Nevērtējiet motoreļļu pēc tās izskata! - iAuto

Nevērtējiet motoreļļu pēc tās izskata! 14

 

Foto: Publicitātes attēls

LEAD | 30.augusts 2022 14:22

Melna krāsa ne vienmēr liecina par netīrību, kristāldzidrs ne vienmēr nozīmē perfektu, "šķidrs" patiesībā var būt "biezs", bet "biezs" – "šķidrs" kā ūdens. Ir pēdējais laiks apstrīdēt un kliedēt stereotipus, kas joprojām pastāv dažu autovadītāju vidū un pat auto darbnīcās.

Piķa melns?

Daudzi dīzeļdzinēju automašīnu īpašnieki piedzīvo vilšanos, kad uz eļļas līmeņa mērstieņa pēkšņi ierauga citas krāsas motoreļļu. Automašīnās ar augsta spiediena dzinējiem dzintara krāsas motoreļļa ātri zaudē caurspīdīgumu un kļūst melna.

Bieži vien šāds efekts parādās jau uzreiz pēc eļļas nomaiņas, kas dažiem cilvēkiem liek domāt, vai automehāniķi visu ir izdarījuši pareizi, vai arī izmisīgi sāk pārlūkot interneta portālus, lai atrastu labākos skalošanas līdzekļus. Tomēr šajā gadījumā stresam nav pamata, jo šādas motoreļļas krāsas pārvērtības ir pat ļoti pozitīva zīme, kas liecina par kvēpu uzsūkšanos.

“TotalEnergies” veiktie pētījumi liecina, ka pēc šādām krāsu izmaiņām eļļa nezaudē savas labās īpašības, jo tās ir tehnoloģiski izstrādātas priekš darba šādos apstākļos. Šādas eļļas izskalo uzkrātos kvēpus, uzsūc sevī, kā rezultātā dzinējs ir aizsargāts pret nosēdumu uzkrāšanos un vienlaikus tiek nodrošināts nepārtraukts eļļošanas process. Kvēpu daļiņas nepārtraukti cirkulē eļļā, neradot nekādu kaitējumu. Būtiski, lai autovadītājs nomaina motoreļļu un filtru saskaņā ar ražotāja ieteikumiem par maiņas biežumu. Eļļu absorbcijas spējām ir zināma rezerve, bet nevajadzētu sasniegt kritisko robežu.

Tīrs kā stikls?

Automašīnu īpašnieki, kuru transportlīdzekļi ir aprīkoti ar LPG gāzes sistēmu, bieži ar lepnumu uzsver, ka viņu dzinēji ir ārkārtīgi tīri no iekšpuses, arī motoreļļa pēc izmantošanas krāsas ziņā īpaši neatšķiras no jaunās. Tomēr izrādās, ka šī pārliecība ir maldinoša. No vienas puses, tā ir taisnība – LPG gāzes sistēma veicina “tīru” degvielas sadegšanu, līdz ar to neradot lielu daudzumu piesārņojuma, kā rezultātā eļļa ilgstoši saglabājas tīra un tik ātri nemaina krāsu. No otras puses, ar neapbruņotu aci nav iespējams pamanīt, ka tomēr arī šajā sistēmā ir daudzi ķīmiskie piesārņojumi, kas negatīvi ietekmē motoreļļu un pasliktina tās eļļošanas īpašības. Pie tā ir vainīgs sērs, kas tiek piesārņots ar sašķidrināto naftas gāzi. Šāds sērs degšanas procesā izraisa skābas vides ķīmiskos savienojumus. Eļļa daļēji var šos savienojumus neitralizēt, tomēr automašīnu īpašniekiem ar LPG gāzes sistēmu ļoti stingri jāievēro eļļas nomaiņas termiņus vai pat jāsaīsina tos uz pusi.

“Biezs” vai “šķidrs”?

Joprojām vairāki autovadītāji un pat mehāniķi uzskata, ka eļļa, kas iepakojumā, atrodoties istabas temperatūrā, šķiet šķidra, ļoti slikti eļļos dzinēju, it īpaši, ja tam ir liels nobraukums. Tas ir muļķīgs aizspriedums, jo eļļošanas īpašības nosaka viskozitātes raksturlielumi, kas norādīti uz iepakojuma, saskaņā ar SAE standartiem, piemēram, SAE 0W-20, 5W-30, 10W-60. Nereti gadās, ka uz iepakojuma norādītā  “biezā” eļļa karstā dzinējā kļūst izteikti “šķidra” un otrādi – uz iepakojuma aprakstītā “šķidrā” eļļa, pēc uzsilšanas dzinējā var izrādīties “biezāka”. Tas izriet no eļļas viskozitātes indikatora, piemēram, 15W-40 eļļai, salīdzinot ar 0W-40 eļļu, istabas temperatūrā būs augstāka viskozitāte. Pie 1000°C temperatūras abām eļļām būs vienāda viskozitāte, tomēr augstākā temperatūrā, t.i., karstākās vietās dzinējā, 0W-40 eļļai būs augstāka viskozitāte nekā 15W-40 eļļai. Acīmredzot jēdzieni “biezs” un “šķidrs” nav jāuztver tik burtiski, jo šajā kategorijā vienīgais pareizais termins ir “viskozitāte”.

“Mūsdienu motoreļļas ir tik attīstītas, ka pircējam ir rūpīgi jāizlasa etiķetē norādītā informācija. Realitātē pat zināšanas tikai par motoreļļas viskozitāti vēl nav pietiekamas, jo nu jau viena veida eļļas klāsta robežās parādās dažādi varianti. Noteikti nevajadzētu paļauties arī uz eļļas izskatu, kamēr tā ir iepakojumā, jo īpaši tādēļ, ka mēs to parasti redzam istabas temperatūrā. Krāsa, caurspīdīgums un smarža istabas temperatūrā mums neko nestāsta par eļļošanas īpašībām ekspluatācijas laikā,” norāda “Total Polska” tehniskās nodaļas vadītājs A. Hušatinskis.

Realitātē meklēt eļļu ar augstāko iespējamo viskozitāti ir ļoti riskanti, jo dzinēja ražotāja standarti ir jāņem vērā kā prioritāte. Pārāk zema vai pārāk augsta viskozitāte atspoguļojas caur dzinēja darbības un pretestības izmaiņām. Rezultātā nepārdomāta eļļas maiņa var beigties ar pastiprinātu dzinēja skaļumu un samazinātu veiktspēju, toties sliktākajā gadījumā – ar zobsiksnas pārrāvumu.

 

 

 

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 30.augusts 2022 21:47
1 0 Atbildēt

Jā.Ņemam pēc garšas.s.

-itin jo sevišķi, ja šobrīd visāds te tirgus notiek par pdf-a filtriem un ad-bļuju ampuputāciju.Jo (Valstī) vairāk Lohu, jo (frizieriem) lielākas iespējas.

es 31.augusts 2022 8:35
1 0 Atbildēt

Ieliet pie dīlera orģinālo ik pa 30 tkm ir lētāk un labāk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 35 000 eiro: Kompaktais MG HS tagad arī Hybrid+ versijā (+ FOTO)

MG papildinājis kompaktā SUV saimi ar Hybrid+ versiju, piedāvājot šo modeli par nepilniem 35 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Stellantis atsauc gandrīz 142 000 ar dīzeļdzinēju aprīkotu transportlīdzekļu 10

Stellantis Vācijā atsauc 141 700 Peugeot, Citroën, Opel, DS Automobiles un Fiat transportlīdzekļu, kuriem būs jānovērš problēmas ar 1,5 litru Blue HDi dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 

Vai izdosies? – elektriskais ID.Buzz dosies braucienā apkārt pasaulei 3

Volkswagen iecerējis braucienu ar elektrisko ID.Buzz apkārt pasaulei, plānojot tā laikā apmeklēt 75 pasaules valstis. Ja brauciens izdosies, tas būs jauns Ginesa rekords. Lasīt vairāk

 

Citāds Renault - Mitsubishi piesaka krosoveru Grandis (+ FOTO) 1

Japānas autoražotājs ir nolēmis atdzīvināt modeli Grandis, taču šoreiz tas nav trīs rindu minivens, kāds tika ražots no 2003. līdz 2011. gadam, bet gan krosovers uz partnera Renault Symbioz bāzes. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti