Debīls topiks, kurš ir pretrunā pats ar sevi!
Vienīgais ekoloģiskais trasports ir miskastes konteineri!
Debīls topiks, kurš ir pretrunā pats ar sevi!
Vienīgais ekoloģiskais trasports ir miskastes konteineri!
Labāk pastāstiet, kāds tagad ir normatīvs dīzeļa dūmiem. Ir kāds sapratis? Mēģināju atrast informāciju un sanāca tikai filosofija par tēmu, ka CSDD paši nezin, cik atļaut un eksperimentē ar jaunajām iekārtām.
Tu domā cik ir pieļaujamas cietās daļiņas? 1 milj.
Nja… Šito ciparu es ar kaut kādos rakstos lasīju, bet nelikās baigi ticami, saņemot 1.4k savā vērtējumā
Man arī vienai mašīnai 2.6k, otrai vispār 0. Bet es arī lasīju, ka miljons ir ļoti draudzīga robežvērtība, brt ir redzēti arī tādi, kam mērījums ir 5 milj. Šogad ir jāuzmanās pērkot mašīnu, jo daudzi tirgojas ar jaunu skati, bet paskatoties ir piezīme, ka nākošgad vairs neizies.
core rakstīja:
Man arī vienai mašīnai 2.6k, otrai vispār 0. Bet es arī lasīju, ka miljons ir ļoti draudzīga robežvērtība, brt ir redzēti arī tādi, kam mērījums ir 5 milj. Šogad ir jāuzmanās pērkot mašīnu, jo daudzi tirgojas ar jaunu skati, bet paskatoties ir piezīme, ka nākošgad vairs neizies.
iĀ tā gan, bet godīgie pārdevēji ieliek attēlu ar csdd izdruku, kur rakstīts mērījumus neveic…Tādi auto būs vērtība. Un nevis tādi mazlietotie 5g jaunie, kam jau pie ap 98K km godīgi uzrakstīts…veikts kapitalālais dzinēja remonts, vai automāt kārbas remonts utt …OMG.
Un kā redzu firmas sludekli bez odo ar salona bildi kur tik pasažīera ķeblis redzams…P. Šķiram ātri prom…laika tērēšana.
Bradypus rakstīja:
Labāk pastāstiet, kāds tagad ir normatīvs dīzeļa dūmiem. Ir kāds sapratis? Mēģināju atrast informāciju un sanāca tikai filosofija par tēmu, ka CSDD paši nezin, cik atļaut un eksperimentē ar jaunajām iekārtām.
Proti, MK noteikumu Nr. 295 1. pielikuma II sadaļa tika papildināta ar 8.2.2.3. kodu “Atgāzu cietās daļiņas”, kas paredz, ka automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas un kas pirmoreiz reģistrēti, sākot ar 2013. gada 1. janvāri, cieto daļiņu koncentrācija dīzeļmotoru atgāzēs nedrīkst pārsniegt 1 000 000 cm–3. Noteikts, ka par atgāzu cieto daļiņu pārsniegšanu tiks piemērots 2. vērtējums.
Cik sapratu no youtube video, tiek ņemts vērā arī kļūdas procents aparātam un tad reāli robeža ir ap 1.3 miljoni.
WALA rakstīja:
“Modernās” Multiair “fīčas” komplektā ar “vienkāršotu” atsevišķu mezglu izgatavošanu.
Tā jau tādam Jeep būtu daudz maz viss tur pieciešams, bet lielākā sāpe? ķēdes variātors? Raudi mocījās mocījās pameta.. bet nu labi izklausās automātiskā kārba, ne?
Droši vien ka patiesi lielākā sāpe ir slikta motora apkalpošana sākot ar eļļas maiņu motoram, no kā visticamāk priekšlaicīgi dilst visa vārstu piedziņa ( t.sk. ķēde) un eļļošanas sistēmā un attiecīgi arī maināmo sadales fāzu mehānisma liekas problēmas.
Bet virzuļu un gredzenu dizaina dēļ motors pēc noklusējuma “ēd” daudz eļļas.
Teorētiski varētu pieļaut ka LV un Eiropā vispār auto servisošanas kultūra ir augstāka, un problēmu ir mazāk.
Fiat/Alfa šo dziņēju gaisa padeve parasti novietota ļoti zemu - mēdz ‘aizrīties’ ar ūdeni - motors norakstāms.
Jeepam labāk, bet ar pastulbi apvienots kā vadības bloka “turētājs”:
Respektīvi kļuvis “klasisks ameriķāņu produkts” ar ļoti diskutablu optimizāciju un “nodevām” ekoloģijai …
Pie kam motora diagnostikai kā tādai vajadzīgas zināšanas par konkrētā motora specifiku, pat tad ja tas nav fiziski noklājies - neievērojot testa procedūras var šķist ka dzinējam nav kompresijas … vispār 0.
Arī teiksim šādi:
WALA rakstīja:
Droši vien ka patiesi lielākā sāpe ir slikta motora apkalpošana sākot ar eļļas maiņu motoram, no kā visticamāk priekšlaicīgi dilst visa vārstu piedziņa ( t.sk. ķēde) un eļļošanas sistēmā un attiecīgi arī maināmo sadales fāzu mehānisma liekas problēmas.
Bet virzuļu un gredzenu dizaina dēļ motors pēc noklusējuma “ēd” daudz eļļas.
Teorētiski varētu pieļaut ka LV un Eiropā vispār auto servisošanas kultūra ir augstāka, un problēmu ir mazāk.
Fiat/Alfa šo dziņēju gaisa padeve parasti novietota ļoti zemu - mēdz ‘aizrīties’ ar ūdeni - motors norakstāms.
Jeepam labāk, bet ar pastulbi apvienots kā vadības bloka “turētājs”:
Respektīvi kļuvis “klasisks ameriķāņu produkts” ar ļoti diskutablu optimizāciju un “nodevām” ekoloģijai …
Pie kam motora diagnostikai kā tādai vajadzīgas zināšanas par konkrētā motora specifiku, pat tad ja tas nav fiziski noklājies - neievērojot testa procedūras var šķist ka dzinējam nav kompresijas … vispār 0.
Arī teiksim šādi:
Varbūt vari pateikt ko par LiQUI MOLY motoreļļu, vai viņa atbilst tai cenai. Paldies!
Hmm, zini pašam nav sanācis lietot, bet no kolēģa kurš bija motosportā un vēlāk arī kādu brīdi auto sportā hobija līmenī - atsauksmes izcilas. Tātad katrā gadījumā ļoti laba eļļa, bet vai tās cenas vērta - tas ir tīri individuāli, atkarīgs no auto motora, eļļas maiņas biežuma utml.
P.S. Reizēm arī ražotāji ekoloģijas vārdā paraksta auto motoram mazliet nepareizas viskozitātes eļļu ( Piem. Ford/Jaguar/Ladrover TDV6 motoru dizaina un izgatavošanas pielaides nav īsti “savietojamas” ar ražotāja rekomendēto 5W-30), kura saīsina motora mūžu. Bet nu tas jau ir inženiertehnisks jautājums, un patvaļiga eļļas izvēle kas netbilst specenei var “palīdzēt” sačakarēt katalizatoru, vai dīzēļiem radīt problēmas ar DPF vai to reģenerāciju ( vai arī otrādi DPF reģenrācijas ra'ditais papildu karstums var pārlieku ātri noārdīt eļļu un tā nepildīs savas funkcijas paredzēto tās kalpošanas laiku) …
P.P.S. Vēl no vecā ofisa laikiem atceros - Caunes servisā lieto Liqui Moly, tātad ar lielu varbūtību ka to lietoja pats rallists, tagad cik noprotu tad dēls apgrozas … var joka pēc aizbraukt uz Rallija krogu uzkost un aiziet aprunāties ar Auto Brasla vīriem.
WALA pontogrāfiem savi ponti, lej kādu eļļu gribi, kaut kamaseni. Pārspiediena vārsts ieķersies un šāles 100% kaput ta putt, a maka ni smaka ta nav.
Par litija baterijām mazliet plašāk, kas kā un kāpēc
Dienas eko-anekdote par Kanādas “zaļo realitāti”:
Noderīgi
No 2025.gada 1.janvāra tehniskajā apskatē Latvijā ir ieviesta jauna pārbaude dīzeļdzinēja automašīnām - tiek vērtēta kvēpu filtra (DPF) funkcionalitāte. Ja kvēpu filtrs nefunkcionē vai tas ir izņemts, tad no nākamā gada 1.janvāra tehnisko apskati iziet nevarēs. Lai autovadītāji varētu laicīgi pārliecināties par sava auto atbilstību jaunajiem noteikumiem un izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, 28.augustā Rīgā būs iespēja bez maksas pārbaudīt sava spēkrata DPF filtru.
"Šis ir kā testa brauciens pirms jaunās kārtības - ātra un vienkārša pārbaude, kas ļauj laicīgi saprast, vai filtrs darbojas. Tādā veidā vadītājs var jau tagad sakārtot auto un izvairīties no problēmām apskatē," skaidro Ivars Klints, Inter Cars Latvija B2C segmenta vadītājs un Motointegrator.lv projekta attīstītājs.
Bezmaksas pārbaude notiks 28.augustā no plkst.15.00 līdz 20.00 pie T/C Aleja stāvlaukumā, Vienības gatvē 194A. Iepriekšēja pieteikšanās nav nepieciešama - pārbaude notiks dzīvajā rindā.
Ātra procedūra, tūlītējs rezultāts
Pati pārbaude aizņems aptuveni 30 sekundes - pie izpūtēja tiek pievienota ierīce, kas veic mērījumus, un automobilis darbojas ierastajā režīmā. "Ja filtrs ir kārtībā - lieliski. Ja nav, šo problēmu vēl ir iespējams atrisināt, pirms tā kļūst par šķērsli tehniskajā apskatē," norāda I. Klints.
Pēc testa vadītājs uzreiz saņems mutisku novērtējumu par filtra stāvokli un atbilstību jaunajiem normatīviem, kā arī varēs saņemt konsultāciju par filtra tīrīšanu, atjaunošanu vai nomaiņu.
Graphite Silicone Coated Fire Blanket 6*8M 19.8*26 Ft EV Fire blanket Fiberglass Lithium Battery Fire Blanket For EV Car €409.99
Ja ņem divus, 5 procenti lētāk
laikam jau Tev ir noticis tas, par ko brīdina pašā anektdotē pirmajā teikumā:
it's going to drive you insane
PN - popularitātes mednieki nevis auto būvētāji viņi ir
PPN - nesaku, ka kanādas noteikumi par auto pārbūvi un/vai būvi būtu labi, slikti, vai citādi
Un ja padomātu pats ar savu galvu ?
Ja ģenarators ir uz “lowboy” trailera - tas skaitīsies hibŗid auto, vai elektro kravas auto ?
Vai tev kāds jaunums ka privātais drīkst un var domāt kā un kur legāli apiet likumus … tā liela daļa liela biznesa ir sākts.
P.S.Kāpēc tieši “lowboy” - jo tas ir viens no treileriem kuriem parasti strandartā nāk “mauriņpļāvēja” motors lai darbinātu visu puspiekabes hidrauliku. Jā tas nav vienīgais treileris uz kura standartā ir iekšdedzes dzinējs, bet viens no raksturīgākajiem gadijumiem gan.
Mazliet par nezāļu apkarošanas biznesu:
WALA atbildi, kamdēļ tajā zemē legāli nedrīksti piemājas audzēt savām vajadzībām galdam, pārtiku…? Ha ha.
Legāli drīkst, problēma - liela daļa samērā jaunu ciematu utml. ir apvienoti HOA ( home owners asociation) un kāds alkatīgs vai pārlieku uzpūtīgs amerikānis ir uzzīmējis noteikumus, ka “zālei jābūt noteiktā krāsā, garumā utml.” - tad sāk rasties problēmas, jo tomāts neiekļaujas garuma un krāsas parametros … atliek varbūt palodžu/balkonu kastes, bet tad arī nav teikts , ka “fasades pusē tādus drīkst izveitot, ja kādam škiet pamanāmi un ”nesmuki" …
Galu galā arī LV savulaik gandrīz dabūjām būvniecības noteikumus ka siltumnīcas būve būtu jāsakaņo būvvaldē …
Un video aprakstītajā gadījumā - ir liela iespējamība pārkāpt Monsanto patenta nosacījumus, pat absolūti ejot viņu produktiem ar lielu līkumu … ja kāds blakus tos izmantotu …
Nedomā, bet pērc! 😁
Eko nezāļu apkarošana
Ja jau šur un tur pieskārāmies zirgu transportam iAuto, tad arī šeit ir vērts pieskarties “saknēm”. Un Vācijā ir līdzīgas iniciatīvas savvaļas augu saglabāšanai, tiesa neesmu gan manījis ka to daŗītu tieši ar roku darba palīdzību:
P.S. un jā ir dzīvē gadijies ar vectēvu kopā dažu labu pļavu šādi nopļaut ;)
Pļaušana ar izkapti ir labs fizisks vingrinājums, jo neapšaubāmi daudz muskuļu grupu iesaistītas. Es pat puslīdz pareizi protu uztaisīt siena kaudzi uz zārdiem. Bet kurš no jums ir vadījis zirga grābekli ? Man kādreiz jaunībā viens laucinieks joka pēc laikam, iedeva bojātu, tādu, kam tas pedālis nestrādā, bet katrreiz jārauj svira, lai grābekli paceltu. Pie kam zirgs bija cieši nolēmis noberzt dundurus no sāniem pret tuvākajām siena kaudzēm savā ceļā ;)
Bet par tēmu pļavas glābšana, tas ir savādi, ka pļava tiek glābta no aizaugšanas, kas taču ir visdabiskākais process :-/ Dabu glābj no dabas. Diezgan pretrunīgi.
Ir daŗits arī tas un bija pat zirga pļaujmašina - bet to es esmu piedzīvojis tikai vilktu aiz traktora, kaut zirgs vectēvam bija un ir piens uz pienotavu vests.
P.S. par to dīvaini - dabu no dabas aizsargā - diemžēl dzīves realitāte - tā kā lielākā daļa tiek intensīvi apstrādāta, tad nav īsti citas izvēles kā “selekcionēt” savvaļas retos augus, jo dabiskā ceļā ( bez intensīvas lauku apsaimniekošanas) tie mieŗigi ceļotu no pļavas uz pļavu, un tas ka viena pļava aizaugtu ar kokiem lileu problēmu neradītu … bet jebkas kas nonāk zem “intensīvas lauksaimniecības” tas viens un divi nosprāgs un neizplatīsies vairs nekur …
imzz rakstīja:
Pļaušana ar izkapti ir labs fizisks vingrinājums, jo neapšaubāmi daudz muskuļu grupu iesaistītas. Es pat puslīdz pareizi protu uztaisīt siena kaudzi uz zārdiem. Bet kurš no jums ir vadījis zirga grābekli ? Man kādreiz jaunībā viens laucinieks joka pēc laikam, iedeva bojātu, tādu, kam tas pedālis nestrādā, bet katrreiz jārauj svira, lai grābekli paceltu. Pie kam zirgs bija cieši nolēmis noberzt dundurus no sāniem pret tuvākajām siena kaudzēm savā ceļā ;)
Bet par tēmu pļavas glābšana, tas ir savādi, ka pļava tiek glābta no aizaugšanas, kas taču ir visdabiskākais process :-/ Dabu glābj no dabas. Diezgan pretrunīgi.
Respect, bet ar zirgu pa mežu jājot ir vēl lielākas briesmas nekā pret siena kaudzi. Viņš tavus gabarītus neievēro! Vari palikt uz zara…
Nav jauns, bet nu par tēmu - kad algoritms ir veidots ar dažādām fīčām, kā atlikušā nobraucamā attāluma prioritāte vai saderība ar maršrutu, kā nobraukuma utml. izlīdzināšana starp auto utml. bet kad nav ņemts vērā tas ka ir vērts auto sakārtot pie novietošanas stāvvietā + ņemt vērā aktuālo pasūtījumu apjomu un tad secīgi izbraukt nevis pilnīgi nejauši + vēl braukt kaut kādus mistiskus apļus pa stāvlaukumu …
"Pēc autobūves nozares līderu vēstules, kurā tika norādīts, ka ES 2035. gada mērķis par automašīnu ražošanu bez emisijām varētu nebūt sasniedzams, Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena 2025. gada 12. septembrī rīkos sanāksmi, lai apspriestu nozares nākotni."
max dabūs klāt kādus gadus - bet pašu ideju jau nemainīs
Transports un īsta ekoloģija.
Transports ir viens no lielākajiem vides piesārņotājiem. Dalīsim to piesārņojumu co2(ogļskābā gāze) un visādas sīkas C daļinas un NOXi (slāpekļa oksīdi). Diskusijā startējam no aksiomas, ka par daudz co2 ir slikti bez visādām tur vulkānu piesārņojuma un Saules aktivitātes teorijām. Ja apspriežam, cik vidi piesārņo eko auto pilnais ražošanas un braukšanas cikl, tad, ja var, ar zināmiem, pierādītiem , ar ķīmiskiem vienādojumiem pamatotiem akumulatoru ražošanas datiem. Ja apspriežam piesārņojuma pārvietošanas konceptu (ārpus pilsētas vai trešās pasaules valstīs kaut ko saražo un piesārņo, lai var tīri, tīriņi ekoloģiski barukt pa pilsētu), tad obligāti rēķinām, cik viegli tomēr to piesārņojumu savākt stacionārai rūpnieciskai iekārtai un cik - braucošam auto. Ja par esošām tehnologijām, tad cik mazāk piesārņo ar gāzi darbināmi auto un cik - ja dīzelim arī uzlikta gāze kā papildus degviela - cik var, ar skaitļiem. Ja apspriežam satiksmes organizāciju vispār, tad, pēc iespējas visus aspektus - no tā, ka dzelzceļa stacijā pieejams autobusu kustības saraksts labākai plānošanai līdz tam, kas jādara, lai lauku braucējs izvēlētos sabtransu - no atlaidēm līdz lētai nomai un saskaņotiem sabtransa grafikiem. Kas vajadzīgs, lai 20-50km attālumā dzīvojošie pilsētas darbinieki brauktu ar elektroauto vai sabtransu.
Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.
iauto.lv/forums/topic/40611-co2-nodokla-likmes?pnr=2