielas pārvadi un elektrības zudumiem vispār nav korelācija, kur nu vēl fiksēti.

 Ej tak tu bekot glupiņais. 

Bradypus ir atklājis, ka pirāti vainīgi pie klimata pārmaiņām:

 

Elementāri ir izsakāmi fiksētos procentos gada griezumā:

Frequently Asked Questions (FAQs) - U.S. Energy Information Administration (EIA)

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 0 Atbildēt

Dalbajobam nepielec, ka 100x ir “daudz” bez pretenzijām uz konkrētā skaitļa precizitāti 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Pretendē uz 100x glupāko viszini. Kā vajag faktus tā izrādās uz neko vairs nepretendē. 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Saka eksperts, kura “fakti” ir par pirātiem….

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Diemžēl daudzi pa naktīm strādā lai apgaismotu 100 gudros, un brauz ar grabažmīzeli…

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kā domā, ja jamiem BEV būtu vēsi aizsniedzams un ekonomiski izdevīgs, domā ka nebūtu jau sen pārsēdušies ???

Gan jau ka pats arī rēķini līdz kur, ko un kā ir izdevīgāk darīt.

Nelaime jua ilglaicīgi bija tā ka autoražotāji tēmēja uz to ka ar tehnoloģiski prastāku auto varēs noslaukt lielāku piķi no klientūras. Ķīna šo procesu drusku tā kā ievirzīja aizsniedzamākos plauktos, bet arī ar niansēm + gan jau ES regulatori “pieregulēs cenu” tirgus aizsardzības vajadzībām …

 

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 1 Atbildēt
Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nebūs taisnība. Relaitāte, lai vai kā tev nepatiktu, ir tāda, ka ir arī iepirkti EV, kas mētājas kaut kur pažobelē, jo darbinieki ar tiem sūdiem braukt negrib - pavisam neticamā kārtā ir gatavi braukt ar SAVU auto par SAVU naudu, lai nebūtu jāmokās ar EV.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 1 Atbildēt

Kārtējās pašizdomātās fantāzijas, gluži kā par neizmaksātajām pensijām. Fantazē vēl ir jautri. Kremļa aģents Dalbajobs citus vēl par dalbajobiem saukās. 

Realitāte ārpus Bradypus fantāziju pasaules:

Zemkopības ministrijas resoram ir otrais lielākais autoparks valsts pārvaldē. 2021. gadā, kad tika iniciēta Zemkopības ministrijas elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveide, resora rīcībā bija 827 automobiļi, no kuriem trīs bija elektroautomobiļi, tas ir, elektroautomobiļi veidoja 0,4 % no resora autoparka.

Kopš 14.09.2021. Publisko iepirkumu likuma prasības nosaka, ka, iegādājoties automobiļus, vismaz 22 % no tiem jābūt tīrajiem automobiļiem.

Resorā visvairāk elektroautomobiļu ir Pārtikas un veterinārā dienesta rīcībā – 24 elektroautomobiļi jeb 92 % no visiem resora elektroautomobiļiem.

Un te odziņa par nebraucējiem:

Pārtikas un veterinārais dienests 

 īpatsvars no kopējā apjoma 92,3 % 

nobraukums 196 198

Tātad vidēji viens PVD elektroauto nobraucis 8000km gadā.

Nav slikti.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

O, ja jau “Kremļa aģentu” nākas vilkt ārā, tad skaidrs, ko pats par savu “taisnību” domā. Izvilki vienu netipisku PVD reklāmas stāstu. Bet paskaties, ka dzīvo “bagātās” iestādes, kā, piemēram, VID, vai kapitālsabiedrības.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Realitāte tikai reāli sākās, un D prieciņi uzņem apgriezienus. Bāņi un ērtie sēdekļi…pie nekāda jauna 50K km nobraukuma. Tev un tev to vajag? 

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
0 0 Atbildēt

Nepareiza ekspluatācija un neadekvāts remonts sabojās jebkuru auto. Varu KĀRTEJO reizi atkārtot - sēdēšanai sastrēgumā EV IR piemērots, dīzelis ne. Braukšanai - otrādi. Man vajag auto braukšanai un sēdēšanu sastrēgumos uzskatu par ļaunumu, kas būtu valstiski izskaužams, jo acīmredzami elektorāta pūlis patstāvīgi nespēj no tā tikt vaļā.

seaman Reģ.: 18.08.2005
0 0 Atbildēt

Nepērciet elektroauto, ar viņiem nekur nevar aizbraukt   🤑

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

 43 gadus vecs vīrietis un divi deviņus gadus veci bērni traģiskā negadījumā Rietumvācijā sadega dzīvi iesprostoti Tesla automašīnā. Vietējais iedzīvotājs izmisīgi mēģināja atvērt durvis, izmantojot transportlīdzekļa ievelkamos rokturus, taču viņam tas neizdevās, ziņo Vācijas plašsaziņas līdzekļi. no daily mail Publicēts 2025. gada 18. septembrī.

www.dailymail.co.uk/news/article-15111441/Man-two-children-burn-alive-inside-Tesla-crashed-burst-flames-rescuers-unable-work-cars-door-handles.html

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tu reDz, kā izbraukt cauri Polijai, un beigās nedabūt, nekā. 

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti