Pirmais https://iauto.lv/zinas/pasaule/51768-novembris-vcijas-tirg-elektroautomobii-uz-augu-dzei-uz-leju
ei, nav jēgas cepties un mēģināt uzlekt augstāk par dirsu.
dīzeļi izbeigsies dabīgā nāvē +- padsmit gadus pēc Eiropas lielā aizlieguma, ap 50. gadu
Zini - viens Krievijas/Ķīnas vai tamlīdzīgs kariņš Eiropas vai ASV un sabiedroto virzienā, un dīzēļi būs vēl gadus 100, ja degvielas pietiks.
man te viens novērojums manā apkārtnē - dīzeļauto paliek arvien mazāk, cilvēki pārdod tos vai uz tolmetu, benzīna un elektriskie parādās arvien vairāk
Zini, ir vēl viens novērojums - cilvēki koncentrējas guļamrajonos un arvien vairāk laika pavada sastrēgumos. Un ja pavēro dziļāk - ne jau tādēļ, ka viņiem tas patiktu, vai tas būtu labi pašiem cilvēkiem, bet tādēļ, ka tā tiek veidots paklausīgāks nodokļu ganāmpulks.
Nav jau tā, ka tā auto izvēle ir pavisam brīvprātīga. Ak jā - vieglo dīzeļu uzvaras gājiens jau ar nemaz nebija brīvprātīgs - pavisam brīvprātīgi cilvēki no dīzeļiem atteiktos, un nemaz nebutu izvēlējušies, ja nebūtu jāmaksā neadekvāta nauda par CO2 rezultātu, kas benzīnam ir DAUDZ vairāk elementāras ķīmiskas formulas dēļ. Paies laiks un tieši tādā pašā pakaļā būs politiski stumtie un reāli konkurēt nespējīgie EV ar saviem toksisko atkritumu kalniem.
Cilvēkie iet mazāku izmaksu virzienā. Kāpēc lai saprātīgs cilvēks dzīvotu pļavas vidū, kur ģimenei vajadzēs 2 auto lai normāli izbraukātu kur vajag un varbūt pēc 10-15 gadiem 2km attālumā būs autobusa pietura, ja var dzīvot dzīvoklī kas nav super kvalitatīvs (jaunie projekti lielākoties ir samērā lieli sūdi), bet pilsētas centrs sasniedzams ar sabiedrisko, veikals blakus un ja gribās mežu, uz to var aizbraukt ar īsnomas auto vai citu autobusu?
Ko tu tagad murgo? Notiek tieši pretējais - cilvēki IZVĒLAS dzīvot pļavas vidu, kur vajag VISMAZ 2 auto, lai normāli izbraukātu, sēž sastrēgumos, nemaksā nodokļus par infrastruktūru, ko izmanto, kamēr tajos centra dzivokļos tiek masveidā attīstītas imigrantu komunalkas.
Centrā jau dzīvo tikai ļoti turīgie (labā vietā) un trūcīgie (kuru piemini) un tie, kam nepatīk svaigs gaiss. Es runāju par dzīvokļu mājām netālu no centra, kur no vienas puses blakus ir kafejnīca vietējiem, no otras tuvu parks, no trešās blakus ir vismaz 2 transporta veidi, takši labprāt brauc jo atpakaļ arī dabūs pasažieri, un apkārt nav kaimiņu karkasa baraku, kur vienā visu dienu grilē gaļu un klausās bumsī, otrā bērni auro uz batuta no rīta līdz vakaram, bet trešajā kaimiņš katru dienu ar šampūnu mazgā krosoveru blakus tavai sētai.
Tie, “kam patīk svaigs gaiss”, to bauda katru dienu stundam sēžot sastrēgumos
Grozi kā gribi, sistēma un cilvēku prāti ir sačakarēti līdz absurdam.
“dzīvokļu mājām netālu no centra” Cik tādas ir? Un cik zini par patieso laimi tajās dzīvojot? Skanstē (ko kā izklausās apraksti) ir pakaļā - mājas ir nekvalitatīvas, kredīts milzīgs, pārdot nevar, jo nevienam to steigā ieķerto sūdu nevajag.
Dzīvokļos, savukārt, apgrūtinājums daudziem derīgiem darbiem un hobijiem, kas saistās ar skaidām vai dūmiem. Nav patīkami izmantot jebkuru mehānisku zāģi, jo pēc tam pusstundu jātīra skaidas. Augstspiediena mazgātājs un metināšanas aparāts atkrīt. Dzīvokļos tava teritorija beidzas ar kāpņu telpu. Dzīvokļos mazāk kustību un vairāk putekļu. Tavs auto atrodas ārā kaut kur, kas nav tava teritorija, un tev ir sajūta, ka tas nav tavs, bet tu to nomā. Un runājot par trokšņiem ;) ja daudzdzīvokļu mājā kāds klausās "bumsi vai izdomājis pagrauzt sienu ar perforatoru vai nodauzīt apmetumu, tad to klausās visi kaimiņi vismaz pusē mājas , grib vai ne.
Interesanti, kurš un par ko ielika mīnusu tik precīzam situācijas aprakstam ![]()
Dzīvoklim ir savi ierobežojumi, jā. Es teiktu, ka īrēts dzīvoklis ir pat labāks - izvēlies vietu, kas atbilst tavām šībrīža vajadzībām, vietā kas ir tur, kur tev vajag (kādam tas ir meža tuvumā, kādam tuvāk darbam lai nav atkarības no 2 auto, utt.)
Protams, sakārtots īres tirgus ir vēl labāks - ja ir kaimiņš kas maitā dzīvi, pasaki īpašniekam lai tiek galā un ja nav, tad vienmēr ir variants pārcelties, nevis karot ar kretīniem. Jā, nav ideāli, bet kas tad ir ideāli. Sakārtotā īres tirgū bumsī klausītāji un veci perdeļi ar trauslu miegu pēc idejas dzīvo dažādās mājās un īsti nepārklājas. Vācijā normālā rajonā pat kafiju nemalsi ar elektrisko uzparikti 6 no rīta, jo kaimiņš uzsūtīs pārvaldnieku, pēc tam policiju - un to respektē, gribi kafiju naktī, pērc malto vai mal ar rokas dzirnavām kas ir plašā izvēlē nopērkamas.
Tieši pamanīju atbilstošu video. Tas varētu būt ASV, kur īres tirgus ir, un personāžs video ir pašos spēka gados ;)
Conqueror rakstīja:
man te viens novērojums manā apkārtnē - dīzeļauto paliek arvien mazāk, cilvēki pārdod tos vai uz tolmetu, benzīna un elektriskie parādās arvien vairāk
Iemesls gaužām vienkāršs - dīzeļdzinēji dēļ pārpičkātajām ekoloģijas lietām (DPF, AdBlue utt.) kļūst arvien problemātiskāki tiem, kuri regulāri neveic garus pārbraucienus. Nu, nav daudz mikrorajonos dzīvojošo, kuri apm. reizi nedēļā veiktu 50-70 km vienā virzienā kaut kur… Cilvēkiem ir apnicis jāties ar to, tāpēc pāriet ne tik viņu ikdienu čakarējošiem risinājumiem.
Un te derētu beidzot aizdomāties, kādēļ tādam “mikrorajonos dzīvojošam, kurš apm. reizi nedēļā neviec pat 50-70 km vienā virzienā kaut kur…” vispār ir mašīna, kas ik dienu brauc uz centru.
Bradypus visā savā spriedumu skaistumā ;) Redzi, ja kāds pilsonis vai iedzīvotājs uzskata, ka viņam auto vajag, tad viņam to vajag. Ar to pietiek. Bez tam tava loģika īsti neatbilst aristokrātam. Jo pēdējais tak dzīvotu savā villā un ar "centra braukšanas mokām" nodarbotos nolīgti darbinieki un kalpotāji.
Ai, kā propagandons melīgi met kažoku uz otru pusi. Palasi uzmanīgāk un pamanīsi, ka tieši es aizstāvu tos, kam mašīnas vēlas atņemt, lai kundziņiem gaiss svaigāks.
Neko nemetu. Ja tavs komentārs bija sarkasms, tad to tiešām varēja nepamanīt. Bez tam nav saprotams, ko es īsti propagandēju, ja reiz esmu "propagandons" ;)
Nē, tas nebija sarkasms, bet aicinājums padomāt, kādēļ vispār šiem cilvēkiem tās mašīnas ir. Kādreiz derētu izlasīt rakstīto, nevis izdomāt savu naratīvu. Kā tas nākas, ka dzīvojot pilsētā un nekur īsti nebraucot, cilvēks tik un tā ir gatavs maksāt milzu naudu par mašīnas pastāvīgu uzturēšanu, cīnoties pret varas un aktīvistu spiedienu viņam to mašīnu vispār atņemt?
Kāpēc uzreiz uz centru?
Nu to vari paprasīt tiem, kas to dara. Ja pats nesaproti, kas kā centrā ir sadzīti birojos pie datora dienu atsēdēt.
Kur tad tavuprāt viņi ar to auto brauc, ja tikai kaut kur, kur 30km nesanāk?
Piemēram, Sarkandaugava→Skanste, Purvciems→Mežciems, Ziepniekkalns→Pļavnieki, Āgenskalns→Ķengarags utt… “Biroji pie datora” nav tikai centrā.
Piemēram… tās nav dominējošās un kritiskās plūsmas, ar kurām IR problēmas, lai arī nenoliedzami tādas pastāv. Un Skanste pati ir centrā - vismaz centra definīciju pilsētplānošanas izpratnē - dzelzceļa loka iekšpusi, vajadzētu zināt. Alternatīvi “centru” var atpazīt un definēt ar maksas stāvvietām ielu malās - stāavietu maksa ir rādītājs, ka viesstrādnieku pieprasījums pēc auto novietošanas pārsniedz piedāvājumu.
Bet tas ka vieglo auto segmentā dīzeļu vairs praktiski nebūs - jā tā tas visticamāk būs.
Bolts nestrādā. Droši vien hakeri.
WALA rakstīja:
Zini - viens Krievijas/Ķīnas vai tamlīdzīgs kariņš Eiropas vai ASV un sabiedroto virzienā, un dīzēļi būs vēl gadus 100, ja degvielas pietiks.
domāju, ka maldies. Kodolkara gadījumā to dīzeli no vidējiem austrumiem uz eiropu neviens vairs nevedīs. Ja nebūsi nosprādzis pirmajā sprādzienā, varēsi trenēties ratiņstumšanā
Nedomāju ka dīzeļi tuvā nākotnē izzudīs. Tā kā mana pamatnodarbošanās ir saistīta ar enerģētiku, tad jau tagad varu piemest ka līdz tādai pilnīgai pārejai vajadzēs vēl gadus 30-50. Problēma ar elektroauto ir tāda, ka elektroenerģijas ražošana un pārvade vienkārši netiks līdzi, attiecīgi šobrīd pilna pāreja uz elektrotransportu arvien vairāk sāks bremzēties caur infrastruktūru.
Dīzeļu nākotnei daudz kas ir atkarīgs no tā kā attīstīsies sintētiskās degvielas un vai ražotāji izvilks rokas no pakaļas vienkāršojot problemātiskos "ekoloģijas" risinājumus. Kaut kāda veida iekšdedzes dzinēji turpinās pastāvēt arī nākotnē, jautājums tikai vai tie būs dīzeļi vai benzīni
Nabaga norvēģi, kas nezin to ka infrastruktūra netiks līdzi.
Jau vairāk kā trešdaļa elektrisku vai hibrīdu un kā nemētājas tā nemētājas izlādēti auto ceļa malās.
Norvēģija ar mazu apdzīvotības blīvumu, ar mazu hesu uz katras otrās kalnu upītes tiek līdzi (jāņem vēl vērā, kāds atbalsts tur tiek dots elektroauto), gribu redzēt, kā tas notiks blīvi apdzīvotos reģionos. Itālijā elektro auto redzu maz, ir, bet mazāk kā pie mums. Ja jābrauc lieli attālumi, nekas labāks par dīzeli nav pagaidām izdomāts un kādu laiku tā vēl būs. Pilsētās jā, tur visādas kombinācijas der, katram pašam jārēķina, kas izdevīgāk.
Šis. Norvēģija tiek līdzi jo ģenerējošās jaudas ir turpat blakus patēriņam. Ja visi pārvāksimies uz Pierīgu ap TEC un HES gan jau arī tiksim līdzi. Vasarā ar saules paneļiem diezgan stabīli tiksim līdzi arī plašākā reģionā. Tā pati Vācija vai Francija fiziski nevar tā vienkārši īsā laikā pārmesties uz elektrotransportu jo transporta daudz, valsts liela, tīkli plaši.
Jebkurai energosistēmai ir kaut kāda rezerve uz kuras bāzes tad to elektromobilitāti var nodrošināt, tikko kā nepieciešama jaudu celšana ārpus šis rezerves, tā ir jāpārbūvē gan 0,4kV, 20kV un 110kV tīkli, iespējams arī 330kV. Tie praktiski ir vairāki simti miljonu eiro, kas jāiegulda kabeļos, vados, stabos, transformatoros un citās iekārtās. Un tas pat nepieskaroties ģenerācijas jautājumiem.
Tā arī nesapratu tavu domgraudu.
Ko tieši? To, ka ja esošais tīkls kādā reģionā ir izbūvēts uz 100MW jaudu ar 100MW 110/20kV transformatoru, bet jau esošais patēriņš ir uz 80MW, tad lai pievienotu pat 50MW uzlādes jaudas ir jāpārbūvē visa apakšstacija un jāizbūvē papildus atejošās 20kV līnijas un jaunas 20/0,4kv apakšstacijas kam tās uzlādes iekārtas pieslēgt? Elektrība līdz tai uzlādes iekārtai neteleportējas, tur pa vidu ir vesela kaudze ar kabeļiem un iekārtam kurām ir savas tehniskās jaudu robežas un jebkādas papildus jaudas prasīs papildus kapitālieguldījumus.
Īsumā - kamēr ST ir liekas jaudas 20kV pusē, elektroauto ietekmi īsti neviens nejūt. Brīdī kad šīs jaudas ies uz beigām sāks celties tarifs pārvades pakalpojumiem un tam paralēli radīsies jautājums kas šīs papildus izmaksas segs.
Papildus tehniskajai pusei, kas tev nepielec un ko jau izskaidroja, ir ļoti jācenšas saukt norvēģus par “nabaga”. Tirgojot NAFTU (NAFTU!!! - lasi 7x) var atļauties daudz izvirtības. Norvēģu EV “veiksmes stāsts” nav nekas vairāk, kā saūdu zelta podi, ko apmaksā… iekšdedzes dzinēju lietotāji.
MMX rakstīja:
Šis. Norvēģija tiek līdzi jo ģenerējošās jaudas ir turpat blakus patēriņam. Ja visi pārvāksimies uz Pierīgu ap TEC un HES gan jau arī tiksim līdzi. Vasarā ar saules paneļiem diezgan stabīli tiksim līdzi arī plašākā reģionā. Tā pati Vācija vai Francija fiziski nevar tā vienkārši īsā laikā pārmesties uz elektrotransportu jo transporta daudz, valsts liela, tīkli plaši.
Jebkurai energosistēmai ir kaut kāda rezerve uz kuras bāzes tad to elektromobilitāti var nodrošināt, tikko kā nepieciešama jaudu celšana ārpus šis rezerves, tā ir jāpārbūvē gan 0,4kV, 20kV un 110kV tīkli, iespējams arī 330kV. Tie praktiski ir vairāki simti miljonu eiro, kas jāiegulda kabeļos, vados, stabos, transformatoros un citās iekārtās. Un tas pat nepieskaroties ģenerācijas jautājumiem.
Pats jau atbildēji. Lielākā daļa automašīnu IR koncentrējusies ap Rīgu, un pārējās - ap pilsētām, lielākām vai mazākām. Kur, ak, brīnumi, kāds jau ir uzbūvējis apakšstaciju. Kas, savukārt, laiku pa laikam tāpat ir jāatjauno un jāpārbūvē. Un tātad, pakāpeniski izmainoties patēriņa paradumiem, izmainīs arī ST un AST infrastruktūru, ja vajadzēs.
Toties NEvajadzēs iepirkt simtiem tūkstošu tonnu degvielas.
Acīmredzami tev nav ne mazākās nojausmas, cik bēdīgi Rīgā ir ar jaudas infrastruktūru un cik naudas vajag tās uzlabošanai u jaudas palielināšanai. Bet degvielu vajadzēt tik un tā, jo būsi pirmais, kas ar auto gribēs braukt vienmēr, nevis tikai saulainās un vējainās dienās.
Acīmredzami tev nav ne mazākās nojausmas, cik bēdīgi Rīgā bija ar DUS skaitu laikos, kad iekšdedzes auto sāka izplatīties. Tolaik neviens nevarēja iedomāties, ka kādreiz tās būs sastopamas katrā lielākā krustojumā.
Kad aptversi, ka šai valstij reālāks ir defolts, nevis gigantiskas investīcijas energotīklā, tad parunāsim.
Tāpat kā DUS būvēja privāti uzņēmumi, arī infrastruktūru uzbūvēs.
Naftas bāzes jau arī palika mantojumā no krievu režīma. Bet Neste, piemēram, uzblieza savu.
Man nav nekādu iebildumu ļaut privātajiem to darīt… Tik izrādās - nedara. Bez nodokļu naudas atmazgāšanas nenotiek NEVIENS “zaļais” projekts, ko tu nez kādēļ “neesi pamanījis”.
Ko tu vispār sauc par atmazgāšanu. Nodokļu nauda jau ir tīra, kam to atmazgāt.
0pis rakstīja:
Acīmredzami tev nav ne mazākās nojausmas, cik bēdīgi Rīgā bija ar DUS skaitu laikos, kad iekšdedzes auto sāka izplatīties. Tolaik neviens nevarēja iedomāties, ka kādreiz tās būs sastopamas katrā lielākā krustojumā.
Nu ir mazliet starpība, vai uzbūvēt veikaliņus ar zemē ieraktām mucām un nopirkt pāris fūres, ar ko to degvielu var atvest no jebkurienes, vai pārbūvēt visus tīklus, nerunājot par to, kur to papildu elektrību ņemt.
Vai ne? Kas tur pāris simtus km kabeļa pārrakt ar visām seguma atjaunošanām tikai Rīgā. Nu plus vēl pāris apakšstaciju pārbūve, varbūt kāda jauna 110kV līnija. Tā teikt mazie sīkumi, pāris gadi projektēšanas un pārbūves un viss būs. Pēc tam pārbūvēsim vēlreiz jo konstratējām ka ir par īsu un pārbūvētie tīkli netiek līdzi. Paralēli konstatējam, ka iekārtu ražotāji pāris reizes pagarinājuši piegādes laikus jo šādas pārbūves veic visa Eiropa.
Tikai tīklu pārbūves bez ģenerācijas celšanas lai paceltu visu transporta elektrifikāciju ir stabīli desmitgades, ja vien protams neieslēdzam komunismu kur personīgais transports ir tikai elektriskais un pienākas tikai elitei. Tad jā, principā varam iztikt ar ievērojami mazākām pārbūvēm, nav ko tam proletariātam piesārņot gaisu, lai brauc ar elektrobusu.
Bradypus rakstīja:
Man nav nekādu iebildumu ļaut privātajiem to darīt… Tik izrādās - nedara. Bez nodokļu naudas atmazgāšanas nenotiek NEVIENS “zaļais” projekts, ko tu nez kādēļ “neesi pamanījis”.
Melo vien. Apskaties tagad par monstriem apsaukātos vēja parkus. Privāta nauda vien.
bet visādus gāzesvadus utt politekonomiskus kloķus kas būvē, privātie, vai?
Dīzeļu nenovēršamās beigas
Dīzeļdzinēju gals vieglajos auto jau ir tuvākās nākotnes jautājums. Visas ziņas rāda, ka Eiropā tos vairs negrib, pasaulē nekad nav sevišķi cienījuši.Pircēji nepērk, ražotāji drīz neražos, pilsētplānotāji aizliegs rādīties pie mierīgiem iedzīvotājiem. Diemžēl Latvijā daļai autobraucēju tas jau kļuvis reliģisks jautājums un iestājusies būtiska atkarība, kas neļauj adekvāti novērtēt realitāti. Šis varētu būt psiholoģiskas palīdzības topiks, kas ļautu šiem nabaga cilvēkiem lēnām pierast pie gaidāmā. Varam ik pa laikam te mest ziņas, kas liecina par gala tuvošanos. Dīzelisti, savukārt, var bliezt savus noliegumus, maukt zem tiem 130 plusiņus, ja tas palīdz vieglāk pārdzīvot skarbo dzīves realitāti.