Visi komentāri - Beidzot ir atbildes uz diviem biežākajiem jautājumiem par spraudņa hibrīdiem

Beidzot ir atbildes uz diviem biežākajiem jautājumiem par spraudņa hibrīdiem 14

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 18.janvāris 2022 13:40

Viens no autoražotāju lielākajiem izaicinājumiem ir klientu vēlmju un vajadzību kartēšana, un spēja piedāvāt piemērotāko izvēli. Vienalga, vai runa ir par virsbūves veidu, aprīkojumu vai dzinēja tipu.

Mūsdienās reti kurš autoražotājs atļaujas koncentrēties tikai uz viena tipa automobiļiem. Protams, ir firmas, kuru produkcija jau vēsturiski ir ļoti specifiska un ar ierobežotu lietojumu, kas ļauj apmierināt vien nelielas patērētāju daļas vajadzības. Tomēr, lai būtu elastīgas un aptvertu pēc iespējas lielāku mērķa publiku, kompānijām ir jādiversificē ne tikai automašīnu tipi, bet arī piedziņas veidi, kā rezultātā daudzu lielāko ražotāju modeļu protfelī šobrīd redzam īstu transportlīdzekļu buķeti.

Piemēram, Peugeot klāstā, atbilstoši “Power of Choice” filozofijai, ir hečbeki, sedani un SUV, kā arī plašs komerctransporta piedāvājums. Turklāt šīs filozofijas ietvaros franču ražotājs līdztekus savu modeļu benzīna un dīzeļdzinēja versijām piedāvā arī divas elektriskās (e-208 un e-2008) un trīs uzlādējamā hibrīda versijas (3008, 508 un 508 SW), kam drīzumā piepulcēsies vēl divi modeļi – 308 un 308 SW.

Lai gan daudzi mīti par elektriskajām automašīnām mūsdienās ir veiksmīgi izkliedēti, joprojām ir daudz šaubu un bažu par spraudņa jeb uzlādējamajiem hibrīdiem (Plug-in Hybrid jeb PHEV), un divi biežāk izskanošie jautājumi skar reālo ekonomiju un hibrīdauto apkopi.

Mīts: uzlādējamais hibrīds nemaz nav ekonomisks

Uzlādējamais hibrīds ir automašīna ar spēka piedziņu, kurā apvienots iekšdedzes dzinējs, viens vai divi elektromotori un baterija, kas nodrošina vismaz divdesmit kilometru sniedzamību. Pateicoties elektromotora un iekšdedzes dzinēja kombinācijai, ar elektrotīklam pieslēdzamo hibrīdu var braukt gan 100% elektriskajā režīmā, gan izmantojot benzīna vai dīzeļa dzinēju.

Kā jau norāda auto tipa nosaukums, hibrīda bateriju var uzlādēt no rozetes, taču šāda automašīna arīdzan spēj rekuperēt enerģiju bremzējot un to izmantot baterijas uzlādēšanai. Un, apvienojot elektrisko un iekšdedzes piedziņu, paveras iespēja samazināt izdevumus par degvielu.

Kā piemēru ņemot Peugeot 3008 iekšdedzes dzinēja versijas un uzlādējamā hibrīda salīdzinājumu, redzams, ka hibrīda priekšrocības izpaužas ar degvielas patēriņa samazinājumu pat par 40 procentiem.

Spraudņa hibrīda efektivitāte elektriskajā režīmā jo īpaši spilgti izpaužas, veicot nelielus ikdienas attālumus, piemēram, braucot uz darbu un atpakaļ. Iepriekš minēto Peugeot PHEV modeļu elektriskā sniedzamība, kas ir 59 kilometri, tādējādi praksē sedz vairuma autovadītāju ikdienas vajadzības.

Svarīgi arī atcerēties: lai nodrošinātu labāko iespējamo braukšanas pieredzi un ekonomiju, ar uzlādējamo hibrīdu der ievērot vienmērīgas braukšanas principus, izvairoties no vēlas un straujas bremzēšanas vai liekiem paātrinājumiem, tādējādi iztiekot bez nevajadzīgas iekšdedzes dzinēja darbināšanas.

Mīts: uzlādējamā hibrīda uzturēšana ir dārgāka

Kad elektromobiļi pirmo reizi nonāca tirgū un pievērsa plašāku publikas uzmanību, skeptiķi tos kritizēja, norādot, ka līdztekus augstākai iegādes cenai arī to uzturēšana ir ievērojami dārgāka. Taču, esot pārdošanā vairāk nekā desmit gadus un piedzīvojot pastāvīgu modernizāciju, tie šo mītu ir atspēkojuši – prakse rāda, ka elektromobiļa uzturēšana un apkope bieži ir krietni lētāka nekā spēkratiem ar iekšdedzes dzinēju.

Līdzīgi viedokļi izskan arī par spraudņa hibrīdiem, un tam ir zināms pamats, jo to piedziņas konstrukcija ir sarežģītāka, un elektriskās daļas, kā zināms, ir diezgan dārgas.

Tomēr ikdienas ekspluatācija liecina, ka braukšanas un uzturēšanas izmaksas visvairāk ir atkarīgas no paša automobiļa kvalitātes un vadītāja braukšanas stila, piedziņas veidam esot sekundāram. Turklāt vērts atzīmēt, ka, pateicoties elektromotora darbam, iekšdedzes dzinējs hibrīdautomobilī darbojas mazāk. Realitātē lielākos ieguldījumus automobiļa uzturēšanā prasa nevis dzinējs, bet ritošā daļa.

Patērētāju aizsardzības organizācija “Consumer Reports” aizpērn publicēja pētījumu, kas apliecināja – praksē elektrisko un hibrīda versiju izmantošana ir ievērojami lētāka un tie uzturēšanā izmaksā mazāk nekā modeļi ar iekšdedzes dzinēju.

Elektrisko automobiļu konstrukcija ir vienkāršāka, un, lai gan hibrīdpiedziņas automobiļi uzbūves ziņā ir kompleksāki, tie piedāvā praktiskas priekšrocības. Piemēram, pateicoties rekuperācijas sistēmai, darba bremzes nolietojas krietni lēnāk, un arī tas ļauj ietaupīt.

Speciālisti arīdzan norāda, ka elektromobiļi ir salīdzinoši jauni auto, tāpēc saņem laicīgu un pareizu apkopi, savukārt to īpašnieki bieži vien ir uzmanīgāki braucēji, turklāt rūpīgāk plāno savus braucienus. Tam visam ir pozitīvs iespaids uz uzturēšanas izmaksām.

Lai gan no elektrotīkla uzlādējamie hibrīdi iegādes brīdī ir dārgāki nekā to benzīna vai dīzeļa analogi, cena nav vienīgais, par ko vērts domāt, aplēšot ilgtermiņa izmaksas: pie tām jāskaita arī degvielas izmaksas un apkope, turklāt jāpatur prātā, ka, sākot no 2022. gada, uzlādējamā hibrīda pircējiem pieejams grants 2250 eiro apmērā.

Piemēram, Peugeot uzlādējamo hibrīdu vidējais degvielas patēriņš ir 2,2 l/100 km (WLTP), kas nozīmē vidēji 40% ietaupījumu salīdzinājumā ar benzīna un dīzeļdzinēja versijām. Citiem vārdiem sakot, braukšana ar uzlādējamo hibrīdu var būt ievērojami lētāka nekā izmantojot benzīna vai dīzeļa mašīnu.

Mīts, ka uzlādējamie hibrīdi ir ekonomiskāki tikai tad, ja lielākā daļa braucienu notiek elektriskajā režīmā, arī neatbilst patiesībai. Apvienojot rekuperāciju un elektromotora atbalstu, spraudņa hibrīds piedāvā efektīvāku un vienmērīgāku paātrināšanos un mazāku degvielas patēriņu gan pilsētā, gan uz šosejas. Protams, lai panāktu vislabāko ekonomiju, spraudņa hibrīdu nepieciešams regulāri uzlādēt, taču, pat ja baterija ir iztukšojusies, šāds auto pirms iebraukšanas pilsētas centrā vai nulles izmešu zonā braukšanas laikā spēj pats atjaunot elektrisko lādiņu.

 

 

 
Visi komentāri
 
imzz 18.janvāris 2022 14:37
0 0 Atbildēt

"Spraudņa hibrīda efektivitāte elektriskajā režīmā jo īpaši spilgti izpaužas, veicot nelielus ikdienas attālumus, piemēram, braucot uz darbu un atpakaļ."

Protams, bet veicot nelielus ikdienas attālumus, efektivitāte nav īpaši svarīga, jo summārais, teiksim, mēneša, degvielas patēriņš vienalga mazs jebkāda tipa auto.

boliks 18.janvāris 2022 19:26
1 2 Atbildēt

Īsti nav, kamēr iekšdedzes motors uzsilst tas patērē stipri vairāk pirms sasniedzis darba temperatūru.

sviests 18.janvāris 2022 15:37
1 0 Atbildēt

Kā man besī tie "mītotāji", kas paši izdomā kaut kādas problēmas un paši pēc tam tās atspēko ar psiholoģiskiem paņēmieniem! Dzīvo savā mākonī un nespēj atrast kopsakarības ar realitāti un fiziku. Jo fiziku nekad nav mācījušies. Jebkura no tīkla ielādēta enerģija, ja tā ir radīta sadedzinot fosilo degvielu ir NETĪRA!!! Pie mums rozetēs tāda ir vismaz 80%. Kamēr nebūs aptuveni 40%, elektromobilis jebkādā tā veidā ir netīrāks par parasto.

margarīns 18.janvāris 2022 15:53
2 1 Atbildēt
WALA 18.janvāris 2022 18:33
2 0 Atbildēt

Tiem kam joprojām tīk ticēt pasakām, vajadzētu iegaumēt vienu lietu - no vides aizsardzības viedokļa nav tādas enerģijas, kura būtu absolūti tīra jeb zaļa. Tas ko mēs saprotamu ar "zaļu" ir dažu cilvju vienošanās "uz papīra" par "skaistu" nosaukumu a la "zaļā karotīte" ar ko var efektīvi pastutēt "savu biznesu" ... "pareizi" klasificējot "ne-zaļu" enerģiju ...

Kanibaals 18.janvāris 2022 19:00
0 0 Atbildēt

Vēl jau birka atjaunojamie.

Slinkais 19.janvāris 2022 9:36
0 0 Atbildēt

vēju gan varētu uzskatīt kā zaļu. nekas neapplūst, neviens neizmirst un beigās nav nekādu atkritumu.

WALA 20.janvāris 2022 9:22
0 0 Atbildēt

Un stiklasšķiedras "lūžņi", kuri ir jānorok zemē, ir kas ???

Slinkais 20.janvāris 2022 9:50
0 0 Atbildēt

tu domā spārnus? tos tak var parstrādāt atkārtoti

Pļurkt 20.janvāris 2022 15:19
0 0 Atbildēt

Nē nevar, jo divkomponentu līme noveco un atkārtotas lietošanas reizē krasi samazina konstrukcijas stiprību.

Paskatieties kādas saplaisājušas ir vecas motoķiveres!!

Edijs 19.janvāris 2022 11:29
0 0 Atbildēt

Tas mīts par to ka apkopes ir ievērojami lētākas, teikšu no savas puses, ka ir patiess nevis tikai mīts.

Man ir plug-in hybrid Volvo V60 AWD D6. Pietieicos apkopei šogad. Prasiju cik tas izmaksās saņēmu atpakaļ atbildi 1220 EUR.

Jaunasviekšdedzes dzinēja Skoda Kodiaq kas ir apvidus auto nevis universālis parasts, apkope maksā ap 600 EUR. Tātad hibrīdam gandrīz uz pusi dārgāk.

Un Skoda ar ko salīdzinu ir 2021 gada, biju salonā, visu noskaidroju, bet mans Volvo ir 2015 gada.

Nešaubos, ka kāds hibrīds tomēr ir lētāks apkopē, bet ne visi. Tātad tas nema nav mīts. Bet varētu teikt tāds apgalvojums kurš ir 50/50

nja 19.janvāris 2022 13:54
1 0 Atbildēt

Pareizāk būtu salīdzināt tādu pašu auto. Volvo V60 nehibrīda apkopes cik izmaksā pret hibrīdu, nevis cik Škodai. Škoda pret Volvo, tur jau vien ir cenu starpība! Un Hibrīds tomēr ir divi auto vienā, nu nevar tas būt lētāks, arī uzturēšanā tas nevar būt lētāks. Tāpat kā ielikt LPG un stāstīt ka apkopes lētākas, ko var murgot.

Slinkais 19.janvāris 2022 18:33
1 0 Atbildēt

Volgas dīleru cenas vispār iespārda. Nesen gribēju latviskot paneli ar rādžiņu, un kompī atslēgt automatiskas tuvās gaismas. Prasa ap 250 naudām. Pieštepselēt pie datora un nospiest dažas pogas....

WALA 20.janvāris 2022 9:25
0 0 Atbildēt

Tas tāpēc ka dīlerim tiek prasīts pirkt oeģinālo softu, diagnostiku utt. To visu pēctam pārmet uzvtaviem pleciem. Neviens normāls alternatīvs šops sev markas orģināldiagnostiku nepērk/neabonē, ja vien tā neienes pietiekamu skaitu klientu un naudas !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

23 200 eiro: Xpeng G7 vēl lētāk nekā solīts (+ FOTO)

Ķīnas elektromobiļu ražotājs Xpeng laidis klajā Tesla Model Y konkurentu, vidējās klases SUV G7. Cena, ko ražotājs prasa, ir ievērojami zemāka nekā Tesla. Lasīt vairāk

 

Jānis Vanks izmēģina Volkswagen California Ocean (+ VIDEO)

Volkswagen California ir ceļojumu automašīna uz Multivan bāzes. Inovāciju un augstās kvalitātes dēļ California kļuvusi par sava veida ikonu. Jaunāko un vislabāk aprīkoto kemperi šodien izmēģinās Jānis Vanks. Lasīt vairāk

 

No rūpnīcas pie pircēja - Tesla ierodas pie īpašnieka, autopilota vadīta (+ VIDEO) 6

Tesla Youtube kanālā publicētais video pierāda, ka ceļu no rūpnīcas pie pircēja automobilis veic patstāvīgi, paļaujoties uz Full Self-Driving autonomās braukšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Degvielas uzpildes stacijas eksplozijā Romā cietuši 30 cilvēki (+ VIDEO)

Romā piektdien eksplodējusi degvielas uzpildes stacija, ievainojot aptuveni 30 cilvēkus, tai skaitā astoņus policistus un ugunsdzēsēju, paziņojusi policija un glābšanas dienests. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti